1 april grap Blijdorp

31-03-2010 14:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze denken zeker dat we gek zijn!



Dierennieuws



Blijdorp muilkorft haaien: een wereldprimeur!

30-03-2010



Diergaarde Blijdorp gaat een aantal zwartpunthaaien muilkorven. In het grote haaienbassin van het Oceanium bleken deze haaien zich regelmatig tegoed te doen aan hun medebewoners. De dierverzorgers hebben hiervoor een unieke methode bedacht: muikorven.



Haaien zijn eenvoudig in trance te brengen (tonic immobilisation) door met de hand zachtjes over de snuit van de haai te wrijven en het dier vervolgens op de rug te draaien. Dit is o.a. door Discovery Channel goed in beeld gebracht; op Wikipedia staat het ook uitgelegd. De haai die in trance roerloos drijft, kan dan voorzien worden van een speciaal ontworpen muilkorfje.





Duikers zullen de muilkorf vòòr het voeren verwijderen zodat de dieren wel hun gewone voer kunnen eten. Het muilkorfje laat voldoende water door om de haai te laten ademen, maar weerhoudt het dier om een hapje te nemen uit de school valse haringen.



De haaien in Blijdorp worden eens per 2 dagen gevoerd door middel van “targettraining”. Deze unieke voedermethode is ook door Blijdorp ontwikkeld. Om eten te krijgen moet de haai met zijn snuit een ‘target’ aanraken. Dan hoort hij een kliksignaal en krijgt vervolgens voer.



Na het geslaagde Targettraing-project heeft Diergaarde Blijdorp weer een primeur te pakken. Volgens marien bioloog Michael Laterveer is er in een publiek aquarium nog nooit eerder een dergelijk onderzoek uitgevoerd.



Donderdag aanstaande zullen de haaien van een muilkorfje worden voorzien. Bezoekers van Blijdorp kunnen dit proces live volgen vanuit de tunnel door het enorme haaienbassin. Aanvang: 13.00 uur. Vanaf vrijdag zal het filmpje hiervan op het YouTube-kanaal Diergaarde Blijdorp bekeken kunnen worden: http://nl.youtube.com/diergaardeblijdorp
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn vroeg!!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren




Hoeveel mensen zullen er morgen om 13.00 in de tunnel staan??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat toch serieus niemand intrappen?
Alle reacties Link kopieren
na de vegetarische leeuwen voer van vorig jaar denk ik niet zoveel mensen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren


Nou, op naar Blijdorp dus!
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden toch wel iets beters kunnen bedenken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze nu ook wel heel erg flauw en ontzettend doorzichtig. Daarbij denk ik dat je niet ieder jaar een 1 april grap moet uit willen halen. Dan ligt het nog te vers in het geheugen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Volgens mij is die van kunst en kitch ook een 1-april grap:





bijzondere vondst
Alle reacties Link kopieren
quote:hanneke000 schreef op 31 maart 2010 @ 14:16:

Hier gaat toch serieus niemand intrappen?Nou, ik denk dat we ons daar nog over zullen gaan verbazen. Haha!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
quote:moekie76 schreef op 31 maart 2010 @ 14:24:

Leuk! Volgens mij is die van kunst en kitch ook een 1-april grap:





bijzondere vondstMaar waarom dan? Het heeft toch niks met de datum 1 april te doen?
Eh... ik wil niet heel vervelend zijn hoor maar deze manier van voederen word al jaren toegepast in de USA. Het is dus geen grap.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind te wel grappig, wel een beetje flauwe grap.



Ik verheug me alweer op het jeugdjournaal van morgen; die hebben ook altijd zo'n flauwe grap!
Alle reacties Link kopieren
quote:moekie76 schreef op 31 maart 2010 @ 14:24:

Leuk! Volgens mij is die van kunst en kitch ook een 1-april grap:





bijzondere vondstWordt op 31 maart uitgezonden dus zal wel echt zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 31 maart 2010 @ 14:28:

Eh... ik wil niet heel vervelend zijn hoor maar deze manier van voederen word al jaren toegepast in de USA. Het is dus geen grap.Veel plezier in blijdorp morgen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 31 maart 2010 @ 14:34:

[...]





Veel plezier in blijdorp morgen!sssss ssstttttt.
Alle reacties Link kopieren
Bij 't AD beweren ze ook een leuk beestje te hebben opgepikt. Hij is alleen een beetje te groot voor de gebruikelijke grootte en de plaatjes komen verdacht veel van Wikipedia.

Ook hier wordt getwijfeld aan de echtheid van het bericht



Wat leuke foto's :-)







Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 31 maart 2010 @ 14:28:

Eh... ik wil niet heel vervelend zijn hoor maar deze manier van voederen word al jaren toegepast in de USA. Het is dus geen grap.In het persbericht hebben ze het over een wereldprimeur, dus het zal wel niet dat ze dan hetzelfde doen als in USA
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou dat van tussen kunst en kitsch dan een 1 april grap zijn? Zie er de grap niet echt van in.
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 31 maart 2010 @ 14:28:

Eh... ik wil niet heel vervelend zijn hoor maar deze manier van voederen word al jaren toegepast in de USA. Het is dus geen grap.



Echt waar? Waar dan?

Ik hou me veel bezig met haaien, maar heb er nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Is Blijdorp niet de dierentuin die ieder jaar een 1 april grap heeft?

Vorig jaar was het dat alle dieren voortaan vegetarisch te eten zouden krijgen. .
Alle reacties Link kopieren
Waar zou je een 1 april grap op 31 maart doen? Alleen het bericht van de dierentuin over morgen, lijkt me een grap.



Wel superschattig filmpje van die leeuw zeg!
Ik heb van de week al twee mailtjes voorbij zien komen ter voorbereiding oop 1 april. Ik ben er allebei de keren volop ingetuind, ik ben dus erg makkelijk te misleiden. Helaas werk ik morgen niet, dus zal ik niet bij de ontknoping aanwezig zijn. Ben niet zo van de 1 april grappen en had geen idee dat deze werkgever er zich zo mee bezig hield. Geldt dat als excuus?
quote:Melpomene schreef op 31 maart 2010 @ 15:04:

[...]





Echt waar? Waar dan?

Ik hou me veel bezig met haaien, maar heb er nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Joh, dit soort berichten is meer bedoelt voor kinderen. Die staan morgen lekker met pa en moe in de dierentuin en vinden het dan een super leuke grap als het niet waar blijkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven