Mode & Beauty alle pijlers

Welke dufflecoat?

29-07-2020 13:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind (11-13) had ik een prachtige, klassieke, rode, wollen houwtje-touwtjejas. Toen wist ik hem niet helemaal naar waarde te schatten, want hoewel ik hem zelf prachtig vond, werd ik er mee geplaagd (pesten wil ik het niet noemen) "He jas, waar ga je met dat meisje heen? "(ik was nogal klein als kind)) of "Zeg roodkapje waar ga je heen?" En de groepsdruk was op een gegeven moment te sterk, waardoor ik hem niet meer wilde dragen tot verdriet van mijn moeder en stiekem ook van mezelf.

Ik heb altijd een voorliefde voor deze jassensoort blijven houden. Een dufflecoat heet het officieel.
Ik heb er nooit meer één gehad, simpelweg omdat het niet in de mode was (of ik heb dat dan gemist).
Maar nu ben ik 40 en heb ik eindelijk schijt genoeg aan wat in de mode is (nou ja, al een tijdje gelukkig). En dus wil ik nu een weer een dufflecoat. Een echte, wollen. Die zijn best prijzig, maar het is dan ook een aankoop die jaren mee gaat (ik doe sowieso lang met jassen en schoenen).

Ik heb de volgende modellen op het oog:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/
of deze:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... ffle-navy/
En dat zijn ook direct de twee kleuren waar ik tussen twijfel.

Model London is iets korter (tot op de dijen) wat dus handig is met fietsen, wat ik dagelijks doe.
Ook lijkt dit model iets getailleerder te zijn, wat ik mooi vind, de oversizedjassentrend van afgelopen winter is ook niet aan mij besteed.
Ik heb namelijk een normale maat 36-38, maar 't is niet helemaal gelijkmatig verdeeld; Ik heb smalle schouders,
een gemiddelde buste, dunne benen, een buikje en helaas niet zo veel taille. In een oversizedjas lijk ik al snel een propje, ook al ben ik gemiddeld qua lengte (1.71).
Maar een langere jas vind ik wel heel erg mooi. Tot nog toe heb ik altijd lange jassen gehad (nog veel langer dan deze modellen). Model classic komt tot op de knieën en eigenlijk vind ik dat een mooiere lengte dan tot op de dijen. En misschien lijkt het ook alleen maar zo dat de kortere iets getailleerder is (kan het niet helemaal goed inschatten op het plaatje af).

Dan de kleur: ik ben een sucker voor rood. Ik heb het veel in de kast, het staat me ook goed, het haalt in de winter mijn dan bleke gezicht op.
Maar rood is wel een opvallende kleur, dus dan krijg je meer het effect 'daar heb je haar weer in haar rode jas' , zeker omdat het een meerjarenplanjas is. Donkerblauw is klassieker, tijdlozer, minder opvallend. Donkerblauw staat me ook erg goed.
Ik vind camel ook mooi, maar dat staat me totaal niet. En burgundy vind is eventueel ook nog een optie, maar als het teveel naar paars neigt vind ik het al minder mooi, het moet wel echt rood zijn.

Natuurlijk is het uiteindelijk mijn eigen keuze, maar juist omdat het best een uitgaaf is, vind ik het fijn om wat meningen te horen.
En als iemand weet hoe ik de plaatjes kan plakken ipv linkjes naar de jassen, houd ik me aanbevolen.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:32
0.84% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je er zo blij mee bent crini! En nu zeker te pas en te onpas aantrekken terwijl het eigenlijk nog te warm is?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
03-09-2020 17:02
Ik heb dus net een donkerblauwe bestelt...... Heb lang getwijfeld, Want ik heb jassen in allekleuren, en stoffen, maar door jou to, moet ik ok zo^n jas!
Haha wat leuk!
Ik heb ook veel jassen, maar ik bewaar ook veel (en dat komt ook goed van pas bij mijn theaterhobby).
Maar vorig jaar nog heb ik een supergave wollen getailleerde lange mantel, met (heel echt uitziend fake) bont langs de kraag voor €30,00 op het Waterlooplein gekocht. Zo'n echte lange officiersjas is dat. Dat was een koopje. Dus nu 'mocht' ik een dure 'voor mijn verjaardag' (ben eind deze maand jarig).
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik heb er nog eentje in een koffer, is rood, getailleerd, van wol en in jouw maat. Als je een bescheiden 'bustemaat' hebt :) dan is het jouw maat. Geen houtje touwtje maar gewone knoopsluiting. Bij mij 'knapt' ie open op borsthoogte en heb 'm zolang bewaard om 'm eens weg te geven.

Rood alsin erg rood, geen bordeaux rood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven