Mode & Beauty alle pijlers

Welke dufflecoat?

29-07-2020 13:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind (11-13) had ik een prachtige, klassieke, rode, wollen houwtje-touwtjejas. Toen wist ik hem niet helemaal naar waarde te schatten, want hoewel ik hem zelf prachtig vond, werd ik er mee geplaagd (pesten wil ik het niet noemen) "He jas, waar ga je met dat meisje heen? "(ik was nogal klein als kind)) of "Zeg roodkapje waar ga je heen?" En de groepsdruk was op een gegeven moment te sterk, waardoor ik hem niet meer wilde dragen tot verdriet van mijn moeder en stiekem ook van mezelf.

Ik heb altijd een voorliefde voor deze jassensoort blijven houden. Een dufflecoat heet het officieel.
Ik heb er nooit meer één gehad, simpelweg omdat het niet in de mode was (of ik heb dat dan gemist).
Maar nu ben ik 40 en heb ik eindelijk schijt genoeg aan wat in de mode is (nou ja, al een tijdje gelukkig). En dus wil ik nu een weer een dufflecoat. Een echte, wollen. Die zijn best prijzig, maar het is dan ook een aankoop die jaren mee gaat (ik doe sowieso lang met jassen en schoenen).

Ik heb de volgende modellen op het oog:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/
of deze:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... ffle-navy/
En dat zijn ook direct de twee kleuren waar ik tussen twijfel.

Model London is iets korter (tot op de dijen) wat dus handig is met fietsen, wat ik dagelijks doe.
Ook lijkt dit model iets getailleerder te zijn, wat ik mooi vind, de oversizedjassentrend van afgelopen winter is ook niet aan mij besteed.
Ik heb namelijk een normale maat 36-38, maar 't is niet helemaal gelijkmatig verdeeld; Ik heb smalle schouders,
een gemiddelde buste, dunne benen, een buikje en helaas niet zo veel taille. In een oversizedjas lijk ik al snel een propje, ook al ben ik gemiddeld qua lengte (1.71).
Maar een langere jas vind ik wel heel erg mooi. Tot nog toe heb ik altijd lange jassen gehad (nog veel langer dan deze modellen). Model classic komt tot op de knieën en eigenlijk vind ik dat een mooiere lengte dan tot op de dijen. En misschien lijkt het ook alleen maar zo dat de kortere iets getailleerder is (kan het niet helemaal goed inschatten op het plaatje af).

Dan de kleur: ik ben een sucker voor rood. Ik heb het veel in de kast, het staat me ook goed, het haalt in de winter mijn dan bleke gezicht op.
Maar rood is wel een opvallende kleur, dus dan krijg je meer het effect 'daar heb je haar weer in haar rode jas' , zeker omdat het een meerjarenplanjas is. Donkerblauw is klassieker, tijdlozer, minder opvallend. Donkerblauw staat me ook erg goed.
Ik vind camel ook mooi, maar dat staat me totaal niet. En burgundy vind is eventueel ook nog een optie, maar als het teveel naar paars neigt vind ik het al minder mooi, het moet wel echt rood zijn.

Natuurlijk is het uiteindelijk mijn eigen keuze, maar juist omdat het best een uitgaaf is, vind ik het fijn om wat meningen te horen.
En als iemand weet hoe ik de plaatjes kan plakken ipv linkjes naar de jassen, houd ik me aanbevolen.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:32
0.84% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ok het lukt me dus echt niet zo'n plaatje :| Jammer, vroegah kon ik het wel.
Als iemand anders de plaatjes uit de op wel kan plaatsen, heel erg bedankt alvast!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Die rode :heart:

Boeien dat dat meer op valt, stuk beter dan altijd maar saaie kleuren jassen.
Alle reacties Link kopieren
Kunnnen jullie de afbeelding zien die ik mijn derde post plaatste?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
De plaatjes zijn ook een link, dat maakt het moeilijker om ze te plakken.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
29-07-2020 13:46
Die rode :heart:

Boeien dat dat meer op valt, stuk beter dan altijd maar saaie kleuren jassen.
Ah, team rood! Ik had eigenlijk een poll moeten starten :-D
En de klassieke of de iets kortere versie?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 13:47
Ah, team rood! Ik had eigenlijk een poll moeten starten :-D
En de klassieke of de iets kortere versie?
Ik vind zelf korter mooier, iets vlotter.
Alle reacties Link kopieren
Thx AnAppleADay (keeps the dokter away :-D , dat zeg ik er in mijn hoofd altijd bij)
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 13:50
Thx AnAppleADay (keeps the dokter away :-D , dat zeg ik er in mijn hoofd altijd bij)
But if the doctor is cute, who needs fruit?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de korte gaan in de kleur rood.
Weet je zeker dat de lengte verschillend is? Ik zie het eigenlijk niet.
Wel zie ik dat de London een afneembare capuchon en manchetten aan de mouwen heeft. De classic is iets eenvoudiger.
Als je graag rood draagt zou ik een rode nemen.
Als er wel lengteverschil is zou ik voor de kortere gaan. Omdat je m ook op de fiets wil gebruiken. Sowieso is het evengoed nog een langer model.
Ik vind die rode prachtig :heart:

De lengte is ook mooier, te lang vind ik echt minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Rood
Rosalind schreef:
29-07-2020 13:54
Wel zie ik dat de London een afneembare capuchon en manchetten aan de mouwen heeft.


Ook een pré inderdaad, dat de capuchon afneembaar is
Rood! En dan de kortere dat staat inderdaad vlotter (nu ben ik maar 1,66 dus voor mij is langer geen optie, misschien staat het jou wel).
Rosalind schreef:
29-07-2020 13:55
Als er wel lengteverschil is zou ik voor de kortere gaan. Omdat je m ook op de fiets wil gebruiken. Sowieso is het evengoed nog een langer model.


Lengteverschil is 7-8cm volgens de maattabel
Marana schreef:
29-07-2020 13:58
Lengteverschil is 7-8cm volgens de maattabel
Ah! Daar was ik naar op zoek maar kon het niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook team rood, vind het model ook mooier omdat die ook een kraag heeft en de blauwe niet.
En qua lengte ook, iets langer zou ik wel mooi vinden als het ook iets meer uitlopend/klokkend zou zijn, maar dat is niet de stijl van de jas.

Vind houtje touwtje jassen ook erg leuk, past niet bij mijn eigen stijl maar mijn dochter had er afgelopen winter eentje, en voor volgende winter hangt er ook al één in de kast (dreumes, dus past niet 2 winters in één jas)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook eens zo'n rode jas van Tommy Hilfiger. Ik heb hem echt gedragen tot de binnenvoering aan flarden was. Ik mis hem nog steeds. Ik zou zeker voor de rode gaan.

Qua lengte vind ik moeilijk inschatten, ik ben zelf heel lang dus ik zou sowieso voor een lange variant gaan. Maar ik weet niet hoe zo'n jas valt als je niet zo lang bent. Dan is een korte misschien beter.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
29-07-2020 13:59
Hier ook team rood, vind het model ook mooier omdat die ook een kraag heeft en de blauwe niet.
En qua lengte ook, iets langer zou ik wel mooi vinden als het ook iets meer uitlopend/klokkend zou zijn, maar dat is niet de stijl van de jas.

Vind houtje touwtje jassen ook erg leuk, past niet bij mijn eigen stijl maar mijn dochter had er afgelopen winter eentje, en voor volgende winter hangt er ook al één in de kast (dreumes, dus past niet 2 winters in één jas)
Ja, mijn dochter had ze vroeger ook. En mijn zoon ook, een donkerblauwe, als peuter. Zo cute!
Jullie zijn iig unaniem over de kleur en tot nog toe ook meeste over de lengte lees ik.
Dat moet het makkelijker maken haha :-D
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
29-07-2020 14:05
Ik had ook eens zo'n rode jas van Tommy Hilfiger. Ik heb hem echt gedragen tot de binnenvoering aan flarden was. Ik mis hem nog steeds. Ik zou zeker voor de rode gaan.

Qua lengte vind ik moeilijk inschatten, ik ben zelf heel lang dus ik zou sowieso voor een lange variant gaan. Maar ik weet niet hoe zo'n jas valt als je niet zo lang bent. Dan is een korte misschien beter.
Zo valt de korte qua lengte: https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/
Ik weet niet of je direct het goede plaatje ziet, maar je kunt doorklikken tot je het model van de achterkant ziet in de jas.

En zo de lange:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/

Ik vind deze ook heel mooi, nog mooier stiekem, maar die vind ik wel heul erg prijzig:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... -3120-red/
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven