Mode & Beauty alle pijlers

welke nagellak..

18-03-2013 15:18 24 berichten
blijft langer dan 1 dag zitten op je nagels zonder te beschadigen?

En dan bedoel ik op je vingers; die lak op mn nagels blijft altijd heel lang mooi maar met je vingers doe je natuurlijk veel meer, ik heb na 1 dag al beschadigingen zitten ad bovenkant.

Ik heb al verschillende lakken geprobeerd, gebruik een topcoat maar nog is het na een dag eigelijk niet meer heel netjes.

Ik vind hema longlasting tot nu toe de beste maar ook die is na een dag of 2 wel lelijk.
Ik gebruik hema Diamond en die blijft wel een dag of vier mooi, maar ik laat het dan ook per laag heel lang en goed drogen en gebruik geen topcoat. Ik denk dat er te weinig droogtijd zit tussen de eerste en de tweede laag. Ik laat de eerste laag wel een half uur drogen, misschien is maakt dat het verschil.
Oh, en ik maak mijn schone nagels altijd eerste even vetvrij met nagellakremover.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb express nagelak. Die komt uit Frankrijk. Maar is in Nederland ook wel gewoon te koop. Super mooie kleuren en blijft lang mooi. ( En is snel droog ook heel belangrijk)
Ik ben heel tevreden met de lakjes van NYC en Catrice. Het verschilt wel per kleur. De ene blijft langer zitten dan de andere.
Ik moet zeggen dat ik Essence Colour & Go heel prettig vind. Blijft lekker lang zitten. En kosten 1,59. De dekking vind ik iets minder goed, erg kleurafhankelijk.

Nagels moeten ook goed vetvrij zijn, en ik lak nooit als ik niet gedoucht heb. Ik heb dan het idee, dat er later nog vocht uit de nagels ontsnapt, waardoor de lak loskomt.

Heb nu blauwe van Catrice op, ook best goed.

OPI vind ik op zich niet langer houdbaar.

Maar zoals Lala87 ook zegt: het hangt ook van de kleur af.
Volgens mij ligt het ook aan je nagels en wat je op een dag doet. Vriendin kan met exact dezelfde lak als ik een week doen, waar het bij mij na 3 dagen echt te lelijk wordt.

Ook kun je proberen het randje van je nagels aan de bovenkant mee te lakken, daar schijn je tipwear mee te kunnen voorkomen. Verder vallen beschadigingen bij een lichte kleur minder op dan bij donker (laat ik nou net van donker houden).

Maar als iemand dé tip heeft, hoor ik hem ook graag.
Ik heb al heel veel verschillende lakken geprobeerd en er zit inderdaad wel wat verschil in kleur en merk. Maar voor mijn gevoel maakt de basislaag het meeste verschil. Als je die tijdig opbrengt en heel goed uit laat harden, dan kan je lak ook een stuk meer hebben. Ik probeer minimaal een aantal uren, maar liefst een halve dag te houden tussen het aanbrengen van de basecoat en de lak.

Het zou ook kunnen zijn dat je lak veel te lijden heeft door bijv. werk of hobby. Een gellak (in combinatie met een goede UV-lamp) kan dan een uitkomst zijn.
Ik ben net drie uur bezig geweest mijn gellak er af te krijgen en het is er nog steeds niet goed af.
quote:onipaa schreef op 18 maart 2013 @ 16:15:

Ik ben net drie uur bezig geweest mijn gellak er af te krijgen en het is er nog steeds niet goed af.Bij sephora ( v& d) hebben ze geweldige remover. Daar steek je je vinger in en na 2 minuten is alles weg en geen kliederboel. Zelfs glitters gaat er goed af. Kost 8 euro, echt topspul!!
quote:verhuisd schreef op 18 maart 2013 @ 16:19:

[...]

Bij sephora ( v& d) hebben ze geweldige remover. Daar steek je je vinger in en na 2 minuten is alles weg en geen kliederboel. Zelfs glitters gaat er goed af. Kost 8 euro, echt topspul!!Heb je het ook met gel geprobeerd? Heb wel eens glitters gehad maar dit is nog wel even een stukje sterker!
KOH !!! Zeker weten. Prijzig maar dan heb je ook wat. Ik wil niet anders meer.

Of essie en o.p.i
O.P.I. vind ik veruit de beste lak en heeft de mooiste kleuren. Ik ontvet mijn nagels met remover alvorens te lakken. Blijft een aantal dagen mooi zitten.
OPI, Zoya, Essie en Essence Colour & go vind ik de fijnste lakjes, maar twee laagjes nodig en blijft lang zitten.
Ik heb ook een paar Opi lakjes. Zijn duur, maar echt niet beter dan b.v. Hema of Rimmel. Ze hebben wel erg veel kleurtjes.

Bij mij blijft lak een dag of 5 mooi, maar als ik uitgebreid in de tuin ga wroeten is het ook niet meer mooi. Maar ik heb binnen 5 minuten mijn nagels weer netjes.
Ik ben er achter gekomen dat het bij mij niet per se ligt aan de nagellak maar aan de topcoat. Momenteel gebruik ik Seche Vite als topcoat en zo blijft mijn nagellak ruim een week mooi. Daarbij doe ik ook wat Fozziebear zegt, de randjes van mijn nagel meelakken want dat scheelt ook een hoop.
alle nagellak blijft wel meerdere dagen zitten bij mij. En dan heb ik toch echt wel lange nagels.

Gebruik een basecoat

Dan willekeurig merk naggellak

en een topcoat
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Je kan gelnagellak proberen. Die blijft twee weken zitten zonder te beschadigen.
Ik zou graag eens een blanke, kleurloze nagellak willen die wel lang blijft zitten en mooi glanst.

Iemand tips? Heb er nu een van Catrice maar blijft niet lang zitten, Hema vind ik ook niet je van het.
Rimmel? Essence?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik draag nu nagellak van Catrice. Prima lak voor een zeer schappelijke prijs. De topcoat is van OPI. Mijn nagels zien er na vier dagen nog prima uit.
Dit is de enige die bij mij een poosje blijft zitten, de Rimmel Pro.

Helaas hebben ze niet zo heel veel variatie in kleurtjes

Ik heb hele slappe nagels, denk dat daardoor de nagellak ook sneller beschadigd.
Grief is just love with nowhere to go
EDIT: verkeerde topic....
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Donkerpaars van Rimmel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven