Mode & Beauty alle pijlers

Zonnenbank

21-03-2010 20:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een zonnenbank, ik weet dat het slecht is maar ik vind het lekker en een kleurtje is altijd goed! Wat vinden jullie van zonnenbanken? Ik ga meestal 1 a 2 keer per week onder de zonnenbank. Alles is slecht, binnenkort kan niets meer!
*zonnebank*
Als jij onder de zonnebank wilt, ga je toch lekker.

Advies is: niet meer dan 50 keer per jaar.
zonnebank, er is maar 1 zon
Ik heb er ook een maar ga er maar zelden onder omdat het heel slecht is voor de huid. Vind het wel lekker warm en de katten komen er gezellig bij!
quote:Jala5 wrote on 21 March 2010 @ 20:21:

zonnebank, er is maar 1 zonBut is there?...
Te veel onder de zonnebank gaan heeft een heel slechte invloed op je spelling.
HEEEEEEEEEEERLIJK !!! Ik heb een philips solarium,.... sooooo lekker
Aliquando et insanire lucundum est
quote:noahtb schreef op 21 maart 2010 @ 20:21:

Als jij onder de zonnebank wilt, ga je toch lekker.

Advies is: niet meer dan 50 keer per jaar.50 zondagen he? Dus daar vallen de dagen in de gewone zon ook onder meen ik me te herinneren..
Heerlijk toch. Heb er zelf ook een en ga 1 keer in de week. Ik ben al goed op kleur, dus een keer per weer 'n uurtjes is voor mij voldoende.... lekker die warmte, muziekje erbij.. ontspannen maar.
quote:MissHappy schreef op 21 maart 2010 @ 20:27:

[...]

50 zondagen he? Dus daar vallen de dagen in de gewone zon ook onder meen ik me te herinneren..Dat weet ik niet zeker. Je kunt best gelijk hebben.
Je bent 19, las ik in een ander topic. Als je 40 bent ga je heel anders denken over zorg voor je huid. Maar ja, da's nog zo ver weg
@schorpioentje, ik doe de deur juist altijd dicht zodat de katten er niet bij kunne komen liggen, volgens mij is dat helemaal niet goed voor de ogen... je moet zelf toch ook zo'n achterlijk brilletje op?
quote:Ligeia schreef op 21 maart 2010 @ 20:22:

[...]

But is there?... Elke ster is een zon toch..........................
quote:Snormel schreef op 21 maart 2010 @ 20:32:

Je bent 19, las ik in een ander topic. Als je 40 bent ga je heel anders denken over zorg voor je huid. Maar ja, da's nog zo ver weg

Heb daar toevallig net nog een verhaal, van een vrouw van 38, over gelezen in de Grazia. Een altijd goed-uitziende vrouw die er spijt van heeft zo onzorgvuldig met haar huid te zijn omgegaan en er nu zoveel ouder uitziet.

Ik ben 25 en word altijd mooi bruin, maar neem over een paar weekjes mooi factor 30 of hoger op vakantie!
Toen ik nog studeerde had ik een bijbaantje in een zonnestudio. Natuurlijk lag ik 3 keer per week stevig te bakken en vond het prachtig. Nu ben ik 23 maar heb er al flink spijt van; ontzettend veel moedervlekken gekregen en ik heb pigmentvlekken in m'n gezicht..

Ik luisterde ook nooit naar iemand, maar achteraf gezien had ik het moeten laten.
Ik snap het wel. Zonnebankje is heerlijk. Toch wil ik je wel een beetje waarschuwen, als je het niet erg vindt. Vorig jaar is er bij mij melanoomkanker ontdekt. Drie jaar daarvoor is mijn vader aan de gevolgen van deze vreselijke ziekte overleden. Met mij gaat het gelukkig goed hoor, maar ik sta onder strenge controle (gelukkig!). Geniet met mate dus, want hoe lekker ook, helemaal ongevaarlijk is het niet....
Wat een nare ervaring.. ik probeer het al naar 1x per week te doen! Ik sla vanavond dus over. Ik vind de zonnestudio ook erg prijzig!
@MissHappy, dat verhaal heb ik ook gelezen. Die vrouw zonde zonder bescherming en ging elke week onder de zonnebank: nu de huid van een héél oude vrouw. Brrrr.

Wat je doet moet je zelf weten, hou alleen je huid goed in de gaten en als je veranderingen van moedervlekken of andere plekjes ziet, niet wachten en meteen naar je huisarts.
Kijk, als huidkanker je niks zegt (en dat snap ik ergens wel, dat klinkt ver van je bed en "dat gebeurt me niet"), laat dan in elk geval het verhaal van noahtb even goed doordringen. Je krijgt van zonnebanken een lelijk vel, tenzij je het heel spaarzaam doet.
Ik deed het vroeger ook, maar ben toch te bang geworden voor nare gevolgen. Ben overgestapt naar zelfbruiner en echt, zodra je de juiste hebt gevonden maakt het echt geen verschil. Als ik foto's vergelijk van waar ik bruin van de zonnebank was en bruin van de zelfbruiner zie ik geen enkel verschil. En het is nog een stuk goedkoper ook.
Ai ai ai....

Een bank is niet van Zonnen gemaakt, dus het is een Zonnebank!

Los daarvan... pff.. we smeren ons elke dag in met een goede dagcreme met een factor erin, we tellen massa's neer voor bevolkingsonderzoeken voor het opsporen van kanker, en nog ga jij 2 keer (!!!) in de week onder dat ding liggen om te zorgen dat je een beetje gebruind bent? En dan vraag je wat ik ervan vind? Ga toch lekker met een boek op een terras in de eerste lentezon zitten en verheug je op een prachtig velletje als je 40 bent. Want dan komt de spijt van de zonnenbank en de zonnebank. 19 en nu al bijna verminkt... tsss....

Trouwens, " binnenkort kan niets meer", dat is waar. Bh's schijnen kanker te verwekken, en mobiel bellen ook. Ook bio-appels blijken bespoten te zijn .... maar... je kunt uiteraard wel onderscheid maken. Ik zou zeggen: ruil de zonnebank in voor de bespoten appel, als je toch keuzes wil maken!
quote:sylmontero schreef op 21 maart 2010 @ 20:20:

Sinds kort heb ik een zonnenbank, ik weet dat het slecht is maar ik vind het lekker en een kleurtje is altijd goed! Wat vinden jullie van zonnenbanken? Ik ga meestal 1 a 2 keer per week onder de zonnenbank. Alles is slecht, binnenkort kan niets meer!Een zonnebank af en toe (ga momenteel niet, maar ben een tijd terug ongeveer 1 keer in de twee weken gegaan voor een periode van een half jaar) vind ik best lekker. Ik heb er goede ervaringen mee. Maar in je post vind ik je nogal dom overkomen. Ben benieuwd of je ook zo blijft praten als je huidkanker krijgt. Je zal de eerste niet zijn namelijk.
Zonnebank ( 1 n er is immers ook maar 1 zon in ons stelsel) is heel slecht. Naast het grotere risico op huidkanker (75%!!!) verouder je als een gek. Rimpels en pigmentvlekken doen je na je 25e al snel 10 tot 15 jaar ouder lijken. Daar is niet lachen hoor
en iedereen die zegt dat een kuurtje van een paar weken niet slecht is, die liegt of is onwetend. Elke minuut onder die lampen werk je aan huidkanker. Besef je goed dat melanoom steeds vaker voorkomt bij jonge vrouwen (als gevolg van de zonnebank) Melanoom is een kankervorm waarbij de kans op overlijden groot is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven