Mode & Beauty alle pijlers

Welke foundation en concealer

24-09-2021 12:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.

Ik ben op zoek naar een foundation.
En zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben begin 50, droge gedehydrateerde huid, en zoek een foundation die egaliseert.
Dus niet superdekkend.

Betreft concealer vind ik dat die vaak in de lijntjes gaat zitten, wat doe ik hieraan?

Diverse keren bij een Douglas, mac-store etc geweest.
Een aantal vind ik wel oke.
Veelal betaal je de hoofdprijs, dat is prima, maar moet dan wel goed zijn.

Iemand tips/advies?
Ik heb Estee lauder foundation en een concealer van collection.

Maar voor ik foundation op doe heb ik er al een dagcreme, zonnenbrandcreme en primer op zitten :-)
Misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten.
Ik zou niets smeren, je ziet het en het ziet er altijd onnatuurlijk uit.
Je huid wordt er niet blijer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even kijken bij de double wear collectie kijken van Estee Lauder. Dat blijft goed zitten. Double wear sheer bijvoorbeeld.
Ik draag vooral Make-up Forever, NARS en Charlotte Tilbury. Maar ik heb van alles, ook Bobbi Brown en MAC, etc. Merken als Estée Lauder enzo zijn voor mij (mixed race) vaak te roze. Ik ben echt olijf.

Make-up Forever heeft wat mij betreft de beste concealers voor verschillende ondertonen. Maar er is hier volgens mij geen winkel meer, dus dan is het toch lastig. Ik draag zelf meestal lichte dekking, maar dat is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Naarmate ik ouder word, vind ik foundation minder mooi bij mezelf. Het accentueert fijne lijntjes, wat ik ook gebruik. Ik smeer liever een goede dagcreme met SPF en dan nog een niet-matterende BB-cream. Die is lichter maar egaliseert de tint van m'n huid wel, waardoor ik er gezonder en frisser uitzie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe (en ik ben ook geen twenty of thirty something meer), zoekend naar een beetje camouflage voor roodheid rond de neusvleugels en wat vlekken her en der:

- of: basiscrème en bb/cc cream met spf 50.
Als basis biafine, ceravé of een serum van Paula’s choice afhankelijk van hoe droog mijn huid is en het weer, het hoeft niet duur te zijn. Dan een bb of cc cream met spf zoals de cc cream van Chanel (spf 50), Australian gold tinted (spf 50 minerale filters).
- of: spf dagcreme van Paula’s choice (spf 50) en een sheer foundation (ik vind de Les beiges Belle mine van Chanel fijn)

De australian gold tinted gebruik ik in de zomer op zichzelf, in de herfst en winter gaat er een basiscrème onder. En dat is een heel betaalbare all in one. Primers gebruik ik niet want ik merk geen enkel verschil qua houdbaarheid of applicatie (alleen achteraf pukkels) dus dat doe ik niet meer. Voor concealer ben ik niet handig genoeg om dat mooi/flatterend aan te brengen dus dat doe ik ook niet meer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 50 en merk nu ook dat foundations bewerkelijker zijn. Eerder kon ik eigenlijk alles wel hebben maar nu niet meer.

Zelf vind ik de Waterweight van MAC wel fijn. Ik heb ook de Studio Fix, die dekt meer maar voor mijn hele gezicht vind ik het tricky.

Ik was altijd erg tevreden over de serum foundation van The Ordinary maar die gaat nu ook in de rimpels hangen.

Een minerale foundation zoals bareMinerals/Mintenz kan ook nog maar daar moet je van houden.

Concealer? Ik heb nog geen enkele kunnen ontdekken die goed werkt op mijn huid. Toen ik jonger was helemaal prima maar nu lijkt het de rimpels onder de ogen alleen maar te accentueren.

Overigens heb ik in de zomer ook wel vaak alleen een tinted moisturizer (Laura Mercier) op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 40.
Heb een fijne cc creme (total effects) van olaz voor dagelijks gebruik. Factor 15.

Als ik echt netjes wil dan doe ik max factor miracle touch op met n beauty blender.
Evt wat concealer er onder tegen rode plekjes of donkere kringen door dunne huid.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 40 en gebruikte Double Wear van Estee Lauder maar mijn man vond me eruit zien als een pop. Ik gebruik nu al weken geen foundation meer en mijn huid ziet er beter uit dan ooit. Ik gebruik producten van The Ordinary.
Alle reacties Link kopieren
hier begin 40 en al veel geprobeerd. estee lauder was vroeger goed, nu voor mijn huid niet meer.

ik gebruik nu eigenlijk alleen nog Hyaluron Cellular Filler van nivea met de parels van oriflame.

ben erg tevreden over die combinatie
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-09-2021 14:35
Ik ben begin 40 en gebruikte Double Wear van Estee Lauder maar mijn man vond me eruit zien als een pop. Ik gebruik nu al weken geen foundation meer en mijn huid ziet er beter uit dan ooit. Ik gebruik producten van The Ordinary.
De truc is idd niet je gehele gezicht meer met foundation in te kleuren maar alleen daar waar nodig anders krijg he zo’n poppengezicht inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik vind foundation heel vaak niet mooi staan op een ouder wordende huid. Het accentueert juist de fijne lijntjes en dat maakt ouder. Veel mensen verwachten de kwaliteit van een geretoucheerde foto gemaakt bij gunstig studiolicht ook in het echt. Dat is onrealistisch.

Persoonlijk vind ik de BB cream van Oil of Olaz het beste. Geeft net wat kleur maar je ziet het niet zitten. Meer heb je eigenlijk niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor defecaties.
Klopt dat foundation op een ouder wordende huid niet altijd even mooi is.
Vandaar mijn hulpvraag daar ook in.
Ik ga eens rondkijken naar bb creme..volgens heb ik nog staan van Oil of Olaz de 7 effects ofzo
Alle reacties Link kopieren
Soixante-Croissant schreef:
24-09-2021 12:59
Misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten.
Ik zou niets smeren, je ziet het en het ziet er altijd onnatuurlijk uit.
Je huid wordt er niet blijer van.
Klopt niet. Met een foundation in de goede structuur en in de goede tint wordt je huid egaal en stralend zonder dat je er "geplamuurd" uit ziet.

Onder een goede foundation is concealer dan ook overbodig.
Alle reacties Link kopieren
pioenroosje schreef:
24-09-2021 15:45
Bedankt voor defecaties.
Klopt dat foundation op een ouder wordende huid niet altijd even mooi is.
Vandaar mijn hulpvraag daar ook in.
Ik ga eens rondkijken naar bb creme..volgens heb ik nog staan van Oil of Olaz de 7 effects ofzo
:-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen foundation op dit moment, een highlight en blush/een bronzer.
Ik vind het op het moment weinig toevoegen.
Wat bij mij wel fijn werkt (ben rond de 50) zijn (niet allemaal tegelijk, ik wissel af 😆):
- water foundation oid van L'Oréal
- illuminating foundation van de HEMA
- colourpop fresh foundation
- colourpop foundation stick
- foto focus van ehm merk kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 62 en gebruik al meer dan 20 jaar Superfit foundation van Clinique. Maar alleen in de winter. Clinique heeft veel tinten. En voor ieder huidtype een andere structuur.
Met de goede structuur voor je huidtype accentueert foundation echt je rimpeltjes niet. Ik vermoed dat je dan een te matterende voor jouw huidtype gebruikt.

In de zomer altijd BBcreme. Mn favoriete van Nivea (cellular radiance) is helaas uit de collectie. In dit topic vertelt iemand over de BBcream van Olaz. Die ga ik eens proberen.

Concealer gebruik ik niet. Te onnatuurlijk en smeert niet uit.

Ook geen groenige CCcreme op mn couperose onder de foundation. Daarmee zie ik eruit als een zombie.
Alle reacties Link kopieren
Concealer smeert niet uit? Dat zijn dan wel van die hele ouderwetse sticks die je bedoeld.

Bb cream is niet zoveel meer dan een foundation gemixt met gezichtsverzorging. Dus je kan ook gewoon een foundation mengen met crème.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-09-2021 18:37
Concealer smeert niet uit? Dat zijn dan wel van die hele ouderwetse sticks die je bedoeld.

Bb cream is niet zoveel meer dan een foundation gemixt met gezichtsverzorging. Dus je kan ook gewoon een foundation mengen met crème.
Ook vloeibare concealer vind ik lelijk.
Blauwe kringen onder mn ogen worden er juist door geaccentueerd.
Foundation op die kringen werkt bij mij beter.
amarna schreef:
24-09-2021 18:56
Ook vloeibare concealer vind ik lelijk.
Blauwe kringen onder mn ogen worden er juist door geaccentueerd.
Foundation op die kringen werkt bij mij beter.
Heb je waarschijnlijk geen corrector bij je concealer. Maar ja, voor iedereen werkt het weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Als ik wil werk ik eerst donkere en rode plekjes weg met concealer van loreal.
Daarna dat spul van max factor of cc creme van olaz die 7 effects idd.

Voor een feestje wil ik ook wel met high- en lowlight iets doen.

En de kleur ookschaduw/oogpotlood kan ook veel doen voor of regen donkere kringen bij je ogen. Licht lijntje boven je ogen zorgt voor een open frisse blik.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik meestal dagcreme met spf gemengd met een bb Cream, vind dat mooier bij lijntjes en rimpels dan foundation.

Soms gebruik ik ook de meroda meekleurende foundation die is ook fijn en prettig qua textuur.
sparoodislekker wijzigde dit bericht op 01-10-2021 18:11
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
01-10-2021 14:32
Ik gebruik meestal dagcreme met spf gemengd met een bb Cream, vind dat mooier bij lijntjes en rimpels dan foundation.

Soms gebruik ik ook de meepraten meekleurende foundation die is ook fijn en prettig qua textuur.
Van welk merk is die meekleurende foundation?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
01-10-2021 18:09
Van welk merk is die meekleurende foundation?
Meroda, ik zie dat autocorrect er iets anders van had gemaakt. Zal het even aanpassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven