Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een proefje van La Mer gebruikt en het is echt wel heel fijn spul, maar wat een geld...
Ik moet zeggen, sinds ik me meer op de serums focus, zijn de dag- en nachtcremes veel minder belangrijk geworden. Ik gebruik nu een Boots eigen merk creme met SPF en die kost nog geen tientje. Mar daar zitten dus wel twee/drie serums onder.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
02-02-2018 13:11
Ergens op het internet staat een test van La Mer en Nivea. Schijnt bijna hetzelfde in te zitten.

Gevonden
http://www.beautifulwithbrains.com/dupe ... vea-creme/
Leuk artikel!
Ik gebruik nu ongeveer een week of 2 de hada labo gokujyun hyaluronic acid lotion. Ik zag eerst niet echt verschil maar ik was gisteren na het douchen helemaal vergeten om iets op m'n gezicht te smeren kwam ik in de avond achter. En ik had geen velletjes of droge huid wat ik normaal binnen een half uur na het douchen heb als ik vergeet te smeren, wow! M'n huid voelt ook zachter er niet meer zo droog.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is erg enthousiast over de natuurlijke lippenstift van Burt's Bees:

http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pe ... ppenstift/

Ik ga m vanmiddag kopen denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
02-02-2018 09:28
Heb hem nog niet gebruikt! Had het even druk met werk. Ga binnenkort beginnen. Wel super jammer dat jij hem moest terug sturen. Maar snap dat je het risico niet neemt.
Nee, ik las dat je er juist meer witte plekken zonder pigment van kunt krijgen. Dan heb ik straks vlekkerige bruin witte benen met haar erop. Nou, laat maar. Dan maar liever blijven scheren.
Maar ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt! Laat nog maar eens weten als je wil.
ainne schreef:
02-02-2018 13:23
Ik heb weleens een proefje van La Mer gebruikt en het is echt wel heel fijn spul, maar wat een geld...
Ik moet zeggen, sinds ik me meer op de serums focus, zijn de dag- en nachtcremes veel minder belangrijk geworden. Ik gebruik nu een Boots eigen merk creme met SPF en die kost nog geen tientje. Mar daar zitten dus wel twee/drie serums onder.
Mag ik vragen welke serums je gebruikt, en waarom 2-3 (tegelijk? Over elkaar heen?)?

Hier een gevoelige gemengde huid (grote snel verstopte poriën op t-zone, maar ook droge plekken langs neus en op kin) en ik werd enthousiast na het gebruikt van een proefje Vichy aqualia serum en rijke dagcreme.
Heb vervolgens de serum aangeschaft en gaan gebruiken onder mijn garnier bb crème maar m’n huid werd alleen maar gevoeliger, tot branderig toe op de droge plekken. Gebruik serum dus gestaakt.
Heb vorige werk de Olaz regenerist 3-in-1 cc crème gekocht maar die doet helemaal niets voor mijn huid en benadrukt ook nog eens de losse velletjes verschrikkelijk.
Weet even niet zo goed wat nu verder, ben zwanger dus mag ook niet alles zomaar smeren. Ik hoop dat na de zwangerschap mijn huid weer rustiger wordt want dit is echt ellende.

Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
02-02-2018 22:21
Mag ik vragen welke serums je gebruikt, en waarom 2-3 (tegelijk? Over elkaar heen?)?

Hier een gevoelige gemengde huid (grote snel verstopte poriën op t-zone, maar ook droge plekken langs neus en op kin) en ik werd enthousiast na het gebruikt van een proefje Vichy aqualia serum en rijke dagcreme.
Heb vervolgens de serum aangeschaft en gaan gebruiken onder mijn garnier bb crème maar m’n huid werd alleen maar gevoeliger, tot branderig toe op de droge plekken. Gebruik serum dus gestaakt.
Heb vorige werk de Olaz regenerist 3-in-1 cc crème gekocht maar die doet helemaal niets voor mijn huid en benadrukt ook nog eens de losse velletjes verschrikkelijk.
Weet even niet zo goed wat nu verder, ben zwanger dus mag ook niet alles zomaar smeren. Ik hoop dat na de zwangerschap mijn huid weer rustiger wordt want dit is echt ellende.

Iemand nog tips?

Kijk eens naar de producten van Paula’s choice. Die doen echt wonderen voor je huid!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst de IPL gebruikt.
Je voelt het niet maar je moet wel langzaam over de huid gaan anders zit er zeker 10 cm tussen twee flitsen.
Indicator werkt goed.
Ook van deo na het behandelen geen last.
Ik heb wel een donkere zonnebril opgezet, want de flitsen zijn behoorlijk scherp.
Benieuwd of ik over een week al resultaat zie, want voor de behadeling moet je je eerst scheren.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
02-02-2018 22:21
Mag ik vragen welke serums je gebruikt, en waarom 2-3 (tegelijk? Over elkaar heen?)?

Hier een gevoelige gemengde huid (grote snel verstopte poriën op t-zone, maar ook droge plekken langs neus en op kin) en ik werd enthousiast na het gebruikt van een proefje Vichy aqualia serum en rijke dagcreme.
Heb vervolgens de serum aangeschaft en gaan gebruiken onder mijn garnier bb crème maar m’n huid werd alleen maar gevoeliger, tot branderig toe op de droge plekken. Gebruik serum dus gestaakt.
Heb vorige werk de Olaz regenerist 3-in-1 cc crème gekocht maar die doet helemaal niets voor mijn huid en benadrukt ook nog eens de losse velletjes verschrikkelijk.
Weet even niet zo goed wat nu verder, ben zwanger dus mag ook niet alles zomaar smeren. Ik hoop dat na de zwangerschap mijn huid weer rustiger wordt want dit is echt ellende.

Iemand nog tips?
Zolang je geen tretinoine smeert kun je toch alles smeren van vrij verkrijgbare producten tijdens je zwangerschap?

Ik denk dat als jouw huid een stuk droger is (velletjes) dan voor de zwangerschap, dat je wellicht moet overstappen op spullen gericht op een droge huid. Ik zou ook producten met parfum erin vermijden (lang niet alle spullen van Vichy zijn parfumvrij) en een minerale spf dagcrème gebruiken (hyperpigmentatie-> zwangerschapsmasker).

Er zijn best veel producten die fijn werken. De spullen van Jetske Ultee en Paula's Choice kan ik je zeker aanraden (ik verkies de laatste omdat die iets gunstiger is qua prijs/hoeveelheden). Ik exfolieer met een BHA gel (gaat bij mij 3,5 maand mee, met twee keer per dag gebruiken) tegen de velletjes. Ik heb het antioxidantenserum voor de droge huid (heel glibberig maar trekt heel snel in en is het meest 'rijke' serum dat ik ken). Daar zou je dan een dagcrème voor de droge huid met spf overheen kunnen doen (PC heeft er eentje met minerale filters). En als verwenmoment (masker) kun je het supergoedkoop houden door je gezicht in te smeren met jojoba olie en dan lekker een uurtje relaxen.

Ik zou de CC Cream eruit gooien en een concealer die je nog hebt rondslingeren gebruiken om eventuele rode plekjes te verbergen. En als je een erg glimmende huid hebt gewoon een pot ouderwetse, neutrale poeder en de t-zone poederen. Dan heb je geen 'kleurtje' dat ieder velletje of porie benadrukt. En het scheelt in irritaties.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Goeie tips Lemoos en Frietmetmayeo, ik ga die Paula’s producten eens ontdekken.
Smeer momenteel de garnier bb crème en gaat aardig alleen de roodheid wordt niet minder.
ik kan door Obagi voor het eerst sinds jaren weer vloeibare foundation op.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
03-02-2018 17:13
ik kan door Obagi voor het eerst sinds jaren weer vloeibare foundation op.
Kun jij Obagi vergelijken met PC en Jetske? Ik heb het idee dat Obagi hetzelfde spul is maar dan duurder. Maar die gedachte is niet gebaseerd op trial and error :-D. Volgens mij heb jij ervaring met meerdere lijnen (of ik verwar jou met een andere forummer). Ben wel benieuwd aangezien ik ook de ervaringen deel met enkele forummers die PC kunnen vergelijken met The Ordinairy (ook bij mij 0,0 effect met laatstgenoemde).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zit al een tijdje op Paula’s site te kijken, maar twijfel tussen;

Redness relief lijn
Skin balancing lijn
Skin perfecting lijn

Iemand ervaring met bovenstaande? En de onderlinge verschillen?
Zit er in de sample verpakkingen voldoende voor minstens 3 dagen gebruik?
lemoos2 schreef:
03-02-2018 19:27
Kun jij Obagi vergelijken met PC en Jetske? Ik heb het idee dat Obagi hetzelfde spul is maar dan duurder. Maar die gedachte is niet gebaseerd op trial and error :-D. Volgens mij heb jij ervaring met meerdere lijnen (of ik verwar jou met een andere forummer). Ben wel benieuwd aangezien ik ook de ervaringen deel met enkele forummers die PC kunnen vergelijken met The Ordinairy (ook bij mij 0,0 effect met laatstgenoemde).
Ik vind het echt oprecht 100% beter dan PC en Jetske.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
03-02-2018 19:33
Zit al een tijdje op Paula’s site te kijken, maar twijfel tussen;

Redness relief lijn
Skin balancing lijn
Skin perfecting lijn

Iemand ervaring met bovenstaande? En de onderlinge verschillen?
Zit er in de sample verpakkingen voldoende voor minstens 3 dagen gebruik?
Wat ik fijn vond toen mijn huid zo droog als een perkamentvel was met rode schrale plekken en velletjes:

Skin Recovery dagcrème met spf 30 (minerale filters, de anderen hebben synthetische filters en dat kan irriteren)
Skin perfecting 8% AHA lotion (BHA is meer voor onzuiverheden, AHA werkt als een tierelier voor droge en ruwe plekken)
Resist anti-aging antioxidant serum (vind ik veel 'rijker' dan de recovery versie)

Toner en reiniger heb ik van de recovery lijn (maar die zorgen niet echt voor een wauw effect dus die zou ik zeker eerst uitproberen met proefjes). Misschien ook fijn (als nachtcrème maar het is eigenlijk een leave on masker): rehydrating moisture mask.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
03-02-2018 19:36
Ik vind het echt oprecht 100% beter dan PC en Jetske.
Welke producten gebruik je van Obagi?
Nee heb je, ja kun je krijgen
ModuleX schreef:
03-02-2018 13:52
Vandaag voor het eerst de IPL gebruikt.
Je voelt het niet maar je moet wel langzaam over de huid gaan anders zit er zeker 10 cm tussen twee flitsen.
Indicator werkt goed.
Ook van deo na het behandelen geen last.
Ik heb wel een donkere zonnebril opgezet, want de flitsen zijn behoorlijk scherp.
Benieuwd of ik over een week al resultaat zie, want voor de behadeling moet je je eerst scheren.
Ik hou jouw berichten even in de gaten :sherlock:
lemoos2 schreef:
26-01-2018 09:44
Mijn meest recente make-up ontdekkingen:
- Clarins instant concealer (gewoon wauw. Blijft zitten, natuurlijk effect, hoopt niet op èn frist mijn vermoeide kop gelijk op). Schijnbaar al jaren een hit maar ik kruip nu pas onder die rotsformatie uit.
- mac paint pot: oogschaduw en primer in 1. De eerste oogschaduw die niet vervaagd of in de oogplooi gaat ophopen. Eyeliner blijft zitten zonder te 'stempelen' op bovenste ooglid. Deze zou ik overigens niet aanraden voor mensen met een zeer droge huid.
Die concealer vind ik ook top. Heel vloeibaar en ziet er natuurlijk uit. Zit ook veel in. Gebruik er nu een van Guerlain die ik ook goed vind. Minder tevreden over Kat von D lock it concealer. Helaas geen fan van Collection 2000, Maybeline Eraser omdat mijn huid te droog daarvoor is.
anoniem_362505 wijzigde dit bericht op 03-02-2018 21:12
Reden: Toevoeging
5.65% gewijzigd
closednote schreef:
02-02-2018 13:51
Ik gebruik nu ongeveer een week of 2 de hada labo gokujyun hyaluronic acid lotion. Ik zag eerst niet echt verschil maar ik was gisteren na het douchen helemaal vergeten om iets op m'n gezicht te smeren kwam ik in de avond achter. En ik had geen velletjes of droge huid wat ik normaal binnen een half uur na het douchen heb als ik vergeet te smeren, wow! M'n huid voelt ook zachter er niet meer zo droog.
Jaaa, die essences uit Japan of Zuid-Korea werken echt goed tegen een droge huid. Ik heb bijna een andere fles op van een soortgelijk Japans merk en hierna ga ik aan de Hada Labo.

En vitamine c booster van Philosophy is ook een blijver.
Lemoos bedankt voor je uitgebreide antwoord en toelichting!
Morgen weer eens verder gaan kijken op de site. Ik kom sowieso hier updaten over wat ik koop en hoe het bevalt :)


Overigens, dat topic over product X dat niet werkt kan ik niet meer vinden, is dat verwijderd?
Ik heb ook de Hema repair shampoo en conditioner gekocht. Twijfelde even of ik die voor color zou pakken omdat ik mijn haar ook verf maar ik dacht nee ik neem gewoon de repair want volgens mij is dat color ook grotendeels marketing.

Ga ze maandag testen :)
Ik heb de Hema shampoo & conditioner nu een paar weken in gebruik en vind dat mijn haar erg lekker zacht en veerkrachtig is. En het ruikt heerlijk.
Merk geen daverend verschil maar moet eerlijk zeggen dat deze shampoo echt aandoet als die van een dit kappersmerk, zowel tijdens gebruik als daarna als je haar droog is.

Verder ben ik erg te spreken over de Hema long lastig nagellakjes. Zijn er in 100(!!) kleuren, dekken prachtig, brengen heel makkelijk aan en zijn niet duur (2,50 per flesje) met de extreme long lasting top coat er overheen blijven m’n nagels een paar dagen netjes. Blij met deze ‘vondst’ :)
Ja ik rook aan de shampoo in de winkel en had meteen zoiets van die ruikt lekker. Hoop echt zo dat het wat is. Ben al een tijdje op zoek naar een budget basic milde shampoo liefst zonder SLS/SLES. Jaren schwarzkopf elke dag shampoo en anti klit conditioner gebruikt om de dag maar ik merkte dat die shampoo mijn haar op langere termijn vrij droog maakte. Toen overgestapt op Dr. Organic shampoo en conditioner en wat een rot spul is dat. Bovenop plat en futloos en in de lengtes pluizig. Als ik het in de ochtend was in de avond al weer wat vettig rondom mijn gezicht.

Hoop zo dat die van de Hema wel goed zijn en dan ook op de langere termijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar weken ontzettend droge huid, rode jeukende plekjes en schilfers op mijn gezicht en in mijn nek. Ik vermoed dat het door de kou komt want ik heb normaal gesproken een gaaf huidje zonder problemen. Momenteel smeer ik een dagcreme van Clinique en een serum voor het slapen van Collistar.
Heb alleen het idee dat het weinig doet voor mijn huid. Heb wel voor t slapen gaan een keer Bepanthen gesmeerd en dat hielp wel ietsjes.
Heeft er iemand een tip voor mij, lees hier veel over PC maar heb daar nooit wat van gebruikt.
mademoiselle83 schreef:
03-02-2018 23:29
Ik heb sinds een paar weken ontzettend droge huid, rode jeukende plekjes en schilfers op mijn gezicht en in mijn nek. Ik vermoed dat het door de kou komt want ik heb normaal gesproken een gaaf huidje zonder problemen. Momenteel smeer ik een dagcreme van Clinique en een serum voor het slapen van Collistar.
Heb alleen het idee dat het weinig doet voor mijn huid. Heb wel voor t slapen gaan een keer Bepanthen gesmeerd en dat hielp wel ietsjes.
Heeft er iemand een tip voor mij, lees hier veel over PC maar heb daar nooit wat van gebruikt.
Smeer je alleen die dagcreme overdag of doe je daar ook nog iets onder/over? In de winter is alleen dagcreme voor mij meestal niet genoeg maar doe ik er wat laagjes onder zoals een lotion, serum of soms meng ik mijn dagcreme met wat gezichtsolie. Misschien zou je eens kunnen proberen om dat serum overdag onder je dagcreme te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven