Mode & Beauty alle pijlers

zonnebank

23-06-2012 16:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje...ik ga over 2 weken naar Curacao op vakantie.Maar ik ben nog zo wit,nu zit ik erover te denken om een paar keer 4x ofzo onder de zonnebank te gaan.Heb het nog nooit gedaan,moet ik me nu insmeren met een beschermingsfactor of niet?Iedereen zegt het verschillend nl.De een zegt van wel de ander van niet.
Wat zegt je eigen verstand?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Infotmeren bij zonnestudio. Ik doe het wel. Daardoor pakt kleur ook beter. Hebben ze mij gezegd. Persoonlijk denk ik dat 4x in twee weken ook max is.
Koop gewoon een fles bruin-zonder-zon.

Neem er eentje voor de lichte huid. Beetje scrubben vooraf kan geen kwaad. Smeer je na het douchen in. Goed uitsmeren en dan handen wassen. Gewoon elke dag doen, er komt een moment dat je niet bruiner wordt van dat spul. Voordeel is dat het dan ook niet opvalt als je een keer niet goed gesmeerd hebt.

Die voor de normale/donkere huid kleurt wat donkerder in 1 keer, als je dan een fout maakt zie je dat meteen.

En smeer je evengoed in als je op vakantie bent, want bruin-zonder-zon én zonnebankbruin beschermen niet tegen de gevaarlijke stralen, je verbrand dus evengoed.
http://preventie.kwfkanke ... ges/risico-zonnebank.aspx

Lees dit even. Insmeren beter niet dus!
Ik ga onder de zonnebank en smeer me in met een speciaal product voor onder de zonnebank. Hier zit geen beschermingsfactor in, maar zorgt er wel voor dat je bruiner wordt en je huid niet uitdroogt (volgens de verpakking) Ik gebruik de zonnebank lotion bruiner van KV, en dat is prima. Of je er echt extra bruin van wordt, geen idee. Je hebt ook wat duurder bijv. van biodermal maar of dat extra werkt?? kost gelijk 10 euro meer.

In een zonnestudio weten ze precies hoe lang en hoe vaak. Vaak verkopen ze daar ook wel van die zonnebanksmeerseltjes maar die zijn bij de drogist echt veeeeel goedkoper.
Je kunt je ook nog even laten spray tannen

Ik denk dat dat net zo duur is als een paar keer onder de zonnebank. Hier kost spray tan vanaf 25 euro. Heb bij een zonnestudio wel eens 9 euro betaald voor zonnebank, dat was 1x en niet weer. Nu zit zonnebank onbeperkt bij sportschoolabbo in.

Ook spraytan helpt niet tegen zonnebrand! Maar zonnebank kan schadelijk zijn (net zoals te veel / lang zonnen) en spray tan is niet schadelijk
@m-rl-s Spray tannen is wel degelijk schadelijk, je ademt namelijk al die troep in! Was laatst nog een artikel op nu.nl over volgens mij.
quote:Jirelle schreef op 23 juni 2012 @ 16:43:

@m-rl-s Spray tannen is wel degelijk schadelijk, je ademt namelijk al die troep in! Was laatst nog een artikel op nu.nl over volgens mij.Dat was ook mijn gedachte. Was idd laatst nog een artikel over dat het heel schadelijk is
Zie hier en hier
Prima om vast ene kleurtje op te doen. Maar je begint in ieder geval te laat. Wat denk je nog te bereiken in 2 weken? Ga naar een goede zonnebankcentrum, laat je adviseren.

En als je straks in de echte zon zit, gebruik dan zeker een goede beschermingsfactor.
Ik smeer wel met kruidvat spul speciaal voor zonnebank.

week 1: 3x 10 min

Week 2: 2x 15 min

Week 3: 2x 15 min

Week 4: 2x 20 min

Onder gewone zonnebank

en nu nog 3 weken 1x 15 min snelbruiner

Dan kap ik er mee
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven