Altijd steekproef bij zelfscan
dinsdag 12 augustus 2025 om 13:48
De titel zegt het al. Elke keer als ik bij dezelfde winkel via de zelfscan afreken, word ik gecontroleerd met een steekproef. Mijn man nooit. Af en toe moet ik ook echt lang wachten tot er een medewerker komt (die werkt dan eerst de rij bij de kassa af en had ik net zo goed in de rij kunnen staan) en dat vind ik irritant. Ik denk dat ze gezichtsherkenning hebben of zo, want het gebeurt altijd. Wie heeft dat ook?
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:25
Tjonge wat kinderachtig.S7rin schreef: ↑12-08-2025 15:07Ik ga tegenwoordig extra langzaam, dom en onhandig al mijn boodschappen weer uit de tas halen, zoeken naar de streepjescodes op de verkeerde kant van de verpakking en sta er dan ook op dat alles zelf te doen, "want ik heb het zo zorgvuldig ingepakt."
In die tijd die ze nodig hebben om mij te controleren, red ik twee andere klanten van hun controle.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:32
Waarom is dat een rare combinatie?Lemon_Pledge schreef: ↑12-08-2025 13:51Koop je rare combinaties? Wel scheerschuim maar geen mesjes?
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:42
Samen gebruikt wel maar toch niet tegelijk op?BeeDifferent schreef: ↑12-08-2025 18:42Omdat die vaak samen gebruikt worden en scheermesjes duur zijn en vaak gejat worden.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:44
Heb je dat bij verse broodjes? Want daar hadden wij het laatst bij. Toen had man 6 verse kleine broodjes gekocht.Dutchgirly schreef: ↑12-08-2025 17:21Dat laatste vind ik erg interessant. Ik word ook heel vaak gecontroleerd. Meestal koop ik alleen broodjes bij de zelfscan. En dan komt die controle en dan kunnen ze dat niet uitvoeren want die broodjes hebben geen streepjescode. Dan wordt het weggedrukt en moet alles opnieuw ingevoerd. En zo blijf ik in een loop van controles hangen; super irritant.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:49
Volgens mij is dat een broodje aap. Ze zeggen ook dat je steekproefcontrole krijgt als je dure artikelen hebt gescand, wat natuurlijk onzin is want waarom zou je juist de dure artikelen scannen als je van plan bent te jatten. En dat je steekproefcontrole krijgt als je te lang in de winkel hebt rondgelopen, wat ze helemaal niet kunnen weten als je gewoon bij de zuil scant. En net las ik weer iemand die juist steekproefcontrole krijgt als ze goedkope artikelen heeft gescand. Ik denk echt dat het random gaat. Met dien verstande dat je, als je een keer bent betrapt op een vergissing, daarna nog wel één of twee keer kunt rekenen op een nieuwe steekproefcontrole. Maar als je te goeder trouw was tijdens het vergissen is dat natuurlijk geen enkel probleem.BeeDifferent schreef: ↑12-08-2025 18:42Omdat die vaak samen gebruikt worden en scheermesjes duur zijn en vaak gejat worden.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:53
Ik heb ze bijna nooit ( misschien wel echt nooit) tegelijk gekocht.BeeDifferent schreef: ↑12-08-2025 18:42Omdat die vaak samen gebruikt worden en scheermesjes duur zijn en vaak gejat worden.

Koop scheermesjes al bijna nooit in de supermarkt.
Vind dit echt een onlogisch voorbeeld.

dinsdag 12 augustus 2025 om 18:55
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:00
Ik pak mijn jumbopas en bevrijdt hiermee een handscanner. Ik flaneer van schap tot schap met een vaste volgorde. Tenzij ik tussendoor ideeën krijg voor maaltijden of een verzoek op de app en als een kip zonder kop de winkel door moet. Als je netjes scant heb je niks te vrezen en ja ook ik heb wel eens iets vergeten en hop op de band voor nacontrole. Ik ben niet foutloos.
Aan de andere kant had ik ook wel eens dienst in het ziekenhuis. Ik lekker de jumbo in. Alles gescand en natuurlijk controle. Niks aan de hand tot er iets fout ging en mijn hele transactie weg was en mijn volle kar opnieuw gescand moest worden. Toen kreeg ik een oproep voor het ziekenhuis en moest ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis zijn. Meisje hoorde het...geen zorgen we regelen wat. Ze hebben alles gescand, kar ergens gestald, tassen ingepakt en ijsspul in de vriezer bewaard. Ik kon het later zo ophalen. Tof toch!
Aan de andere kant had ik ook wel eens dienst in het ziekenhuis. Ik lekker de jumbo in. Alles gescand en natuurlijk controle. Niks aan de hand tot er iets fout ging en mijn hele transactie weg was en mijn volle kar opnieuw gescand moest worden. Toen kreeg ik een oproep voor het ziekenhuis en moest ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis zijn. Meisje hoorde het...geen zorgen we regelen wat. Ze hebben alles gescand, kar ergens gestald, tassen ingepakt en ijsspul in de vriezer bewaard. Ik kon het later zo ophalen. Tof toch!
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:05
Zeker tof. Ik heb ook niks te verbergen, want ik vind het scannen zelf wel handig en ik steel niet. Ik merk alleen dat als ik zo lang moet wachten en elke keer een steekproef krijg, ik de winkel en daar winkelen niet meer fijn vind. De afgelopen 10x ben ik serieus 10x gesteekproeft. Mijn man is 7x geweest, geen enkele keer! En we bestellen online, dus het zijn echt de tussendoor boodschapjes. Fruit, hagelslag enz. zoiets. Ik stond er eerst ook in van: ik heb niks te verbergen, ze doen gewoon hun werk enz. Maar na zoveel keer voel ik me gewoon niet meer fijn daar, ook al heb ik niks te verbergen.
heksenkaas wijzigde dit bericht op 12-08-2025 19:09
29.63% gewijzigd
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:08
Maak je niet zo druk...even wachten, steekproef en weer door. Blijven lachen en vriendelijk lachen. Er komt vast een tijd dat je geen controle krijgt.Heksenkaas schreef: ↑12-08-2025 19:05Zeker tof. Ik heb ook niks te verbergen, want ik vind het scannen zelf wel handig en ik steel niet. Ik merk alleen dat als ik zo lang moet wachten en elke keer een steekproef krijg, ik de winkel en daar winkelen niet meer fijn vind. De afgelopen 10x ben ik serieus 10x gesteekproeft. Mijn man is 7x geweest, geen enkele keer! En we bestellen online, dus het zijn echt de tussendoor boodschapjes. Fruit, hagelslag enz. zoiets.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:10
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:11
Ja precies. Ik kom niet zo veel meer in de super, omdat ik de boel tegenwoordig laat bezorgen. Maar als ik per ongeluk een keer controle krijg onderga ik het met een vriendelijke lach op mijn gezicht. Die mensen doen uiteindelijk toch ook gewoon maar hun werk niewaar.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:12
Maar je fietst nu verder...dat is toch meer dan die 5 min wachten?Heksenkaas schreef: ↑12-08-2025 19:10Ja is ook, tot ik ook nog eens 5 minuten moest wachten en er geen medewerker kwam.
Ik fiets gewoon een paar winkels verder. Maar niemand die dat ook heeft? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het toeval is.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:14
Dan kun je naar een andere supermarkt waar het je beter bevalt.Heksenkaas schreef: ↑12-08-2025 19:05Zeker tof. Ik heb ook niks te verbergen, want ik vind het scannen zelf wel handig en ik steel niet. Ik merk alleen dat als ik zo lang moet wachten en elke keer een steekproef krijg, ik de winkel en daar winkelen niet meer fijn vind. De afgelopen 10x ben ik serieus 10x gesteekproeft. Mijn man is 7x geweest, geen enkele keer! En we bestellen online, dus het zijn echt de tussendoor boodschapjes. Fruit, hagelslag enz. zoiets.
Supermarkten zijn niet transparant over hoe de ai werkt, dus we weten niet waarom jij wel controles krijgt en je man niet. Alles wat hier gezegd wordt kan broodje aap of waar zijn. Ik denk dat het allemaal wel wat ingenieuzer in elkaar zit dan mesjes en scheerschuim.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:26
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:33
Dan hebben de scans bij jou meer ruimte dan de zelfscans in mijn supermarkt. Als je daar een bakje aardbeien neerzet en vervolgens een pak kattengrit, dan ligt dat bakje met de aarbeien op de supermarktvloer.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:42
Bij ons past dat ook niet. Ik heb ook wel eens steekproef bij 1 product. Zie je ook in 1 oogopslag.Henk-und-Roelie schreef: ↑12-08-2025 19:33Dan hebben de scans bij jou meer ruimte dan de zelfscans in mijn supermarkt. Als je daar een bakje aardbeien neerzet en vervolgens een pak kattengrit, dan ligt dat bakje met de aarbeien op de supermarktvloer.
Puber kreeg laatst een hele tirade over zich heen. Die heeft kassa, klantenservice en zelfscan onder beheer. Alles tegelijk natuurlijk...tranquilo tranquilo en terug in je mand aldus puber.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:44
Bij Dirk hangen er bij sommige schappen bordjes dat ze altijd een steekproef doen als je die dingen koopt. Bij de energydrink enzo. Ik word inderdaad altijd gecontroleerd als ik dat scan.Lady*Voldemort schreef: ↑12-08-2025 18:49Volgens mij is dat een broodje aap. Ze zeggen ook dat je steekproefcontrole krijgt als je dure artikelen hebt gescand, wat natuurlijk onzin is want waarom zou je juist de dure artikelen scannen als je van plan bent te jatten.
Wat er gebeurt als je niks scant, weet ik niet.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:48
Wat is hier raar aan? Het ene kan toch gewoon op zijn en het andere niet, je hebt toch niet altijd allebei die dingen tegelijk nodig?Lemon_Pledge schreef: ↑12-08-2025 13:51Koop je rare combinaties? Wel scheerschuim maar geen mesjes?
Ik koop sowieso veel vaker scheerschuim dan mesjes, omdat mijn zoon graag met scheerschuim speelt. Ik heb niet het idee dat ik er vaker door word gecontroleerd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:55
Ik word niet altijd gecontroleerd, maar het werkt wel steeds meer irritatie bij me op. Het fijne van zelfscan vond ik dat het snel is en je niet gezellig hoeft te kletsen met de caissière. En dat is nu eindeloos wachten op, inderdaad, een puber die 3 gangpaden verderop geacht wordt ook de vakken te vullen en zoo onhandig en langzaam staat te scannen dat ik dan meestal toch maar een praatje maak want anders is het ook zo ongemakkelijk.
Als ik even vlug een boodschap moet doen, ga ik soms liever naar de bakker of de kaasboer of de ekowinkel want dan schiet het tenminste op.
Als ik even vlug een boodschap moet doen, ga ik soms liever naar de bakker of de kaasboer of de ekowinkel want dan schiet het tenminste op.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in