Mode & Beauty alle pijlers

Welke kleding flatteert mij?

03-08-2021 20:36 13 berichten
Ik ben 1.65 lang, weeg 77 kg.
Heb stevige bovenbenen en een klein buikje. Ben in de overgang, ben bezig met afvallen maar dat lastig.
Mijn bovenarmen vertonen wel een kipfiletje maar mijn overgewicht concentreert zich vooral rond mijn taille en bovenbenen.
Ik wil me zo graag nog aantrekkelijk kleden. Maar weet niet hoe.
Hebben jullie tips?
Breken! En daar bedoel ik mee dat je broeken of rokken draagt met een top erboven die op het breekpunt van je heupen valt, dus daar waar je benen buigen, zeg maar en het is dan de bedoeling dat je tegengestelde kleuren draagt. Dat geeft het beste silhouet.
Die fleurige lippenstift leidt de aandacht in ieder geval wel af van je zwaardere zones.
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
03-08-2021 20:42
Die fleurige lippenstift leidt de aandacht in ieder geval wel af van je zwaardere zones.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
- een goede bh


Iik draag graag hoge taille jeans en broeken en dan op enkellengte, shirts en blouses met een ruime hals of v hals, en als ik een bepaald soort wikkeljurk aan heb lijk ik wel slanker hoor ik van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind blousejes en wikkeljurken vaak heel mooi staan bij vollere vrouwen. Of een shirt met een blazer/ jasje erop.

En persoonlijk vind ik rustige kleurencombinaties en fijne printjes mooier staan dan allerlei kleuren bij elkaar en drukke/ schreeuwende prints.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je heel veel dingen aankunt, vooral als je kleding niet ziet als een middel om delen van jezelf te verstoppen, maar als iets om jezelf mee te versieren.
Je moet sowieso iets aantrekken om fatsoenlijk over straat te kunnen en je te beschermen tegen de elementen; dan kan je maar het best iets kiezen waar je zelf blij van wordt toch?

Wat vind je mooi, wat is je stijl, of wie vind je goed gekleed?

Voor flatterende kleding is het vooral belangrijk dat alles goed past. Dat is meer dan de juiste maat kiezen, het betekent ook: aansluiten zonder te knellen, geen gekke bobbels of rimpels, goed kunnen bewegen zonder dat het raar gaat zitten. Dus wees kritisch als je dingen past en als dingen niet goed passen: niet kopen of laten vermaken.

Verder helpt het als de kleuren en patronen bij jou tint (huid/haar) en bij elkaar passen. Weet je welke kleuren je mooi staan?
What a nuanced anxiety
50’s swing jurken en A- lijn jurken.
Je moet ervan houden, maar het flatteert wel.
Laat je boezem mooi uitkomen en een hoge taille, waardoor je een mooi figuur krijgt.

Droeg zelf vaak pencil jurken, maar sinds ik een stoma heb, kleedt dit beter af.
Het verbergt in mijn geval mijn stoma (in jouw geval je vrouwelijke buikje) en staat altijd goed. En je voelt je er mooi in.

-omarm je curves, ze mogen er zijn-

Bijv:

https://www.unique-vintage.com/products ... wing-dress
Alle reacties Link kopieren
Breng weer balans in je silhouet door kledingstukken met schoudervullingen te dragen. En dat komt goed uit want dat is nu mode ;-).
Alle reacties Link kopieren
Koop in ieder geval je maat! Dus niet te klein.
Bedankt voor jullie reacties. Wikkeljurk zat ik zelf ook aan te denken, moet alleen wel een iets langer kort mouwtje hebben ivm kipfiletjes :-)

Ik draag graag lange broeken maar daar lijk ik (vind ik zelf) zo propperig in.
Een donkere lange rok : gypsirok of plisseerok misschien een ideetje?
Alle reacties Link kopieren
Lekkerding schreef:
05-08-2021 11:36

Ik draag graag lange broeken maar daar lijk ik (vind ik zelf) zo propperig in.
Bootcutmodel, hakken en iets getailleerds er op.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven