Artikelen Lees ook

02-04-2021 16:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We lezen geregeld in verschillende topics commentaren en reacties op de artikelen van de Leesook. Dat mag uiteraard, maar om te zorgen dat we dit wat meer gestructureerd kunnen doorgeven aan de redactie, hebben wij bedacht om hier een speciaal topic voor te openen.
Even voor de volledigheid: Wij moderators hebben geen invloed op de inhoud of op de plaatjes die gebruikt worden.

Dus, staan er fouten in een artikel, laat het hier weten. Klagen over de Leesook mag uiteraard ook, maar verwacht niet dat ie daardoor zal verdwijnen.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam

p.s. voor wat ontspanning, voor de gein (er gebeurt namelijk niks mee) en omdat het kan, een polletje en plaatje:

Afbeelding

De Leesook is:

Totaal aantal stemmen: 145

leuk! (4%)
niet leuk (48%)
voor vieze oude mannetjes (39%)
goed voor de groenteboer (3%)
slecht voor de fruitteler (3%)
handig als je spoilers wil lezen (3%)
verdient een blom Geen stemmen
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Anique2009 schreef:
02-04-2021 18:38
Ik mis de optie anders:

Namelijk totaal oninteressant en vaak misplaatst en bovenal smakeloos. Ik zie graag dat jullie de Lees ook vervangen door iets dat net zo nutteloos is maar over het algemeen minder aanstootgevend: reclame. Die kan ik tenminste via mijn adblock omzeilen.

En als je geen invloed hebt op de Lees ook, zou het je als mod sieren om daar zelf eens afstand van te nemen. Maar dat vraagt om iets als een moreel kompas, iets waarvan al vaker wordt afgevraagd of jullie daarover beschikken.
Ik ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met er afstand van nemen? Hoe zie je dat voor je?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
02-04-2021 18:40

Ik vraag me bovendien al een tijd af waarom ik de laatste tijd vrijwel dagelijks domme koppen als "deze drie sterrenbeelden houden van seks" of "deze drie sterrenbeelden hebben vandaag geluk" lees. Was het geld voor een hele horoscoop op? En sowieso: horoscopen zijn toch voor tienerblaadjes? Dit forum wordt bevolkt door vrouwen van 40+! :rofl:
Bingo!
Lees ook is altijd ingeklapt dus gelukkig zie ik die meuk nooit meer en mocht dat per ongeluk toch eens te zien zijn, klik ik die belachelijk slechte baggerzooi nooit aan

Oja, en addblocker dus ook geen advertenties :cheer2:
anoniem_63c68f72e6a79 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 19:53
14.14% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
02-04-2021 19:39
Ik ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met er afstand van nemen? Hoe zie je dat voor je?
Dat jullie zeggen dat deze inhoud jullie ook niet aanspreekt, maar dat de adverteerders daar iets mee hebben./van jullie verwachten. En dat dan bij ieder artikel herhalen. En 1 of andere uiting dat jullie dat ook menen, want actions speaks louder than words ..... [...]
anoniem_6429c3ce3cf35 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 19:54
13.01% gewijzigd
Geweldig de Lees Ook! echt de kwaliteitscontent waarvoor ik hier kom. Goed geschreven, fijne research, gevat en grappig en van tijd tot tijd rooie oortjes van de gewaagde onderwerpen!




geintje natuurlijk - ik heb gewoon een adblocker.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-04-2021 18:40
Het valt mij op dat die artikelen altijd vol spelfouten staan, echt, het niveau is om te huilen. De gemiddelde groep 6 leerling schrijft volgens mij nog met minder fouten.
Verder zijn de onderwerpen ook vaak ontzettend infantiel, of juist ontzettend goor.

Ik vraag me bovendien al een tijd af waarom ik de laatste tijd vrijwel dagelijks domme koppen als "deze drie sterrenbeelden houden van seks" of "deze drie sterrenbeelden hebben vandaag geluk" lees. Was het geld voor een hele horoscoop op? En sowieso: horoscopen zijn toch voor tienerblaadjes? Dit forum wordt bevolkt door vrouwen van 40+! :rofl:
Stagiaires. Ik zweer het je. Kan niet anders.
Alles komt goed, alleen de rest niet
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2021 20:07
Reden: provoceren
98.86% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2021 20:08
Reden: provoceren
98.12% gewijzigd
Anique2009 schreef:
02-04-2021 19:57
[...]
Jeetje
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2021 20:09
Reden: quote verwijderd
34.60% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2021 20:08
Reden: provoceren
98.82% gewijzigd
De Lees Ook moet duidelijk zo min mogelijk kosten, net als dit forum. Het moet geld opbrengen, dus voor kliks zorgen, dus staan er clikbaittitels boven. Maar de inhoud is vreselijk oppervlakkig. Ik vraag me echt af welke lezers je daarmee denkt te trekken.
En als het geen directe clickbait is, dan is het sponsoring.

Kijkt de redactie uberhaupt wel naar hoeveel kliks een bepaald artikel oplevert? En hoe lang de klikkers op die pagina blijven, lang genoeg om het hele artikel te lezen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand oprecht geïnteresseerd is in bijv horoscopenegblaat.
Marana schreef:
02-04-2021 21:03
Kijkt de redactie uberhaupt wel naar hoeveel kliks een bepaald artikel oplevert? En hoe lang de klikkers op die pagina blijven, lang genoeg om het hele artikel te lezen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand oprecht geïnteresseerd is in bijv horoscopenegblaat.

Dat hoeft toch ook niet? De klik is alles wat je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
De Leesook moet wel blijven hoor. Waar moet ik anders lezen waarom Gwyneth Paltrow kritiek krijgt op hoe ze haar anti-zonnebrand opsmeert?
Tjezus, wat vals
RikM schreef:
02-04-2021 16:59
Ik vind het helemaal top. Van mij mag die balk nog wel wat groter.

Ja ik heb ook LEUK! en "goed voor ouwe vieze mannetjes gestemd".
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-04-2021 18:40
Het valt mij op dat die artikelen altijd vol spelfouten staan, echt, het niveau is om te huilen. De gemiddelde groep 6 leerling schrijft volgens mij nog met minder fouten.

Nou dit inderdaad! Kom op zeg, je naam en foto staan erbij, waarom lees je het niet nog een keertje door voor je de boel online plempt? Dat is toch gênant, zo’n riedel aaneengeregen taalfouten terwijl je jezelf als stukjesschrijver profileert.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
02-04-2021 19:34
(...)Werk het uit, zoek uit wat écht vernieuwend is, recente wetenschappelijke informatie of toys die recent op de markt gebracht zijn(...)
Maar liever zou ik diepgaandere (ja, ja) artikelen lezen, over spraakmakende vrouwen in politiek of economie, of actuele discussieonderwerpen(...)
Te irreële verwachtingen van het format van VIVA. Inmiddels weet ik dat ik zowel van de moderators als van de redactie geen enkele kwaliteit hoef te verwachten.
Als je journalistieke diepgang zoekt ben je beter uit bij de Quest of Groene Amsterdammer oid.
wij slapen nooit.
botanietje schreef:
02-04-2021 21:53
Nou dit inderdaad! Kom op zeg, je naam en foto staan erbij, waarom lees je het niet nog een keertje door voor je de boel online plempt? Dat is toch gênant, zo’n riedel aaneengeregen taalfouten terwijl je jezelf als stukjesschrijver profileert.
Kwestie van niet kunnen vrees ik, steeds meer mensen hebben het Nederlands niet goed onder de knie. Maar dat er daar niemand is die het even kan corrigeren corrigeert maakt het wel erg schrijnend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie die ellende gelukkig al jaren niet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Clickbait, seks verkoopt en we schatten onze lezers in als niet al te snuggere, oppervlakkige jonge meisjes. Vaak slecht geschreven of vertaald.
Alle reacties Link kopieren
In het artikel over AMFI: .... ondervraagden... :facepalm:
In de poll mis ik de optie: Tenenkrommend.
oudblond wijzigde dit bericht op 04-04-2021 11:07
Reden: Toevoeging
26.71% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
"Dit is reden waarom vrouwen schaamhaar hebben."

Waar zitten we mensen, bij de Tina? En schaamhaar bij mannen heeft heel andere redenen dan blijkbaar?
Wel een slimme truc, door dit topic klik ik nu vaker artikelen aan.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 21:18
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
04-04-2021 18:47
Wel een slimme truck, door dit topic klik ik nu vaker artikelen aan.
Niet onze intentie, het is geen trucje om meer traffic naar de artikelen te krijgen. We hebben het topic geopend om het voor ons wat makkelijker te maken. Nu staan de klachten over de lees ook overal en willen ze nog weleens onder sneeuwen. En op deze manier kunnen we de redactie makkelijker verwijzen naar de klachten ;) .
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb ooit speciaal vanwege de LeesOok een adblocker op mijn telefoon gezet, dus ook van mij mag de lat wel ietsje hoger. Slecht geschreven ook vaak met veel taalfouten, nog los van de inhoud.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 23:14
99.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven