Mode & Beauty alle pijlers

Welke Teva voor wandelen .

08-06-2025 17:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Momenteel wandel ik dagelijks meestal op vlak terrein soms een grindpad of zandpad .
Nu het warmer wordt vind ik mijn wandelschoenen ondanks goede wandelsokken ( Falke cool ) toch nog best warm .
Nooit gedacht maar ik zit nu toch aan Teva’s te denken ., ook handiger in de koffer voor vakanties .
Maar welke vinden jullie het fijnst de original of hurricane ?
Gisteren bij Bever geweest maar de verkoopster die ik trof kon me niet echt het verschil vertellen .
Uiteraard kan ik nog naar een andere outdoorwinkel maar was benieuwd naar ervaringen en do’s and don’ts.
is Teva op zichzelf niet al een don't?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Het ontloopt elkaar niet zoveel. Ik heb original, die heeft een hele vlakke zool en dat vind ik prettig lopen. Zoon heeft vaak de hurricane gehad en die is ook prima.

Je kunt in bever een stukje proeflopen (ook over die schuine steentjes enzo) om te kijken wat je meer bevalt. Stom dat die verkoopster dat niet even aangeraden heeft.
VGM1980 schreef:
08-06-2025 17:22
Ja dat riep ik ook altijd maar nu lijken ze me toch wel comfortabel voor mijn wandelingen .
En ik koop een grote maat, ruim bij de tenen, fijn omdat je je tenen dan niet zo snel ergens tegenaan stoot.
framboise-t schreef:
08-06-2025 17:27
Het ontloopt elkaar niet zoveel. Ik heb original, die heeft een hele vlakke zool en dat vind ik prettig lopen. Zoon heeft vaak de hurricane gehad en die is ook prima.

Je kunt in bever een stukje proeflopen (ook over die schuine steentjes enzo) om te kijken wat je meer bevalt. Stom dat die verkoopster dat niet even aangeraden heeft.
Het was echt heel druk en zij vrij nieuw had ik de indruk . Dus het was de onervarenheid denk ik .
Wat is er mis met Teva's dan? Ik vind ze prima lopen. Ik pik altijd die van mijn dochter als ik lange wandelingen maak.
Lelijk zijn ze zeker, maar ik ben om. Mooie wandelingen op pijnloze voeten wegen wel op tegen lelijk schoeisel.
framboise-t schreef:
08-06-2025 17:31
Lelijk zijn ze zeker, maar ik ben om. Mooie wandelingen op pijnloze voeten wegen wel op tegen lelijk schoeisel.
Nou dat dus , bedankt voor de tip wat ruimer kopen ivm tenen stoten .
Yildizlar2 schreef:
08-06-2025 17:29
Het was echt heel druk en zij vrij nieuw had ik de indruk . Dus het was de onervarenheid denk ik .
O wat jammer, want je kunt dit niet echt fout kiezen, denk ik.
VGM1980 schreef:
08-06-2025 17:22
Waarom?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik heb ook gekeken naar teva’s, maar vond uiteindelijk de slechters sandalen lekkerder lopen. Ik heb deze :

Afbeelding

Ze hebben ook andere modellen. Vind het voetbed echt heel prettig. Lekker zacht memory foam.
Irregular_Choice schreef:
08-06-2025 17:46
Ik heb ook gekeken naar teva’s, maar vond uiteindelijk de slechters sandalen lekkerder lopen. Ik heb deze :

Afbeelding

Ze hebben ook andere modellen. Vind het voetbed echt heel prettig. Lekker zacht memory foam.

Hier hetzelfde al waren deze skechers bij mij binnen 4 maanden kapot.

Ik loop als een trein op deze ( maar dan in het zwart) vanmorgen nog 10 km op gewandeld.
https://www.vanharen.nl/nl-nl/p-m02177674
Oh skechers ook een optie dan zal eens kijken .
Ik volg dit topic even want mijn Birkenstock zijn eigenlijk wel aan vervanging toe.
Ik loop al 25 jaar elke vakantie (en ooit lang geleden scoutskampen) op een model dat vergelijkbaar is met Teva Tirra.

Aanpasbaar zowel rond je hiel als aan je tenen.

(De rest van 't jaar loop ik "voor gewoon" overigens op Skecher-sneakers.)
wissewis wijzigde dit bericht op 08-06-2025 18:17
34.81% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dolfje schreef:
08-06-2025 18:00
Hier hetzelfde al waren deze skechers bij mij binnen 4 maanden kapot.

Ik loop als een trein op deze ( maar dan in het zwart) vanmorgen nog 10 km op gewandeld.
https://www.vanharen.nl/nl-nl/p-m02177674
Ik heb de mijne al 3 jaar en loop er bijna de hele zomer op. Het elastiek begint nu wat te lubberen, maar verder zijn ze nog prima.
Ik loop op de Teva Kayenta, heel fijne sandaal. Gaat lang mee, loopt goed en zit lekker.

Afbeelding

Helaas hebben ze dit model volgens mij niet meer. Vergelijkbaar is de Teva Tirra Traveler.
Vervang de Falke Tk2 cool eens door Smartwool sokken, dat is al een wereld van verschil.
Ik zweet me helemaal de pleuris in Falke (zowel cool als wool), maar de sokken van Smartwool zijn vele malen comfortabeler.
Merrell, Keen of de anwb hebben ook wandelsandalen
Almdudler schreef:
08-06-2025 18:30
Vervang de Falke Tk2 cool eens door Smartwool sokken, dat is al een wereld van verschil.
Ik zweet me helemaal de pleuris in Falke (zowel cool als wool), maar de sokken van Smartwool zijn vele malen comfortabeler.
Bedankt voor de tip net een fortuin aan Falke uitgegeven wat zijn die krengen duur . Maar ga deze onthouden !
Yildizlar2 schreef:
08-06-2025 18:33
Bedankt voor de tip net een fortuin aan Falke uitgegeven wat zijn die krengen duur . Maar ga deze onthouden !
Als je ze nog in de verpakking hebt zitten zou ik ze terugbrengen en Smartwool halen.

Mijn hele sokkencollectie bestaat uit Smartwool, tot m’n enkelsokken aan toe. Heeft een fortuin gekost, maar ó zo fijn!
Almdudler schreef:
08-06-2025 18:36
Als je ze nog in de verpakking hebt zitten zou ik ze terugbrengen en Smartwool halen.

Mijn hele sokkencollectie bestaat uit Smartwool, tot m’n enkelsokken aan toe. Heeft een fortuin gekost, maar ó zo fijn!
Uiteraard alles los gehaald :proud: maar ga smartwool zeker een keer uitproberen .
Bedankt voor alle tips binnenkort maar weer rondje stad.
Ik vind de teva tirra en de tirra traveler erg fijn wandelen, en je kunt er ook prima mee zwemmen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven