Mode & Beauty alle pijlers

Winterjas opknappen

26-09-2020 08:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames (en heren),
Ik heb al een aantal jaren een donzen parka voor in de winters en vind hem nog steeds erg fijn. Nu merkte ik dat de jas door de tijd heen steeds kouder wordt bij de schouders. Hebben jullie hier tips voor? Als jullie nog uberhaupt tips hebben voor het opknappen van winterjas (welke sprays tegen water, trucs om jas warmer te maken) let me know! :) Alvast veel dank!
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om afscheid te nemen van je favoriete jas, zoeentje heb ik ook gehad, tot ik ontdekte dat er geen vulling meer bij de schouders en bovenrug zat en toen was het echt tijd, na 10 jaar.

Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, maar als je de mogelijkheid hebt, ga dan niet voor arremoeïg en ga op zoek naar een nieuwe jas. Er is alreeds volop te krijgen en als je er niet zo veel voor uit wil geven, kijk dan eens bij Bonprix, al moet je daar wel opschieten, want de mooie en goede seizoensdingen zijn daar zo weg
Een goed naaiattelier kan je helpen.
Of het dons weer terug op de plaats krijgen en/ of het dons bijvullen.
Cateautje schreef:
26-09-2020 08:38
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om afscheid te nemen van je favoriete jas, zoeentje heb ik ook gehad, tot ik ontdekte dat er geen vulling meer bij de schouders en bovenrug zat en toen was het echt tijd, na 10 jaar.

Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, maar als je de mogelijkheid hebt, ga dan niet voor arremoeïg en ga op zoek naar een nieuwe jas. Er is alreeds volop te krijgen en als je er niet zo veel voor uit wil geven, kijk dan eens bij Bonprix, al moet je daar wel opschieten, want de mooie en goede seizoensdingen zijn daar zo weg
Ja klopt het is echt mijn favoriet. Helaas heeft de coronacrisis er financieel nogal ingehakt dus kan ik ook geen nieuwe kopen dit jaar :c zou zo weer dezelfde nemen, haha.
Bij Bever Zwerfsport heb ik mijn slaapzak eens laten bijvullen met dons, ik weet niet of zij dit ook doen bij jassen?
Ik heb eens een donzen dekbed dat helemaal plat was gewassen met een speciaal wasmiddel en het verdubbelde in dikte.
In de wasdroger met tennisballen.....
Kijk je wel regelmatig op marktplaats?
JobEva schreef:
26-09-2020 09:21
In de wasdroger met tennisballen.....
Deze tip combineren met: korte was op handwasprogramma. Dan ondersteboven ophangen. Als het bijna droog is de wasdroger in met
tennisballen.
Valentijn101 schreef:
26-09-2020 08:42
Een goed naaiattelier kan je helpen.
Of het dons weer terug op de plaats krijgen en/ of het dons bijvullen.
Ik ben coupeuse, en dat gaat zeker 70 euro kosten.
ik geef mn bek ook maar een douw
En idd kijk eens op MP. Als ik na 1 jaar mn jas zat ben, zet ik hem voor een paar tientjes op MP. En dat is dan nog een heel goede jas.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bij Bever.

Soort dons

90% eendendons

100 gram

€ 74,00
Meerprijs per 50 gram

€ 7,50

90% ganzendons

100 gram

€ 82,00

Meerprijs per 50 gram

€ 11,00

100% ganzendons

100 gram

€ 94,00

Meerprijs per 50 gram

€ 17,00
Voor nog geen 50/60 euro heb je een mooie jas bij Bonprix.
Goedkoop tweedehands jasje kopen, of een Zeeman/Kik-jas, en dan het buitenste vervangen door die van je oude jas.

Vroeger deed ik dat soort dingen maar ik heb er ongelooflijk weinig zin meer in. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Haha dank voor de tips tot nu toe :D Zag trouwens dat de jas gevuld is met nylon, geen dons. Kunnen de tips dan nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven