Zeer kleine maten
donderdag 9 november 2017 om 23:28
Hallo dames, even een vraagje.
Ik ben volwassen en ik ben flink wat kleiner dan de gemiddelde vrouw. Ook ben ik heel tenger gebouwd, maar niet mager. Ik heb een normaal figuur met kleine borsten, een buikje, en een in verhouding wat vollere kont / benen. Dus gewoon een vrouwenfiguur, maar dan mini formaat
Kleding kopen die mooi aansluit is moeilijk omdat alles te groot is. Ik heb, zoals ze dat in Amerika noemen, 'size zero'. Voor bepaalde dingen moet ik gewoon bij de kids kijken. Daar kan ik niet bij tieners terecht en moet ik bij kleding voor hele jonge kinderen passen en dat past dan niet bij mijn leeftijd, of het heeft een te rechte pasvorm.
Sommige damesmerken hebben maat XXS of 32 maar het blijkt vaak dat die vaak gewoon vallen als een 34 en dat is voor mij gewoon geen optie.
Iemand tips voor kleding van goede kwaliteit die ook in zeer kleine maten verkocht wordt (die daadwerkelijk klein vallen)? Alle suggesties zijn welkom, maar ik heb een voorkeur voor wat nettere kleding, en echte designermerken kan ik niet betalen
Ik ben volwassen en ik ben flink wat kleiner dan de gemiddelde vrouw. Ook ben ik heel tenger gebouwd, maar niet mager. Ik heb een normaal figuur met kleine borsten, een buikje, en een in verhouding wat vollere kont / benen. Dus gewoon een vrouwenfiguur, maar dan mini formaat
Kleding kopen die mooi aansluit is moeilijk omdat alles te groot is. Ik heb, zoals ze dat in Amerika noemen, 'size zero'. Voor bepaalde dingen moet ik gewoon bij de kids kijken. Daar kan ik niet bij tieners terecht en moet ik bij kleding voor hele jonge kinderen passen en dat past dan niet bij mijn leeftijd, of het heeft een te rechte pasvorm.
Sommige damesmerken hebben maat XXS of 32 maar het blijkt vaak dat die vaak gewoon vallen als een 34 en dat is voor mij gewoon geen optie.
Iemand tips voor kleding van goede kwaliteit die ook in zeer kleine maten verkocht wordt (die daadwerkelijk klein vallen)? Alle suggesties zijn welkom, maar ik heb een voorkeur voor wat nettere kleding, en echte designermerken kan ik niet betalen
vrijdag 10 november 2017 om 00:11
Ik ben ook klein en tenger gebouwd, ben 1.51 m. Vooral broeken is probleem. Die kunnen nooit zonder te moeten verkoren. Tenzij het lengtemaat 28 is. Die kan ik alleen bij Miss Etam vinden en dan helaas alleen effen. Shirts en vesten maat variërend tot van XS - M passen vaak wel. In kindermaten kan ik niet in vanwege brede heupen en bovenarmen. Vind het jammer dat de meeste kleine maten alleen smal zijn en niet kort.
vrijdag 10 november 2017 om 00:54
@Apatura: 150cm, borst 65cm, taille 53 cm, heup (over de billen heen gemeten) 80 cm.
Ik weeg 44 kg (bmi 19.5)
@JulienClerc: Bij Asos heb ik nog nooit iets gekocht, dank je wel voor de tip! Zijn zij makkelijk met retourneren? Mijn kleding moet bijna altijd terug.
@closednote: Ja, dat is inderdaad lastig!
Met bovenkleding heb ik maat 140/146. Rokjes en jurkjes 146/152 afhankelijk van de lengte. Broeken passen bijna nooit omdat 146/152 qua kont en benen te strak zit en 158 qua taille te wijd. Bij bepaalde merken heb ik soms nog veel kleinere maatjes, maar dat zullen wel rare internationale maten zijn 
@KyloRen: Dank voor de tip! Topshop valt bij mij wel altijd te groot qua breedte dus ik betwijfel of de petite collectie beter is, maar ik kan er eens naar vragen.
@hondenmens: Vervelend dat je zoveel problemen hebt met de lengte, misschien heb je iets aan de tips die hier gegeven worden over Asos en Topshop, die een petite collectie hebben? Bij h&m vind ik ook nog wel eens kleding die wat korter valt. En misschien kun je driekwartbroeken kopen die bij jou als lange broek vallen? Ik heb eens zo'n driekwartbroek gekocht die bij mij gewoon normaal viel
Helaas ben ik daar inmiddels uitgegroeid.
@JulienClerc: Bij Asos heb ik nog nooit iets gekocht, dank je wel voor de tip! Zijn zij makkelijk met retourneren? Mijn kleding moet bijna altijd terug.
@closednote: Ja, dat is inderdaad lastig!
@KyloRen: Dank voor de tip! Topshop valt bij mij wel altijd te groot qua breedte dus ik betwijfel of de petite collectie beter is, maar ik kan er eens naar vragen.
@hondenmens: Vervelend dat je zoveel problemen hebt met de lengte, misschien heb je iets aan de tips die hier gegeven worden over Asos en Topshop, die een petite collectie hebben? Bij h&m vind ik ook nog wel eens kleding die wat korter valt. En misschien kun je driekwartbroeken kopen die bij jou als lange broek vallen? Ik heb eens zo'n driekwartbroek gekocht die bij mij gewoon normaal viel
anoniem_357269 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 00:57
33.08% gewijzigd
vrijdag 10 november 2017 om 00:56
vrijdag 10 november 2017 om 01:01
@Hillegonda1: Dank je wel voor de tip! Ik ben daar in Den Haag wel eens geweest maar ik heb daar geloof ik geen echte designer outlet gezien. Ze hadden wel veel gewone merkkleding maar dat waren allemaal gewone maten. Ik ga zeker eens kijken in het filiaal in Rotterdam.
@Snoesje666: Ha, ik heb ook schoenen in maat 35 nodig! Misschien moet ik toch eens naar Thailand. Chinese webwinkels heb ik wel eens geprobeerd trouwens maar dat viel erg tegen.. Maat/pasvorm viel toch vaak anders uit dan verwacht en de kwaliteit van de kleding was slecht. Denk aan zweterige synthetische stofjes enzo, dat trek ik toch niet snel aan naar mijn werk.
@Snoesje666: Ha, ik heb ook schoenen in maat 35 nodig! Misschien moet ik toch eens naar Thailand. Chinese webwinkels heb ik wel eens geprobeerd trouwens maar dat viel erg tegen.. Maat/pasvorm viel toch vaak anders uit dan verwacht en de kwaliteit van de kleding was slecht. Denk aan zweterige synthetische stofjes enzo, dat trek ik toch niet snel aan naar mijn werk.
vrijdag 10 november 2017 om 01:24
Lastig, TO! Ik heb het omgekeerde en ben lid van de KLM (Klub Lange Mensen) en daar geven ze veel kledingtips. Ik weet dat er ook een belangenvereniging voor kleine mensen bestaat, geen idee of dat iets is google maar eens of wellicht is er een fb-groep van. (Ik heb geen idee voor wie het precies is, maar omdat de KLM mij zo geholpen heeft met kleding, zou het kunnen dat de belangenvereniging voor kleine mensen jou kan helpen.)
Verder vind ik dit https://monstyle.nl/merken-voor-kleine-vrouwen/ en het volgende (zie onder). Als je daar bij het filter 32 invoert, zit daar wellicht iets bij? https://m.zalando.nl/dameskleding-petite/
Verder vind ik dit https://monstyle.nl/merken-voor-kleine-vrouwen/ en het volgende (zie onder). Als je daar bij het filter 32 invoert, zit daar wellicht iets bij? https://m.zalando.nl/dameskleding-petite/
vrijdag 10 november 2017 om 08:07
Heel simpel, ga op vakantie naar
China
Taiwan
Korea
Thailand
Japan
Dan heb je niet alleen veel meer in jouw maat maar ook veel meer modieuzere en vrouwelijker kleding dan de grijze en zwarte zooi die hier voor kleding moet doorgaan.
China heeft het beste aanbod in mooie, goed en goedkope kleding maar kledingwinkels verplaatsen zich daar steeds meer naar internet.
In Korea is het wat duurser maar heb je nog veel gewone winkels.
In japan ook maar daar is het nog duurder.
In thailand is het een beetje mixed, in Bangkok vind je alles van goedkoop tot peperduur en van lelijk tot erg fraai.
China
Taiwan
Korea
Thailand
Japan
Dan heb je niet alleen veel meer in jouw maat maar ook veel meer modieuzere en vrouwelijker kleding dan de grijze en zwarte zooi die hier voor kleding moet doorgaan.
China heeft het beste aanbod in mooie, goed en goedkope kleding maar kledingwinkels verplaatsen zich daar steeds meer naar internet.
In Korea is het wat duurser maar heb je nog veel gewone winkels.
In japan ook maar daar is het nog duurder.
In thailand is het een beetje mixed, in Bangkok vind je alles van goedkoop tot peperduur en van lelijk tot erg fraai.
vrijdag 10 november 2017 om 10:41
MaritzaRamos- schreef: ↑10-11-2017 00:54@hondenmens: Vervelend dat je zoveel problemen hebt met de lengte, misschien heb je iets aan de tips die hier gegeven worden over Asos en Topshop, die een petite collectie hebben? Bij h&m vind ik ook nog wel eens kleding die wat korter valt. En misschien kun je driekwartbroeken kopen die bij jou als lange broek vallen? Ik heb eens zo'n driekwartbroek gekocht die bij mij gewoon normaal vielHelaas ben ik daar inmiddels uitgegroeid.
Zijn dat online winkels? Ik ken die merken niet, behalve h&m. Driekwartbroeken heb ik vroeger wel gehad. De laatste tijd zie ik ze weinig meer. Ben jij gewoon Nederlandse? Ik ben van oorsprong Aziatisch (geadopteerd) en mijn bio-moeder was nog kleiner.
In landen als China vallen de maten een stuk kleiner inderdaad. Ben er zelf nooit geweest, maar mijn vader wel. Hij bracht 2 pyjama's voor me mee in maat M en die pasten precies.
vrijdag 10 november 2017 om 16:54
River Island heeft een petite collectie.
https://www.riverisland.nl/c/women/petite-clothing
Zalando heeft ook een afdeling petite.
https://www.zalando.nl/dameskleding-petite/
Banana Republic ook.
http://www.bananarepublic.eu/products/n ... rouwen.jsp
https://www.riverisland.nl/c/women/petite-clothing
Zalando heeft ook een afdeling petite.
https://www.zalando.nl/dameskleding-petite/
Banana Republic ook.
http://www.bananarepublic.eu/products/n ... rouwen.jsp
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 11 november 2017 om 21:58
Ik zou ook eens op AliExpress kijken, staan best leuke dingen tussen en met de afmetingen in een maattabel erbij, als je jezelf goed opmeet en de recensies bekijkt, kun je gemakkelijk kleding bestellen. Mijn ervaring is ook dat het vaak een maat kleiner uitvalt daar, ik heb maat 34 maar, die valt bijna altijd als een 32 ivm Chineze maatvoering.
zaterdag 11 november 2017 om 22:16
Mijn oma kocht altijd keurige dameskleding (mantelpakjes e.d.) en schoenen (pumps) in Thailand. Op maat laten maken is daar ook niet duur.MaritzaRamos- schreef: ↑10-11-2017 01:01@Hillegonda1: Dank je wel voor de tip! Ik ben daar in Den Haag wel eens geweest maar ik heb daar geloof ik geen echte designer outlet gezien. Ze hadden wel veel gewone merkkleding maar dat waren allemaal gewone maten. Ik ga zeker eens kijken in het filiaal in Rotterdam.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 12 november 2017 om 06:33
Een citytrip naar Italië of Spanje? Daar zijn de vrouwen ook kleiner en fijner gebouwd. Heb zelf een tijdje in Nederland gewoond en dat scheelde bij veel merken 1@2 maten tov België. In Belgisch Limburg heb je een grote Italiaanse gemeenschap en hier zijn (bijvoorbeeld in Genk of Hasselt) heel mooie betaalbare boetiekjes. In NL had ik meestal maat 40 en bij deze boetiekjes kan ik vaak niet in de grootste maat.
Zalando heeft ook een paar mooie petit kledinglijnen.
Zalando heeft ook een paar mooie petit kledinglijnen.
Always believe that something wonderful is about to happen.