Mode & Beauty alle pijlers

Wanneer te oud voor lang haar

09-12-2008 08:50 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het...iedereen moet het zelf weten.

Je bent zo oud als je je voelt etc.

Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.

Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.

Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....

Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?
Nog een reden om je haar lang te laten

VROUWEN MET KORT HAAR MINDER SEXY

“Kort haar bij vrouwen is een signaal dat ze minder zin in seks hebben.” Dit stelt Britse seksuoloog Pamela Stephenson. Zij denkt dat het opzettelijk verlagen van je ‘aantrekkelijkheid’, door je haar af te knippen, een manier is om mannen af te stoten.

Evolutiepsychologen geloven dat lang haar al sinds de oertijd een teken van vruchtbaarheid is en dus sexy maakt voor mannen. Verschillende experts beamen dat lang haar aantrekkelijk is en kunnen zich gedeeltelijk vinden in de stelling van Stephenson.

Relatie-expert Dr. Pamm Spurr denkt echter dat dames soms hun kapsel drastisch veranderen omdat ze een emotionele verandering doormaken. Dit kan overigens ook met seks te maken hebben. “Sommigen vinden dit misschien onzin, maar bij vrouwen is een coupe absoluut een reflectie van haar persoonlijke gemoedstoestand, haar buien en haar zelfverzekerdheid.”

Bron: Dailymail.co.uk
quote:lonki schreef op 09 december 2008 @ 10:00:

[afbeelding]

Mooie lengte, mooie stijl, en mooie kleur.

(mooi figuur ook nog, maar daar ging het niet over... )

Zo is het echt prachtig inderdaad. Heel vroeger hadden vrouwen zonder uitzondering lang haar en dat werd overdag opgestoken. Ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen. Ik heb mijn hele leven (34) lang haar gehad en zal het nooit kort knippen omdat dat niet bij mij past. Vroeger had ik het heel erg lang en rond mijn 25e heb ik het tot onder de schouders laten knippen. Nu is het BH lengte en dat is het mooist.

Maxima is ook een goed voorbeeld van lang haar dat mooi is als je allang 30 geweest bent. Staat haar goed.

Ik vind juist veel korte kapsels zo armoedig staan, zeker als het dan ook nog "lekker" rood wordt geverfd en je je hoofdhuid er zo mooi doorheen ziet. Nee, doe mij maar mijn eigen kleur en mooi lang. Vinden mannen ook heel sexy.
.
Ik krijg hier zo langzamerhand een minderwaardigheidscomplex met mijn korte, maar niet te korte haar.

Ik lees hier dat ik mannen bewust af wil stoten, niet sexy ben maar wel armoedig .

Ik wil zo graag lang haar maar het gaat echt niet . Ja, met heeeeeeel veel extensions erin wordt het misschien nog wat. Maar dat doet zo'n pijn als ze het er weer uit halen.

Is er nou helemaal niemand hier die kort(er) haar ook wel sexy vind?
Lapin...mijn man dus!
quote:Nellebelletje schreef op 09 december 2008 @ 12:52:

Lapin...mijn man dus!Thanks
Kort haar past gewoon niet bij me, ik voel me er ook altijd heel ongelukkig mee.

Heel erg lang haar hoeft ook niet meer, ik ben geen meisje met staartjes meer.

Halflang dus, met door een goede kapper en bij mij passende coupe!
Ben nu wel nieuwsgierig wat de heren onder ons ervan vinden...nieuw Topic, kijken jullie mee?
quote:Madiken schreef op 09 december 2008 @ 12:17:

[...]

Zo is het echt prachtig inderdaad. Heel vroeger hadden vrouwen zonder uitzondering lang haar en dat werd overdag opgestoken. Ik zou niet weten waarom dat nu niet meer zou kunnen. Ik heb mijn hele leven (34) lang haar gehad en zal het nooit kort knippen omdat dat niet bij mij past. Vroeger had ik het heel erg lang en rond mijn 25e heb ik het tot onder de schouders laten knippen. Nu is het BH lengte en dat is het mooist.

Maxima is ook een goed voorbeeld van lang haar dat mooi is als je allang 30 geweest bent. Staat haar goed.

Ik vind juist veel korte kapsels zo armoedig staan, zeker als het dan ook nog "lekker" rood wordt geverfd en je je hoofdhuid er zo mooi doorheen ziet. Nee, doe mij maar mijn eigen kleur en mooi lang. Vinden mannen ook heel sexy.

Nou, bij mij staat lang(er) haar juist heel armoedig. Heb het ooit halflang gehad. Toen ging iedereen vragen of ik ziek was geweest of af was gevallen. Ik kreeg er een armoedig bekkie door.

Heb haar met iets slag. Nu is het kort met iets langere bovenlagen en bijna helemaal grijs (ben bijna 50). Ik krijg veel complimenten dat het me goed staat.
Over lang haar gesproken:Ik vind dat er niet echt een leeftijdgrens is hoor.Zoals anderen het al zeiden zo wil ik me bij deze eraan aansluiten.Het hangt verder ook ervan af wat voor type je bent en hoe jij je haar verzorgt.Dat moet je sowieso op iedere leeftijd doen.Ik kan me een voorbeeld herinneren toen ik in een ziekenhuis werkte.Ik had de zorg over een dame van 92 jaar,een hele lieve dame en nog redelijk goed te been voor haar leeftijd.Ze had mooi grijs haar,goed verzorgd en ik hield ervan om het te borstelen.Het was lekker zacht.Misschien klink ik wel mutserig maar denk vaker aan deze dame en vond dit een leuke ervaring iedere morgen haar haar te doen.Vaak moest ik ook een vlecht maken in haar haar en bij haar stond het echt.Mijn peettante in Denemarken is ook 89 jaar en precies zo een type.Kort haar zou niet bij haar passen en ook niet bij mijn moeder.Zij heeft mooi zwart haar tot net een beetje over haar schouders.Genoemde dames hebben trouwens niet het haar tot op hun kont hangen hoor.

Kort haar kan ook mooi zijn,een mooi sportief koppie,en niet alleen om praktische reden omdat dit makkelijker is,maar gewoon een trendy kapsel staat bij sommigen ook erg mooi.

Het belangrijkste is toch dat jij tevreden bent met je haar en het goed verzorgt.Ik heb zelf lang haar,in lagen geknippt en een paardestaart staat bij mij juist elegant.Mijn vriend houdt van mijn lange haar en vind een paardestaart ook leuk bij me staan.Dan vraagt hij wel eens:''Wanneer doe jij weer eens je haar in een staart?''Ik steek het ook vaak op,staat zakelijk of doe een diadeem door het haar.Zat mogelijkheden voor mij dus!
Een leeftijdsgrens is echt onzin. Ik woon in Zuid-Amerika en daar zijn juist de oudere vrouwen met kort haar op een hand te tellen.
Dit vind ik een foto van Maxima met lelijk, saai lang haar:

Dit is veel beter:

En dit vind ik een mooie volle bos lang haar en goed gekleurd:

Ik vind dat het eraan ligt wat je met je haar doet: lang haar moet je wel goed verzorgen. Als je mooi haar hebt, goed geknipt, vind ik het prachtig, maar zo'n paardestaart daar heb ik niks mee.

Als je haar gaat pluizen dan kun je het beter wat korter knippen. Maar je bent 32, waar heb je het over?

Hoe kort haar mooi kan zijn:

Laatste foto van Maxima is half lang haar ,staat een stuk verzorgder
Als je alleen heel lang haar hebt op 1 lengte wat je alleen in een staart draagt is het ook wel erg saai. Knip het iets korter en met laagjes en het zit al veel beter. Dan is het niet meer zo lijzig, zo saaaaai. Leeftijd maakt niet uit voor het kapsel.
dat wilde ik ook zeggen. laagjes tot net over je schouders of zo kunnen ineens n stuk vlotter staan!

Ik hou zelf trouwens meer van kort haar, tenminste, als je een mooi gevormd gezicht hebt.
Het belangrijkste is dat je lang haar goed verzorgd en een mooi model hebt. Zelfs jonge vrouwen kunnen er uitzien als heksen als het haar zo steil langs het gezicht hangt. Ik zie juist veel vrouwen boven de 40 met kort haar. Alsof dat verplicht is. Kijk gewoon wat het beste bij je past.
Als het toch over haar gaat: persoonlijk vind ik dat twee staartjes/vlechtjes echt niet meer kunnen als je de 25 gepasseerd bent. Pippi/Heidi look is leuk als je echt nog een meisje bent, maar bij een volwassen vrouw staat t suf.
Ik ben 42 en ik laat de mijne weer groeien. Niks hoor, dat korte haar, dat altijd dwars zit tenzij je elke ochtend stylet.

Mijn moeder is 62 en heeft haar tot op/over haar schouders, die ze los draagt met een klem. Gríjs. Heb nooit het idee gehad dat ze er hekserig uitzag -wel lef natuurlijk-

Maar goed. Misschien hebben wij onvoldoende gevoel voor stijl.
45 en lang met laagjes. En zo blijft dat.
Geen bijzonderheden
Ik ben 39 en denk er niet aan het af te knippen... Als je van achteren 18 lijkt en van voren 81 dan is het misschien beter af te knippen...
Niet mooi....ze lijkt wel een pauw!!

Wel mooi

Te lang mèt beestjes???

Hier en daar wat dode puntjes...

quote:babado schreef op 09 december 2008 @ 14:03:

Ik vind dat het eraan ligt wat je met je haar doet: lang haar moet je wel goed verzorgen. Als je mooi haar hebt, goed geknipt, vind ik het prachtig, maar zo'n paardestaart daar heb ik niks mee.

Als je haar gaat pluizen dan kun je het beter wat korter knippen. Maar je bent 32, waar heb je het over?

Hoe kort haar mooi kan zijn:

[afbeelding]Zo is kort haar heel mooi inderdaad. Maar wie van ons ziet er uit zoals zij?
ik vind dat dat afhankelijk is van hoe je je haar verzorgt. Als je daar niets mee doet, ook nooit naar de kapper gaat voor een leuk modelletje en de dooie punten te laten verwijderen, dan ziet het er meestal niet uit. Als je je haar daarentegen goed verzorgd dan kan het prachtig zijn, ook al je wat ouder bent/ wordt.
Ha, wat een grappig topic. Ik vind dat korte haar juist zo oud maken, vooral het uitgekamde permanentje dat er onlosmakelijk bij lijkt te horen. Heb me altijd verbaasd over de Nederlandse trend om boven de 30 (of als je kinderen krijgt, wat dan ook eerst gebeurt) je haar af te knippen. Wat is dat toch? Ik vind oude dames met lang haar fantastisch! Maar inderdaad, niet op zijn ma Flodders... maar dat geldt zowel voor kort als lang haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven