Winkelen bruiloft
zondag 6 mei 2018 om 17:39
haa toppers,
komende week wil ik samen met mijn vriend gaan winkelen voor een bruiloft. Ik ben opzoek naar leuke jurkjes, die je niet op elke hoek van de straat vindt en bij passende accessoires . En mijn vriend zoekt nette heren schoenen (niet zo standaard) en overhemd, strik, riem etc. passend bij elkaar en zijn pak.
Welke stad raden jullie aan wat leuk is voor beide? Ik heb online al veel gezocht maar niks gevonden. Of welke winkels hebben leuke bruiloft jurkjes?
komende week wil ik samen met mijn vriend gaan winkelen voor een bruiloft. Ik ben opzoek naar leuke jurkjes, die je niet op elke hoek van de straat vindt en bij passende accessoires . En mijn vriend zoekt nette heren schoenen (niet zo standaard) en overhemd, strik, riem etc. passend bij elkaar en zijn pak.
Welke stad raden jullie aan wat leuk is voor beide? Ik heb online al veel gezocht maar niks gevonden. Of welke winkels hebben leuke bruiloft jurkjes?
zondag 6 mei 2018 om 18:01
Een strik (bedoel je vlinderdas) wordt uitsluitend gedragen bij smoking of rok, en niet bij een doordeweeks pak, dus dan zul je op zoek moeten naar een smoking voor je vriend. Daarbij draag je gladde schoenen (dus geen werkje, geen brogues) en een hemd met blinde sluiting, tenzij je uit je familie speciale gouden knopen hebt (evt. met een diamantje erin) om het hemd te sluiten. Let er ook op dat heren bij een smoking nooit, maar dan ook nooit, een horloge dragen. Sokken dunne katoen, geen zwarte sportsokken of andere doordeweekse sokken, en knielang (dienen de kuit te bedekken).
Wil jij er passend bij staand, op zijn minst cocktailjurk, tot op de knie, draag er kousen onder en draag er bescheiden, maar echte sieraden bij (dus geen plastic ketting van de Action). Pak gewoon die mooie gouden ketting van je oma, of die mooie gouden broche van je moeder. Hou het verder ook bescheiden, dus niet aan elke vinger een ring, maar één mooie ring aan je ringvinger, geen horloge, maar eventueel dan wel twee armbanden (om elke arm één). Zeker geen twee of drie armbanden over/naast elkaar aan één arm.
Wil jij er passend bij staand, op zijn minst cocktailjurk, tot op de knie, draag er kousen onder en draag er bescheiden, maar echte sieraden bij (dus geen plastic ketting van de Action). Pak gewoon die mooie gouden ketting van je oma, of die mooie gouden broche van je moeder. Hou het verder ook bescheiden, dus niet aan elke vinger een ring, maar één mooie ring aan je ringvinger, geen horloge, maar eventueel dan wel twee armbanden (om elke arm één). Zeker geen twee of drie armbanden over/naast elkaar aan één arm.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 6 mei 2018 om 18:11
Als je in Gelderland of Brabant woont zou ik na Van Tilburg in nistelrode gaan.
https://www.vantilburg.nl/nistelrode/
zondag 6 mei 2018 om 18:26
Volgens mij vroeg TO om advies voor een winkel. Niet kledingetiquette.pejeka schreef: ↑06-05-2018 18:01Een strik (bedoel je vlinderdas) wordt uitsluitend gedragen bij smoking of rok, en niet bij een doordeweeks pak, dus dan zul je op zoek moeten naar een smoking voor je vriend. Daarbij draag je gladde schoenen (dus geen werkje, geen brogues) en een hemd met blinde sluiting, tenzij je uit je familie speciale gouden knopen hebt (evt. met een diamantje erin) om het hemd te sluiten. Let er ook op dat heren bij een smoking nooit, maar dan ook nooit, een horloge dragen. Sokken dunne katoen, geen zwarte sportsokken of andere doordeweekse sokken, en knielang (dienen de kuit te bedekken).

Those who don’t believe in magic will never find it

zondag 6 mei 2018 om 18:38

zondag 6 mei 2018 om 18:47
Amsterdam:
Utrechtsestraat, 9 straatjes, Cornelis Schuytstraat, Van Baerlestraat, JP Heijestraat, Ferdinand Bolstraat, Beethovenstraat, Gerard Doustraat, Haarlemmerstraat.
Kalverstraat en Leidsestraat kun je uiteraard overslaan.
Mooie schoenen voor mannen: Manwood en Zwartjes. Santoni is een mooi merk.
Utrechtsestraat, 9 straatjes, Cornelis Schuytstraat, Van Baerlestraat, JP Heijestraat, Ferdinand Bolstraat, Beethovenstraat, Gerard Doustraat, Haarlemmerstraat.
Kalverstraat en Leidsestraat kun je uiteraard overslaan.
Mooie schoenen voor mannen: Manwood en Zwartjes. Santoni is een mooi merk.
zondag 6 mei 2018 om 18:47
Dit.Browniechocolate schreef: ↑06-05-2018 18:11Als je in Gelderland of Brabant woont zou ik na Van Tilburg in nistelrode gaan.
Ze verkopen heel veel merken; van het midden tot het hogere segment.

zondag 6 mei 2018 om 18:49
Je hebt het over een hemd voor de man. Zoiets heet een overhemd. Een hemd is zo’n ding voor eronder

Het is bijna hetzelfde als stropdas zeggen als je een das bedoelt.

zondag 6 mei 2018 om 18:54
Zoiets heet overhemd bij mensen die, laat ik het netjes zeggen, niet van huis uit gewend zijn aan bepaalde kleding. Net zoals je het niet hebt over een kostuum, maar over een pak. En niet over een pantalon, maar over een broek...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 6 mei 2018 om 18:55
minnimouse schreef: ↑06-05-2018 18:47Dit.
Ze verkopen heel veel merken; van het midden tot het hogere segment.
En heel fijn als je net zoals mij erg klein bent maar boven in wel breed, word alles mooi vermaakt en opmaat gemaakt.

zondag 6 mei 2018 om 19:17
je kan mopperen, maar Pekeja geeft in deze goed advies.dropfruitje schreef: ↑06-05-2018 18:26Volgens mij vroeg TO om advies voor een winkel. Niet kledingetiquette.![]()
zondag 6 mei 2018 om 20:34
JAAA!!!ZonderTitel_1981 schreef: ↑06-05-2018 18:28Als je bijzondere herenschoenen zoekt kan je bij Mascolori ( Rotterdam) kijken.
zondag 6 mei 2018 om 20:40

maandag 7 mei 2018 om 01:49
Ha! Hier komen we aan bij een klassedingetje. Onder de wat chiquere mensen is het hemd, das en broek. Niet: overhemd, stropdas en pantalon.
Is in de categorie taart/gebak en wc/toilet. Maar da’s een heel ander topic.
Edit: dit was al gezegd zie ik.
maandag 7 mei 2018 om 10:58
zit ook in Veenendaal (https://www.shoelia.nl/ )ZonderTitel_1981 schreef: ↑06-05-2018 18:28Als je bijzondere herenschoenen zoekt kan je bij Mascolori ( Rotterdam) kijken.

maandag 7 mei 2018 om 21:45
Dank voor de bescheidenheidstip. Had ik bijna alle gouden kettingen, armbanden en ringen van mijn oma en moeder gedragen in één keer! Dat gecombineerd met de gouden knopen met diamant, weerspiegeld in de schoenen, vreselijk.pejeka schreef: ↑06-05-2018 18:01Een strik (bedoel je vlinderdas) wordt uitsluitend gedragen bij smoking of rok, en niet bij een doordeweeks pak, dus dan zul je op zoek moeten naar een smoking voor je vriend. Daarbij draag je gladde schoenen (dus geen werkje, geen brogues) en een hemd met blinde sluiting, tenzij je uit je familie speciale gouden knopen hebt (evt. met een diamantje erin) om het hemd te sluiten. Let er ook op dat heren bij een smoking nooit, maar dan ook nooit, een horloge dragen. Sokken dunne katoen, geen zwarte sportsokken of andere doordeweekse sokken, en knielang (dienen de kuit te bedekken).