Zelf haar knippen
woensdag 1 januari 2020 om 11:59
woensdag 1 januari 2020 om 12:33
Kan ik ook bij mezelf en mijn kinderen. Maar vaak is de pony knippen is bij veel kappers gratis als je eens in de zoveel maanden de rest van het haar daar laat knippen. Service. Het is vaak tijd dat ik het even zelf doe. Spaart er geen euro mee uit.MinkeDeWit schreef: ↑01-01-2020 12:32Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Ik knip de krullende pony van mijn dochter. Spaart haar toch heel wat geld uit.
En dat is nogal wat anders dan een heel kapsel met krullen knippen. Bij jezelf.
woensdag 1 januari 2020 om 12:54
Ervaring wel. Heel belangrijk: een goede schaar. Dat hoeft geen schaar van honderden euro´s te zijn, maar je keukenschaar voldoet echt niet.
Verander niet van kapsel, dat gaat gegarandeerd fout. Werk van beneden naar boven. Dat wil zeggen; je verdeelt je haar zoals de kapper dat ook doet en knipt eerst de onderste laag. Als het fout gaat valt het niet op
.
Verder: met krullen kun je je wel een misser veroorloven, dat scheelt. Handiger is het om een vriendin te vragen. Nog beter; ga desnoods naar een kappersschool. Die zoeken bijna altijd wel modellen.
Verander niet van kapsel, dat gaat gegarandeerd fout. Werk van beneden naar boven. Dat wil zeggen; je verdeelt je haar zoals de kapper dat ook doet en knipt eerst de onderste laag. Als het fout gaat valt het niet op
Verder: met krullen kun je je wel een misser veroorloven, dat scheelt. Handiger is het om een vriendin te vragen. Nog beter; ga desnoods naar een kappersschool. Die zoeken bijna altijd wel modellen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 1 januari 2020 om 13:08
woensdag 1 januari 2020 om 13:14
Ik heb ook slag/krullen. In barre tijden ook regelmatig mijn haar bijgepunt. Ik heb haar dat makkelijk valt en een beetje ongelijk valt totaal niet op.
Met een haarschaar en gewoon steeds een plukje haar pakken en daar een centimeter vanaf knippen. En dan gestructureerd mijn hoofd afwerken. Of mijn haar in een scheiding, in twee staarten, naar voren brengen en daar de punt vanaf knippen. Zijn talloze tutorials op YouTube.
Maar dat was in tijden van nood, wegens gebrek aan geld of tijd. Uiteindelijk kan een goede kapper het bij mij toch beter in model brengen.
Met een haarschaar en gewoon steeds een plukje haar pakken en daar een centimeter vanaf knippen. En dan gestructureerd mijn hoofd afwerken. Of mijn haar in een scheiding, in twee staarten, naar voren brengen en daar de punt vanaf knippen. Zijn talloze tutorials op YouTube.
Maar dat was in tijden van nood, wegens gebrek aan geld of tijd. Uiteindelijk kan een goede kapper het bij mij toch beter in model brengen.
woensdag 1 januari 2020 om 14:16
Dat maakt in feite niet zoveel uit toch?Snoesje666 schreef: ↑01-01-2020 12:15Mijn tip:
Andere kapper zoeken en niet zelf klooien, waarna je alsnog naar de kapper moet.
Je kunt best zelf proberen en dan als back up de kapper hebben.
Ik knip heel vaak zelf mijn haar.
woensdag 1 januari 2020 om 15:30
woensdag 1 januari 2020 om 15:54
woensdag 1 januari 2020 om 17:10
Ik knip het altijd zelf, heb alleen lichte slag in mijn haar dus je ziet het ook heel goed als het niet goed gaat haha.
Mijn tips zijn: liever eerst te weinig afknippen dan teveel, als je niet zeker weet of het nou goed is een keertje wassen en drogen voordat je besluit (haar wat korter is en dus minder zwaar kan dan ineens heel anders - en een stuk korter lijkend - vallen dan vóór het wassen).
Mijn tips zijn: liever eerst te weinig afknippen dan teveel, als je niet zeker weet of het nou goed is een keertje wassen en drogen voordat je besluit (haar wat korter is en dus minder zwaar kan dan ineens heel anders - en een stuk korter lijkend - vallen dan vóór het wassen).
woensdag 1 januari 2020 om 17:49
Mijn knipmodel is eigenlijk Diana (het trouwkapsel, eigenlijk is dat een variant op Purdey en dan naar buiten geföhnd) maar dan langer. Bij mij blijft het van nature zo zitten.
Het wordt drie keer per jaar geknipt maar tussendoor knip ik het zelf bij. Het is makkelijker te knippen dan je zou denken. Behalve het onderste nekhaar is het een verticale snit.
Het wordt drie keer per jaar geknipt maar tussendoor knip ik het zelf bij. Het is makkelijker te knippen dan je zou denken. Behalve het onderste nekhaar is het een verticale snit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven