3000+ deel 17

03-01-2010 18:16 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren

dit is een collage in progress. Ben je hier nieuw dan komt je plaatje er vanzelf bij

dit is een overzicht in progress. Ben je hier nieuw dan komt je plaatje er vanzelf bij

3000+

het kletsgroepje waar ook serieus gepost wordt, waar we samen geinen en grienen, waar maar drie regels gelden en dat zijn:

respect voor elkaar.

persoonlijke postings niet quoten.

verdriet wordt niet vergeleken: elk leed is leed.

Have fun en we zullen zien hoe snel dit topic weer vol is...

*Minny mag onder geen beding en onder geen enkele omstandigheid geknuffeld worden*
Heb ik dat?!
quote:iry schreef op 05 januari 2010 @ 02:55:

[...]

Niet als je alleen maar het zout eraf likt en de rest laat liggen.

Boog, het echte antwoord is dat noten juist gezonde vetten bevatten en dat je daar gerust wat van kunt eten dus. Al kun je dan beter de ongezoute variant nemen. In verband met je leeftijd de bloeddruk.
quote:qwertu schreef op 05 januari 2010 @ 02:57:

dan beter de ongezoute variant nemen. In verband met je leeftijd de bloeddruk. pfft..
Druifje, pas je je post even aan? D'r staat iets in uit Iry's post dat ze straks weer weg gaat halen!
quote:boogje schreef op 05 januari 2010 @ 02:58:

[...]

pfft.. Lek?
Lief qwert. maar volgens mij heb jij net zoveel last van jou angsten , hoe dan ook...we slapen er niet van, en dat is kut.

Jee druif, maar dat is ook ellendig zeg, en dat piekeren herken ik ook hoor, in mijn hoofd is het nooit stil, sowieso niet door de stemmen, maar ook niet door piekeren denken, kan je gewoon niet stoppen he, al zou je willen.

Voor alle gekwelde niet slapers!!
Je bent een lieverd, Iry.
Dat zou ik idd fijn vinden druif, staat er wel heel expliciet zo
Ja heb ik idd vaker last van boog.

Maar niet altijd even erg. Daarnaast heb ik ook gewoon een slaapstoornis ontwikkeld natuurlijk. Dat hele bioritme van mij klopt geen hout meer van.
*knuffel voor Iry*.. vind het vervelend dat je zo lastig kan slapen en dat je gaat liggen piekeren, maar dat zelfde herken ik inderdaad ook goed... mijn bioritme is inmiddels ook totaal aan gort, maar dat is allemaal jullie schuld!!.. forummers zijn te verslavend.. dus dan blijf je plakken.. en dan kan je 's nachts al helemaal niet meer slapen.. en dan ga je liggen piekeren over je leven.. over de toekomst, etc.. etc.. *zucht*
Sorry, was even boterhammetje maken.. .. mosterd en kaas...

mosterd is een interessant goed.. blijft jaren goed, want bacterieen schijnen het echt niet lekker te vinden..
Iry, bioritme kun je laten meten hè, bij het Gelderse Vallei ziekenhuis kunnen ze dat. Kan ook door andere artsen aangevraagd worden, heb ik begrepen. Door speekselonderzoek kunnen ze kijken of je (nog) wel melatonine aanmaakt op het juiste moment en zo nee, dan kan dat behandeld worden. Bij mij verergeren veroorzaakt slecht slapen psychische klachten. En dat moet je er gewoon niet bij hebben natuurlijk.

Ik ben daar onder behandeling. De melatonine slaat alleen sinds de zwangerschap/borstvoeding nog niet zo geweldig aan... Hopelijk wel weer als alle hormonen weer definitief op hun plek gevallen zijn. (Had niemand me verteld, maar een jaar na de borstvoeding ben je pas ècht helemaal ontzwangerd... da's morgen. Oh, best grappig eigenlijk. Zouden die laaste dingetjes die nog spelen dan opeens *plop* weer normaal zijn? )
Hahaha,,nee dat forummen is niet bepaald een helpende factor.
Hoeveel melatonine slik je nu dan qwert?
sorry denk nu niet zo helder, heb het bericht aangepast
Ik slik er nu weer 5 mg. Ik was er 10 gaan slikken, op voorschrift van de neuroloog, maar dat hielp net zo slecht als 5. Dus dan maar 5.
Fijn, Druif!
ik heb uit wanhoop vanavond ook 10 mg er in gegooid, maar volgens mij krijg je mij met een heel potje nog niet plat
Dank je wel druif
Slecht onderwerp ook boog, piekeren over je leven... en al helemaal niet over je toekomst

Hoewel...beter dan over je verleden eigenlijk
Iry, de truc is om het op het juiste moment te slikken. Als je dit soort hoeveelheden op het verkeerde moment slikt, dan kun je er juist je bioritme mee verstoren, waardoor je je alleen maar meer klote gaat voelen of slechter gaat slapen. Heb ik een tijdje gehad, dat ik het op en voor mij verkeerd tijdstip slikte. Dat hielp geen donder en ik voelde me er alleen maar slechter door. Toen bleek bij nieuw onderzoek dat ik gewoon een eigenwijs tiepje ben als het gaat om slaapritme. Mocht ik het van de neuroloog weer op het oude tijdstip slikken... en dat werkte wel gewoon.

Nou ja, tot na de zwangerschap dan.
Boog aan het piekeren? Daar had ik even overheen gelezen. (Sorry, Boog...) Zo'n zorgen om de toekomst? Da's ook niet fijn.
quote:qwertu schreef op 05 januari 2010 @ 03:23:

Iry, de truc is om op het juiste moment te slikken.

... .. je doet het erom he?..
Ben je er net mee begonnen qwert? ik denk dat je er ook geduld mee moet hebben.

En ook (en dat doen we dus allemaal verkeerd ) heel consequent jezelf in een strak ritme gooien, een soort shocktherapie.

Dat is eigenlijk de bedoeling.

Star schema aanhouden, vaste tijd uit bed, vaste tijd in bed, met hoge dosis melatonine achter je kiezen en dat een paar weken vol houden.

Alleen mijn eetbuien gooien gewoon roet in het eten.

In Kenia ging dat dus twee weken heel goed!

Met de reis sloeg ik een nacht over, waardoor ik de volgende avond op tijd naar bed ging en als een blok in slaap viel.

En we gingen daar iedere dag vroeg er uit, want veel te doen en waren bekaf s'avonds. Sliep daar rond 12.00 en 8.00 eruit ongeveer.

En sliep als een roosje!! Maar thuis weer foute boel.
quote:boogje schreef op 05 januari 2010 @ 03:26:

[...]

... .. je doet het erom he?..
Ohhhhh... Boogje.... jij bent ERG!!!

Nee, ik doe het er niet om. Ik ben heel braaf hier wat medische info aan het doorgeven die ik van mijn neuroloog geleerd heb. En ja, ik ben gewoon verzekerd tegen ziektekosten. En ja, ik kon de beste man wel zoenen toen hij aankwam met zijn wonderpillen, maar ik heb dat dus niet gedaan. Ik heb elk lichamelijk contact zorgvuldig vermeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven