Aanspreken hoogleraar. Etiquette?

13-04-2012 21:50 79 berichten
Nog 1 vraag.. Hoe sluit ik af?!

Met vriendelijke groet,

Eleine (+achternaam?)

of

Groeten,

Eleine (+achternaam?)

Hola ,

Ik heb een vraagje voor jullie.

Ik heb vandaag een hoogleraar gemaild om te vragen of ik mee kan werken aan onderzoek. Ik ben mijn email begonnen met "Geachte" en heb uiteraard zijn volledige titel etc. gebruikt. Ik heb afgesloten met "met vriendelijke groet".

Nu heeft hij terug gemaild met "Beste Eleine , je bent van harte welkom" ( scoreeee !!! ). Hij sluit af met "gr, Jan Doedel" .

Ik wil nu graag onze afspraak bevestigen maar weet niet zo goed hoe ik hem nu moet aanspreken. Ik heb hem al eens ontmoet en het is een ontzettend aardige man. Vrij los in omgang.

Ik dacht aan Beste Prof. dr. Doedel. Wat vinden jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Klopt en het aantal dokters die "illegaal" de afkorting Dr. voor hun naam hebben wil ik ook geen rondje geven..
quote:laylalala schreef op 17 april 2012 @ 15:57:

Klopt en het aantal dokters die "illegaal" de afkorting Dr. voor hun naam hebben wil ik ook geen rondje geven..
quote:laylalala schreef op 17 april 2012 @ 15:33:

Sterker nog.. Er is zelfs verschil tussen "dokter" en "doctor".

Het eerste is voor een arts, het tweede voor iemand die gepromoveerd is.

Niet elke dokter is doctor en niet elke doctor is dokter..Ja duh, daarom zei ik dus ook dat het afhangt of ik iemand doctor (dr.) noem of alleen maar dokter. ;)
quote:leentjedb schreef op 17 april 2012 @ 15:24:

[...]

Persoonlijk spreek ik niemand met "doctor" of "dokter" aan. Maar ik zit dan ook nooit in de positie dat ik iets van ze nodig heb, zeg maar.Ik spreek ze ook niet zo aan hoor, staat er een beetje krom, maar bedoelde in mailcontact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven