* 173 * B a r T o o M u c h * 173 *

donderdag 26 februari 2009 om 07:00
Goedemorgen op deze weetiknognietdag...
Haan AF!
Heb de boekenkasten onder handen genomen, nou ja, ze zijn ontstoft en staan in een andere willekeurige volgorde maar dan ietsje netter. Ik kom een kast tekort en heb geen idee meer waar ik ze gekocht heb, mss bestaan ze niet meer. Er staat nu een jonger broertje naast, hij mist 2 planken dus ik ben maar aan het stapelen geslagen.
Wel leuk wat je dan tegenkomt.
Was wel veel stof dus ik denk, ik doe een rode boerenzakdoek over mun hoofd. Tis tenslotte carnaval. Ga ik nu de vuilniszakken buiten zetten, wss denken ze in Hoerwijk dan dat ik bij de Bloods zit
Haan AF!
Heb de boekenkasten onder handen genomen, nou ja, ze zijn ontstoft en staan in een andere willekeurige volgorde maar dan ietsje netter. Ik kom een kast tekort en heb geen idee meer waar ik ze gekocht heb, mss bestaan ze niet meer. Er staat nu een jonger broertje naast, hij mist 2 planken dus ik ben maar aan het stapelen geslagen.
Wel leuk wat je dan tegenkomt.
Was wel veel stof dus ik denk, ik doe een rode boerenzakdoek over mun hoofd. Tis tenslotte carnaval. Ga ik nu de vuilniszakken buiten zetten, wss denken ze in Hoerwijk dan dat ik bij de Bloods zit
Je weet toch!
donderdag 26 februari 2009 om 09:11
Een goedigemorgen
Ik voel me fit vandaag! Lekker zeg
Tijd om aan die weken achterstand te beginnen.
Kan je wat van die poetsfiemel deze kant opblazen Much?
Gisteren best een positief gesprek op de leuke school gehad. Nu moeten ze alleen nog de leerkracht spreken. Blijkt bovendien dat de inschrijving voor 1 maart binnen moet zijn. Het is wat.
Ik voel me fit vandaag! Lekker zeg
Tijd om aan die weken achterstand te beginnen.
Kan je wat van die poetsfiemel deze kant opblazen Much?
Gisteren best een positief gesprek op de leuke school gehad. Nu moeten ze alleen nog de leerkracht spreken. Blijkt bovendien dat de inschrijving voor 1 maart binnen moet zijn. Het is wat.
donderdag 26 februari 2009 om 09:36
Goedemorgen.
Eindelijk het huis weer ff voor mij alleen. M'n bijlesklantje is ziek. Jammer van de centen, maar ook lekker dat ik nu ff kan keutelen. Jongste is na een krappe week eindelijk genoeg opgeknapt en oudste is na een week vakantie en twee dagen schoolziek (als in ziek van school) ook weer ff naar school. Ben bezig om hem thuis te gaan houden, dus ik moet extra genieten van deze dag.
Koffie.
Eindelijk het huis weer ff voor mij alleen. M'n bijlesklantje is ziek. Jammer van de centen, maar ook lekker dat ik nu ff kan keutelen. Jongste is na een krappe week eindelijk genoeg opgeknapt en oudste is na een week vakantie en twee dagen schoolziek (als in ziek van school) ook weer ff naar school. Ben bezig om hem thuis te gaan houden, dus ik moet extra genieten van deze dag.
Koffie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 februari 2009 om 11:13
Yet, momenteel is de beslissing om hem naar school te brengen veel heftiger. Ik zie wat school met hem doet en toch breng ik hem erheen. Alleen maar vanwege mijn angst voor de leerplichtambtenaar.
En nee, er is momenteel geen hulp voor zoon, maar als alles rond is ga ik wel hulp zoeken voor hem.
En nu ga ik boodschappen doen, want mijn koffie is op. En das ook heftig tuuk.
En nee, er is momenteel geen hulp voor zoon, maar als alles rond is ga ik wel hulp zoeken voor hem.
En nu ga ik boodschappen doen, want mijn koffie is op. En das ook heftig tuuk.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 februari 2009 om 11:53
donderdag 26 februari 2009 om 13:17
Yet, iemand heeft mij verteld dat de leerplichtambtenaar erg moeilijk kan gaan doen. Kan zelfs leiden tot een melding bij de raad voor de kinderbescherming. En als je je kind niet naar school stuurt stellen ze zo een gezinsvoogd aan die je kind gewoon weer naar school stuurt. Mss is deze angst onterecht, maar ik wil zo'n situatie voorkomen.
Wat die depressie betreft maak ik me eigenlijk minder zorgen. Eerst de oorzaak wegnemen, dan de rest.
Wat die depressie betreft maak ik me eigenlijk minder zorgen. Eerst de oorzaak wegnemen, dan de rest.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 februari 2009 om 14:23
Als hij ovespannen is, denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen. Voorlopig niet in elk geval.
Maar als je hem voorgoed thuis wil houden, heb je natuurlijk niks aan zo'n tijdelijke diagnose. Dan zal je inderdaad hard moeten maken dat school slecht voor hem is. Nu en in de toekomst. Volgens mij kan je daarvoor het best nu al bewijzen verzamelen, het liefst met behulp van een deskundige.
Heb je voor thuisonderwijs trouwens al gekeken bij de webschool van Passer?
Maar als je hem voorgoed thuis wil houden, heb je natuurlijk niks aan zo'n tijdelijke diagnose. Dan zal je inderdaad hard moeten maken dat school slecht voor hem is. Nu en in de toekomst. Volgens mij kan je daarvoor het best nu al bewijzen verzamelen, het liefst met behulp van een deskundige.
donderdag 26 februari 2009 om 16:21
quote:yette schreef op 26 februari 2009 @ 14:23:
Yep, thx.
Ik heb gelukkig ondersteuning van iemand die vaker met dit bijltje gehakt heeft. Die komt vanavond en ik doe alles wat zij zegt. Nou ja, bijna alles.
Thee, sloten thee, dorst.
Yep, thx.
Ik heb gelukkig ondersteuning van iemand die vaker met dit bijltje gehakt heeft. Die komt vanavond en ik doe alles wat zij zegt. Nou ja, bijna alles.
Thee, sloten thee, dorst.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 februari 2009 om 17:50
quote:yette schreef op 26 februari 2009 @ 14:23:
Dan zal je inderdaad hard moeten maken dat school slecht voor hem is. Nu en in de toekomst. Volgens mij kan je daarvoor het best nu al bewijzen verzamelen, het liefst met behulp van een deskundige.
Heb tot nu toe nog geen enkele deskundige gesproken die vindt dat school slecht is voor zoon. Ze zien allemaal dat hij er somber/depressief/overspannen/whatever van wordt, maar niet naar school gaan is altijd nog erger, want ojee, zijn sociale ontwikkeling. Bewijzen zal dus lastig worden.
Sorry trouwens, dat ik nergens anders over praat. Gaat wel weer over hoor.
Dan zal je inderdaad hard moeten maken dat school slecht voor hem is. Nu en in de toekomst. Volgens mij kan je daarvoor het best nu al bewijzen verzamelen, het liefst met behulp van een deskundige.
Heb tot nu toe nog geen enkele deskundige gesproken die vindt dat school slecht is voor zoon. Ze zien allemaal dat hij er somber/depressief/overspannen/whatever van wordt, maar niet naar school gaan is altijd nog erger, want ojee, zijn sociale ontwikkeling. Bewijzen zal dus lastig worden.
Sorry trouwens, dat ik nergens anders over praat. Gaat wel weer over hoor.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 februari 2009 om 23:47
Ik snap dat argument wel. Ondanks alle problemen blijft school voor Zoon toch de meest logische plek voor het aanleren van sociale vaardigheden. Als hij een aantal van die regels snapt en leert wanneer hij zichzelf een halt moet toeroepen, verwachten we dat hij redelijk zelfstandig kan worden. En da's wel zo'n beetje waar we naartoe hopen te werken.
Ik ga slapen
Ik ga slapen
vrijdag 27 februari 2009 om 00:02
Hier is de beslissing inmiddels genomen. Vanaf maandag gaat zoon niet meer naar school. Hoor ik ineens bij die mensen waar ik in de verte wel es iets over gehoord heb. Mensen met een kind voor wie er geen adequaat onderwijs is. Dacht toch echt dat dat heeeeeeel moeilijke mensen waren.
Ik ga ook slapen.
Ik ga ook slapen.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 27 februari 2009 om 08:38
Moggûh Barrers!
Krijg een sik van dat grijze weer.
Straks naar een crematie bij Yette in de buurt. Wel verdrietig maar ook ok. Daarna borrel drinken op de lieve man. Dat past ook precies bij hoe hij was
Gisteren eerste uren rijles gehad op een trekker/oplegger. Mèèèèèèn, wat is zo'n ding lahang! Maar, het lukt me wonderwel. Dat wil zeggen, vooruit en bochten. Ik houd mijn hart nog vast voor bochten achteruit..... hahaha
Koffie!
Krijg een sik van dat grijze weer.
Straks naar een crematie bij Yette in de buurt. Wel verdrietig maar ook ok. Daarna borrel drinken op de lieve man. Dat past ook precies bij hoe hij was
Gisteren eerste uren rijles gehad op een trekker/oplegger. Mèèèèèèn, wat is zo'n ding lahang! Maar, het lukt me wonderwel. Dat wil zeggen, vooruit en bochten. Ik houd mijn hart nog vast voor bochten achteruit..... hahaha
Koffie!
vrijdag 27 februari 2009 om 09:57
Goedemorgen. Hier ook grijs-grijzer-grijst weer. Maarrrrrrrr........ kep een bloeiende krokus in mijn tuin, dus lente.
Haha, Hel, zag vanochtend zo'n dubbellang gevaarte ergens achteruit insteken. Knahaaaap. Denk vaak aan je tegenwoordig, rijd elke dag langs het industrieterrein, dus dan zie ik veel vrachtwagens. Zal wel minder worden vanaf volgende week.
Koffie.
Haha, Hel, zag vanochtend zo'n dubbellang gevaarte ergens achteruit insteken. Knahaaaap. Denk vaak aan je tegenwoordig, rijd elke dag langs het industrieterrein, dus dan zie ik veel vrachtwagens. Zal wel minder worden vanaf volgende week.
Koffie.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 27 februari 2009 om 10:22
Yet, mijn kerstboom staat al een tijdje buiten, maar wordt nu wel errug bruin. Jammer, leek me een leuke besparing voor komende kerst.
Pfffffffffffffft, de Wii doet ut niet, wat moet ik dan de hele dag doen?
Koffie maar weer.
Pfffffffffffffft, de Wii doet ut niet, wat moet ik dan de hele dag doen?
Koffie maar weer.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 27 februari 2009 om 10:38