anonieme ov-chipkaart

18-06-2014 15:35 12 berichten
Goedemiddag,

Weet iemand of je met een anonieme ov-chipkaart ook met de trein kunt reizen of moet je er eerst een ns-abonnement opzetten?
Alle reacties Link kopieren
http://lmgtfy.com/?q=Ns+anonieme+Ov+chipkaart
Als je zorgt voor minimaal ¤20 saldo EN het product reizen op saldo ns er opzet kan je reizen.
Bij de automaten op een NS station kun je je kaart geldig maken om met de trein te reizen.
Hoeft niet, meer dan 20 euro erop en je kunt ermee reizen. Heb ik ook net gedaan.
En als je nu verder reist dan voor 20 euro? Gaan dan alle alarmbellen af als je het station uitloopt?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Nee, iemand die ik ken deed dat als hij naar Groningen gaat, niet uitchecken is goedkoper. Weet niet of het nog steeds kan.
quote:mayou schreef op 18 juni 2014 @ 17:02:

Hoeft niet, meer dan 20 euro erop en je kunt ermee reizen. Heb ik ook net gedaan.Ik moest er echt wel NS-reizen op laten zetten. Als je je kaart bij het NS loket gekocht hebt, hoeft dat waarschijnlijk niet meer.
Later is nu
Ik niet hoor, heb een paar jaar geleden ov kaart gekocht bij de sigarenboer en vorige maand 40 euro opgezet en kon zo met de trein mee.
quote:vandale schreef op 18 juni 2014 @ 17:06:

En als je nu verder reist dan voor 20 euro? Gaan dan alle alarmbellen af als je het station uitloopt?Zijn er enkele reizen die duurder zijn dan 20 euro?
quote:Rubber_Ducky schreef op 19 juni 2014 @ 21:44:

[...]

Zijn er enkele reizen die duurder zijn dan 20 euro?Ja, Vlissingen-Groningen is bv ¤25,40
Bij NS moet er ROS opstaan (Reizen Op Saldo) en een minimum bedrag van 20 euro (Anonieme kaart). Altijd kijken of je ROS op je kaart hebt staan. Anders kan je het er idd bij een NS automaat opzetten en dan is de bedoeling dat je je keuze 1e klas of 2e klas reizen aangeeft. Als je niet uitcheckt en je doet dat meerdere keren dan blokkeert de kaart en kan je er niets meer mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven