3000+ deel 20!
maandag 11 januari 2010 om 18:45
Begonnen als grap, maar nu niet meer weg te denken.
Iedereen is Welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar.
Zowel vrolijke als trieste gebeurtenissen worden hier gedeeld.
Er gelden hier slechts drie regels:
- Persoonlijke/gevoelige informatie wordt niet gequot
- We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
- verdriet wordt niet vergeleken, elk leed is leed.
Floor en BAM, we missen jullie!
3000+ is pas weer echt compleet als jullie thuis zijn.

maandag 11 januari 2010 om 21:37
quote:Bianca40 schreef op 11 januari 2010 @ 21:32:
[...]
Ja maar ik vind het zo lullig als het te kort zou zijn. Maar ook niet fijn als het te (lang)dradig is. Ik ga hem morgen wel even in mezelf lezen en timen... ik denk dat 2 minuutjes meer dan genoeg moet zijn
Heb jij dat gedicht voor je oma toen zelf voorgelezen?
2 minuten lijkt me niet te lang en niet te kort!
Ja, ik heb het zelf voorgelezen.
Ik had de vrouw die de dienst deed als escape als het me niet zou lukken. Mijn moeder is meegelopen naar voren. Het is me gelukt. Ik was geloof ik de enige in de zaal die niet huilde op het moment dat ik het voorlas.
Tot ik langs de kist liep.. toen brak ik helemaal.
Misschien een idee om je broer of mr. Bianco mee naar voren te nemen?
[...]
Ja maar ik vind het zo lullig als het te kort zou zijn. Maar ook niet fijn als het te (lang)dradig is. Ik ga hem morgen wel even in mezelf lezen en timen... ik denk dat 2 minuutjes meer dan genoeg moet zijn
Heb jij dat gedicht voor je oma toen zelf voorgelezen?
2 minuten lijkt me niet te lang en niet te kort!
Ja, ik heb het zelf voorgelezen.
Ik had de vrouw die de dienst deed als escape als het me niet zou lukken. Mijn moeder is meegelopen naar voren. Het is me gelukt. Ik was geloof ik de enige in de zaal die niet huilde op het moment dat ik het voorlas.
Tot ik langs de kist liep.. toen brak ik helemaal.
Misschien een idee om je broer of mr. Bianco mee naar voren te nemen?

maandag 11 januari 2010 om 21:39
Pfoe Appel... ik ben juist bang als mn broer of Bianco er staat dat ik dan helemaal stuk ga, omdat dat juist de vertrouwde figuren zijn waar ik lekker bij durf te huilen.
Ik zie wel... zoals bij alles laat ik het op me afkomen en vertrouw ik erop dat de juiste beslissing op het juiste moment gaat vallen
Ik zie wel... zoals bij alles laat ik het op me afkomen en vertrouw ik erop dat de juiste beslissing op het juiste moment gaat vallen

maandag 11 januari 2010 om 21:40
quote:Jackyr schreef op 11 januari 2010 @ 21:36:
Speerpunten op papier zetten Appel zodat je die volgende keer kunt zeggen.. misschien hoef je ze dan niet eens meer te benoemen
Het is psychotherapie dus alles wat ik zeg word helemaal uitgevogeld zeg maar.
Hoe ik me erbij voel, wat het met mij doet enz..
Daar gaat veel tijd in zitten. En dat is goed, want dan word me een hoop duidelijk. Maar het kost ook veel tijd.
Speerpunten op papier zetten Appel zodat je die volgende keer kunt zeggen.. misschien hoef je ze dan niet eens meer te benoemen
Het is psychotherapie dus alles wat ik zeg word helemaal uitgevogeld zeg maar.
Hoe ik me erbij voel, wat het met mij doet enz..
Daar gaat veel tijd in zitten. En dat is goed, want dan word me een hoop duidelijk. Maar het kost ook veel tijd.
maandag 11 januari 2010 om 21:40
Bianca, je slaat je er echt dapper doorheen, en idd. het zal later wel komen en neem er dan ook maar de tijd voor, Het is bijzonder hectisch geweest voor je de laatste tijd.
@Rosanna, hoe is het met jou?
Ik zit er een beetje doorheen, vond het gisteravond en vandaag een beetje té spannend worden rondom mijn situatie.
Ik probeer wat vroeger naar bed te gaan en wat meer rust te nemen.
@Rosanna, hoe is het met jou?
Ik zit er een beetje doorheen, vond het gisteravond en vandaag een beetje té spannend worden rondom mijn situatie.
Ik probeer wat vroeger naar bed te gaan en wat meer rust te nemen.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.

maandag 11 januari 2010 om 21:41
@ Jacky.. ja dat vond ik ook heel mooi van 5. 'Ze' zeggen toch juist altijd dat ze 'ook maar mensen' zijn, nou... daar hoort bij dat je fouten kunt maken en dat je excuses aan kunt bieden.
Ik blijf expres weg van dat topic, ik maak me er alleen maar boos... en daar heb ik simpelweg geen zin in.
Maar Floor en Bam komen al bijna weer terug !!
Ik blijf expres weg van dat topic, ik maak me er alleen maar boos... en daar heb ik simpelweg geen zin in.
Maar Floor en Bam komen al bijna weer terug !!

quote:Bianca40 schreef op 11 januari 2010 @ 21:38:
En Appel... schrijf jij ook in een dagboekje ofzo hoe je je voelt. Altijd goed om eens terug te lezen hoe je je een half jaar geleden voelde, dan kun je tenminste even zien dat je vooruit gaat, ook al voelt dat misschien niet altijd zo.Ja, dat doe ik al 2 jaar. Schrijf vaak. En eigenlijk alleen als ik me rot voel. Vaak helpt dat om dingen helder te krijgen, of om frutraties kwijt te raken.
En Appel... schrijf jij ook in een dagboekje ofzo hoe je je voelt. Altijd goed om eens terug te lezen hoe je je een half jaar geleden voelde, dan kun je tenminste even zien dat je vooruit gaat, ook al voelt dat misschien niet altijd zo.Ja, dat doe ik al 2 jaar. Schrijf vaak. En eigenlijk alleen als ik me rot voel. Vaak helpt dat om dingen helder te krijgen, of om frutraties kwijt te raken.
Nog even terug, bedenk me net dat ik er een was in heb gegooid en wil die uithalen voordat ik naar bed ga. Alleen is de wasmachine nog niet klaar. Nog even hier buurten dan.quote:Bloempje ken je de uitdrukking: Men lijdt het meest, het lijden dat men vreest??Ja dat ken ik wel en slaat wel een beetje op mij. Ik pieker me suf en als ik een keertje niet pieker, voel ik me daar weer schuldig over. Zo van 'jeetje, heb ik een hele dag niet aan mijn moeder gedacht' Ook bedenk ik allerlei rampscenario's en hoe ik dat dan weer moet oplossen. Serieus raar en stom als je wakker ligt over een probleem dat er nog niet eens is maar misschien wel eens zou kunnen gaan ontstaan.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok

maandag 11 januari 2010 om 21:43
maandag 11 januari 2010 om 21:44
Yep Bianca.. ik vond het ook heel mooi dat 5 dat deed.. weet niet of het wel echt zo gemeend was.. maar het stond er dan toch maar. Die keer ervoor zou het ook niet misstaan hebben trouwens.
Ik kan ook beter uit die topics wegblijven hoor.. maar dan zie ik hier weer een verwijzing naar daar en tja.. aagje gaat dan wel weer kijken he.. ik kan t op dit moment maar amper meer bijhouden moet ik zeggen.
Ik kan ook beter uit die topics wegblijven hoor.. maar dan zie ik hier weer een verwijzing naar daar en tja.. aagje gaat dan wel weer kijken he.. ik kan t op dit moment maar amper meer bijhouden moet ik zeggen.
maandag 11 januari 2010 om 21:45
quote:Bianca40 schreef op 11 januari 2010 @ 21:35:
@Justme, ik heb het ook niet helemaal gevolgd hoor. Maar wat ik wel las is dat Angels dus per definitie geen excuses hoeven aan te bieden.... op zn minst vreemd dat ze dus theoretisch alles zouden kunnen zeggen
Huh?
Die is echt raar.
Dus als je Angel bent kan je gewoon alles doen/zeggen wat je maar wilt?
Lekker eerlijk zeg.
Een excuse maken is toch niet zo moeilijk.
@Justme, ik heb het ook niet helemaal gevolgd hoor. Maar wat ik wel las is dat Angels dus per definitie geen excuses hoeven aan te bieden.... op zn minst vreemd dat ze dus theoretisch alles zouden kunnen zeggen
Huh?
Die is echt raar.
Dus als je Angel bent kan je gewoon alles doen/zeggen wat je maar wilt?
Lekker eerlijk zeg.
Een excuse maken is toch niet zo moeilijk.

maandag 11 januari 2010 om 21:46
Bloempje.. ik voel me ook schuldig tegenover mn moeder hoor. Schuldig omdat ik kan lachen, schuldig omdat ik nu gezellig zit te forummen... eigenlijk schuldig dat mijn leven gewoon door moet gaan. Maar dan bedenk ik me dat ze echt heel boos op me zou worden als ik alleen maar verdrietig zou gaan zitten zijn. Twee dagen voordat ze overleed zei ze nog: Niet huilen! Dus zodra ik me dat bedenk weet ik dat ik door moet en door mag en dat ze niet anders zou willen als dat we er het beste van maken.
Ik denk dat jouw moeder er ook zo over denkt. Je kunt nu eenmaal niet vlak bij haar in de buurt zijn, en dat is rot, maar dat is wel een gevolg van de zelfstandigheid die ze jou meegeeft en waar jij en zij trots op kunnen zijn
Ik denk dat jouw moeder er ook zo over denkt. Je kunt nu eenmaal niet vlak bij haar in de buurt zijn, en dat is rot, maar dat is wel een gevolg van de zelfstandigheid die ze jou meegeeft en waar jij en zij trots op kunnen zijn

maandag 11 januari 2010 om 21:47
Bianca, je hebt natuurlijk gelijk, maar makkelijk is het niet. Ik kan niet zomaar stoppen met zorgen maken en piekeren, dat zit zo in m''n systeem. En dat ik alleen woon helpt ook niet mee. Ik kan erg lang blijven hangen in bepaalden gedachten, omdat ik het ook aan niemand echt kwijt kan. Zo blijft het 'aanwezig' in je hoofd.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
maandag 11 januari 2010 om 21:47
Bloempje probeer je niet schuldig te voelen als je een dag niet aan je moeder hebt gedacht. Je moeder vindt het waarschijnlijk fijner dat jij je beter/goed voelt dan dat je persé iedere dag aan haar gedacht moet hebben. Bovendien de spreuk die Bianca aanhaalde is écht zo.. dat zei mijn moeder ook altijd en dat was een wijze vrouw