Mode & Beauty alle pijlers

Zelf haar knippen

01-01-2020 11:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil gaan proberen mijn haar zelf te knippen. Ik heb half lang haar met krullen / slag. De laatste paar keer bij de kapper was ik zo klaar. Maar het is niet altijd helemaal recht, hangt er ergens nog een langere pluk ofzo.
Iemand ervaringen of tips?
Strak plan. :lol:

Of je zoek een goede krullenkapper. Ze zijn er.
Mijn tip:

Andere kapper zoeken en niet zelf klooien, waarna je alsnog naar de kapper moet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Betere kapper zoeken.
dubbel
Doe anders even een voor en een na foto posten hier?
Gewoon doen joh... hoe moeilijk kan het zijn.
Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Ik knip de krullende pony van mijn dochter. Spaart haar toch heel wat geld uit.
MinkeDeWit schreef:
01-01-2020 12:32
Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Ik knip de krullende pony van mijn dochter. Spaart haar toch heel wat geld uit.
Kan ik ook bij mezelf en mijn kinderen. Maar vaak is de pony knippen is bij veel kappers gratis als je eens in de zoveel maanden de rest van het haar daar laat knippen. Service. Het is vaak tijd dat ik het even zelf doe. Spaart er geen euro mee uit.

En dat is nogal wat anders dan een heel kapsel met krullen knippen. Bij jezelf.
Google op unicorn cut.
https://youtu.be/zGkRhIjwE38
Ervaring wel. Heel belangrijk: een goede schaar. Dat hoeft geen schaar van honderden euro´s te zijn, maar je keukenschaar voldoet echt niet.

Verander niet van kapsel, dat gaat gegarandeerd fout. Werk van beneden naar boven. Dat wil zeggen; je verdeelt je haar zoals de kapper dat ook doet en knipt eerst de onderste laag. Als het fout gaat valt het niet op ;-D .

Verder: met krullen kun je je wel een misser veroorloven, dat scheelt. Handiger is het om een vriendin te vragen. Nog beter; ga desnoods naar een kappersschool. Die zoeken bijna altijd wel modellen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Luci_Morgenster schreef:
01-01-2020 12:17
Doe anders even een voor en een na foto posten hier?

:proud:
Ja ervaring mee.

Knip mijn lange haar volgens zo'n staart methode.
Dwz je doet je haar in een staart helemaal naar voren en knipt voorzichtig een stuk(je) eraf.

Bevalt mij uitstekend, zit super en in mooie lange lagen.
Op youtube eea aan voorbeelden.
Ik heb ook slag/krullen. In barre tijden ook regelmatig mijn haar bijgepunt. Ik heb haar dat makkelijk valt en een beetje ongelijk valt totaal niet op.

Met een haarschaar en gewoon steeds een plukje haar pakken en daar een centimeter vanaf knippen. En dan gestructureerd mijn hoofd afwerken. Of mijn haar in een scheiding, in twee staarten, naar voren brengen en daar de punt vanaf knippen. Zijn talloze tutorials op YouTube.

Maar dat was in tijden van nood, wegens gebrek aan geld of tijd. Uiteindelijk kan een goede kapper het bij mij toch beter in model brengen.
Snoesje666 schreef:
01-01-2020 12:15
Mijn tip:

Andere kapper zoeken en niet zelf klooien, waarna je alsnog naar de kapper moet.
Dat maakt in feite niet zoveel uit toch?
Je kunt best zelf proberen en dan als back up de kapper hebben.

Ik knip heel vaak zelf mijn haar.
Hier ook krullen. Ik hou het sinds kort ook zelf bij middels de unicorn methode. Werkt prima en zit perfect.
Scherpe schaar is een must en eerst maar een klein stukje afknippen. Je kunt daarna altijd nog iets bij knippen als het nodig is.
Succes.
Ik knip het zelf. Ik heb een krullende bob. De ene keer heb ik meer succes dan de andere keer. Ik ga tussen 2 spiegels zitten en knip het droog, krul voor krul.

Maar... er gaat niets boven een goede knipbeurt bij de kapper. Binnenkort maar weer eens doen ;)
Ik knip het altijd zelf, heb alleen lichte slag in mijn haar dus je ziet het ook heel goed als het niet goed gaat haha.

Mijn tips zijn: liever eerst te weinig afknippen dan teveel, als je niet zeker weet of het nou goed is een keertje wassen en drogen voordat je besluit (haar wat korter is en dus minder zwaar kan dan ineens heel anders - en een stuk korter lijkend - vallen dan vóór het wassen).
Mijn knipmodel is eigenlijk Diana (het trouwkapsel, eigenlijk is dat een variant op Purdey en dan naar buiten geföhnd) maar dan langer. Bij mij blijft het van nature zo zitten.

Het wordt drie keer per jaar geknipt maar tussendoor knip ik het zelf bij. Het is makkelijker te knippen dan je zou denken. Behalve het onderste nekhaar is het een verticale snit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven