Mode & Beauty alle pijlers

Wehkamp en België?

31-01-2010 11:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het is me opgevallen dat er vaak leuke kleding te vinden is op wehkamp.nl. Nu is dat blijkbaar allesbehalve evident om te bestellen als Belgische. Zijn er meiden die toch een manier weten om vanuit het buitenland te bestellen? Ik had gedacht dat afhalen op een DHL punt of zo dicht bij de grens een oplossing zou kunnen zijn, maar blijkbaar heb je toch een Nederlands adres nodig? Iemand goede raad? Of misschien andere mogelijkheden om kleding van het merk Zigga te verkrijgen? Op internet krijg ik namelijk de indruk dat dit merk enkel te verkrijgen is via wehkamp.

groetjes,

poezemie
www.google.nl zoekterm zigga en tada!
Helaas toch geen tada. 'k Had uiteraard eerst uitgebreid gegoogled,

om vast te stellen dat alle wegen naar Rome, t.t.z. alle sites naar wehkamp leiden. Maar misschien bestaan er toch andere mogelijkheden die ik over hef hoofd heb gezien.
van de klantenservicesite van Wehkamp:

belgie

Bestellen kan natuurlijk vanuit de hele wereld, maar wij bezorgen alleen in Nederland. Om te kunnen leveren, moet je woonadres dus een adres in Nederland zijn.

Woon je vlak bij de grens en/of heb je kennissen in Nederland waar je regelmatig komt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kennissen in Nederland heb ik niet. Maar even over de grens rijden zou voor mij geen bezwaar zijn. Ik woon in West-Vlaanderen, dus Sluis en omstreken zijn niet zo ver voor mij. Ik weet niet goed waarom ze dus echt een thuisadres nodig hebben, misschien sturen ze soms post of zo. Nu, thuislevering hoeft niet voor mij, een DHL punt is voor mij zeker ook goed. Misschien hebben ze gewoon een adres nodig voor de administratie of zo, ik ga daar ook nog eens verder inlichtingen over vragen. Bedankt voor de antwoorden in elk geval.

Grtjes

poezemie
Ìk haal het ook altijd op bij een DHL punt, dus waarschijnlijk willen ze je huisadres hebben als factuuradres. Ik zou even bellen met ze en vragen of jouw constructie mogelijk is.
Nou wat stom idd! Ik had dus gekeken (gewoon nieuwsgierig) Maar je word bij alle sites door gelinkt naar Wehkamp, schiet niet op!

Heb je al gebeld met de klanten service? Je kan het wel zelf ophalen bij een ophaal punt namelijk.
@poezemie: Dit probleem wat jij hebt, hebben wij weer als wij bij bijv. La Redoute kleding en spullen willen bestellen.

Kun je het pakje niet als 'poste restante' laten opsturen naar een dichtbijzijnde Nederlands postkantoor? Gewoon even informeren.

Succes in ieder geval. (ik woon niet dicht bij de grens, anders had ik wellicht wel kunnen helpen)
Bedankt alvast voor jullie tips. Ik ga mijn licht eens opsteken bij de klantenservice via email, want het telefoonnummer bleek ook iets nationaals te zijn, waar ik niet binnen geraakte.
Website Wehkamp

Telefoonnummer verkoop 038 4 264 364

Telefoonnummer klantenservice 038 4 264 777

Telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag

Vanuit België is het dan dus +31-38-4264777
Aha, dank je. Dat lijkt me een handiger nummer dan die 0900 nummers die ik zag staan. Nu, er is net een mailtje weg met de electronische postduif naar ginder, dus zal ik best eerst maar even daar het antwoord van afwachten.
Pfffff. Via mail lukt niet, want dat geeft gestandaardiseerde antwoorden terug. Het telefoonnummer bestaat niet meer en is een 0900 nummer geworden, wat ook niet evident is om te bellen van hieruit. Iets bestellen zie ik dus niet meteen lukken.
Ik wil morgen wel even voor je bellen Poezemie, met de vraag of je een postadres kan hebben in België, maar het ophalen bij een DHL punt net over de met NL. Klopt dat?

Stomme vraag misschien, maar geld overmaken naar hun rekening of van te voren betalen (en later geld terug krijgen als je de kleding niet houdt) is geen probleem neem ik aan? Want volgens mij willen ze dat de 1e keer dat je besteld. Daarna kan het op rekening/acceptgiro, maar misschien dat jij als 'buitenlander' wel iedere keer vooraf betalen. Alhoewel het terugbetalen naar een buitenlandse rekening wel weer een probleem bij Wehkamp zal geven..
Hier nog een belgische die heel graag bij wehkamp zou bestellen. doodzonde dat ze niet over de grens leveren. belgië is toch niet zo ver weg ??????
seize the day .....
Dat is lief van je himalaya dat je zou willen bellen, maar ik heb me al zitten afvragen: als het al zo moeilijk is voor me om hen te bereiken om gewoon een vraag te stellen over de mogelijkheden om te leveren, hoe moet ik hen dan ooit bereiken als er een probleem zou zijn? Zoals je bv. zegt, dat het niet past of om te retourneren vanuit het buitenland en het geld terug te krijgen. Het lijkt me toch handig om zeker te zijn van een vlotte communicatie om eventueel concrete problemen uitgelegd en opgelost krijgen.
Is er niet een postkantoor/agentschap in Nederland vlak bij de grens die jullie kan helpen?

En hebben jullie tips voor als ik bij bijv. La Redoute iets wil bestellen in Nederland?
Beste mensen,

Ik ben ook uit België en wilde bestellen bij Wehkamp. Teleurstellende ervaring. Ik bestel probleemloos online bij bedrijven overal ter wereld. Maar niet om de hoek, in Nederland. En Wehkamp maakt er dan nog een zootje van, bovenop.

-Account aanmaken: telefoonnummer en postcode worden als 'verkeerd' gesignaleerd. Maar niemand die je zegt dat je in Nederland moet wonen.

-Je zoek je rot op de site of je wel of niet vanuit België kan bestellen. Niets te vinden in de doolhof. Als het ergens staat, waar dan aub?

-Je wilt een mail sturen: lees de reacties hierboven.

-Je wilt bellen: je moet extra betalen voor een telefoontje!

-Als je al extra zou willen betalen, lukt bellen vanuit België ook niet, lees hierboven.

-Als klapper op de vuurpijl: ik botste op een item waarin staat hoe je een 'klacht' kan indienen. Weet je wat je moet doen? Een brief sturen! Een brief, beste mensen.

Bart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven