Autopapier e.d. verwassen

19-07-2010 07:40 27 berichten
Met mijn slaapkoop maakte ik vanochtend de droger open om de was eruit te halen. Toen ik naast pluisjes ook nog een verfrommeld stuk papier zag, dacht "grrr hebben de kinderen weer papier bij de was gegooid". Toen ik het propje analyseerde en een suede mapje aan de trommel zag plakken, besefde ik wat het was De autopapieren van mijn vriend!!! Damn, alles meegewassen en gedroogd. Alles is nu een hoopje verfrommeld hoopje papier, behalve zijn rijbewijs dat was al een mooi plastic geval. Dat is er wel ongehavend uitgekomen.

Nou dat wordt leuk nieuws als hij straks thuiskomt.

Zijn die papieren (kenteken deel 1a en b), groene kaart, keuringsrapport nog opnieuw aan te vragen?

En anders hoe krijg is ze weer een beetje in normale staat? Zodat ik het leed straks wat kan verzachten...
http://www.anwb.nl/rechts ... r/Het-kentekenbewijs.html

Duplicaat aanvragen dus;-)
http://www.rdw.nl/nl/voer ... s_kwijt_beschadigd_online+vervangen.htm
O kip, je bent een schat! Ik ga zometeen even kijken als ik op mijn werk ben. Ben nu lichtelijk in de stress want het ziet er echt niet meer uit! Had me ook nog eens royaal verslapen.

Heb wel al een groot briefje met sorry erbij gelegd voor als hij straks thuiskomt en ik er nog niet ben.
Hoezo sorry? Hij moet er toch zelf voor zorgen dat z'n autopapieren niet in de buurt van vuile was liggen?
Sorry? Hij laat het toch in zijn zak zitten?

Oh en dat keuringsbewijs heb je niet nodig, je krijgt vanzelf een herinnering thuis gestuurd voor de datum waarop de auto weer gekeurd moet worden. En de laatste keuring staat geregistreerd, dus als hij aangehouden wordt kunnen ze dat opzoeken.
En een nieuwe groene kaart aanvragen bij je verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het hem laten regelen. En waarom zeg jij sorry?? Omdat je de was hebt gedaan? Omdat hij zijn papieren in zijn kleren heeft laten zitten?
quote:nieuweauto schreef op 19 juli 2010 @ 08:15:

Ik zou het hem laten regelen. En waarom zeg jij sorry?? Omdat je de was hebt gedaan? Omdat hij zijn papieren in zijn kleren heeft laten zitten?Mee eens . Goeie les voor hem dat hij eerst zijn zakken leeghaalt voordat hij zijn broek in de was gooit.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gewoon opnieuw aanvragen, heb je snel genoeg binnen. 2 jaar geleden zijn ze bij ons gestolen en toen moest je officieel ook nog nieuwe kentekenborden voor op de auto aanvragen ( met zo'n 1tje erop) maar ik geloof dat dat nu niet meer hoeft. Succes! ( en idd, lekker hem laten doen, had hij z'n was maar na moeten kijken)
quote:misschicken schreef op 19 juli 2010 @ 07:58:

Oh en dat keuringsbewijs heb je niet nodig, je krijgt vanzelf een herinnering thuis gestuurd voor de datum waarop de auto weer gekeurd moet worden. En de laatste keuring staat geregistreerd, dus als hij aangehouden wordt kunnen ze dat opzoeken.Keuringsbewijs heb je zeker wel nodig. Mocht hij worden aangehouden dan kunnen ze er naar vragen. Natuurlijk kunnen ze het opvragen, maar je moet het ten alle tijden bij je hebben!
quote:Sunny81 schreef op 19 juli 2010 @ 09:41:

[...]

Keuringsbewijs heb je zeker wel nodig. Mocht hij worden aangehouden dan kunnen ze er naar vragen. Natuurlijk kunnen ze het opvragen, maar je moet het ten alle tijden bij je hebben!Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb het wel altijd bij mijn autopapieren zitten maar er is bij controle nooit naar gevraagd. Voor zover ik weet polst de politie die info in hun eigen computer. Misschien kijk ik teveel " wegmisbruikers" en " blik op de weg" , maar daar checkt de politie dat zelf of je auto gekeurd is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Sunny81 schreef op 19 juli 2010 @ 09:41:

[...]

Keuringsbewijs heb je zeker wel nodig. Mocht hij worden aangehouden dan kunnen ze er naar vragen. Natuurlijk kunnen ze het opvragen, maar je moet het ten alle tijden bij je hebben!Dan mag jij me vertellen waar je een duplicaat kunt aanvragen...die krijg je gewoon pas weer bij een nieuwe keuring en voor zover ik weet is het niet verplicht om ja auto opnieuw te laten keuren als je je keuringsbewijs kwijt bent.
Ik heb er een sorry briefje bij gelegd om zijn shock wat te verminderen Zijn broek lag overigens niet bij de vuile was, maar gewoon op de kledingstoel. Ik had de wasmachine nog niet vol, dus heb zijn broek erbij gepropt.

De verzekering heb ik al gebeld en die sturen een nieuwe groene kaart op. De rdw site heb ik bekeken en daar is dus een nieuw kentekenbewijs aan te vragen zonder vevanging van de kentekenplaten.

Voor een nieuwe uitdraai van het keuringsbewijs ga ik nog even bellen, maar ik denk ook niet dat dat nog te krijgen is. Mocht hij aangehouden worden, kan hij het vodje laten zien. Het is nog wel leesbaar, er moet alleen nog wat plakwerk verricht worden.
APK-keuringsrapport vermist

Als u het APK-keuringsrapport kwijt bent, kunt u tegen betaling een duplicaat aanvragen. Dit kan bij:

* een RDW-keuringsstation

* de RDW klantenbalie Veendam en Zoetermeer

Een afspraak maken hiervoor is niet nodig.

U kunt ook een vervangend keuringsrapport verkrijgen bij het garagebedrijf waar het voertuig is goedgekeurd. De garagehouder bepaalt zelf de kosten voor een duplicaat APK-keuringsrapport.

Bij aanvraag van een duplicaat keuringsrapport moet u het Voertuigbewijs overleggen.

U moet inderdaad de originele autopapieren bij u hebben. U bent namelijk verplicht om uw rij- en kentekenbewijs (en als de auto gekeurd moet zijn, het APK-keuringsbewijs) op eerste vordering van een opsporingsambtenaar te tonen.
Hij is vandaag in ieder geval zelf al fout, zo zonder zijn papieren
Ok, het moet dus toch. Maar ik vraag me af of ze daar een bekeuring voor uitschrijven als je vertelt wat gebeurd is. Kentekenbewijs lijkt me logisch, groene kaart ook.
quote:leveke schreef op 19 juli 2010 @ 10:17:

Ik heb er een sorry briefje bij gelegd om zijn shock wat te verminderen Zijn broek lag overigens niet bij de vuile was, maar gewoon op de kledingstoel. Ik had de wasmachine nog niet vol, dus heb zijn broek erbij gepropt.Mooie les: zakken leeghalen als je je broek uitdoet. Al is het alleen al omdat dingen uit de zakken kunnen vallen en kwijtraken.
Zie net dat ik wel erg slaapdronken was bij het typen van mijn OP.
quote:Sunny81 schreef op 19 juli 2010 @ 10:18:

APK-keuringsrapport vermist

Als u het APK-keuringsrapport kwijt bent, kunt u tegen betaling een duplicaat aanvragen. Dit kan bij:

* een RDW-keuringsstation

* de RDW klantenbalie Veendam en Zoetermeer

Een afspraak maken hiervoor is niet nodig.

U kunt ook een vervangend keuringsrapport verkrijgen bij het garagebedrijf waar het voertuig is goedgekeurd. De garagehouder bepaalt zelf de kosten voor een duplicaat APK-keuringsrapport.

Bij aanvraag van een duplicaat keuringsrapport moet u het Voertuigbewijs overleggen.

U moet inderdaad de originele autopapieren bij u hebben. U bent namelijk verplicht om uw rij- en kentekenbewijs (en als de auto gekeurd moet zijn, het APK-keuringsbewijs) op eerste vordering van een opsporingsambtenaar te tonen.

Bedankt voor de info! Daar ook maar achteraan dan.

Was een duur wasje pfff.
quote:misschicken schreef op 19 juli 2010 @ 10:18:

Hij is vandaag in ieder geval zelf al fout, zo zonder zijn papieren Wahaha ja. Nu maar hopen dat ie niet aangehouden wordt.
quote:leveke schreef op 19 juli 2010 @ 10:23:

[...]

Bedankt voor de info! Daar ook maar achteraan dan.

Was een duur wasje pfff.Welnee, betwijfel of de garage daar veel voor rekent. Een velletje papier van hun block, en 2 minuten invultijd?
Geen idee, ik ga nu niet meer bellen. Dat laat ik hem straks doen onder het mom van garagedingen zijn mannendingen.

De rdw is 31 euro.
Is de garage ver weg? Kun je in ieder geval vast een goeie beurt maken bij je vriend, door vast even een nieuw keruingsbewijs op te halen. Vodje mee, je meest hulpeloze blik *help me anders krijg ik er van langs vanavond*
quote:misschicken schreef op 19 juli 2010 @ 10:20:

Ok, het moet dus toch. Maar ik vraag me af of ze daar een bekeuring voor uitschrijven als je vertelt wat gebeurd is. Kentekenbewijs lijkt me logisch, groene kaart ook.

De groene kaart is je verzekeringsbewijs voor het buitenland.

Groene kaart in Nederland is niet verplicht, maar wel handig om bij je te hebben. Ivm telefoonnummers die erop staan mocht je ruitschade hebben, of brokkenmaken dan kan je gegevens overnemen van de groene kaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven