Welke shampoo-bar?
vrijdag 18 juni 2021 om 09:40
Ik ben de reguliere shampoos zat. Ze leggen een laagje om mijn haar en ik wil van het plastic af. Een poosje geleden al gestopt met conditioner en dat heeft heel luchtig haar met meer volume opgeleverd.
Ik heb nu een tijdje een bar gebruikt die ik een keer op vakantie heb gekocht maar dat merk is hier niet verkrijgbaar. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe!
Het zou fijn zijn als het makkelijk verkrijgbaar is en super lekker ruikt
Zijn die van de Lush aanraders, of zijn er drogisterij-pareltjes waar ik nog geen weet van heb?
Ik heb nu een tijdje een bar gebruikt die ik een keer op vakantie heb gekocht maar dat merk is hier niet verkrijgbaar. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe!
Het zou fijn zijn als het makkelijk verkrijgbaar is en super lekker ruikt
Zijn die van de Lush aanraders, of zijn er drogisterij-pareltjes waar ik nog geen weet van heb?
vrijdag 18 juni 2021 om 09:56
vrijdag 18 juni 2021 om 10:01
Mooi dat ik het hier kan vragen: hoe werkt het praktisch, zo'n shampoo bar? Maak je met het zeepje tussen je handen schuim wat je in je haar smeert? Of wrijf je het zeepje over je hoofd? En hoe bewaar je die bar in je badkamer zonder dat het een smerige boel wordt? (Glibberige zeepjes van man liggen altijd aan te koeken op de rand van het douchemuurtje dus vandaar mijn vraag).
Ik zou het graag willen gebruiken qua milieu maar omdat ik niet precies weet hoe, heb ik het nog niet gekocht.
Ik zou het graag willen gebruiken qua milieu maar omdat ik niet precies weet hoe, heb ik het nog niet gekocht.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 18 juni 2021 om 10:01
vrijdag 18 juni 2021 om 10:03
Bij is dille en kamille fijne ronde zeepbakjes deze bvmakreel schreef: ↑18-06-2021 10:01Mooi dat ik het hier kan vragen: hoe werkt het praktisch, zo'n shampoo bar? Maak je met het zeepje tussen je handen schuim wat je in je haar smeert? Of wrijf je het zeepje over je hoofd? En hoe bewaar je die bar in je badkamer zonder dat het een smerige boel wordt? (Glibberige zeepjes van man liggen altijd aan te koeken op de rand van het douchemuurtje dus vandaar mijn vraag).
https://www.dille-kamille.nl/zeepbakje- ... 20763.html
Maar ze hebben er meerdere
vrijdag 18 juni 2021 om 10:05
@makreel, ik maak mijn haren nat, wrijf dan een keer of 5 met de droge bar over mijn haar. Is voor mij voldoende.
Edit: ik heb dun, stijl en sluik haar.
Dan leg ik de bar omgekeerd (dus met de natte kant naar boven) in een zeepbakje (voor 1,99 bij de Etos gekocht). Dan kan dat weer drogen. Werkt tot nu toe prima.
Edit: ik heb dun, stijl en sluik haar.
Dan leg ik de bar omgekeerd (dus met de natte kant naar boven) in een zeepbakje (voor 1,99 bij de Etos gekocht). Dan kan dat weer drogen. Werkt tot nu toe prima.
himalaya wijzigde dit bericht op 18-06-2021 11:13
6.89% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 18 juni 2021 om 10:06
Welke bar voor wat voor haartype?
Misschien handig om bij de types bar te zetten voor welk haartype deze fjn is want wel interessant, er zijn best veel bars.
Ik gebruik zelf al jaren Aleppo zeep, over hoofd wrijven, dan de massageborstel erover (wassen, in laten trekken en uitspoelen, 2x). De lucht vind ik niet fijn, beetje tabaklucht maar gebruik (oa) deze vanwege seborisch eczeem op mijn hoofdhuid.
Ik hoef dan ook geen stylingproduct meer te gebruiken want mijn haar zit de volgende dag goed. En hoofdhuid voelt lekker luchtig.
De alleppozeep is dacht ik niet specifiek voor dik, dun of droog haar.
Ik gebruik dan de massageborstel van Douglas erbij https://www.douglas.nl/Haar-Styling-too ... 83836.html
Misschien handig om bij de types bar te zetten voor welk haartype deze fjn is want wel interessant, er zijn best veel bars.
Ik gebruik zelf al jaren Aleppo zeep, over hoofd wrijven, dan de massageborstel erover (wassen, in laten trekken en uitspoelen, 2x). De lucht vind ik niet fijn, beetje tabaklucht maar gebruik (oa) deze vanwege seborisch eczeem op mijn hoofdhuid.
Ik hoef dan ook geen stylingproduct meer te gebruiken want mijn haar zit de volgende dag goed. En hoofdhuid voelt lekker luchtig.
De alleppozeep is dacht ik niet specifiek voor dik, dun of droog haar.
Ik gebruik dan de massageborstel van Douglas erbij https://www.douglas.nl/Haar-Styling-too ... 83836.html
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 10:12
3.27% gewijzigd
vrijdag 18 juni 2021 om 10:09
https://www.blokker.nl/blokker-zeepbakj ... 68694.htmlmakreel schreef: ↑18-06-2021 10:01Mooi dat ik het hier kan vragen: hoe werkt het praktisch, zo'n shampoo bar? Maak je met het zeepje tussen je handen schuim wat je in je haar smeert? Of wrijf je het zeepje over je hoofd? En hoe bewaar je die bar in je badkamer zonder dat het een smerige boel wordt? (Glibberige zeepjes van man liggen altijd aan te koeken op de rand van het douchemuurtje dus vandaar mijn vraag).
vrijdag 18 juni 2021 om 10:10
Ik moet wat vaker met de bar over mijn haar, maar mijn haar is dan wel kampioen qua dikte + lange lengte. Waarbij normale elastiekjes niet werken en een föhn een half uur durende exercitie is (ook voor kappers). Dus het ligt een beetje aan je kapsel. Maar gewoon eroverheen wrijven op nat haar en daarna verder schuimen zoals benoemd. Zeepbakjes inderdaad kopen.
Ik heb een houder gekocht en opgehangen in de douche, zodat ik mijn shampoos e.d. daar kan opbergen i.p.v. reiken naar de grond. Werkt makkelijk met douche schoonpoetsen als er geen troep ligt.
Ik heb een houder gekocht en opgehangen in de douche, zodat ik mijn shampoos e.d. daar kan opbergen i.p.v. reiken naar de grond. Werkt makkelijk met douche schoonpoetsen als er geen troep ligt.
vrijdag 18 juni 2021 om 10:14
IK bestel bij shampoobar.nl
Qua uiterlijk lijkt het zo erg op happysoaps, dat ik daar naar m'n conditioner aan het zoeken was, zonder te vinden.
Ik had de conditioner vanille, gebruik nu honing, want dat zou goed zijn voor krullend haar. Echt veel verschil bemerk ik niet. Komt ook doordat de toestand van m'n haar altijd veranderd met het weer, denk ik.
Qua uiterlijk lijkt het zo erg op happysoaps, dat ik daar naar m'n conditioner aan het zoeken was, zonder te vinden.
Ik had de conditioner vanille, gebruik nu honing, want dat zou goed zijn voor krullend haar. Echt veel verschil bemerk ik niet. Komt ook doordat de toestand van m'n haar altijd veranderd met het weer, denk ik.
Later is nu
vrijdag 18 juni 2021 om 10:27
vrijdag 18 juni 2021 om 10:48
Ik gebruik al jaren shampoo bars. Ze bevallen heel erg goed maar je moet even kijken welk merk voor jouw type haar werkt.
Behalve Lush (waar ook best nog wat minder goede ingrediënten inzitten) bevalt happy soaps en shampoobar.nl mij erg goed. Die zijn ook te koop in veel reguliere drogisterijen en natuurwinkels.
Happy soaps heeft ook deodorant, zonnebrand en andere producten.
Ik gebruik vaak ook een conditioner bar.
Behalve Lush (waar ook best nog wat minder goede ingrediënten inzitten) bevalt happy soaps en shampoobar.nl mij erg goed. Die zijn ook te koop in veel reguliere drogisterijen en natuurwinkels.
Happy soaps heeft ook deodorant, zonnebrand en andere producten.
Ik gebruik vaak ook een conditioner bar.
vrijdag 18 juni 2021 om 11:18
Lush zit gewoon in NL? Of woon jij ergens anders?
vrijdag 18 juni 2021 om 11:20
You had me at KOKOS
Net even gekeken op de website en het ziet er goed uit. Ga het proberen!
Wat is jouw ervaring met de levertijden? En komt het door de brievenbus of moet ik ervoor thuisblijven?
vrijdag 18 juni 2021 om 11:21
vrijdag 18 juni 2021 om 11:22
Hier ook positief over shampoobars.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑18-06-2021 11:20You had me at KOKOS![]()
Wat is jouw ervaring met de levertijden? En komt het door de brievenbus of moet ik ervoor thuisblijven?
Ik heb de lemon, omdat mijn haar nog wel eens wat snel vet wordt. Met deze bar wordt mijn haar echt lekker schoon, en was ik mijn haar maar 2x per week.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 18 juni 2021 om 11:29
Binnen een dag (of twee) geleverd en het past door de brievenbus!Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑18-06-2021 11:20You had me at KOKOS![]()
het is wat het is