afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 23:41:

[...]

Nee hij heeft iets gehad met de bruidegom. Veel sappiger!Dat maakt het veel sappiger inderdaad, dan is het jammer dat ze weggaan, de drama die het zou hebben veroorzaakt als ze bleven was vast heel leuk om hier te lezen
quote:Annelaure schreef op 29 mei 2016 @ 23:48:

[...]

Dat maakt het veel sappiger inderdaad, dan is het jammer dat ze weggaan, de drama die het zou hebben veroorzaakt als ze bleven was vast heel leuk om hier te lezen

Alleen al tijdens 't aperitief en 't eten kan je al genoeg drama verkopen, hoor .

Daar heb je echt geen heel avondfeest voor nodig.
Net een berichtje gelezen over een communie die compleet uit de hand is gelopen in Brabant oid. Leuke feestjes dan zeg, zou mij doodschamen!
Even een tvp. Heerlijk vermakelijk topic
I may be young, but I'm not dumb.
quote:Lovely1987 schreef op 30 mei 2016 @ 00:26:

Net een berichtje gelezen over een communie die compleet uit de hand is gelopen in Brabant oid. Leuke feestjes dan zeg, zou mij doodschamen!Heb je een link?
http://m.telegraaf.nl/bin ... ie-eindigt-in-vechtpartij
Altijd gezellig zo'n KINDERcommunie
quote:duet schreef op 29 mei 2016 @ 23:39:

Ik moet opeens denken aan de bruiloft van een oud-collega. Zij trouwde binnen een of andere geloofsgemeenschap, waar wij als collega's niks van kenden. Ze trouwde op een doordeweekse dag 's avonds. Mijn man en ik moesten die dag gewoon werken en de locatie lag op anderhalf uur rijden van ons huis, dus toen de dienst begon, kwamen wij te laat. Wij en nog meer collega's konden niet meer in het zaaltje en hebben een uur in de gang staan wachten tot alles achter de rug was. Daarna mochten we naar een ander zaaltje waar "het feest" werd gegeven. Na het bruidspaar gefeliciteerd te hebben, moest iedereen plaats nemen op stoelen en begon de voorstelling: allerlei opvoeringen met insider-grappen van de geloofsgemeenschap. Wij begrepen er weinig van. We zaten met de groep collega's op de achterste rij en zagen een tafel met flesjes drinken staan, dus we begonnen wat flesjes door te geven zodat we in ieder geval wat te drinken hadden. We werden meteen terug gefloten door leden van de gemeenschap: nee, dat mocht niet! Afblijven! Na anderhalf uur toneelstukjes, was het pauze en mocht iedereen een flesje drinken gaan halen. Het was op dat moment al 22.30 uur. Wij hebben snel afscheid van het bruidspaar genomen, we moesten immers nog anderhalf uur terug naar huis rijden en de dag erna weer werken. Dat werd uiteraard niet in dank afgenomen. We waren overigens niet de enigen die maakten dat ze weg kwamen.Oh god. De hel!
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 29 mei 2016 @ 22:18:

[...]

In mijn ervaring zijn bruiloften zónder ceremoniemeester daarentegen meestal de gezelligste. Dan hoeft er direct ook een stuk minder.Soms wel, soms niet. Bij sommige feesten is het toch wel handig dat iemand iets organiseert omdat anders de kans groot is dat het een dooie boel is of een ongeorganiseerd zooitje. Als de dag zich op verschillende locaties afspeeld is het toch handig als iemand de boel organiseert en de leiding neemt. Maar wel op een zodanige manier dat hij/zij niet op de voorgrond treedt. Gewoon zorgen dat mensen op tijd in de bus zitten e.d. en dat de boel in de feestzaal gereed is als de gasten aankomen.
quote:viva1966 schreef op 30 mei 2016 @ 09:01:

[...]

Soms wel, soms niet. Bij sommige feesten is het toch wel handig dat iemand iets organiseert omdat anders de kans groot is dat het een dooie boel is of een ongeorganiseerd zooitje. Als de dag zich op verschillende locaties afspeeld is het toch handig als iemand de boel organiseert en de leiding neemt. Maar wel op een zodanige manier dat hij/zij niet op de voorgrond treedt. Gewoon zorgen dat mensen op tijd in de bus zitten e.d. en dat de boel in de feestzaal gereed is als de gasten aankomen.En de bruiloften waar dat dus vanzelf gaat (ook omdat er dus niet zoveel moet), zijn in mijn beleving de leukste.
IMHO
Ik ben zo blij dat onze bruiloft er (nog steeds) niet tussen staat. Straks alweer 5 jaar geleden, geweldige dag gehad en volgens mij onze gasten ook.
tvp
Ik ga over een week trouwen en heb uit dit topic heel veel dingen gehaald waarvan ik weet die NIET te doen
Eigenlijk zou iedereen die een beetje een "groot" feest geeft verplicht moeten worden eerst dit topic te lezen .

Of het nu gaat om een doop, een communie, een groot verjaardagsfeest of pakweg een huwelijk.
Nou inderdaad. En eigenlijk is het best simpel. Als je je gasten geen dingen oplegt, ze goed verzorgt qua eten en drinken en ze niet wegstuurt tussen ceremonie en feest dan kom je al een heel eind.

En dan gedraag ik me echt wel als een voorbeeldige gast. Ik neem een mooi cadeau en goed humeur mee, ik zie er feestelijk uit, ik ben ruim op tijd en ik verleen met alle liefde hand- en spandiensten.

Maar als ik bij voorbaat al in verkleedkleren moet komen, de cm drie kantjes met geboden meestuurt met de uitnodiging en ik in mijn carnavalsjurk in de plaatselijke snackbar mijn diner moet regelen dan haak ik af.
quote:made@kate schreef op 30 mei 2016 @ 21:52:

Nou inderdaad. En eigenlijk is het best simpel. Als je je gasten geen dingen oplegt, ze goed verzorgt qua eten en drinken en ze niet wegstuurt tussen ceremonie en feest dan kom je al een heel eind.

En dan gedraag ik me echt wel als een voorbeeldige gast. Ik neem een mooi cadeau en goed humeur mee, ik zie er feestelijk uit, ik ben ruim op tijd en ik verleen met alle liefde hand- en spandiensten.

Maar als ik bij voorbaat al in verkleedkleren moet komen, de cm drie kantjes met geboden meestuurt met de uitnodiging en ik in mijn carnavalsjurk in de plaatselijke snackbar mijn diner moet regelen dan haak ik af.Helemaal mee eens
Volg dit topic al een tijdje, en baal er stiekem van dat ik niet kan bijdragen. De laatste bruiloft die ik heb bijgewoond heeft het bruidspaar rond de 100 000 euro gekost en was aan alle kanten perfect, behalve dat de bruid er uitgemergeld uitzag om in haar eigen ontworpen jurk te passen, paraderend op haar hakken die ze in Amerika heeft gekocht (speciaal daarheen voor de outfit, maar is alleen geslaagd voor de schoenen). Achteraf van de bruidegom gehoord dat 2/3 van het beschikbaar eten onaangeroerd is gebleven. Ja wat wil je met 38 gangen?

Het was verschrikkelijk over de top en een geweldige ervaring. Sorry voor de offtopic-heid. Binnenkort weer naar een bruiloft, dus wie weet
quote:juffert22 schreef op 30 mei 2016 @ 16:44:

Ik ga over een week trouwen en heb uit dit topic heel veel dingen gehaald waarvan ik weet die NIET te doen Haha. Hier iets later maar het onderste ook. Als ik het zo lees heb ik best goed gepland
quote:Biebe schreef op 31 mei 2016 @ 01:56:

Volg dit topic al een tijdje, en baal er stiekem van dat ik niet kan bijdragen. De laatste bruiloft die ik heb bijgewoond heeft het bruidspaar rond de 100 000 euro gekost en was aan alle kanten perfect, behalve dat de bruid er uitgemergeld uitzag om in haar eigen ontworpen jurk te passen, paraderend op haar hakken die ze in Amerika heeft gekocht (speciaal daarheen voor de outfit, maar is alleen geslaagd voor de schoenen). Achteraf van de bruidegom gehoord dat 2/3 van het beschikbaar eten onaangeroerd is gebleven. Ja wat wil je met 38 gangen?

Het was verschrikkelijk over de top en een geweldige ervaring. Sorry voor de offtopic-heid. Binnenkort weer naar een bruiloft, dus wie weet

Wel leuk om dat eens mee te maken joh.

Zo lijkt mij ook een Bruiloft andere cultuur mooi eens mee te maken, mits ook echt styling a la andere cultuur.

Zo anders vaak, met meerdere jurken, kleurrijk, vrolijk, tradities etc.

Op TLC is net programma 4 Weddings. Niet dat ik dat nou standaard kijk, echter soms bij het zappen blijf ik steken. Best grappig om te kijken.
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 21:16:

[...]

Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.Ik dacht even dat je bedoelde dat het bruidspaar zelf vroeg vertrekt. Waarom dat feest dan, dacht ik nog. Maar als er gasten vroeg vertrekken zullen ze vast een goede reden hebben. Misschien is een van hen wel ziek en is het te vermoeiend, zo'n lange dag.
quote:Troeteltje schreef op 31 mei 2016 @ 06:46:

[...]

Wel leuk om dat eens mee te maken joh.

Zo lijkt mij ook een Bruiloft andere cultuur mooi eens mee te maken, mits ook echt styling a la andere cultuur.

Zo anders vaak, met meerdere jurken, kleurrijk, vrolijk, tradities etc.

Op TLC is net programma 4 Weddings. Niet dat ik dat nou standaard kijk, echter soms bij het zappen blijf ik steken. Best grappig om te kijken.

In Nederland kan je die styling voor 90% van de huwelijken in 'andere cultuur'-stijl samenvatten als: nepmarmer, nepgoud, plastic kroonluchters, heel veel spiegels en alles overgoten met een sausje van de halve Blokker aan nepbloemen, organza en glitters.

Mèt overvloedig en heerlijk eten, dat dan weer wel.
Tvp
quote:the-dowager schreef op 31 mei 2016 @ 07:23:

[...]

In Nederland kan je die styling voor 90% van de huwelijken in 'andere cultuur'-stijl samenvatten als: nepmarmer, nepgoud, plastic kroonluchters, heel veel spiegels en alles overgoten met een sausje van de halve Blokker aan nepbloemen, organza en glitters.

Mèt overvloedig en heerlijk eten, dat dan weer wel. Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt, en het overgrote deel van de bruiloften die ik heb meegemaakt zijn van een andere cultuur.
quote:Biebe schreef op 31 mei 2016 @ 01:56:

Het was verschrikkelijk over de top en een geweldige ervaring. Sorry voor de offtopic-heid. Binnenkort weer naar een bruiloft, dus wie weet 100000 euro???
Onze bruiloft was denk ik ook wel een beetje sneu als ik dit topic zo lees.

Wij zijn op een maandagmorgen getrouwd met 10 mensen erbij. Geen cent te makken. Daarna gaan brunchen bij het café waar ik werk ( en waar we dus niets hoefden te betalen) met allerlei lekkere broodjes etc en daar waren vrienden en andere familie ook bij.

En hoe het gebeurde weet ik zelf nog niet eens want de bedoeling was brunchen en naar huis maar er is niemand voor 2 uur snachts naar huis gegaan en het is een echt feest geworden. Hele mooie dag was dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven