Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo-bar?

18-06-2021 09:40 47 berichten
Ik ben de reguliere shampoos zat. Ze leggen een laagje om mijn haar en ik wil van het plastic af. Een poosje geleden al gestopt met conditioner en dat heeft heel luchtig haar met meer volume opgeleverd.

Ik heb nu een tijdje een bar gebruikt die ik een keer op vakantie heb gekocht maar dat merk is hier niet verkrijgbaar. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe!

Het zou fijn zijn als het makkelijk verkrijgbaar is en super lekker ruikt :biggrin:

Zijn die van de Lush aanraders, of zijn er drogisterij-pareltjes waar ik nog geen weet van heb?
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 11:21
Nooit geweten dat dat goedkoper was. Er zit hier in het centrum een lush, dus ik koop altijd in de fysieke winkel.

Ben weg van hun ‘honey I washed the kids’ zeep.
ja dat is een heerlijke zeep inderdaad. Vind de Karma ook heel lekker. Ik heb ook deodorantblokken en massagebars
Heel fijne producten en superhandig meenemen op vakantie.

Ja in de UK is het een stuk goedkoper, dus vandaar dat ik daar veel bestelde. Maar heeft alleen zin als je echt veel dingen nodig hebt, want je betaald natuurlijk ook verzendkosten.
Maar ik heb vaak vergeleken met de Nederlandse site en dan omgerekend. Was echt een stuk goedkoper uit.

Maar dat Happysoaps ziet er ook goed uit. Lijkt wel wat op Lush ga productaanbod.
Ik heb de kokos shampoo + conditioner plus twee blikjes besteld. Ben erg benieuwd! Vooral naar de bar conditioner. Heb dat nog niet eerder gebruikt, en ben natuurlijk gestopt met vloeibare conditioner omdat ik daar een laagje van om mijn haar kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n proefpakketje besteld met mini's, kan ik eens even kijken hoe dat werkt. Ben heel benieuwd! Bedankt voor jullie tips!
Wat eten we vanavond?
Hou er rekening mee dat pakketjes uit niet-EU landen fors duurder worden (bij levering vanaf 1 juli), door BRW en inklaringskosten. Dus ook uit de UK.

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... DnXYkoODjk
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-06-2021 15:47
Hou er rekening mee dat pakketjes uit niet-EU landen fors duurder worden (bij levering vanaf 1 juli), door BRW en inklaringskosten. Dus ook uit de UK.

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... DnXYkoODjk
Bedankt voor het berichtje maar alle websites hier komen van binnen de EU toch?
18-06-2021 15:50
Behalve Lush, dan.
Die shampoobars is inderdaad hartstikke Nederlands voor zover ik het kon bekijken.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
18-06-2021 16:12
Behalve Lush, dan.
Die shampoobars is inderdaad hartstikke Nederlands voor zover ik het kon bekijken.
Lush heb je ook gewoon in Nederland, ook met Nederlandse webshop.
18-06-2021 15:50

Nee:
Nikki1973 schreef:
18-06-2021 11:19
klopt maar ik bestelde altijd in de UK. veel goedkoper! dan bestelde ik direct heel veel.

En de UK hoort niet meer bij de EU.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-06-2021 16:44
Nee:

En de UK hoort niet meer bij de EU.
Ze schreef al dat ze daarmee ging stoppen ivm Brexit
Ik ben fan van de shampoo bars van Ethique, in NL te koop bij Holland & Barrett - en de Frizz Wrangler ruikt naar kokos! Ze zijn pH-neutraal en zeepvrij, dat vindt mijn huid belangrijk, en de geuren zijn vrij subtiel. Ik heb ooit iets besteld van Happy Soaps maar dat doosje heb ik na ontvangst direct weer dichtgeplakt en weggegeven want ik heb vrij gevoelige luchtwegen en het was nogal een aanslag, om die reden heb ik ook nooit iets van Lush geprobeerd.

Ik doe ongeveer een jaar met een blok van Ethique van 110 g, hij woont normaal op een oud dekseltje met elastiekjes erover gespannen op een hoog plankje bij de douche (dit idee: https://www.reddit.com/r/ZeroWaste/comm ... om_rocket/) en als ik onderweg ben gaat-ie in een doosje. Qua gebruik maak ik mijn haar nat, dan wrijf ik de bar een paar keer over mijn haar heen op verschillende plekken, en dan masseer ik de shampoo in. Eigenlijk net als met vloeibare shampoo.
Ik heb er één van Happysoaps. Fijn spul, ik hoef niet nog iets te gebruiken tegen klitten (heb haar tot op de schouders).

Ik wilde de versie in het zwarte doosje kopen vanwege de geur, maar de verkoopster waarschuwde me dat ik dan donkere strepen zou zien in mijn blonde haar. Heb nu iets met kamille. Ruikt ook lekker.
Ik heb in mijn keuken gezocht naar een passend bakje (en gevonden ;-D )
18-06-2021 16:54
Ze schreef al dat ze daarmee ging stoppen ivm Brexit
Precies! Geen optie meer om daar te bestellen. Maar ach, ook weer leuk om iets nieuws te proberen
Ik heb die van de hema, werkt prima, maar ik gebruik er wel conditioner bij, want anders word mijn haar te droog.
Maar dat heb ik met werkelijk elke soort shampoo die ik ooit gebruikt heb, mijn haar is erg dun en droog van nature.
Ik ben fan van Lush. Heel fijn voor mijn haar en ruiken vaak heerlijk. Dat mis ik vaak bij andere merken. Goedkoop zijn ze niet, maar ik doe zeker twee maanden met een shampoo bar.
Inmiddels een wasbeurt van shampoobars.nl (kokos) er op zitten met zowel de shampoo als conditioner. Maar ik ruik dus helemaal niks aan mijn haar. En dat terwijl ik rekende op een tropische sensatie :cry:

Vond de shampoo ook errug klein en heel irritant dat de conditioner pas na een paar wasbeurten in dat blikje past.

Nee, vooralsnog denk ik dat het nog beter kan.. ;-D
Ik heb Ethique (te koop bij Holland&Barrett) gekocht en dan een proefdoosje met 4 blokjes. Een collega van mij had veel uitgeprobeerd en vond dit de beste. Vind het zelf ook lekker en doet goed zn werk!
Orbifolia schreef:
18-06-2021 22:50
Ik ben fan van Lush. Heel fijn voor mijn haar en ruiken vaak heerlijk. Dat mis ik vaak bij andere merken. Goedkoop zijn ze niet, maar ik doe zeker twee maanden met een shampoo bar.
Ik deed met mijn shampoobar bijna een 8 maanden! Gelukkig beviel hij wel :hihi:
Later is nu
Dreamer schreef:
22-06-2021 07:37
Ik deed met mijn shampoobar bijna een 8 maanden! Gelukkig beviel hij wel :hihi:
Dit. Ik doe met die van Lush ook ruim een half jaar. Ik gebruik deze al ruim tien jaar en ben heel tevreden. De afgelopen jaren soms een ander merk geprobeerd, maar niets werkt zo fijn voor mij als Lush.
Ik ben fan van helemaal shea. Ik denk dat je met iedere shampoo bar wel een poos moet wennen.
Mijn haar ziet er nu hartstikke mooi uit en ik hoef het echt bijna niet te stylen.
18-06-2021 11:21
Nooit geweten dat dat goedkoper was. Er zit hier in het centrum een lush, dus ik koop altijd in de fysieke winkel.

Ben weg van hun ‘honey I washed the kids’ zeep.
Dan moet je de "honey I washed my hair' shampoo bar proberen! Een van mijn favoriete Lush shampoo bars. Ruikt bijna hetzelfde als de zeep en erg fijn voor mijn haar.
BroccoliBloemkool123 schreef:
22-06-2021 18:50
Dan moet je de "honey I washed my hair' shampoo bar proberen! Een van mijn favoriete Lush shampoo bars. Ruikt bijna hetzelfde als de zeep en erg fijn voor mijn haar.
Ik heb net gekeken op de Lush site want deze klinkt erg goed. Wel jammer dat er SLS in hun shampoobars zit :|
Mede naar aanleiding van dit topic en mijn eigen nieuwsgierigheid al wat langer, ook eens een bar geprobeerd. Van NAE voor Droog haar. Vind hem heel fijn! Kruiden achtige geur.
De body bar van dit merk vond ik niet fijn, laat mijn huid heel stroef achter. Die gebruik ik dus maar op als handzeep.
Ik heb ook een conditioner van dit merk maar dan in een tube. Die is wel echt heel fijn.
Het merk gaat bij Kruidvat helaas uit het assortiment maar wordt nog wel online her en der verkocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven