Adventskalender

23-10-2020 20:28 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat dit jaar waarschijnlijk een rare kerst wordt, wilde ik mijzelf trakteren op een adventskalender. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Dus ik dacht, ik vraag hier eens wie er al één heeft gekocht, welke dat is en waarom. Of als je er één op het oog hebt natuurlijk :)

Mijn interesse loopt van chocola tot sokken (helaas die van Happy Socks echt te duur), dus ik laat me graag inspireren :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
30-11-2020 19:18
Die heb ik. Geen idee hoeveel verschillende theeën de Hema heeft eigenlijk, en of er dus elke dag een ander smaakje uitkomt.
Als het goed is wel.


https://www.hema.nl/on/demandware.stati ... 190710.pdf
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dit merk heeft ook heerlijke thee.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In het Parool vandaag een lijstje van 4 adventskalenders. Mijn 1e gedachte was eigenlijk: Jongens, had dat 3 weken geleden gedaan, veel kalenders zijn al lang en breed uitverkocht.
Maar misschien hebben ze er wel heel zorgvuldig 4 gekozen die dat nog niet zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
ik had hier wel wat reacties op de 1e dag verwacht.. nog niemand haar cadeautje van vandaag uitgepakt?
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
01-12-2020 14:51
ik had hier wel wat reacties op de 1e dag verwacht.. nog niemand haar cadeautje van vandaag uitgepakt?
Vast wel. :)

Ik wilde een paar dagen wachten om dan in 1x te delen wat er in enkele vakjes zat. Maar bij deze:

* hema theekalender: apple delight, groene thee
! Ik zie nu dat Hema ook een spreuk heeft op de achterkant van het doosje: Expect nothing, appreciate everything.

* etsy walnoten: klein kaarsje in de walnoot zelf
van 1 walnoothelft was een kaarsje gemaakt. Super schattig, ik vond het wel een beetje eng om te branden, maar dat ging goed.
Er zat ook een spreukje bij: Warm yourself and those you love
tonkje wijzigde dit bericht op 01-12-2020 14:58
Reden: spreuk van de Hema toegevoegd
8.91% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hem vanavond open. Mijn theekalender en mijn chocokalender. Lekker momentje voor mijzelf! :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zondag had ik al een fijne geurkaars voor rust &balans. Iets dat goed bij mij aansluit op dit moment.
Daar ga ik morgen pas verder mee.

Die van Lindt bewaar ik tot vanavond bij de koffie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet goed te delen, ik heb het eerste cadeautje van Lievelings uitgepakt maar wil het niet verklappen voor degenen die hem nog niet uitgepakt hebben.

Oké, spoiler alert dan.

Heb je de Lievelings kalender en wil je het niet weten, lees dan niet verder.

Spoiler.

Een houten kerstboom, zeg maar een stokje, met lossen takjes (soort prikkers) die je erin kunt steken en 24 kartonnen hangers voor in de boom, heel schattig. Mijn kinderen mogen om beurten de komende dagen een hanger in de boom doen, voor de 25e is er een kerstster, die heb ik er alvast bovenop gezet :)

Dit is het niet, wat ik gekregen heb, maar wél leuk:

Afbeelding

Dit idee is dus het eerste pakketje.
Alle reacties Link kopieren
Douglas : droogshampoo
Kraslot: 1e symbool voor €20.000
Alle reacties Link kopieren
Blij met mijn verlate adventskaarsje uit de Rituals 3D kalender
Het eerste vakje van de kalender van zoon was een verrassing: daar zat al iets in dat al echt op een helicopter lijkt en veel groter dan ik verwacht had. Komende weken kan hij gaan bouwen om hem via rc te laten vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend met de muesli ontbeten. :)
Ik zie alleen het nut niet in van die to go potjes. Je moet het open maken om er melk/yoghurt bij te doen maar kunt ze vervolgens niet meer sluiten. Dan moet je het alsnog los van elkaar vervoeren en kun je de muesli net zo goed in een doosje of zakje meenemen.
Alle reacties Link kopieren
dat begrijp je verkeerd; die 2go bekers zijn bedoeld voor mensen die op het werk ontbijten of de muesli tussendoor eten. die hebben hun pak melk of yoghurt in de koelkast op het werk staan. om je muesli mee te nemen zoals jij bedoeld hebben ze mepalbekers te koop, daar doe je de muesli in het deksel en de yoghurt of melk in de beker zodat je het kunt mengen als je het gaat eten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook muesli op. Ik vind de to go bekers alleen zo groot. Ik kan er 3 dagen van eten. In januari zit ook nog wel aan mijn adventskalender.

Dochter had een prinsesje van play mobil
Morgen voor mij weer een tweede zakje thee ;-)

Die to go potjes zijn leuk als tester maar ik zou ze nooit zelf bestellen. Veel teveel verpakking en inderdaad: een grote koker met je lievelingsmaak en een bakje om je muesli mee te nemen bespaart veel verpakking.

Je kunt ze wel voor deel recyclen, het papier heb ik bij oud papier gedaan, en de bakjes bewaar ik, want die kan ik altijd nog wel een keer hergebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hier aan de jasmijnthee, lekker
Tjezus, wat vals
Hier een twee zakjes jasmijnthee uit de Lipton kalender en IPA biertje uit de bierkalender! Thee vanochtend gedronken, het biertje delen we tijdens het eten
Alle reacties Link kopieren
Deze zijn ideaal, gebruik ik veel maar dan wel met de muesli en yoghurt andersom:
Afbeelding
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Uit die van Biotherm had ik vandaag Micellair water, vanavond maar eens proberen :)

M'n kraslotenkalender en geurkaarsenkalender (heeft maar 3 geuren) zijn minder interessant om te delen :P
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 4 was vandaag helemaal blij met haar roze lippenstiftje uit de Douglas Unicorn kalender. En zoon had een playmobil poppetje met kersttrui in zijn 1e vakje, waar hij nu met zusje mee aan het spelen is. Omdat er nog maar 1 poppetje is mogen de Playmobil pieten meespelen, die we al hadden :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
In een navulbare (hele schattige want door iemand zelf gemaakte) adventkalender heb ik de plaumobile kerststal en een doosje met de 3 koningen over de zakjes verdeeld. Mijn dochters en man zeiden meteen; o dan weet ik wel wie er in de 24 zit :D
Het stalletje staat op de vensterbank en wordt dus steeds voller.

Mijn zoontje vond het fantastisch. Kon niet wachten tot het open mocht. Maar ja, eerst aan tafel zitten, nog stukje kerstverhaal (blijkbaar had Maria geen zin in afwassen, dat stond in ons boek dat ze daarmee bezig was toen de engel kwam.)

En in zakje 1 zat de engel.
De engel Gabriel is dus een jongen? Nee, geen jongen en geen meisje, het is een engel. O, een transgender!
Alle reacties Link kopieren
Hier een tubetje lipbalsem van Clinique. Handig formaat voor in de tas of jaszak.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
MevrouwJack schreef:
01-12-2020 18:37
Deze zijn ideaal, gebruik ik veel maar dan wel met de muesli en yoghurt andersom:
Afbeelding
Ik kan het plaatje alleen zien als link, en alleen als ik je bericht quote.

Hoe kan het dat ik geen plaatjes kan zien in berichten?
Chocoladeaardbei schreef:
01-12-2020 19:00
Uit die van Biotherm had ik vandaag Micellair water, vanavond maar eens proberen :)

M'n kraslotenkalender en geurkaarsenkalender (heeft maar 3 geuren) zijn minder interessant om te delen :P
Ik zou het wel leuk vinden om te horen dat iemand met een krasloten adventskalender een 100.000 euro gaat winnen :P
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
01-12-2020 21:53
Ik kan het plaatje alleen zien als link, en alleen als ik je bericht quote.

Hoe kan het dat ik geen plaatjes kan zien in berichten?
misschien een iets te enthousiaste adblock ofzo?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
rozemarijn123 schreef:
01-12-2020 21:53
Ik kan het plaatje alleen zien als link, en alleen als ik je bericht quote.

Hoe kan het dat ik geen plaatjes kan zien in berichten?
Heb ik ook, maar alleen op mijn telefoon. Heel irritant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven