'vermist' postertjes
zaterdag 13 februari 2010 om 16:40
Opgepast, hier komt een onderwerp van niks.
Ik zit me een beetje te vervelen...OS op tv, koud en kil buiten en op het forum is het ook al rustig, vandaar dat ik aan triviale zaken denk.
Maar hier komt ie:
Er hangen hier in de buurt vaak van die geplastificeerde postertje voor vermiste katten. je kent het wel: foto van poezebeest en daaronder een tekstje dat Poekie en 5 dagen weg is, dat ze hem missen en of je aub 06-123456789 wilt bellen als je hem gezien hebt.
Maarrr, soms hangen die vodjes er wel weken. Is Poekie dan gevonden, maar zijn de eigenaren ineens niet meer zo ijverig om al die posters weer weg te halen? Ondertussen blijft de buurt met al die papiertjes zitten die op den duur losraken en als zwerfafval verder leven.
Of is Poekie nog steeds weg en laten ze het hangen zolang hij nog niet gevonden is. Mara hoe lang dan? Een maand, een half jaar of nog jaren nadien totdat de poes (dead or alive) terecht is?
Ik vroeg het me af ook omdat er zoveel posters hangen hier...Nu van wel drie verschillende katten en echt door wel 3 wijken heen. (het feit dat we vlakbij een drukke weg wonen zal de kattenvermissingen trouwens wel in de hand werken).
Ik zit me een beetje te vervelen...OS op tv, koud en kil buiten en op het forum is het ook al rustig, vandaar dat ik aan triviale zaken denk.
Maar hier komt ie:
Er hangen hier in de buurt vaak van die geplastificeerde postertje voor vermiste katten. je kent het wel: foto van poezebeest en daaronder een tekstje dat Poekie en 5 dagen weg is, dat ze hem missen en of je aub 06-123456789 wilt bellen als je hem gezien hebt.
Maarrr, soms hangen die vodjes er wel weken. Is Poekie dan gevonden, maar zijn de eigenaren ineens niet meer zo ijverig om al die posters weer weg te halen? Ondertussen blijft de buurt met al die papiertjes zitten die op den duur losraken en als zwerfafval verder leven.
Of is Poekie nog steeds weg en laten ze het hangen zolang hij nog niet gevonden is. Mara hoe lang dan? Een maand, een half jaar of nog jaren nadien totdat de poes (dead or alive) terecht is?
Ik vroeg het me af ook omdat er zoveel posters hangen hier...Nu van wel drie verschillende katten en echt door wel 3 wijken heen. (het feit dat we vlakbij een drukke weg wonen zal de kattenvermissingen trouwens wel in de hand werken).
zaterdag 13 februari 2010 om 16:51
quote:nlies schreef op 13 februari 2010 @ 16:46:
Ze blijven hangen wegens dezelfde reden dat al die posters voor sarah 50 en bram die ook 50 is geworden.
Ophangen is leuker dan ze weer opruimen.Denk ook dat dat het is. Ongeacht of Poekie al terug is of niet, mensen hebben vaak geen zin om de posters weer weg te halen.
Ze blijven hangen wegens dezelfde reden dat al die posters voor sarah 50 en bram die ook 50 is geworden.
Ophangen is leuker dan ze weer opruimen.Denk ook dat dat het is. Ongeacht of Poekie al terug is of niet, mensen hebben vaak geen zin om de posters weer weg te halen.
zaterdag 13 februari 2010 om 17:01
quote:nlies schreef op 13 februari 2010 @ 16:46:
Ze blijven hangen wegens dezelfde reden dat al die posters voor sarah 50 en bram die ook 50 is geworden.
Ophangen is leuker dan ze weer opruimen.Ja, beetje jammer. Ik zou het fijn vinden als mensen hun zooi weer weg kwamen halen. Zou het gek zijn om na 2 maanden 'hangtijd' die mensen even na te bellen?
Ze blijven hangen wegens dezelfde reden dat al die posters voor sarah 50 en bram die ook 50 is geworden.
Ophangen is leuker dan ze weer opruimen.Ja, beetje jammer. Ik zou het fijn vinden als mensen hun zooi weer weg kwamen halen. Zou het gek zijn om na 2 maanden 'hangtijd' die mensen even na te bellen?
zaterdag 13 februari 2010 om 17:03
Je weet toch helemaal niet of poes inmiddels is gevonden? Zo lang hij is vermist kunnen die postertjes dus blijven hangen. Ook al is dat maanden. Dat geeft toch niet?
Ik lees ze aandachtig, als ik iets kan doen voor iemand wiens kat is vermist doe ik dat graag.
Het komt een beetje zuurpruimerig op me over als je daar last van hebt, van een postertje die iemand uit wanhoop heeft neergehangen.
Ik lees ze aandachtig, als ik iets kan doen voor iemand wiens kat is vermist doe ik dat graag.
Het komt een beetje zuurpruimerig op me over als je daar last van hebt, van een postertje die iemand uit wanhoop heeft neergehangen.
zaterdag 13 februari 2010 om 17:06
Lighten up Heddar, als je mijn OP net zo aandachtig had gelezen, had je begrepen dat het gewoon een triviaal onderwerp is. Ik erger me er niet aan maar soms komen die vragen wel eens in me op.
btw de posters hangen hier met z'n drieen boven elkaar aan de lantarenpalen, dus lezen doe ik ze allang niet meer.
btw de posters hangen hier met z'n drieen boven elkaar aan de lantarenpalen, dus lezen doe ik ze allang niet meer.
zaterdag 13 februari 2010 om 17:18
Afgelopen was 1 van mijn katten 2 maanden zoek. Toen hebben er dus een kleine 2 maanden A4tjes van mijn kat in de buurt gehangen. Voor zover ze er nog hingen, heb ik ze wel zelf weer netjes weggehaald. En omdat ik best veel aardige tips van mensen kreeg en reacties van mensen die dachten hem gezien te hebben (wat helaas nooit zo was), heb ik toen ie eindelijk weer terug was, ook een paar posters opgehangen met "Dender is weer thuis!".
Het zou dus heel goed kunnen dat er wat van die Atjes zijn losgeraakt en zwerfafval zijn geworden, maar is er een betere methode?
Het zou dus heel goed kunnen dat er wat van die Atjes zijn losgeraakt en zwerfafval zijn geworden, maar is er een betere methode?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 13 februari 2010 om 17:20
quote:Starshine schreef op 13 februari 2010 @ 17:06:
Lighten up Heddar, als je mijn OP net zo aandachtig had gelezen, had je begrepen dat het gewoon een triviaal onderwerp is. Ik erger me er niet aan maar soms komen die vragen wel eens in me op.
btw de posters hangen hier met z'n drieen boven elkaar aan de lantarenpalen, dus lezen doe ik ze allang niet meer.Net toen mijn Dender zoek was, hingen er bij mij in de buurt ook een hoop vermiste katten. Op mijn poster stond daarom 'Ja, ook mijn kat is zoek..' en ik heb moeten speuren naar lege plekjes.
Lighten up Heddar, als je mijn OP net zo aandachtig had gelezen, had je begrepen dat het gewoon een triviaal onderwerp is. Ik erger me er niet aan maar soms komen die vragen wel eens in me op.
btw de posters hangen hier met z'n drieen boven elkaar aan de lantarenpalen, dus lezen doe ik ze allang niet meer.Net toen mijn Dender zoek was, hingen er bij mij in de buurt ook een hoop vermiste katten. Op mijn poster stond daarom 'Ja, ook mijn kat is zoek..' en ik heb moeten speuren naar lege plekjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 13 februari 2010 om 17:21