Advies kleine auto?

25-07-2017 20:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wij zijn op zoek naar een 2e, kleine tweedehands auto. Alleen hebben we helaas zelf absoluut geen verstand van auto's en ook geen vrienden in die branche. Mogelijk hier wat mensen die ons een richting kunnen geven?

We zoeken:
Een kleine auto, 3deurs (denk aan: ford ka, Citroën c1,...)
Max 3000 euro

Wat voor km-stand is reeel hiervoor? We zien van 70.000 tot 120.000 en ik heb geen idee wat nu een goede deal is. En auto-verkopers vertrouw ik niet zo op hun blauwe ogen...

Waar moeten we nog meer op letten (ja schade, nieuwe apk, wanneer onderhoudsbeurt gehad)?

Hopelijk mensen met auto-verstand hier :)!
De anwb heeft heel veel info online over het aanschaffen van een occasion. Ook aanbevelingen en zorgpunten van elk type auto.
Laat in ieder geval een aankoopkeuring doen .
De daihatsu cuore schijnt het allergoedkoopste kleine autootje te zijn dat er is. Ik stond best te kijken van de ruimte op de achterbank.

Rijd ook zuinig in de stad. Kilometers op de teller zegt niet heel veel. Als die kilometers vooral op de snelweg zijn gemaakt maakt het qua slijtage weinig uit.
Frizz schreef:
25-07-2017 20:39
De anwb heeft heel veel info online over het aanschaffen van een occasion. Ook aanbevelingen en zorgpunten van elk type auto.
Ah daar ga ik eens kijken, Dankje!
RP7 schreef:
25-07-2017 20:55
De daihatsu cuore schijnt het allergoedkoopste kleine autootje te zijn dat er is. Ik stond best te kijken van de ruimte op de achterbank.

Rijd ook zuinig in de stad. Kilometers op de teller zegt niet heel veel. Als die kilometers vooral op de snelweg zijn gemaakt maakt het qua slijtage weinig uit.
Daar heb ik jaren met veel plezier in gereden! Niet stuk te krijgen en inderdaad superzuinig.
Opel corsa, en dan het model B of C
gizzmo-returns schreef:
25-07-2017 20:47
Wat doet een aankoopkeuring meer dan een apk met grote beurt bijvoorbeeld?
gizzmo-returns schreef:
25-07-2017 20:47
Dit zegt niet heel veel hoor.
Zorg dat je zwart op wit krijgt dat de distributieriem niet op korte termijn vervangen hoeft te worden, dat is een dure grap.

Moet meestal om de 60000 km gebeuren, doe je het niet en hij breekt dan is de auto meestal total los.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb een extreem positief beeld. lets meet
zussel schreef:
25-07-2017 20:58
Ah daar ga ik eens kijken, Dankje!
Voorbeeld:

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotest ... 07-12/2352
zussel schreef:
25-07-2017 21:02
Wat doet een aankoopkeuring meer dan een apk met grote beurt bijvoorbeeld?

Het geeft inzicht in de staat van onderhoud en eventuele aanstaande reparaties. Wel zo handig als je er zelf geen verstand van hebt+ inschatting onkosten.
Bitje93 schreef:
25-07-2017 21:14
Zorg dat je zwart op wit krijgt dat de distributieriem niet op korte termijn vervangen hoeft te worden, dat is een dure grap.

Moet meestal om de 60000 km gebeuren, doe je het niet en hij breekt dan is de auto meestal total los.
Ik heb het even nagekeken en zie voor mijn eigen auto staan dat de distributieriem pas bij 100.000 of 120.000 km vervangen hoeft. Dat is nogal een duur grapje inderdaad dus kun je wel beter voor zijn.

Niet elke auto heeft trouwens een riem, sommige een ketting. Kettingen moet je regelmatig laten controleren op spanning en zijn iets duurzamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven