Mode & Beauty alle pijlers

Wat doe ik hier mee?

07-04-2013 16:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb make-up, crèmes en nagellak waar ik niets mee doe. Ik ben heel slecht in dingen weggooien (zonde!), maar bij mij ligt het ook in de kast te verstoffen.

Wat doen jullie met dagcrèmes waar je na een week allergisch op reageert? Nagellak die je gekregen hebt voor je verjaardag maar die je nooit draagt omdat dit vanwege je werk niet kan?

Normaal zou ik zelf zeggen: geef aan een vriendin ofzo, maar mijn vriendinnen gebruiken of totaal geen make-up of dure merken als Chanel en dat soort dingen heb ik dan weer niet.

Iemand ideeën hoe ik van mijn spullen af kom? Dit soort dingen kun je toch niet meer op MP verkopen lijkt me? Ik vind het zo zonde om bijna volle verpakkingen in de prullenbak te moeten gooien.
Maak er een toilettasje van met bv een nagelvijl en breng het naar een verpleeghuis of dagverzorging? Is daar erg welkom!
wat voor nagellak is het ?

bij mijn oma op de afdeling van het bejaardencentrum lakken ze regelmatig de nagels van de dames, misschien dat je zoiets kunt overwegen als bestemming voor je overbodige nagellakjes.

ik zie mijn oma regelmatig met oranje nagels, elke andere kleur zou beter zijn, je maakt daar dus al gauw een goede indruk met je collectie.
Oh, goed idee! Dat zou ik zelf dus echt nooit bedacht hebben.
quote:musicofilia schreef op 07 april 2013 @ 16:02:

Maak er een toilettasje van met bv een nagelvijl en breng het naar een verpleeghuis of dagverzorging? Is daar erg welkom!ik ben al mosterd.
Uhm... Appelgroene nagellak en felroze, zouden ze dat ook waarderen?
Haha, zo zie je maar zó nodig is het!

En echt..Oranje nagels?
quote:lushcooking schreef op 07 april 2013 @ 16:05:

Uhm... Appelgroene nagellak en felroze, zouden ze dat ook waarderen?

felroze is beter als oranje.

en waarom geen appelgroen ? als ze er zelf blij van worden en/of het uitkiezen is het prima, alles dat ze een fijnere dag bezorgt is een zegen.
quote:musicofilia schreef op 07 april 2013 @ 16:06:

Haha, zo zie je maar zó nodig is het!

En echt..Oranje nagels? ja, dat is echt heel erg lelijk, ik schrik er ook elke keer nog van.
Oranje lijkt me hooguit leuk voor Koninginnedag als ze dat vieren
quote:lushcooking schreef op 07 april 2013 @ 16:09:

Oranje lijkt me hooguit leuk voor Koninginnedag als ze dat vierenidd, laten we het maar afschuiven op de eigenzinnige smaak van de activiteitenbegeleidster, die is zelf ook nogal bont en opvallend gekleed.
Zou je bijna volle flessen shampoo, douchegel etc. naar de voedselbank ofzo kunnen brengen of zitten ze daar niet op te wachten? Ik heb echt enorm veel flessen staan omdat ik steeds na een paar weken gebruik allergisch reageer op de stoffen in de producten.
voedselbank weet ik niet zeker, ik denk dat het daar dicht moet zijn maar je kunt altijd een blijf van mijn lijf huis / noodopvang, daklozencentrum of iets dergelijks overwegen, daar komen mensen vaak aan met bijna niets bij zich, dan is een aangebroken fles shampoo vast geen probleem, sterker nog het is erg welkom.
Geef het weg of ruil het op het weggeeftopic
quote:luni schreef op 07 april 2013 @ 16:21:

Geef het weg of ruil het op het weggeeftopic

aangebroken spullen, echt ?

even serieus, ik vind het lovenswaardig dat TO hier bewust mee bezig is, niet alleen voor het milieu maar ook uit menselijk oogpunt, zeker in deze tijd van crisis en dergelijke.
Ik zou het in een jaszak stoppen van een damesjas die je in de kledingcontainers stopt.
Ja hoor, geloof dat dat wel vaker gebeurt.
quote:wajang schreef op 07 april 2013 @ 16:22:

Ik zou het in een jaszak stoppen van een damesjas die je in de kledingcontainers stopt.

en waarom dan ?

*ik wil het graag weten*
quote:luni schreef op 07 april 2013 @ 16:22:

Ja hoor, geloof dat dat wel vaker gebeurt.kan best, ik kom daar nooit.
Tja, ik vind het zelf ook een beetje vreemd om aangebroken spullen weg te geven (zou het daardoor ook nooit gratis op MP neerzetten, staat toch raar) maar ik vind ik ook idioot om het in de container te gooien terwijl ik er iemand die het bijvoorbeeld niet breed heeft er blij mee kan maken. Dus als iemand adresjes weet dan hoor ik het graag.

Ik weet dus alleen niet zo goed waar ik het wel kwijt kan zonder dat ik op een idioot als ik het langs kom brengen of aanbied.
Kun je het niet weggeven aan of via je moeder, collega's, je schoonmaakster?

In de sportschool raak ik trouwens m'n shampoo en douchegel altijd zomaar kwijt
quote:prinsesisback schreef op 07 april 2013 @ 16:24:

[...]

en waarom dan ?

*ik wil het graag weten*

Ik bedoel die containers van Humanitas of Hulp aan Polen.

Waarom?

Dan hebben die mensen een klein cadeautje als ze in de jaszak voelen :-)
quote:lushcooking schreef op 07 april 2013 @ 16:53:

Tja, ik vind het zelf ook een beetje vreemd om aangebroken spullen weg te geven (zou het daardoor ook nooit gratis op MP neerzetten, staat toch raar) maar ik vind ik ook idioot om het in de container te gooien terwijl ik er iemand die het bijvoorbeeld niet breed heeft er blij mee kan maken. Dus als iemand adresjes weet dan hoor ik het graag.

Ik weet dus alleen niet zo goed waar ik het wel kwijt kan zonder dat ik op een idioot als ik het langs kom brengen of aanbied.bel anders even het soort adressen dat ik net noemde in je woonomgeving, er is vast wel iets mogelijk.
Dat is nou juist het probleem: mijn moeder en die kennissen geven dus echt helemaal niets om dit soort producten (die kopen alles bij de Action of Zeeman) en gebruiken al helemáál geen dagcrème, make-up of nagellak, collega's vind ik stiekem toch een beetje vreemd om te vragen en de sportschool vermijd ik als de pest - andere sportlocaties ook trouwens - dus daar iets achterlaten zal niet lukken.
quote:wajang schreef op 07 april 2013 @ 16:58:

[...]

Ik bedoel die containers van Humanitas of Hulp aan Polen.

Waarom?

Dan hebben die mensen een klein cadeautje als ze in de jaszak voelen :-)

ah zo ok, goed dat ik dat nu weet.

zouden de medewerkers daar de zakken van de kleding niet controleren dan ? er kan makkelijk iets gaan lekken natuurlijk, dat is niet de bedoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven