40'ers..... rare mensen!

09-05-2010 19:42 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo eens rond neuzend op het Forum en uit eigen ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat vrouwen van 40 en ouder toch wel een geval apart zijn tot een bijzondere generatie behoren ; de één is net moeder , de ander zit in de pubers en de volgende is een jonge oma.

Je bent voor de één een hete MILF en voor de wat oudere mannen dat sappige jonge blaadje... en je eigen vent vindt je misschien een ouwe doos

Je hebt de hippe kleding van nu allemaal in je jeugd al gedragen of bij je tante Nel aangezien maar je voelt je ook te jong voor de sjiekere en leeftijdsloze style ouwe wijvenkleding.

Een soort van " te klein voor tafellaken maar te groot voor servet " , zeg maar.

Hoe bevalt 40(plus) zijn jullie? Of wat vinden jullie van die vrouwen? Of wat hoop je zelf op die leeftijd te zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Jaffa schreef op 10 mei 2010 @ 09:45:

Ja, dat is wel een verschil. Vroeger stond ik dronken boven op een tafel en nu lig ik er meestal onder.
En waarom duurt die kater twee dagen...En dan niet een hoofdpijntje, nee 24 uur lang kotsend boven de pot. En dan worden uitgelachen door je man om vervolgens weeer hard te roepen: ik doe het noooit meer. Maar o wat was mijn 40ste verjaardag gezellig.
Ik heb ook een halve week nodig om bij te komen als ik een avondje ben doorgezakt, terwijl je vroeger zo ongeveer van het stappen door naar je werk kon.
quote:yasmijn schreef op 10 mei 2010 @ 07:30:

[...]

Ach ja, daar ging ik ook altijd vanuit. Mijn grootouders en oudtantes en oudooms, allemaal vet in de 90. Overgrootouders ook gekend.

En wat gebeurt er? Mijn moeder breekt met de traditie en is op 23-12-2009 volkomen onverwacht gestorven aan een fatale hersenbloeding, ze was 67 en zag eruit als 50.

Men dacht altijd dat wij zusjes waren.Wat naar Yasmijn. Ja, je hebt het wat dat betreft niet voor het zeggen. T kan zo afgelopen zijn he?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2010 @ 09:51:

Ik heb ook een halve week nodig om bij te komen als ik een avondje ben doorgezakt, terwijl je vroeger zo ongeveer van het stappen door naar je werk kon.

Ik draaide vroeger een late dienst, dook de kroeg in, werd er om 6 uur uitgetrapt, ging ontbijten, en vervolgens draaide ik er een vroege dienst achteraan.

Ik denk dat ik nu het ontbijt niet eens zou redden
Duurt bij mij ook wel een halve week. Als ik de woorden 'gebakken eieren' weer kan uitspreken is dat meestal een signaal dat de kater weg is.

Voordeel van 40 plus is wel: als ik nu in de kroeg struikel wegens te veel drank denkt iedereen waarschijnlijk iedereen: oh, oké, botontkalking, i.p.v.: zo hé, die is dronken!
BGB; inderdaad, drie keer in de week de kroeg in, bij iemand nog nadrinken, ff douchen, en hup naar je werk. Om te zeggen dat je vroeg naar bed ging. Maar ja, TOEN trok dat dezelfde dag nog bij en huppa dezelfde avond weer op de bar. Hoe ik dat toen vol? Erg, als ik weet dat ik nu ga zuipen (ook al roep ik iedere keer heel hard ik doe het nooit meer) trek ik alvast een pannetje soep voor de volgende dag. Men, het moet niet gekker worden.
Dus op jouw stelling: 40'ers rare mensen...ja heel raar
Volgens mij zijn dit de jaren des onderscheids. Ik zat laatst op een terras en zag twee kennissen (begin 40) voorbijlopen. Zij met grijzend onverzorgd haar, 15 kilo te zwaar, in tutkleren met makkelijke platte schoenen. Hij erachteraan sjokkend, zijn dikke pens voor zich uit duwend. En allebei zo vreugdeloos en afgepeigerd (ze hebben, net als ik, jonge kinderen). Ik kon me haast niet meer voorstellen dat we 5 jaar geleden nog op de tafels stonden te dansen.

Op een reünie van de middelbare school viel het me ook op. Er zijn erbij die zestig lijken, maar ook die dertig lijken. Ik denk natuurlijk van mezelf dat ik bij die laatste groep hoor, maar of anderen dat ook denken?

Voor alles jonger dan 25 ben je geloof ik sowieso een soort niet-bestaande non-materie, die kijken gewoon dwars door je heen op straat. Maar ja, ik kijk tegenwoordig ook alleen maar naar pubers als 'Oh God, over 10 jaar zijn die van mij ook zo'.
mahna mahna tuduuuudududu
Hier nog een 'aandeverkeerdekantvandeveertig-er' en daar probeer ik me niet al te veel van aan te trekken.

Ben jong van geest, leuke kleding, nog steeds maatje 36 en voel me gewoon nog jong, maar toch als ik 's ochtends in de spiegel kijk...............

En dat vind ik dan wel weer lastig, het beeld klopt gewoon niet

(of ik ben aan een andere spiegel toe, hahaa).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2010 @ 09:36:

Valt het jullie ook nooit op dat op elk - hoe suf ook - feest de veertigers als eerste - en als laatste - op de dansvloer staan?Tsja, je moet toch wát op een feest, als je niet meer kan zuipen
Wat een leuke reacties allemaal; volgens mij zijn veertigers ook de mensen met de meeste humor!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 mei 2010 @ 14:58:

Wat een leuke reacties allemaal; volgens mij zijn veertigers ook de mensen met de meeste humor! Zeker weten. En gepokt en gemazeld.
quote:sometimes schreef op 09 mei 2010 @ 20:25:

Ik moest wel lachen toen ik de topic-titel las.

40+ ach....... Kwestie van lef Ik heb genoten van dit boek, vreselijk gelachen, ennuh..... sommige verhalen,statements waren zo herkenbaar.....

http://www.nrclux.nl/-Een ... oodnat/nl/product/187339/

Oei, reclame he? mag hier niet......

Nieuwsgierig geworden naar het boek heb ik het afgelopen week bij de bieb gehaald. Vanochtend in begonnen.

En daar op blz 27 lees ik:

"Ouder worden gaat vanzelf. Daar hoef je weinig voor te doen. Doe dat dan ook niet. Ga er niet naar staan, blijf wie je bent, dat is simpel want overzichtelijk.

Nergens staat geschreven dat je je gedrag moet aanpassen. Dat je niet meer mag opvallen. Dat je een sorry-dat-ik-besta-houding zou moeten aannemen en dat ouwelijk doen gepast zou zijn. Gedraag je al helemaal niet pre-bejaard - dat is triest."

Ha tot zover niks aan de hand, ik blij.

En dan, pal daaronder zonder tussenstuk:

"Be your age. Pippi Langkousstaartjes op je 40ste, korte rokken op je 50ste, een bomberjack met een sexy applicatie op je 60ste - doe maar niet. Op je 19e was dat nog grappig, nu verraadt het een wanhopig verlangen naar vervlogen tijden. Zulke kinderachtigheden getuigen van een lage eigendunk, terwijl jij trots zou kunnen zijn op je in jaren opgebouwde goede smaak."

Pardon?? Kan iemand het teiltje even doorgeven??

Ze begon zo goed. En daarna spreekt ze zichzelf hopeloos tegen.

Ik merk dat ik juist excentrieke vrouwen ontzettend interessant vind, vrouwen die lak hebben aan alles en gewoon zichzelf zijn en doen wat ze willen en er uit zien zoals ze dat zelf willen.

Of dat nou een 60 jarige met Pippi Langkousstaartjes is, de vrouwen van Heyboer of Marijke Helwegen (niet vanwege de plastische toestanden) die als een bambi en duifje vrolijk door de tuin van Villa Felderhof dartelt.

Dus... gaat het nog beter worden in dat boek? Anders leg ik hem nu neer en kan ik mijn tijd beter besteden. Wat een doos zeg, alsof de wereld interessant zou zijn als we allemaal als grijze muizen aan de high tea zitten met onze jaren opgebouwde goede smaak.

Zout toch een eind op!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ach ja, ben ook lekker 40 plus.

Werk in de horeca, heb 4 kinderen, een huishouden en een beetje sociaal leven.

Ik geniet volop, die dubbele diensten draai ik af en toe maar merk inderdaad dat ik toch ietsje meer tijd nodig heb om daar dan van bij te komen. Doorzakken gaat nog wel eens, een week met weinig slaap ook wel, maar de week erop een tandje lager. En dan weer voluit er tegen aan!

Mijn kinderen vinden me wel een toffe moeder, ik schijn niet zo'n zeikerd te zijn als menigeen en qua kleding, tja, dat mag wel wat hipper vinden mijn dochters.

Ik werk veel met jongelui samen en dat gaat heel erg goed, we hebben heel veel lol, dus, tja, ik heb er eerlijk gezegd weinig last van.
Jasmine.. volgens mij ga jij nu speciaal je haar laten groeien om Pippilangkousstaartjes te kunnen doen

Ik heb, als net 40 jarige, genoten van het boek

Rimpelmania

Ik kan zo even niet meer vertellen wat erin verteld wordt. Is tenslotte alweer 3 jaar terug.
Later is nu
Hm aangezien lang schaamhaar weer in wordt zit ik meer te denken aan Langkousstaartjes daar.

Of een bomberjack of kort rokje jaaaa de keuze is reuze!

Misschien breng ik het boek terug om te ruilen voor rimpelmania.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:yasmijn schreef op 10 mei 2010 @ 17:11:

[...]

Zeker weten. En gepokt en gemazeld. Geheel eensch met Yas.
Komt schaamhaar weer in??

Jippie, dan ben ik een trendsetter

Ik zou maar gaan voor kort rokje mét bomberjack.. eventueel toch nog die staartjes.
Later is nu
Och je, ik ben 51. Wat moet ik nu? Ik zit zéker aan de verkeerde kant van de 40, vrees ik.

Maar het gaat inderdaad allemaal vanzelf. In de geest word ik niet ouder. Dat heeft er misschien ook mee te maken dat ik bewust geen kinderen heb: ik heb nooit een volwassen rol hoeven vervullen. Dat klinkt niet zoals ik het bedoel, geloof ik, maar zoiets.

Mijn leven is de laatste 20 jaar ook niet echt veranderd: eigen bedrijf, veel reizen e.d. Maar ik ben (hoop ik) wel wijzer geworden, ben de laatste veel meer bezig met yoga en meditatie e.d.

Ben blij dat ik ouder word. Heb de laatste jaren net iets te veel bekenden verloren, vaak jonger dan ik.

Ik ben trouwens wel altijd verbaasd, als anderen mij ouder vinden. Iemand van 18, die 'u' tegen me zegt en zo. Heb nog altijd de neiging achter me te kijken...
Hier nog 'zo'n rare 40+er!

In niks maar dan ook echt bijna niks voldoe ik aan 'het beeld van een 40-er'. (welk beeld?)

Ben geen moeder, geen oma, geen studente, geen vreemdgangster, geen collega, geen koffieleutende buuv die elke week op de koffie/thee gaat, rijd niet in een donkerblauwe stationbak, heb maatje 38 met cup b, draag bikini's tijdens het zwemmen en zonnen, mijn man vind me nog steeds mooi 'voor mijn leeftijd' , drink mijn wijn of prosecco wanneer IK dit wil 's avonds of bij het diner, doe niet aan zumba, draag wat ik wil als het me staat, en heb lang haar dat gelukkig nog niet grijs is!

Toen ik 40 werd heb ik mezelf voor een totaal andere en nieuwe cursus opgegeven en ben wat anders begonnen, heb dingen afgemaakt die ik al tijden af wilde maken, heb alles in mijn leven eens kritisch onder de loep genomen. Door alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven kijk ik al jong anders tegen de dingen aan en weet dat niks vanzelfsprekend is en het elk moment afgelopen kan zijn.

Raarder dan raar kan het bijna niet he. Als je maar redelijk gezond bent, tevreden bent of iets om over te lachen hebt of om voor te gaan!!!
quote:katelin schreef op 09 mei 2010 @ 20:09:

Ben 40+ en was me tot vandaag niet bewust dat ik een geval apart ben! Heb niks met dat leeftijdsgedoe en ben niet bezig met de vraag wat ik nu nog wel aankan qua kleding en wat niet. Of met de vraag of ik nog wel sexy ben/ jeugdig genoeg etc.

Ik voel me al jaren enerzijds 17 en anderzijds 70, bij wijze van spreken.

Wat ik me soms wel afvraag is waar de leuke 40 + vrouwen zonder kinderen uithangen. Zijn die allemaal druk met carriere maken en doen die niet aan 'lanterfanten' ? Ik kom ze in ieder geval nergens tegen.

Hier nog eentje zonder kids! Carriere lukt niet meer maar wel de rest om bezig te blijven en ontwikkelen

Dat vraag ik mij dit ook al af waar al die leuke 40+ers gebleven zijn. In mijn omgeving zie je vaak alleen degenen die met kleine kinderen, huishouden bezig zijn en verder nergens anders tijd voor maken dan andere 40+ moeders met kleine kids.
Carriere lukt niet meer?

Ben 42 en lekker aan het opklimmen hoor!

In mijn tak van sport ben ik misschien "te oud" ( lees: te duur ), maar gelukkig zijn er wel degelijk bedrijven die mij op mijn kwaliteiten beoordelen en mij dan ook de kans geven om mij te kunnen bewijzen.

Je kunt tuulk bij de pakkies neer gaan zitten en het over je heen aten komen, je kunt ook denken: What the fuck, kom maar op, lust jullie rauw en ik bewijs gewoon het tegendeel!
Bloesie, Dat v. carriere bedoel ik niet naar aanleiding v. leeftijd maar naar aanleiding v. gezondheidsproblemen. (En onder carriere versta ik 'opklimmen in loondienst, vechten tegen het glazen plafond, en constant op zakenreis zijn, en steeds maar hogerop komen'. Bv. een eigen zaak hebben weer niet niet, want dit bepaal je zelf hangt vh. soort zaak af dan) Vandaar. Dit heeft niks met leeftijd te maken maar wel hoe de lifestyle eruit ziet dan, en velen hebben dan een heel ander leven dus vandaar dat 'ik niet voldoe ik aan het beeld v.e. 40-er'. Lekker belangrijk

Nou ja is teveel om op te noemen hier. Dit doe ik dan ook maar niet.
@Chamine, je vroeg waar de kinderloze 40ers zijn. Ik dus. En ook al mijn vriendinnen die 40 zijn of deze leeftijd naderen hebben geen kinderen. . Bewuste keuze. Ze vinden het leven veels te leuk (waarmee ik niet wil zeggen dat je leven met kinderen niet leuk zou zijn!) en hebben geen zin in zorgen, of geen moedergevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven