's Nachts in de trein
dinsdag 2 november 2010 om 09:06
Vrijdag heb ik een feestje en moet ik rond een uur of half 1 's nachts met de trein van Den Haag naar Rotterdam. Nu geef ik grif toe dat ik best wel een beetje een watje ben en dit dus best een beetje vervelend vind. Maar goed, ik moet toch naar huis, want bij iemand slapen is eigenlijk geen optie.
Is het veilig om als vrouw alleen 's nachts met de trein te reizen?
Is het veilig om als vrouw alleen 's nachts met de trein te reizen?
dinsdag 2 november 2010 om 09:14
dinsdag 2 november 2010 om 09:21
Ik vind de trein altijd wel goed te doen rond dat tijdstip. Er is veel controle op de stations. Op HS werd je een paar jaar geleden standaard op je kaartje gecontroleerd bij de ingang van het perron 's avonds. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat gaf mij altijd een veilig gevoel.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
dinsdag 2 november 2010 om 09:48
Ik ben ook niet werelds meest heldhaftige persoon, maar dit zou ik nog wel durven. Rond die tijd zitten er veel mensen in de trein en dan voel ik me veiliger dan dat je met zijn 2en in een coupe zit eigenlijk...
Maar als je er zo tegenop ziet, kan je niet een taxi nemen?
Maar als je er zo tegenop ziet, kan je niet een taxi nemen?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 2 november 2010 om 09:57
Hoewel ik soms ook een beetje een broekenpoeper ben, durf ik ik wel de nachttrein te nemen. Over het algemeen vind ik het prettiger om in de buurt van een groep mensen te zitten dan alleen (tenzij die mensen heel aso zijn). Je zal misschien wat groepjes tegenkomen die een feestje hebben gehad en een drankje hebben gedronken, maar ik vind dat niet hinderlijk (ben allang blij dat ze veilig met de trein gaan ipv de auto). Als je het nog een beetje eng vindt, zou ik er wel voor zorgen dat ik afgezet wordt bij het station door iemand, dat voelt toch wat fijner.
dinsdag 2 november 2010 om 10:24
Eén keer in een late trein een hele griezelige man tegengekomen. Hij ging bij me in de buurt zitten en staarde me de hele tijd aan, ik kreeg er echt een naar gevoel van. Dus toen de trein stopte, stond ik op en deed of ik de trein uit ging, maar ging eigenlijk ergens anders zitten. Wat denk je, binnen vijf minuten zat hij er weer. Ik ben opgestaan en door de trein naar een groepje mensen gelopen. Ik heb ze verteld dat ik in de buurt zat bij een man die ik niet vertrouwde en of ik bij ze in de buurt kon blijven zitten. Dat gaf me een veilig gevoel.
Wel even naar huis gebeld en gevraagd of mijn vriend me van het station wilde halen...
Toevoeging: dit was niet om je bang te maken, maar juist om te zeggen dat, als er een situatie is waar je je niet prettig bij voelt, je altijd andere mensen kunt aanspreken en vragen of je een beetje bij ze in de buurt kunt blijven.
Wel even naar huis gebeld en gevraagd of mijn vriend me van het station wilde halen...
Toevoeging: dit was niet om je bang te maken, maar juist om te zeggen dat, als er een situatie is waar je je niet prettig bij voelt, je altijd andere mensen kunt aanspreken en vragen of je een beetje bij ze in de buurt kunt blijven.
dinsdag 2 november 2010 om 10:26
Zorg dat je de laatste trein hebt en niet het nachtnet! Dat is echt vreselijk op het traject Den Haag-Rotterdam.
Als vrouw alleen met een niet te groot postuur word in het nachtnet echt lastig gevallen (maar dan heb ik het over half 3 of half 4); half 1 is goed te doen; vanuit Utrecht doe ik het regelmatig op dat tijdstip.
Als vrouw alleen met een niet te groot postuur word in het nachtnet echt lastig gevallen (maar dan heb ik het over half 3 of half 4); half 1 is goed te doen; vanuit Utrecht doe ik het regelmatig op dat tijdstip.
dinsdag 2 november 2010 om 11:01
Probeer idd bij andere mensen te gaan zitten! ALs niemand je kan komen halen zo ik een taxi bestellen voor de rit van het station naar huis toe. Ik loop ook niet graag alleen 's nachts op straat. ZEker omdat er bijna niemand anders op straat is en wat er is, is meestal dronken of gekke dingen van plan. (natuurlijk zijn er ook nog wel behulpzame mensen, maar je weet maar nooit.)
Het kan ook helpen door er niet te sexy bij te lopen. Dus kleed je desnoods ergens even om of doen een beetje lange jas aan.
Veel plezier met het feestje en succes met de reis. Wel thuis!
Het kan ook helpen door er niet te sexy bij te lopen. Dus kleed je desnoods ergens even om of doen een beetje lange jas aan.
Veel plezier met het feestje en succes met de reis. Wel thuis!
dinsdag 2 november 2010 om 11:10
Hollands Spoor is kut, maar da's sowieso kut, qua sfeer. Ik word daar vrijwel alle keren dat ik er ben, aangesproken of benaderd of nagesist, of wat dan ook. Maar ik heb een nogal opvallend uiterlijk door mijn haar; zwarte pieten, paashazen en sinterklazen moeten me ook altijd hebben . Vertrek sowieso maar liever vanaf Den Haag CS.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 2 november 2010 om 11:12
Ik zou alles vermijden om in de avond-nachttrein te stappen. De trein zit vol met licht danwel zwaar bezopen vage figuren of zwartrijders, de conducteur verschuilt zich de hele rit in de cabine bij de machinist en ik voel me in de late treinen in Nederland niet veilig.Daarnaast loop je het risiko dat de trein uitvalt en je dus helemaal niet meer thuiskomt.