40'ers..... rare mensen!

09-05-2010 19:42 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo eens rond neuzend op het Forum en uit eigen ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat vrouwen van 40 en ouder toch wel een geval apart zijn tot een bijzondere generatie behoren ; de één is net moeder , de ander zit in de pubers en de volgende is een jonge oma.

Je bent voor de één een hete MILF en voor de wat oudere mannen dat sappige jonge blaadje... en je eigen vent vindt je misschien een ouwe doos

Je hebt de hippe kleding van nu allemaal in je jeugd al gedragen of bij je tante Nel aangezien maar je voelt je ook te jong voor de sjiekere en leeftijdsloze style ouwe wijvenkleding.

Een soort van " te klein voor tafellaken maar te groot voor servet " , zeg maar.

Hoe bevalt 40(plus) zijn jullie? Of wat vinden jullie van die vrouwen? Of wat hoop je zelf op die leeftijd te zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
'T is dat je het zelf zegt BGB.
Ik als bijna 40'er lees mee. Dat kledingissue herken ik wel. Nou ja, 40 is het nieuwe 30 toch?ik ga hier denk ik mijn motto maar van maken.
quote:Mazou schreef op 09 mei 2010 @ 19:46:

'T is dat je het zelf zegt BGB.

Jij vindt van niet? Ik vind het zo'n " alles kan nog nét " - leeftijd.

Je kan nog net moeder worden, je kan nog net sexy over straat ( okay....is niet voor iedereen weggelegd, dat geef ik toe ), je kan nog nét jong oma worden, je kan nog nét vroeg in de overgang raken..........
Ik ben benieuwd wanneer je je oud genoeg vindt voor de sjiekere en leeftijdsloze style ouwe wijvenkleding

Ik las ergens op het forum dat je je altijd 25 zou voelen, hoe oud je ook werd, en tot nu toe kan ik me daar prima in vinden. Ik heb het gevoel dat ik er maatschappelijk gezien nog zo'n 25 jaar toe kan doen en dat geeft me nog genoeg ruimte om zin te hebben in ambities, projecten, kinderen goed op de rails zetten en daarna ook nog een leuk leven hebben. Ben bang dat ik het vanaf een jaar of 70 niet meer zo leuk vind, dat ouder worden of oud zijn. Maar ja, als ik dan weer naar mijn eigen oma kijk.. hoef ik alleen maar in de buurt van mijn eventuele kleinkinderen te blijven wonen.
"40 en ouder toch wel een geval apart zijn;"

Speak for yourself
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuke smiley wel , 1ste keer dat ik hem gebruik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bijna, dus vertel vooral wat ik kan verwachten .
Ik vind het een heerlijke leeftijd. Het maakt me niet uit dat ik voor de een een MILF ben of vooor een ander een sappig blaadje , ik kies zelf met wie ik wil wil MILFEN of sappen.

Dat is namelijk met mijn man die niet zegt dat ik een oude doos ben maar hey.... ik zeg ook niet dat hij een stuk ouder is geworden. Ik vind hem leuk zoals hij is... ook met tekenen van 40 plus zeg maar.

Ik trek kleding aan die ik leuk vind en lach me rot om al die terugkomende modestijlen. Ik trek aan wat ik me vind staan ook al vinden anderen dit niet. Dat kan en mag.... túúrlijk ieder mag vinden wat hij/zij wil. Er naar luisteren heb ik inmiddels geleerd en eruit pikken waar ik wat mee kan , blijkt heel effectief te zijn.

Ik moet er niet aan denken weer 20 te zijn (in mijn geval) ik voelde me doorlopend onzeker en zag veel als een aanval op mijzelf.

Pffff nee doe mij maar 40
quote:Jala5 schreef op 09 mei 2010 @ 20:01:

Bijna, dus vertel vooral wat ik kan verwachten .Zowel lichamelijk verval als een erge hoge mate van tevredenheid. Tenminste, zo is het voor mij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2010 @ 20:04:

[...]

Zowel lichamelijk verval als een erge hoge mate van tevredenheid. Tenminste, zo is het voor mij.

Mee eens. Ik voel me veel jonger dan mijn bijna 42 jaar maar ik ben blij dat ik niet meer zo onzeker ben toen ik nog in de 20 was, wat Enneaaa ook schreef. Ik heb gelukkig wat meer mensenkennis gekregen.

Het lichamelijke verval... tsja, de eerste keer dat ik het zag moest ik wel ff slikken hoor. Dat deed me beseffen dat ik echt ouder werd.

Maar ach, mijn man vind me nog steeds een lekker wijf (en ik mezelf ook)
Ben 40+ en was me tot vandaag niet bewust dat ik een geval apart ben! Heb niks met dat leeftijdsgedoe en ben niet bezig met de vraag wat ik nu nog wel aankan qua kleding en wat niet. Of met de vraag of ik nog wel sexy ben/ jeugdig genoeg etc.

Ik voel me al jaren enerzijds 17 en anderzijds 70, bij wijze van spreken.

Wat ik me soms wel afvraag is waar de leuke 40 + vrouwen zonder kinderen uithangen. Zijn die allemaal druk met carriere maken en doen die niet aan 'lanterfanten' ? Ik kom ze in ieder geval nergens tegen.
quote:katelin schreef op 09 mei 2010 @ 20:09:

Ben 40+ en was me tot vandaag niet bewust dat ik een geval apart ben! .Heb het al veranderd in " een bijzondere generatie " . Klinkt al minder erg, he?
Ik vind eigenlijk helemaal niks van het feit dat ik dit jaar veertig word. Ik houd me eigenlijk nooit met het ouder worden bezig, doe nog steeds waar ik zin in heb en trek de kleren aan die ik leuk vind. Leeftijd interesseert me echt niks.
Ik moest wel lachen toen ik de topic-titel las.

40+ ach....... Kwestie van lef Ik heb genoten van dit boek, vreselijk gelachen, ennuh..... sommige verhalen,statements waren zo herkenbaar.....

http://www.nrclux.nl/-Een ... oodnat/nl/product/187339/

Oei, reclame he? mag hier niet......
anoniem_83554 wijzigde dit bericht op 09-05-2010 20:25
Reden: toevoeging laatste zin
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2010 @ 19:50:

[...]

Jij vindt van niet? Ik vind het zo'n " alles kan nog nét " - leeftijd.

Je kan nog net moeder worden, je kan nog net sexy over straat ( okay....is niet voor iedereen weggelegd, dat geef ik toe ), je kan nog nét jong oma worden, je kan nog nét vroeg in de overgang raken..........Je hebt gelijk. Maar ik doelde op de titel: rare mensen!
quote:traincha2 schreef op 09 mei 2010 @ 20:18:

Ik vind eigenlijk helemaal niks van het feit dat ik dit jaar veertig word. Ik houd me eigenlijk nooit met het ouder worden bezig, doe nog steeds waar ik zin in heb en trek de kleren aan die ik leuk vind. Leeftijd interesseert me echt niks.Spoken like a true 39 jarige!
Lijkt me een leuk boek, Sometimes.
quote:loomii schreef op 09 mei 2010 @ 20:33:

[...]

Spoken like a true 39 jarige!

Ik hoor in mijn omgeving ook geluiden van mensen, die een knalfeest gaan geven als ze veertig worden. Dat schijnt ook een beetje een trend te worden. Ik vind een feest leuk, maar moet dat per se wanneer je veertig word? Ik zou het dan doen, wanneer ik 41 jaar en zeven maanden ben ofzo.
Wéér een trend nét gemist!

Ik denk dat je tegen de tijd dat je 40 wordt al vaak mensen hebt begraven die die 40 niet eens hebben gehaald en dat je links en rechts om je heen ziet dat mensen hun ouders niet meer hebben. Dan wordt 40 worden toch wel ineens iets wat gevierd dient te worden .Niet ál 40 maar pás 40. Meer nog dan toen je bijvoorbeeld 30 werd.
Nou dat valt wel mee dus. Tot nu toe heb ik zo weinig begrafenissen en crematies meegemaakt, dat ze op een hand nog te tellen zijn en de overledenen waren ouder dan ik.
Ow, cool! Dus je hoeft nu geen knalfeest meer te geven als je vijftig wordt? Dat scheelt dan weer
quote:traincha2 schreef op 09 mei 2010 @ 20:53:

Nou dat valt wel mee dus. Tot nu toe heb ik zo weinig begrafenissen en crematies meegemaakt, dat ze op een hand nog te tellen zijn en de overledenen waren ouder dan ik.

In het algemeen, bedoel ik.

Gelukkig dat je wat dat betreft "mazzel" hebt gehad. ( je snapt wel hoe ik het bedoel, he? Een oma begraven is géén mazzel..... )
quote:loomii schreef op 09 mei 2010 @ 20:54:

Ow, cool! Dus je hoeft nu geen knalfeest meer te geven als je vijftig wordt? Dat scheelt dan weer

Mag je met 50 gaan zitten sippen in een hoekje?

Alles beter dan dat stomme Sarah-gedoe in ieder geval.
Hee ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven