Mode & Beauty alle pijlers

Wat heb je aan vandaag?

25-10-2017 09:05 3354 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewoon benieuwd en wellicht handig om inspiratie op te doen ;-).

Ik heb een zwarte (nep) leren broek aan met daaronder zwarte laarsjes met studs (hoge hak), wit voile bloesje en een lang grijs vest.
Vergeetmenietje1980 schreef:
14-07-2018 19:56
Jemig zeg. Ik werk niet eens op een kantoor. Ik loop 4 dagen per week in verpleeg-uniform. Moet je dan alsnog op je vrije dag als je in de tuin ligt of de supermarkt gaat erbij lopen als een secretaresse??
Precies. Ik werk op een lab en ga er dan ook niet bijlopen als secretaresse op mijn vrije zaterdag. Zeker niet met dit weer. Dan draag ik het liefst zo weinig mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat pejeka bedoelt dat een klein beetje decorum wanneer je je in het openbaar begeeft ook in je vrije tijd wel wenselijk is. En dat kan best comfortabele kleding zijn, maar dan wel iets wat goed past en staat en passend is bij de gelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Een groot deel van Nederland gaat gewoonweg niet zakelijk gekleed naar het werk. Dan is Pejeka's standaard echt overdressed, en dat is vaak helemaal niet beter dan underdressed, omdat de omgeving dan snel denkt dat je een tuttebel bent, of dat je het hoog in de bol hebt.
En daarnaast verschillen smaken gewoon. Als jij slippers fijner vindt dan een paar nette pumps of slingbacks zou je wel gek zijn om niet die slippers aan te doen op een zomerdag als het niet nodig is om dichte schoenen te dragen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Vergeetmenietje1980 schreef:
14-07-2018 19:56
Jemig zeg. Ik werk niet eens op een kantoor. Ik loop 4 dagen per week in verpleeg-uniform. Moet je dan alsnog op je vrije dag als je in de tuin ligt of de supermarkt gaat erbij lopen als een secretaresse??
Onze secretaresses zijn op leeftijd en heel muizig gekleed. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt en PJK denk ik ook niet.

De zakelijke look die hij beschrijft is inderdaad alleen geschikt voor advocatenkantoren e.d., maar het kan imo ook wel wat netter op kantoor in de zomer qua blote kleding.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
14-07-2018 20:01
Onze secretaresses zijn op leeftijd en heel muizig gekleed. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt en PJK denk ik ook niet.

De zakelijke look die hij beschrijft is inderdaad alleen geschikt voor advocatenkantoren e.d., maar het kan imo ook wel wat netter op kantoor in de zomer qua blote kleding.
Dit dus. Op veel kantoren zie je met name de vrouwen bij warmer weer binnenschuiven op blote sandalen, driekwart broeken of korte jurkjes, mouwloze gevalletjes (soms met bh-bandjes er bovenuit piekend), enz. Dat zie je de mannen toch ook niet doen? Die lopen op kantoor ook in de zomer gewoon in lange broek, nette polo, sokken en schoenen. Waarom moeten vrouwen er dan zo halfnaakt bij lopen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er komt ook steeds commentaar op dames die niet eens een kantoorbaan hebben. Het is zelfs zaterdag. Wat is er mis met de outfit van Ceci, die geen kantoorbaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik vond het al lang stil vanuit PJK's kant hier haha. Wel denk ik dat hij vergeet, of niet wil inzien, dat niet iedereen hier op kantoor werkt en er dus ook andere dresscodes zijn.
Ook kleed ik me in mijn vrije tijd heel anders dan op werk. Tegenwoordig meestal wel in leuke kleding, maar ik heb ook wel eens een dag dat ik alleen het huis uit hoef voor een rondje met de hond en als ik dan geen zin heb om make-up op te doen, mijn haar te fatsoeneren of iets leuks aan te trekken, dan doe ik dat niet.

Voor mezelf vind ik vooral die afwisseling belangrijk, er in mijn vrije tijd leuk uitzien maar vooral comfortabel. En af en toe alleen maar comfortabel, ongeacht hoe het eruit ziet. :moon:
Dat dus!
De dresscode is ook niet bij elk kantoor standaard wat PJK beschrijft, maar ben het wel eens dat mensen soms best iets meer moeite kunnen doen. Bij mij op kantoor loopt bijvoorbeeld iemand rond met een legging als broek en dan een strak, kort shirtje erbij. Ja dat vind ik toch minder charmant (zelfs al is het een afgetrainde collega).

Iedereen loopt dan wel weer met blote benen en open schoenen (ook de mannen) dus vind ik inderdaad dat ik, als het zo warm is, bij een rok tot op of over de knie geen panty’s of hold-ups aan hoef.
Ik heb schoenen besteld. Ben zo benieuwd. Vind ze op het plaatje erg leuk!

https://tamaris.com/nl-NL/taurus/1-1-24 ... #color=847
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk (kantoor) vind ik de mannen ook beter gekleed dan de vrouwen. Wat Pejeka zegt: hemdjes, spaghetti bandjes, sandalen. Of gewoon spijkerbroek en een tshirt/blouse. Er wordt meestal niet aandacht aan uiterlijk besteed, maar ik ben het gewend. Het stoort mij niet, het zijn lieve mensen allemaal. Soms denk ik dat sommige er zoveel leuker eruit zouden kunnen zien, maar zij weten niet hoe. (gewoon de juiste maat kleding, een beetje make-up doet wonderen, een nettere kapsel, om iets maar op te noemen).
We worden allemaal op een of andere manier beïnvloed door de tijd waarin we leven. Het wordt nu gewoon veel meer geaccepteerd dan vroeger dat we er overal casual bij lopen, dus ook op het werk.

Dit geweldige filmpje laat zien hoe onze (gemiddelde) smaak veranderd is in de laatste 100 jaar:

https://m.youtube.com/watch?v=M4z90wlwYs8
Ik snap wel een beetje wat Pejeka bedoelt. Bij mij op kantoor zie ik weinig spaghettibandjes en mouwloze jurkjes, wel blote benen en sneakers, maar dat kan echt prima.

Overigens, de dames die wat bloter/ordinairder gekleed zijn bij ons, worden vaak gecomplimenteerd met hun kledingstijl door de mannelijke collega’s. Dit valt me al langere tijd op.

Nu hebben we ook flink wat enorm degelijk geklede dames, dus ik denk dat die mannen serieus blij zijn als ze een keer een stukje huid te zien krijgen. Ofzo. Geen idee hoe dat werkt in een mannenbrein.
OOTD: ik ben nog in mijn pyjama, maar omdat ik er niet als een slons uit wil zien heb ik een zijdenachtige blauwgrijze pyama met oranje en witte Japanse kraanvogels erop van ASOS aan.

http://www.fashionmumblr.com/2018/03/5- ... utine.html

Ik zie er niet zo gelikt als deze dame uit hoor :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mooie pyjama Iris.
Alle reacties Link kopieren
Bijna alles uit mijn pakketje paste! (man vroeg al of we nu een tweede hypotheek moesten nemen). Allemaal leuke jurkjes, rokjes en shirtjes die er netjes uitzien maar zitten als een joggingpak.
Vandaag heb ik deze aan:
Afbeelding

Als we het hebben over vrouwen met zichtbare bh-bandjes en witte plofkuiten, mag ik dan even zeggen dat ik halfblote mannen veel storender vind? Waarom moeten die met ontbloot bovenlijf rondlopen op straat of in de supermarkt? Doen vrouwen toch ook niet?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
15-07-2018 11:18
Vandaag heb ik deze aan:
Je plaatje is een link, dus dan moet je even de link met url gebruiken ipv het plaatje met img.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 11:31
34.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat dat betreft zijn mannen een stuk erger. Mijn kinderen hebben zoveel gevoel voor decorum blijkbaar dat zij elke keer als ze zo'n halfnaakte kerel zien aan mij vragen waarom iemand dat doet (zou dat door de schooluniforms hier komen?).

Nog even over witte plofkuiten: je benen worden toch nooit bruin als je ze niet ontbloot?

Fijn Anna, zo'n pakketje! Je plaatje kan ik helaast niet zien, ben wel benieuwd...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er echt niks van. Ik doe 'afbeelding kopieren' en niet 'link kopieren', dan zou het toch een plaatje moeten zijn en geen link?????
Misschien geef ik het maar gewoon op en plak alleen nog maar linkjes.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
15-07-2018 11:29
Ik snap er echt niks van. Ik doe 'afbeelding kopieren' en niet 'link kopieren', dan zou het toch een plaatje moeten zijn en geen link?????
Misschien geef ik het maar gewoon op en plak alleen nog maar linkjes.
Je moet sowieso het adres van de afbeelding kopieren, en niet de afbeelding zelf. Maar als ik op jouw linkje klik, krijg ik een Google-inlogscherm. Probeer je iets te uploaden vanuit een eigen fotoalbum?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
AnnA_C schreef:
15-07-2018 11:29
Ik snap er echt niks van. Ik doe 'afbeelding kopieren' en niet 'link kopieren', dan zou het toch een plaatje moeten zijn en geen link?????
Misschien geef ik het maar gewoon op en plak alleen nog maar linkjes.
Het lukt mij ook niet altijd, dus ik doe dan gewoon de link. Wel jammer, want de plaatjes zijn leuker.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.... ik doe ook niks met fotoboeken. Moet wel toegeven dat ik eigenlijk al niet zo'n computerheld ben en ik zelf altijd op een windowscomputer heb gewerkt maar dat we thuis een apple hebben (oude werklaptop van man). En dat ik daar al heeeel vaak ruzie mee heb gehad. Staan ook allemaal programma's op waar ik geloof ik niet aan mag komen.

https://www.kinglouie.nl/dames/jurken/p ... s/ink-blue
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Leuk jurkje!

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
AnnA_C schreef:
15-07-2018 11:42
Hmmm.... ik doe ook niks met fotoboeken. Moet wel toegeven dat ik eigenlijk al niet zo'n computerheld ben en ik zelf altijd op een windowscomputer heb gewerkt maar dat we thuis een apple hebben (oude werklaptop van man). En dat ik daar al heeeel vaak ruzie mee heb gehad. Staan ook allemaal programma's op waar ik geloof ik niet aan mag komen.

https://www.kinglouie.nl/dames/jurken/p ... s/ink-blue
Dat printje is zo mooi, ik heb die print in het Emmy model.
Mooie jurk!

Vandaag heb ik een rokje aan, deze van alweer King Louie :proud: ;
Afbeelding
Met een wit spaghetti hempje en marine blauwe ballerina's.
Alle reacties Link kopieren
Ha, dat rokje heb ik als shirtje gekocht! Het rokje hadden ze niet meer in mijn maat.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven