Wat doe ik hier mee?
zondag 7 april 2013 om 16:00
Ik heb make-up, crèmes en nagellak waar ik niets mee doe. Ik ben heel slecht in dingen weggooien (zonde!), maar bij mij ligt het ook in de kast te verstoffen.
Wat doen jullie met dagcrèmes waar je na een week allergisch op reageert? Nagellak die je gekregen hebt voor je verjaardag maar die je nooit draagt omdat dit vanwege je werk niet kan?
Normaal zou ik zelf zeggen: geef aan een vriendin ofzo, maar mijn vriendinnen gebruiken of totaal geen make-up of dure merken als Chanel en dat soort dingen heb ik dan weer niet.
Iemand ideeën hoe ik van mijn spullen af kom? Dit soort dingen kun je toch niet meer op MP verkopen lijkt me? Ik vind het zo zonde om bijna volle verpakkingen in de prullenbak te moeten gooien.
Wat doen jullie met dagcrèmes waar je na een week allergisch op reageert? Nagellak die je gekregen hebt voor je verjaardag maar die je nooit draagt omdat dit vanwege je werk niet kan?
Normaal zou ik zelf zeggen: geef aan een vriendin ofzo, maar mijn vriendinnen gebruiken of totaal geen make-up of dure merken als Chanel en dat soort dingen heb ik dan weer niet.
Iemand ideeën hoe ik van mijn spullen af kom? Dit soort dingen kun je toch niet meer op MP verkopen lijkt me? Ik vind het zo zonde om bijna volle verpakkingen in de prullenbak te moeten gooien.
zondag 7 april 2013 om 17:01
quote:wajang schreef op 07 april 2013 @ 16:58:
[...]
Ik bedoel die containers van Humanitas of Hulp aan Polen.
Waarom?
Dan hebben die mensen een klein cadeautje als ze in de jaszak voelen :-)Al die kleding wordt eerst geinspecteerd, dus jouw shampoo/nagellak komt dan gewoon bij een medewerkster terecht.
[...]
Ik bedoel die containers van Humanitas of Hulp aan Polen.
Waarom?
Dan hebben die mensen een klein cadeautje als ze in de jaszak voelen :-)Al die kleding wordt eerst geinspecteerd, dus jouw shampoo/nagellak komt dan gewoon bij een medewerkster terecht.
zondag 7 april 2013 om 17:03
quote:pimpelmeesje67 schreef op 07 april 2013 @ 17:01:
[...]
Al die kleding wordt eerst geinspecteerd, dus jouw shampoo/nagellak komt dan gewoon bij een medewerkster terecht.
of toch in polen oid maar dan niet via een jaszak.
zou ook veel te veel mogelijke vlekken geven, ze willen toch zoveel mogelijk kleding verdelen.
[...]
Al die kleding wordt eerst geinspecteerd, dus jouw shampoo/nagellak komt dan gewoon bij een medewerkster terecht.
of toch in polen oid maar dan niet via een jaszak.
zou ook veel te veel mogelijke vlekken geven, ze willen toch zoveel mogelijk kleding verdelen.
zondag 7 april 2013 om 17:03
quote:prinsesisback schreef op 07 april 2013 @ 17:00:
[...]
ah zo ok, goed dat ik dat nu weet.
zouden de medewerkers daar de zakken van de kleding niet controleren dan ? er kan makkelijk iets gaan lekken natuurlijk, dat is niet de bedoeling.
Ik heb geen idee of ze dat nakijken.
Dat zou best wel eens kunnen.
Maar iemand met zijn hart op de juiste plaats zou het niet wegnemen.
[...]
ah zo ok, goed dat ik dat nu weet.
zouden de medewerkers daar de zakken van de kleding niet controleren dan ? er kan makkelijk iets gaan lekken natuurlijk, dat is niet de bedoeling.
Ik heb geen idee of ze dat nakijken.
Dat zou best wel eens kunnen.
Maar iemand met zijn hart op de juiste plaats zou het niet wegnemen.
zondag 7 april 2013 om 17:15
Ja joh, er zit een hele industrie achter dat soort goede doelen kledingbakken. Heb er eens een documentaire over gezien, al het spul wordt meerdere keren gesorteerd en gewassen, goede spullen worden verkocht, andere textiel wordt vernietigd en een klein deel gaat naar het buitenland. Maakt mij niet uit trouwens, als ik er maar vanaf ben. Maar die shampoo belandt inderdaad bij de eerste medewerker die de kleding inspecteert. Prima toch?
Ik begreep al dat je vriendinnen en moeder niet aan de spullen hechten, maar die kennen toch wel weer andere mensen uit andere omgevingen? Mijn schoonmaakster kent weer mensen die met ongeveer alles blij zijn, of bijvoorbeeld scholen/verenigingen die van alles kunnen gebruiken. Het lijkt mij het handigst om via via dit soort dingen een zinnige bestemming te geven omdat organisaties als voedselbanken te maken hebben met regels voor bijv. geopende producten.
Ik begreep al dat je vriendinnen en moeder niet aan de spullen hechten, maar die kennen toch wel weer andere mensen uit andere omgevingen? Mijn schoonmaakster kent weer mensen die met ongeveer alles blij zijn, of bijvoorbeeld scholen/verenigingen die van alles kunnen gebruiken. Het lijkt mij het handigst om via via dit soort dingen een zinnige bestemming te geven omdat organisaties als voedselbanken te maken hebben met regels voor bijv. geopende producten.
zondag 7 april 2013 om 17:44