3000 plus deel 51
donderdag 13 mei 2010 om 01:02
Maar daar ben ik dan ook wel weer makkelijk in, zelf op je eigen spullen letten.
Ik wil best eens een keer meezoeken (doen ze bij mij ook als de nood aan de man is)
Maar als het meer regel als uitzondering is dan maar je spullen beter ordenenen (dit mag ik eigenlijk niet hardop zeggen ) .
Sowieso ben ik wel voor snelle zelfstandigheid in de simpele dingen.
Echter doet het ene kind dat heel snel,en de ander blijft laks (kansloos blijft dat ook, en doen het pas als ze het huis uit zijn..grrr! )
Ik wil best eens een keer meezoeken (doen ze bij mij ook als de nood aan de man is)
Maar als het meer regel als uitzondering is dan maar je spullen beter ordenenen (dit mag ik eigenlijk niet hardop zeggen ) .
Sowieso ben ik wel voor snelle zelfstandigheid in de simpele dingen.
Echter doet het ene kind dat heel snel,en de ander blijft laks (kansloos blijft dat ook, en doen het pas als ze het huis uit zijn..grrr! )
donderdag 13 mei 2010 om 01:07
Tsja..opvoeden.
Bij dochter deed ik nog vreselijk mijn best(de eerste en ik was erg jong dus moets mij bewijzen) maar op haar had je geen enkele vat dus verspilde moeite.
Bij middelste zoon deed ik het wat losser, maar die is een stuk makkelijker en sneller onder de indruk en daar zit het gewoon van nature in.
Bij de jongste heb ik geen zin meer, die groeit gewoon voor galg en rad op
Bij dochter deed ik nog vreselijk mijn best(de eerste en ik was erg jong dus moets mij bewijzen) maar op haar had je geen enkele vat dus verspilde moeite.
Bij middelste zoon deed ik het wat losser, maar die is een stuk makkelijker en sneller onder de indruk en daar zit het gewoon van nature in.
Bij de jongste heb ik geen zin meer, die groeit gewoon voor galg en rad op
donderdag 13 mei 2010 om 01:07
Onze jongste is nogal onhandelbaar driftig en die heeft (o.a.) de neiging met speelgoed te smijten. Ik houd daar niet van, wil het eigenlijk helemaal niet hebben.
Sinds een week of 6 reageren we allemaal op dezelfde manier en het werkt.
2 x waarschuwen (= nee, dat mag niet!) en de derde keer 'vragen' we; 'moet het boekje (kan alles zijn) op de kast?'
En dan zit ze in de handen klappend, met de benen schoppend voor het boekje, maar ze raakt het niet meer aan in die zin dat ze ermee gaat smijten.
Gisteren ging ze er zelfs uit zelfbescherming met de rug naar toe zitten.
Sinds een week of 6 reageren we allemaal op dezelfde manier en het werkt.
2 x waarschuwen (= nee, dat mag niet!) en de derde keer 'vragen' we; 'moet het boekje (kan alles zijn) op de kast?'
En dan zit ze in de handen klappend, met de benen schoppend voor het boekje, maar ze raakt het niet meer aan in die zin dat ze ermee gaat smijten.
donderdag 13 mei 2010 om 01:13
donderdag 13 mei 2010 om 01:19
Maar dan moet dat wel in je karakter liggen.
Bij mij ligt dat dus totaal niet in mijn aard consequent zijn.
In mijn praktijk loopt het wel los en vaart iedereen er wel bij.
Soms moet ik eens wat bijstellen, het blijft kritisch blijven of het allemaal nog steeds oke gaat.
Consequent zijn lukt mij gewoonweg met de beste wil van de wereld niet, dan word ik een heel geforceerd en onnatuurlijk mens van.
Bij mij ligt dat dus totaal niet in mijn aard consequent zijn.
In mijn praktijk loopt het wel los en vaart iedereen er wel bij.
Soms moet ik eens wat bijstellen, het blijft kritisch blijven of het allemaal nog steeds oke gaat.
Consequent zijn lukt mij gewoonweg met de beste wil van de wereld niet, dan word ik een heel geforceerd en onnatuurlijk mens van.
donderdag 13 mei 2010 om 01:20
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 01:07:
[...]
Deze begreep ik niet.
[...]
Deze begreep ik niet.