Afscheidscadeau beste vriendin

05-11-2009 14:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Over het algemeen lees ik vooral mee maar nu toch een vraagje waar jullie me misschien een beetje mee kunnen helpen...

Volgende week vertrekt mijn beste vriendin voor een aantal maanden richting Thailand, Australie, etc. en als afscheid ben ik bezig met eem boekje/schrijft met daarin allemaal foto's geplakt en lieve geschreven teksten van mezelf en zoveel mogelijk vrienden en familie. Ik wil het alleen zo graag toch nog een beetje uitbreiden met war "verrassingseffecten", dingen die ik erin kan plakken/bij kan doen/mee kan doen waar ze blij van kan worden/aan ons kan denken...

Als jullie nog leuke ideeen/tips hebben, hoor ik het graag!!
heb je niet nog bonnetjes van etentjes met haar, of visite kaartjes van restaurants of clubs waar jullie vaak samen kwamen. Of concertkaartjes of zo.
Eerste gedachte was van niet eigenlijk maar nu ik mn portemonnee doorkijk vind ik toch wel wat :D
Mijn zusje heeft een half jaar in Canada gezeten en kreeg van haar vriendin ook zo'n boekje. Die vriendin had van de plaats waar ze heen ging ook nog wat leuke tips geplakt, een foto van het honkbalteam met aanwijzingen welke mannen wel en niet de moeite waard waren. Misschien een leuk idee om er van Thailand en Australie nog wat dingen in te plakken?
Koop de dropjes / snoepjes waar jullie samen zak-ken van leeg kunnen eten, maak een foto dat jij er eentje in je mond stopt met daaronder: "eet je mee?" en plak ernaast eentje in een zakje (puntje van een plastic zakje). Datzelfde kun je natuurlijk doen met een maskertje ofzo. Of een zakje thee. Schrijf alvast een kerstkaart en stop die erin (al is dat wéér iets geschrevens). Maak een paar foto's van jezelf met allemaal verschillende gezichtsuitdrukkingen met onderschrift (NIET!!!, echt waar? En toen? hoe bedoel je? hahahaha etc), zodat ze naar die pagina('s) kan kijken als ze haar verhaal kwijt wil.
theezakjes met haar favoriete thee (of een koffiepad)

condooms voor veilige avontuurtjes

een cd, met 'jullie' muziek

Geurmonstertjes

allerlei shampoo en badschuim monstertjes

zoiets?
Ik heb zoiets ook eens gekregen en ik vond leuke herinneringen leuk om te lezen, net zoals stukjes van mensen die de moeite hadden gedaan een toepasselijk gedichtje te zoeken etc.

Wat echt een schot in de roos was voor mij, waren foto's van mijn thuis-omgeving. Dus niet van mensen maar gewoon van de buurt, of plekken waar ik graag heenging. Er zat één foto bij en als ik die bekeek kon ik het gras gewoon weer ruiken.
Kun je dat niet online zetten ipv haar extra balast mee te geven? Wellicht bedankt ze je hartelijk voor je attentie, maar laat ze het gewoon thuis omdat alles wat je mee moet zeulen plaats in neemt. Maar haar internet zal ze toch wel regelmatig checken in 't buitenland, dus wellicht 'n site waar je elke keer iets nieuws op zet wat haar aan thuis doet denken?
Dat is ook een leuk idee Elninjoo!

Toch denk ik dat één boekje niet zoveel ruimte in zal nemen en wel de moeite waard is. Ik heb van een vriendin ook weleens een heel cadeaupakket gekregen, dat was inderdaad lastiger met inpakken (ik heb het toen wel meegenomen want het was mijn eerste reis, en er zaten cadeautjes in voor elke week met een briefje, maar nu zou ik denk ik het al uitpakken en alleen datgene meenemen wat nuttig is - een eerlijk gezegd is (bijna) niets dat). Het idee is erg leuk en lief, alleen uiteindelijk geeft het de ontvanger extra gedoe.
Toen mijn vriend naar Australie ging heb ik hem en zijn kornuiten ook een overlevingsakket meegegeven, ze gingen dec en jan.

Dus een schoencadeautje, kerstballetje, kerstkaart, sterretje, condoom, In pakket voor vriend alleen het condoom papiertje....

zakdoekjes, etc etc

Gewoon leuk!

Hij en zijn vrienden vonden het een heel leuk idee, ik heb het nog vaak aan moeten horen!
Jeetje, was maar ff tussendoor gaan werken ;) en nu ik terugkom staan er zo te zien al veel leuke tips! Ben blij met jullie!!

Ga ze even rustig doorlezen en er zeker iets mee doen.
ja, girl, je kunt natuurlijk niet gaan werken. Hoe kom je daar nou weer bij
CD tje branden met muziek die jullie beiden leuk vinden of samen op hebben gedanst tijdens stappen oid?

Klein, maar vind ik persoonlijk wel lief, een sleutehanger waar je wat digitale foto's op kunt zetten?
Nou, heb alles doorgelezen

Elninjoo, ik snap jouw opmerking wel maar ik heb ook expres niet een A4 formaat genomen. Ik weet dat ze dit mee kan en wil nemen. Toen ik op reis ging had zo iets vergelijkbaars gemaakt en ik weet dat ze dit zelf ook heel leuk vindt. En geschreven houdt ze meer van dan iets online...

Geef haar express ook niet allemaal cadeautjes mee want dat is iets te veel van het goede idd haha
@ingmagh, werken?? Nee dat moet ik niet teveel doen gedurende de dag hoor! Soms even tussendoor is ok ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven