Slapen met een snurker
maandag 9 juni 2025 om 11:32
Ik ben aan het daten en hij snurkt. We hebben nog niet samen geslapen (ik bedoel dan dus echt slapen) en ik merk dat ik er een beetje tegenop zie. Ik kan heel slecht tegen gesnurk. Maar ja, van de andere kant is het nauurlijk wel fijn om naast elkaar wakker te worden. Hoe doen jullie dit met een snurkende partner?
The impossible just takes a little longer.
maandag 9 juni 2025 om 11:42
Ik verhuis naar de logeerkamer als het qua snurken erg is. Maar ik verhuis ook naar de logeerkamer als ik het te warm heb s'nachts.
Maar snurken is 1 van de ergste geluiden die er zijn wat mij betreft, ik kan echt niet slapen naast een snurker. En als je het eenmaal hoort kun je het niet meer niet horen, ook al is het qua volume niet eens zo erg.
Maar snurken is 1 van de ergste geluiden die er zijn wat mij betreft, ik kan echt niet slapen naast een snurker. En als je het eenmaal hoort kun je het niet meer niet horen, ook al is het qua volume niet eens zo erg.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
maandag 9 juni 2025 om 11:46
Het is niet alleen het geluid, het is ook de frequentie. Het gaat via het matras. Zelfs met oordoppen in voel je het door je hele lijf. Het gaat overal doorheen. Vreslijk.
Ik heb alle oordoppen al gehad. Ook die op maat gemaakte. En overal gaat het doorheen.
De logeerkamer is de enige plek waar ik wel kan slapen.
Op vakantie is het echt een ding. Dat is heel lastig om te organiseren.
Ik heb alle oordoppen al gehad. Ook die op maat gemaakte. En overal gaat het doorheen.
De logeerkamer is de enige plek waar ik wel kan slapen.
Op vakantie is het echt een ding. Dat is heel lastig om te organiseren.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
maandag 9 juni 2025 om 11:54
De vader van mijn dochters snurkte echt hard en bijna elke nacht, vreselijk, ik maakte hem meerdere keren per nacht wakker en sliep slecht, daar word je echt niet vrolijk van, ik heb mijn slaap nodig. Dat wilde ik dus nooit en nooit meer, direct geloof ik bij de 3e date aangegeven
Huidige partner snurkt af en toe, gaat dan bij hem op de slaapbank slapen of hier op de logeerkamer, ook als een van ons hoest, ziekig is of ik als ik bijv teveel opvliegers en het te warm heb slapen we ook apart, wie het eerste wakker is kruipt dan weer gezellig bij de ander in bed/ op de bank en dan doezelen we nog samen wat verder.

maandag 9 juni 2025 om 11:56
maandag 9 juni 2025 om 12:04
Ik heb een ex die snurkte, hard ook, je hoorde het in een ander kamer ook gewoon. Dus oordoppen hielpen sowieso niet. Zijn vrienden wilden niet met hem op de kamer als ze met z'n allen weggingen. Hij weigerde er iets aan te laten doen. Dat, en het snurken an sich, waren redenen om ermee te stoppen. Soms dacht ik 's nachts: 'als ik nu een mes pak en het in hem steek, is het in ieder geval stil. En dan leg ik het morgen wel uit aan de politie'. Ik weet zeker dat ik er letterlijk gek van had kunnen worden als het door was gegaan. Er zijn echt wel dingen tegen te doen, als hij daartoe bereid is, zou ik me niet op voorhand druk gaan maken.
maandag 9 juni 2025 om 12:14

Op de melodie van ‘I don’t like mondays’ van The Boomtown Rats:
“Maar agent, hij snurkt echt héél hard”
Als mijn man door drank erg hard snurkt maak ik hem wakker om te verkassen. Andersom net zo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 9 juni 2025 om 12:19
maandag 9 juni 2025 om 12:19
maandag 9 juni 2025 om 12:20
meisje85 schreef: ↑09-06-2025 12:04Ik heb een ex die snurkte, hard ook, je hoorde het in een ander kamer ook gewoon. Dus oordoppen hielpen sowieso niet. Zijn vrienden wilden niet met hem op de kamer als ze met z'n allen weggingen. Hij weigerde er iets aan te laten doen. Dat, en het snurken an sich, waren redenen om ermee te stoppen. Soms dacht ik 's nachts: 'als ik nu een mes pak en het in hem steek, is het in ieder geval stil. En dan leg ik het morgen wel uit aan de politie'. Ik weet zeker dat ik er letterlijk gek van had kunnen worden als het door was gegaan. Er zijn echt wel dingen tegen te doen, als hij daartoe bereid is, zou ik me niet op voorhand druk gaan maken.

...
maandag 9 juni 2025 om 12:25
Mijn ex snurkte keihard, dat ging gewoon door oordoppen heen. Ik sliep altijd ontzettend slecht naast hem. Mijn huidige partner snurkt alleen als hij heel zwaar verkouden is en op zijn rug ligt. Dat is zelden. Misschien 2 keer per jaar en dan vragen of hij omdraait helpt al genoeg. Sterkte, ik vind het echt een rotgeluid.
maandag 9 juni 2025 om 12:30
Mijn man heeft een snurkbeugel, maar geen op maat gemaakte, gewoon zo'n goedkoop prefab ding van Bol.com. Wat natuurlijk voor geen meter helpt. Ik moet echt nog tot hem doordringen dat hij er echt eentje moet laten maken, ook is het duur.
Gewone oordopjes doen niks, ik slaap met noise cancelling earbuds van Bose en meestal lukt het daarmee, al slaapt het niet echt lekker, want het zijn geen oordoppen die gemaakt zijn om mee te slapen, daarvoor zijn ze te groot en te hard.
Gewone oordopjes doen niks, ik slaap met noise cancelling earbuds van Bose en meestal lukt het daarmee, al slaapt het niet echt lekker, want het zijn geen oordoppen die gemaakt zijn om mee te slapen, daarvoor zijn ze te groot en te hard.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 9 juni 2025 om 12:36
Als ik de agent was zou ik er begrip voor hebben, echt

Als man snurkt moet man weg. Ik snurk niet, dus ik mag blijven.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
maandag 9 juni 2025 om 12:59
Hier doet man gelukkig veel om niet of in elk geval minder te snurken.
-twee hoofdkussens
-op maat gemaakte snurkbeugel
-neusspray zoutoplossing naast het bed
-gaat bij vast slapende zoon op de kamer liggen als niets helpt.
Het blijft helaas een ding, want hij heeft hooikoorts en ik slaap heel licht, maar alleen al het feit dat hij het probleem erkent vermindert mijn agressie.
-twee hoofdkussens
-op maat gemaakte snurkbeugel
-neusspray zoutoplossing naast het bed
-gaat bij vast slapende zoon op de kamer liggen als niets helpt.
Het blijft helaas een ding, want hij heeft hooikoorts en ik slaap heel licht, maar alleen al het feit dat hij het probleem erkent vermindert mijn agressie.
maandag 9 juni 2025 om 13:00
Wat mij opvalt dat de wederhelft van de snurker er meestal iets aan moet doen.
Waarom vraag je niet aan je snurkende partner om eens naar de huisarts te gaan. Neem voor de aardigheid eens een haf uur snurken op en laat hem dit horen. Laat er naar kijken, Vaak is er iets aan te doen. Realiseer je ook dat echt snurken (misschien zelfs slaapapneu) ook veel medische problemen kan opleveren op latere termijn, denk aan cardiale problemen, hoge bloedruk, met alle problemen die daarbij horen.
Denk niet zo makkelijk hij snurkt dat hoort erbij.
Waarom vraag je niet aan je snurkende partner om eens naar de huisarts te gaan. Neem voor de aardigheid eens een haf uur snurken op en laat hem dit horen. Laat er naar kijken, Vaak is er iets aan te doen. Realiseer je ook dat echt snurken (misschien zelfs slaapapneu) ook veel medische problemen kan opleveren op latere termijn, denk aan cardiale problemen, hoge bloedruk, met alle problemen die daarbij horen.
Denk niet zo makkelijk hij snurkt dat hoort erbij.
maandag 9 juni 2025 om 13:04
Slaapapneu onderzoek word vergoed dor de basisverzekering (check wel je eigen risico). De MRA beugel ook in sommige gevallen. Vraag het na bij je verzekering.
maandag 9 juni 2025 om 13:08
Anders: Partner krijgt net zo lang duwtjes en elleboogjes tot ze op de zij gaat liggen.
Ik kan er niet tegen.
Eén keer op een camping in een tent naast ons... wat een horror. Ik ben er nog uit gegaan om aan die tent te schudden, dan hield het 30 seconden op.
Kwamen er de volgende ochtend twéé mensen uit. Iemand heeft ernaast geslapen.
Ongelofelijk.
Ik kan er niet tegen.
Eén keer op een camping in een tent naast ons... wat een horror. Ik ben er nog uit gegaan om aan die tent te schudden, dan hield het 30 seconden op.
Kwamen er de volgende ochtend twéé mensen uit. Iemand heeft ernaast geslapen.
Ongelofelijk.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in