Automaat auto kopen

22-07-2021 11:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onlangs heb ik mijn rijbewijs gehaald voor een automaat en ben ik opzoek naar een auto. Momenteel valt het mij op dat de vraag erg hoog is naar automaten, maar het aanbod is erg laag. Het gebruik van een auto is niet noodzakelijk voor werk etc, maar wel fijn om te gaan en staan waar je wil. Mijn vriendin woont namelijk ook op een afstand waar je wel met de auto heen moet.

Wat is jullie ervaring met een auto kopen (automaat)? Waar moet je op letten en wat voor merken zijn betrouwbaar? Ook ben ik benieuwd in welke tijd je het best een auto kan kopen. Zelf ben ik een beginnend bestuurder dus ik wil niet teveel geld uitgeven voor een auto, aangezien er ook een hoop naar verzekering gaat.

Mijn voorkeur:
- Max €10.000
- Benzine auto
- Vanaf 2012
- Max 120.000 km op de teller
- hoeft niet een extreem grote auto te zijn. 2 deurs is ook prima
w21 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 12:50
Reden: ..
4.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
w21 schreef:
22-07-2021 12:56
Zelf vind ik een compacte auto die zuinig rijdt ook prima :) zelf woon ik in Groningen en ben ik al bij 2 dealers in de buurt geweest: Louwman (vrij bekend) en een Suzuki dealer. Ze hadden momenteel erg weinig keus en hadden ook geen inzicht in wanneer ze weer occasions zouden krijgen. Zelf kreeg ik ook het advies om naar Japanse auto’s te kijken. Vaak zijn Franse auto’s volgens de dealer probleemauto’s.
Zouden jullie mij aanraden voor een automaat om door heel het land te zoeken of toch een auto te kopen binnen een straal van 50km? Er is namelijk weinig keus momenteel.

Bedankt voor de leuke adviezen, kan ik echt wat mee!
Ik heb een Peugeot 108 automaat van 2017. Eerst private lease en anderhalf jaar geleden heb ik hem overgekocht. Weliswaar een Franse auto, maar motor en versnellingsbak/automaat is Toyota. En dat geldt ook voor de 107 en Citroën C1. Eigenlijk zijn het gewoon Aygo’s met een ander buitenkantje. En dat weten dealers ook wel.
Alle reacties Link kopieren
w21 schreef:
22-07-2021 12:56
...
Zouden jullie mij aanraden voor een automaat om door heel het land te zoeken of toch een auto te kopen binnen een straal van 50km? Er is namelijk weinig keus momenteel.

Bedankt voor de leuke adviezen, kan ik echt wat mee!
Zeker overal kijken! En als je dat zoekgebied te groot vindt, je gaf zelf ook al aan dat je een auto nodig hebt om bij je vriendin te kunnenkomen, dus mogelijk kun je bij haar in de omgeving ook op onderzoek uit?

Wij hebben een Mitsubishi Outlander, rijdt lekker, maar is denk ik een maat te groot voor je (vind ik zelf ook). Daarnaast rijden we nu een VW polo schakel, maar ik heb een tijdje in een VW polo automaat gereden en ik ben en blijf fan van polo's, rijdt gewoon heerlijk en je krijgt ze overal tussen geprakt :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je een prius aanraden. Betrouwbare en veilige auto.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu voor de tweede maal een ex leaseauto gekocht. Eerste keer bij athlon en tweede keer bij carnext. Dat is me heel goed bevallen. Bij carnext zie ik 161 automaten onder de 10.000 euro.
Team automaat hier. Ik rij al jaren Toyota. Nooit problemen mee gehad, maar vanwege lease altijd nieuwe auto's. Maar ik kan Toyota aanraden.
Alle reacties Link kopieren
w21 schreef:
22-07-2021 12:58
Ik ben nu erg benieuwd! Je mag me het zeker doorgeven. Bedankt :)
Ik stuur je een bericht!
Alle reacties Link kopieren
SonjaS schreef:
22-07-2021 13:42
Ik stuur je een bericht!
Alle reacties Link kopieren
SonjaS schreef:
22-07-2021 13:52
Kan het kloppen dat ik je berichtje nog niet binnen heb?
Alle reacties Link kopieren
Lou99 schreef:
22-07-2021 13:35
Zeker overal kijken! En als je dat zoekgebied te groot vindt, je gaf zelf ook al aan dat je een auto nodig hebt om bij je vriendin te kunnenkomen, dus mogelijk kun je bij haar in de omgeving ook op onderzoek uit?

Wij hebben een Mitsubishi Outlander, rijdt lekker, maar is denk ik een maat te groot voor je (vind ik zelf ook). Daarnaast rijden we nu een VW polo schakel, maar ik heb een tijdje in een VW polo automaat gereden en ik ben en blijf fan van polo's, rijdt gewoon heerlijk en je krijgt ze overal tussen geprakt :-D
Is het vanwege garantie wel verstandig om een auto in het zuiden van nl te kopen bijvoorbeeld? Aangezien je dan daarheen moet als die garage alleen daar zit als je iets krijgt met de auto binnen die garantietermijn
Alle reacties Link kopieren
Als je een auto koopt die verder niet bijzonder is zou ik geen auto ver weg halen. Het is niet handig om erheen te rijden ivm garantie. Tenzij de garage je de mogelijkheid geeft om het probleem lokaal op te laten lossen op hun kosten. Mits het natuurlijk onder garantie valt, lang niet alles valt onder garantie.
Alle reacties Link kopieren
w21 schreef:
22-07-2021 17:37
Is het vanwege garantie wel verstandig om een auto in het zuiden van nl te kopen bijvoorbeeld? Aangezien je dan daarheen moet als die garage alleen daar zit als je iets krijgt met de auto binnen die garantietermijn
Over garantie had ik verder niet echt nagedacht, maar ik denk dan weer, hoe groot is de kans dat je iets hebt met de auto dat binnen de garantie valt? Maar goed, dat is mijn gedachte. Nu denk ik dat er in een straal van 100 km van je woonplaats vast wel genoeg keuze is, maar dat is mijn ervaring met tweedehands auto's. En misschien heeft de autogarage in het zuiden wel een locatie dichter bij jou in de buurt. Je weet het nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven