A brand new Perfect Day

08-06-2007 23:40 5001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Omdat we het vorige topic alweer volgekletst hebben.
anoniem_29240 wijzigde dit bericht op 31-08-2007 23:35
Reden: plaatje terug geplaatst
% gewijzigd
Zitten we weer allemaal tegelijk te typen, wat leuk, en wat een mooie en wijze verhalen!!
.
Ja super!! En dat het ook zo op hetzelfde neer komt, vind ik ook zo mooi!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Dames, mooi jullie verhalen, maar ik ga echt slapen
Ja ik ga ook zo slapen, slaap lekker allemaal!
Slaap lekker Jasmine, Mik, Dreamer en LE

En idd we zeggen allemaal zo'n beetje hetzelfde, ik hoop dat onze gedachten LE een beetje kunnen helpen!!

Zonde van die poef Mik, misschien had je er nog iemand blij mee kunnen maken;-)
.
Gisterenavond had hij bedacht dat een knopje waarmee je jezelf weer jong kon maken een uitkomst was, en dat hij dat wil gaan uitvinden.

Ik vind dat een geweldige uitvinding, op mijn Secret lijst staat, ik ben jong, dusss!!

Even niet praktisch denken, maar alles is mogelijk:-)

Dat kunnen wij mooi leren van onze kinderen.
.
Ik denk dat vooral het ongrijpbare en onvatbare van de dood moeilijk voor hem is. Als kind wil je dat je ouders antwoorden hebben op al je vragen en dan komt er zoiets ongrijpbaars en zegt je moeder ook nog dat ze het niet weet Op zulke momenten lijkt een geloof me wel handig, dan heb je nl wél een pasklaar antwoord, waar je nog in geloofd ook.

Ikzelf ben wel een beetje overtuigd van reïncarnatie, maar daar wilde hij toch niet aan. Over geesten beginnen vind ik nog wat te vroeg, en dat is jouw verhaal toch een beetje, Jasmine, toch? Dat er 'iets' om je heen blijft hangen. Ik ben een beetje bang dat hij dan daar weer mee gaat fantaseren en ineens wat in z'n kamer ziet staan. Ben ik nog verder van huis want "apie" kan ze vast niet wegjagen. Char is nog wat dat betreft voor mij nog vager om uit te leggen, denk ik.

Ik heb er vanmorgen bij de koffie-ochtend ook over gehad en het is dus vooral wat ik zelf al doe: praten, laten praten en proberen dat antwoord te vinden dat hem wél geruststeld.

Wat ik inderdaad nog mee kan geven is dat je altijd voortleeft in gedachten van andere mensen. Zoals andere mensen nog doorleven in ons. Superoma, bijvoorbeeld (die hij zich vast niet meer kan herinneren)

Goh, vroeger vertelde m'n moeder mij gewoon dat ik nog lang niet doodging en zij ook niet en was het klaar. En toen ging er ook gewoon niemand dood in de omgeving. Dat hielp natuurlijk wel
Later is nu
Oooooh, ik ben dit hele jaar nog niet op het forum geweest!

Nog de allerbeste wensen (onwijs te laat, maar welgemeend!). Ik zit hier midden in een verbouwing, ipv een badkamertje heb ik nu een groot gapend gat in huis....En er staat een bad midden in de woonkamer , van dat werk dus....
Hee Carlien, hoooiiiiiiiiiiiiiiiii

Praktisch man, dat je kunt badderen tijdens het koken!

Gesprekje met LE ging vrij goed. Hij 'gelooft' in reincarnatie en dat hij indiaan is geweest. Hij wilde wél weten hoe het voelt, dood zijn. Ik kon hier gelukkig met zekerheid over zeggen dat je niets meer voelt, of hoort, of meekrijgt. Dat leek gerust te stellen. Verder zie ik het wel weer. Helaas geen boek gevonden in de bieb, dat wilde hij nog wel.

Nog met LD over hetzelfde onderwerp gepraat. Zij gelooft gewoon dat je doodgaat, dat je ziel naar de hemel gaat en je geest opnieuw geboren wordt. ik vind het best.

Twins, ik heb The Secret in handen gehad, maar ik kon op m'n eigen pasje niets lenen (te hoge boete en de pin deed het niet) maar ik vond het boek er wel rommelig uitzien van binnen. Is dat ook zo?

Ik ga morgen weer proberen.

Toedels
Later is nu
Carlien, leuk dat je langswaait hier!

Vast een enorme herrie bij je geweest of misschien nog vanwege de tegels van de muur hakken/boren.

Hou je het nog een beetje vol of vlucht je af en toe het huis uit?

Dreamer, ik zou ook niet het woord geesten noemen bij kinderen. Maar wel vertellen dat je door de liefde die je voor elkaar voelt met elkaar verbonden blijft, zoiets denk ik. Maar misschien levert zoiets alleen nog maar meer vragen op. Weet het niet, het is ook best moeilijk.

Gelukkig dat het gesprek met LE zo goed ging en dat je hem wat gerust kon stellen.

Is hij nu ook rustig gaan slapen gisteravond?

Ben nu toch heel nieuwsgierig geworden naar het boek van the secret!
Tsss Carlien het hele jaar nog niet op het forum geweest:-) Leuk je weer te zien!!

Wel apart baden in de huiskamer, is weer eens iets anders, maar kan me voorstellen dat je met smart op de nieuwe badkamer zit te wachten.

Ik ben wel benieuwd naar de verhalen van Mik, maar die zijn misschien te persoonlijk om op het forum te vertellen?

Volgens mij heeft LD helemaal gelijk, er blijft altijd een stukje ziel/geest in de 'hemel' en je wordt steeds opnieuw geboren, net zoiets als de wortels van een plant, die blijven, en er wordt elk jaar een nieuwe plant geboren. Nou ja soms niet, maar dat idee dus;-)

Wel bijzonder dat LE in reincarnatie geloofd, en dat hij herinneringen heeft aan een ander leven, een indiaan nog wel, spreekt wel tot mijn verbeelding.

The Secret is idd een rommelig boek, en ik heb het ook heel rommelig gelezen;-) Maar alles wat erin stond herkende ik al van andere boeken, en ik geloof zeker dat het waar is wat ze allemaal zeggen, ook uit eigen ervaring.

Ik was vooral enthousiast over het laatste hoofdstuk, mooi om dat ook in een populair boek te lezen!

Maar het boek roept ook een hoop vragen op, zoals jij al zei Dreamer waarom worden kinderen zo ziek, en The Secret gaat daar niet echt dieper op in, dat mis ik wel.

Heb wel in een ander boek antwoorden op al mijn vragen gekregen, en daardoor kon ik de The Secret ook met veel plezier lezen.

Jammer dat de avond zo snel voorbij is, had jouw mail nog graag willen beantwoorden Jasmine, maar dan ga ik weer te laat naar bed, dus dat komt nog.

Slaap lekker meiden
.
De verhalen met betrekking tot mijn ervaringen Twins?

Valt wel mee hoor, ik ben toch zo herkenbaar als wat

Ik heb een aantal dingen meegemaakt bij een nicht van mij, die (bij gebrek aan andere omschrijving) paranormaal begaafd is.

Eén keer kwamen we bij haar en voor we haar kinderen gingen ophalen wilden we nog even thee drinken. Zo gezegd zo gedaan, echter toen we weer wilden gaan bleken de autosleutels niet meer op de eettafel te liggen, waar we ze neergelegd hadden. (zeker weten, want ze lagen naast mijn sleutels, die er nog wel lagen). Lange speurtocht, maar uiteindelijk vonden we ze in de keuken in de vensterbank. Niemand anders in huis dan wij tweëen.

Ik heb daar mijn gezicht zien veranderen in dat van een ander (ws schoonvader) terwijl ik in de spiegel keek.

Toen Manmik en ik onze eerste hond verloren, heb ik nog heel lang een gewicht tegen mijn rug gevoeld (De hond (B) lag altijd tegen mijn rug aan als ik ging slapen) en we hebben hem nog heel lang gezien. Ook Manmik voelde dat, meestal tegelijk met mij.

Wij zijn ook vaak dingen kwijt waarvan wij beiden zeker weten dat we het op een bepaalde plek hebben neergelegd en dan duikt het op een onlogische plek op.

Dit is een greep uit de dingen hoor, er zijn er nog veel meer. :-)
Hallo!!

Ik ben een beetje hyper, kom net bij een vriendin vandaan, en we hebben een reisje New York geboekt . Ik het er zoooo'n zin in! Wil er al heel lang heen, en vriendin ook, maar dat wisten we niet van elkaar. Maf he. Ben vroeger al vaak met haar op vakantie geweest, dus dat gaat helemaal goedkomen. Yihaaaaa!!!

Het duurt nog wel 4 maanden, maar heerlijk vooruitzicht.

Even lezen
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Haha, kom ik even binnenvallen in spirituele verhalen. Lastig Dreamer, ik weet zelf niet eens goed waar ik in geloof.

Dat van die vragen en antwoorden waar je het in je mailtje over had Twin, maar wat je je niet meer wist te herinneren, daar heb je het hier nu weer over... Dat stukje bedoelde ik dus, dus ik hoef mailtje niet meer op te zoeken :-)

Zal ik gaan slapen, of zal ik nog even de site van het NY hotel gaan kijken, dub dub dub...
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Aaah, leuk Dee!!

LE is redelijk gerustgesteld, maar kwam gisterenavond tóch weer beneden voor antwoorden. Volgens mij is het 'uitmelken' voor 'tijdrekken' nu begonnen, dus ik heb 'm zakelijk toegesproken met: : "ik kan 2 dingen doen, ik kan je een mooi verhaal vertellen, of ik kan je de waarheid vertellen"

Hij wilde de waarheid. Dus, ik heb hem verteld dat ik het gewoon niet weet en dat eigenlijk niemand het zéker weet. Dat ik met hem naar een kerk kon gaan en dat hem daar een mooi verhaal verteld zou worden over de hemel (ik noemde perongeluk de hel er ook bij, waarop hij schrok, want hij was ook wel eens stout.. ~zucht~ domme dreamer), maar dat ik dus niet zeker ben dat dát de waarheid is.

Dat ik wel met redelijke zekerheid kan zeggen dat hijzelf oud wordt, omdat hij nu goed gezond is en omdat z'n grootouders ook oud zijn of zijn geworden (niet helemaal eerlijk waar, maar voor hem is alles boven de 60 oud, dus hij gaf me hartelijk gelijk) Ook kan ik hem niet vertellen hóe hij dood zal gaan, maar dat dood zijn op zich niet eng is. Dat het iedereen zal overkomen.

Hij kon me alleen maar gelijk geven en is rustig gaan slapen.

Ik hoop wel dat het nu klaar is.

Wel apart, jouw ervaringen Mik!

Ik heb, na de geboorte van LD, vaak het gevoel gehad dat mijn oma over haar waakte. 't Was af en toe net of ik een schaduw zag, die precies haar silhouet had. Heel apart. Heb er verder niets mee gedaan, heb haar gedag gezegd, dat wel Mijn tante heeft vroeger een kindje gehad, die in het eerste jaar is overleden. Ik heb me wel afgevraagd of LD haar 'ziel' zou hebben en dat mijn oma daarom waakte. Leek me wel mooi.

Verder ben ik vaak iets kwijt in huis, maar ik weet dan ook nooit zeker wáár ik het neergelegd heb

(en als het ergens anders ligt, krijgt Elvis de schuld )

Welk andere boek had je dan gelezen Twins? Ben ik nu wel nieuwsgierig naar.

Als ik dus The Secret leen, hoef ik alleen het laatste hoofdstuk te lezen

Ik ga vanmiddag eens kijken of dat nog lukt.

(lenen dus)

Toedels
Later is nu
Ja Dreamer, heb er mega veel zin in!

Goed aangepakt denk ik, met je verhaal dat niemand het eigenlijk weet. Maar wel heeel lastig hoor, dat soort vragen. Vooral omdat niemand het weet

Ik denk ook redelijk vaak dat m'n oma "aanwezig" is, sinds een paar maanden eigenlijk pas, terwijl ze in december 2005 overleden is. Dan zie ik een soort van schim (anders kan ik het niet noemen) en kijk dan om, en dan zie ik niks meer, maar altijd komt de gedachte van m'n oma in m'n hoofd. En het is verder niet eng ofzo, gewoon een soort veilig gevoel.
Is LE vanavond rustig gaan slapen Dreamer? Volgens mij is het idd het beste dat je het verhaal vertelt zoals jij het zelf voelt, kinderen voelen toch haarscherp aan of het klopt wat je zegt, dus het enige wat je kunt doen is jouw waarheid vertellen, en hij zal zijn eigen waarheid zelf uiteindelijk gaan ontdekken.

Maar voorlopig is het natuurlijk belangrijk dat hij lekker kan gaan slapen;-) Hoewel, lekker slapen blijft altijd wel belangrijk:-)

Dat is idd een mooi idee over je oma, maar ik geloof dat ze sowieso wel zal waken over de mensen die haar dierbaar zijn, en als je de Secret leest, vooral het laatste hoofdstuk;-) dat leer je dat iedereen met elkaar verbonden is, dat vind ik vooral mooi, en logisch.

Dank je wel voor je verhalen Mik, vooral het verhaal over jullie hond sprak me heel erg aan, duh als hondenliefhebber;-)

Zo slaapt teckel nu ook, en eerlijk gezegd kan ik pas echt in slaap vallen als ik hem zo tegen me aan voel ontspannen.

Maar dat komt ook omdat ik weet dat hij me toch wel wakker maakt als hij het bed in springt, dan moet ik het dekbed een beetje optillen, want dat kan hij blijkbaar zelf niet;-)

Dat je gezicht zo veranderde lijkt me wel eng om mee te maken, hoe voelde dat voor jou?

Het lijkt er wel op dat je zelf ook gevoelig bent, paranormaal is gelijk zo'n groot woord. Ik ben zelf ook regelmatig van alles kwijt, en geef ook het liefste een ander de schuld;-) maar jouw verhaal is wel heel bijzonder!!

En als je nog meer verhalen hebt!!!???

Haha die vragen dus Dee, ik had idd een heleboel vragen, en voor mij heeft Jani King die in haar P' Taah tapes beantwoord, dat boek bedoelde ik Dreamer.

Ik heb daarna "Een ongewoon gesprek met God' gelezen, en dat was zo ongeveer hetzelfde verhaal.

Maar dat zijn mijn boeken, nadat ik al ontzettend veel andere spirituele boeken gelezen had, ik heb geen idee hoe ze op de 'nuchtere' maag vallen;-)

Het is met lezen net zo als irl, iedereen haalt eruit wat je er op dat moment van herkent.

Slaap lekker meiden, en mooie wijze dromen:-)
.
Slaap lekker
Ik heb inderdaad nog wel meer, ook een aantal minder leuke en zelfs wat angstige dingen.

In het studentenhuis waar wij lang gewoond hebben daar spookte ook iets rond. Iets wat zeker niet goedaardig was. Onafhankelijk van elkaar hebebn zowel Manmik als ik het gevoeld en eigenlijk pas nadat we daar weg waren erover gesproken.

Bij mijn nicht heb ik ook regelmatig mijn opa gevoeld. Vergelijkbaar met wat Dee verteld, alleen zag ik niks. Ik voelde dan altijd hoe iemand mij van achteren omhelsde en dan kreeg ik inderdaad mijn opa in gedachten, sterker nog die omhelzing voelde ook echt als een knuffel van opa.

Dat veranderen van gezicht ben ik inderdaad van geschrokken, het was alsof ik door een mist keek en een masker op had. In de spiegel zag ik mijn gezicht, maar het was ook niet mijn gezicht maar dat van mijn schoonvader. Ik wist ook ineens dingen die ik niet kon weten.

Nou ja vraag maar, ik heb meerdere van dat soort ervaringen, maar nu kan ik er even niet op meer komen eigenlijk
Goedenmorgen!

Ik ga zometeen weer proberen dat boek te lenen, Twins. The Secret dus. Misschien ben ik nu al bezig met ontwijkend gedrag richting huiswerk, wie weet Ik merk trouwens dat ik ineens erg slecht tegen geweld enz. op tv kan. Erg raar. Dat zijn nl. vooral de series waar wij naar kijken. CSI enzo. Dus Elvis kijkt nu alleen en ik lees of zit aan de pc. Voor Elvis ook ongezellig, denk ik zo. Hij snapt er niet zoveel van ook. Zei ik 'm maandag (toen ik ging zwemmen) dat hij CSI niet op hoefde te nemen, kom ik thuis, heeft ie het wel opgenomen en wil hij samen kijken. Heel lief. Hij dacht ws dat ik toch geen tijd zou hebben te kijken, maar het ging dus om wat anders. Zeker vlak voor het slapen gaan wil ik 't niet meer zien. (vannacht toch weer bizarre droom gehad )

Ik heb het gezicht van m'n, toen net overleden, oma ook wel eens in de spiegel gezien. Ik interpreteerde het meer als dat ik kennelijk toch wel erg op haar leek, dat ik mijn gezicht ineens verouderd zag. Dat is nl. ook wel een beetje zo. Laatst zag ik mezelf ineens als m'n moeder..

Maarja, als je een man ziet, is dat toch anders.

LE is rustig gaan slapen. Ik heb ook van te voren gezegd dat ik 'm niet wéér voor zomaar vragen uit bed wilde hebben. Dat kan overdag ook. En dat heeft dus geholpen, kennelijk. Ik wil in de toekomst misschien nog wel eens met biede kinderen naar een kerkdienst ofzo. Maar eigenlijk moet je dan langs alle geloven en zoveel verstand heb ik er zelf ook niet van. Bovendien denk ik niet dat ik zomaar een moskee in kan?

Ik ben ook blij dat onze kinderen eigenlijk altijd en overal makkelijk gaan slapen.

Zo, heb een weekend van zalig nietsdoen voor de boeg. (behalve huiswerk dan) Wil tekenen en móet was opvouwen. Verder zien we wel.
Later is nu
Tsk, boek was uitgeleend. Nu móet ik wel huiswerk maken (of forummen )

Later is nu
Haaihaai!

Even gauw tussendoor (moet zo naar een verjaardag): de betonvloer is vandaag gestort, en (heksenketel!) terwijl de bouwvrouwen weggingen, kwam er een klant spullen ophalen. Alle deuren stonden even open, 1 van mijn katten vliegt naar boven, en hoppa! 2 kattenpootafdrukken in de betonvloer

Het bad in de woonkamer is niet aangesloten hoor, dat staat er te wachten totdat ie geplaatst kan worden. Kinderen douchen bij vrienden, ik bij de buren, en manlief doucht na het zwemmen in het zwembad...En dit duurt nog een week of 2....

Aaaaargh!

(ik visualiseer mezelf gewoon over 2 weken, met een prachtbad in een prachtbadkamertje. De enige manier om makkelijker met deze chaos om te gaan, hahaha).
Ach, wat zeur ik, een beetje klagen over een verbouwing! (*schaamt zich diep*)

Zo, en nu feestje!!! Mijn paps wordt 70!!
Neejoh, als er iets enorm vervelend kan zijn is het wel een verbouwing

bovendien vind ik het nog niks niet klagerij!

Ik dacht eigenlijk een live verslag uit het bad te krijgen, vandaag, omdat je niet ergens anders kunt zitten

Gefeliciteerd met je vader!

Sjonge, mijn vader is gewoon ouder dan de jouwe, terwijl ik jonger ben.. sja, m'n vader is ook 6 jaar ouder dan mijn moeder en ik heb een oudere zus van jouw leeftijd.. zal dát het zijn?
Later is nu
Gefeliciteerd met je vader Carlien (kus)

En niet schamen hoor, 'zeuren' kan ook heel gezond zijn, je hart gelucht en zo;-)

Wat een boeiende verhalen hier, vind het echt bijzonder om te lezen!!

Het geeft me ook het gevoel van 'zie je wel' zulke dingen gebeuren echt, het is toch weer anders dan erover lezen in een boek.

Had het er net met Dee nog over, mijn enige ervaringen zijn dat mijn schoonvader en een hele lieve meneer waar ik 15 jaar gewerkt heb afscheid kwamen nemen in een droom, opeens een knuffel zonder echt iemand te zien, maar wel weten van wie die knuffel kwam, en mijn schoonvader stond ook ergens achter me in een droom.

Ik vraag me wel af waarom ze niet lekker voluit en duidelijk laten weten dat alles goed gaat, waarom zo geheimzinnig;-)

Ik herken je verhaal over opeens niet meer tegen geweld kunnen Dreamer, op zich is het niet zo raar vind ik, eigenlijk is het vreemder dat we zonder veel emoties die meest gruwelijke dingen kunnen zien op de tv, daar heb je toch afstand voor nodig.

Als mens heb je tegenwoordig toch een behoorlijk schild nodig om je te weren tegen alle narigheid die je om je heen ziet, en leest, of een andere afstemming zodat je veel leuke en mooie dingen ziet, dan is er een beetje evenwicht.

Over dat gezichten die veranderen heb ik wel eens een boek gelezen, blijkbaar kun je jezelf in een trance brengen en dan van alles in een spiegel zien, het werkt ook in een kristallen bol.

Ik heb daarna een echte kristal gekocht, maar er nooit wat in gezien, nou ja ik zie wel wat maar dat zijn normale weerspiegelingen:-)

Jullie hebben het dan niet bewust gezocht, maar blijkbaar kan het ook zomaar gebeuren.

Er is hier op het forum een topic over The Secret, ben er net zelf mee begonnen om het te lezen, maar misschien een idee voor degene die het boek nog niet hebben:-)

Slaap lekker maar weer, en ik zal nu even kijken of er niet tussendoor is gepost:-)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven