Avatars; leuke speeltjes maar soms ook ongepast?

22-08-2007 12:04 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
We leven ons massaal uit op de nieuwe avatars en het is leuk om te zien wie wat uitzoekt. Ze kunnen de herkenbaarheid verhogen, een lach veroorzaken en jouw beeld van de persoon achter de nicknaam aanvullen. Maar zitten er eigenlijk ook nadelen aan die plaatjes bij onze nick? Ik merkte van de week al bij een serieus topic dat ik een openingspost met daarin dat serieuze bericht en daarnaast een grote brede smile best even hmm vond.

Velen van jullie kennen -al dan niet viavia- het topic "mijn man heeft kanker" wel. Helaas is Hero overleden en stromen de condoleances binnen. Maar dat roept bij mij ook een vraag op. Hoe gepast is op zo'n moment eigenlijk een breed lachende smilie? Hoe gepast is mijn eigen avatar eigenlijk op die momenten? Zwarte humor, soit, maar het zou natuurlijk best ook eens een heel gevoelige snaar kunnen raken. Wat vinden jullie; kunnen avatars die "normaal gesproken" door de beugel kunnen in sommige situaties toch ongepast zijn of alle ruimte voor "iedereen kiest haar/zijn eigen avatar en andere lezers hebben pech"?
vandaag ga ik van alles kunnen
O, da's ook lekker ; gewoon tegen álles zijn !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
*is dankbaar voor het bestaan van zuurstofflessen*

Jémig zeg, hoe kun je iets opblazen?

Chica, lees de openingpost en daarop volgende reacties voor dat jij hier kwam posten nog eens. Het is echt jouw interpretatie als je daar veroordeling en/of minachting uit haalt. Het topic is begonnen als algemene discussie over wat je als forummer gepast en/of ongepast vindt. Velen van ons hebben daarbij ook hun eigen avatar besproken. Dit alles gebeurde met respect voor diegenen die het gepast vinden én diegenen die eenzelfde avatar misschien wat minder handig gekozen of zelfs ongepast vonden.

En toen kwam jij dit topic binnenstormen. Nu kan het uiteraard aan mijn interpretatie liggen, maar je bent hier te keer gegaan als een in het nauw gedreven kat met scherpe nagels. Je blaast over hoe veroordelend men hier bezig is, maar vergeet daarbij dat jouw manier van posten zeker niet de schoonheidsprijs verdient als we naar dat "mensen in hun waarde laten" kijken.

Het zou me overigens niet verbazen als Viva in zou grijpen waar het deze specifieke avatar betreft. Expliciete inhoud immers niet. Als ik het goed heb is daar in het verleden al vaker op ingegrepen
Zijn er regels voor avatar-gebruik , trouwens ?
Int, jij in een kamp!? Man, wat gebeurt er met dit forum? Ben benieuwd of ik de forummers nog wel herken na terugkomst van vakantie. Dat het forum verandert is 1, maar zelfs de forummers beginnen te muiten.

MV, jij hebt me inderdaad tot in de puntjes begrepen. Het ging mij om een discussie in zijn algemeenheid en ik vond het leuk om te merken dat het zo ook opgepikt werd én er alle ruimte was voor tegenovergestelde visies bij eenzelfde type avatar.

Zelf heb ik naar aanleiding van dit alles mijn avatar ook tijdelijk verandert naar iets neutraals. Ondanks dat ik niet vind dat mijn oude avatar écht niet kan, kan ik mij ook goed indenken dat het mensen tegen het zere been is. Dan kan ik heel hard lopen roepen "nou, dan worden ze maar harder, leren ze maar met de echte wereld om gaan of gaan ze maar elders forummen", maar dat is mij te gemakkelijk. Als ik zélf op dat onderwerp alles al niet even geschikt vind, wie ben ik dan eigenlijk om te roepen dat niemand mijn avatar maar "mwah" mag vinden omdat ik het zelf wel ok vind?

Een tweede is natuurlijk weer wat je daar mee doet en laat. Mijn huidige avatar is een tijdelijke en welke er voor in de plaats komt weet ik eigenlijk nog niet. Alhoewel mijn oude avatar een stukje van mijn persoonlijkheid liet zien en ook door diverse forummers juist als leuk werd bestempeld heb ik niet per se dat plaatje nodig om mezelf te kunnen profileren als ik wil. Ik ben meer dan dat alleen en heb dus keuzes genoeg. Moet ik me daarom verplicht of gedwongen voelen om een avatar te nemen waarvan ik zeker weet dat niemand -binnen het billijke- zich er iets van aantrekt? Nee, zolang als ik binnen de regels blijf zou ik zelf die keuze van vrijheid moeten hebben. Op dit moment zie ik alleen het belang niet van coute-que-coute vast te houden aan mijn oude avatar als ik weet dat het voor een groep niet alleen "mwah" kan zijn maar zelfs "auw".

Ik zie het een beetje als het dagelijks leven. Daar passen we ons gedrag en uiterlijk ook aan, gebaseerd op wat we passend achten. Je past gedrag, kleding, make up etc. aan naar de situatie. Niet omdat je het opgedrongen voelt, maar omdat je dat gepast acht. Zo ook voor mij met de avatar.

Grappig trouwens voor mezelf om te merken dat juist de "nee, ik vind een avatar niet ongepast"-reacties zoals die van bijv. Yasmijn mij het meeste aan het denken hebben gezet over mijn eigen visie hierin en mijn eigen avatar. Het maakt me overtuigder van het feit dat ik voor mijn oude avatar kan en mag kiezen en het verstevigd tegelijkertijd grappig genoeg een "laat maar waaien". Zo belangrijk blijk ik mijn oude avatar niet te vinden kennelijk.

Nu alleen nog even beslissen welke avatar deze uiteindelijk gaat opvolgen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2007 @ 13:59:

Zijn er regels voor avatar-gebruik , trouwens ?Geen idee, ik ben te lui om te zoeken. Ik neem het voor vanzelfsprekend dat de oude regels nu ook gelden voor avatars. Dus geen overduidelijk discriminerende plaatjes, zeer expliciet spul, dat werk.
Roosvrouw in je posting van 13.54 zeg je de juiste dingen. Verder kan ik best een goede discussie aan. Graag zelfs, niet zo bang uitgevallen om mijn eigen mening te verkondingen en er vierkant achter te staan. Het verschillen van mening maakt ons tot unieke en verschillende mensen. Maar zo in het wilde weg van je aftrappen en slaan schiet geen ene moer op.
Ik moet eerlijk ook zeggen BGB dat ik me afgevraagd heb wat de etiquette zijn voor een avatar. Of daar door viva nog op gelet wordt of niet. Ben benieuwd.

En Roos je posting over de normale regels lijken mij ook te gelden voor avatars. Maar ja mmm zouden we eens een vraag over moeten kunnen stellen (of heeft iemand die al bij de mods, dan wel vivamod neergelegd?)
Ik irriteer me bijv. altijd mateloos aan Antonio.......ik vind het niet meer dan logisch dan dat ik me ook aan zijn broodje-poep-avatar erger......dat hoort dan eigenlijk gewoon zo voor mij.

En erger is een groot woord , eigenlijk.

Als ik eenmaal bedacht heb welke Avatar ik wil - en het is meer luiigheid dat ik er nog geen heb - denk ik niet dat ik die ooit verander. Tenzij het een appeltje-eitje is om dat te doen , dan verandert het ding waarschijnlijk bij elke posting, of bij elke pijler.
Mijn god, wat is dit? Via een forumgenoot hoorde ik dat hierover een discussie gaande is en kon het gewoon niet geloven. Mensen hebben jullie hier tijd voor? Geen andere onderwerpen die in jullie leven spelen om op te reageren? De gene bijv. die zo fel was op het lachwekkende plaatje van de dikke vrouw van Casey. Vind het verschrikkelijk dat iemand zich daar druk om maakt, het wil namelijk zeggen dat die gene zich aangesproken voelt door dat plaatje en geloof me, dat is niet best! Díe gene wil ik bij deze adviseren; ga ipv vanaf de bank te posten op dit zeer onbelangrijke topic je energie stoppen in een sonja bakker dieet of heerlijk je tijd goed verspillen in de sportschool.

Betreffende spottende plaatjes over ziekte ed ben ik het absoluut eens, maar mensen die daar een plaatje over plaatsen zijn toch geen discussie waard? Mensen, ga genieten van het mooie weer vandaag en houd u bezig met belangrijkere zaken.
quote:roosvrouw schreef op 24 augustus 2007 @ 14:08:

Int, jij in een kamp!? Man, wat gebeurt er met dit forum? Ben benieuwd of ik de forummers nog wel herken na terugkomst van vakantie. Dat het forum verandert is 1, maar zelfs de forummers beginnen te muiten.

MV, jij hebt me inderdaad tot in de puntjes begrepen. Het ging mij om een discussie in zijn algemeenheid en ik vond het leuk om te merken dat het zo ook opgepikt werd én er alle ruimte was voor tegenovergestelde visies bij eenzelfde type avatar.

Zelf heb ik naar aanleiding van dit alles mijn avatar ook tijdelijk verandert naar iets neutraals. Ondanks dat ik niet vind dat mijn oude avatar écht niet kan, kan ik mij ook goed indenken dat het mensen tegen het zere been is. Dan kan ik heel hard lopen roepen "nou, dan worden ze maar harder, leren ze maar met de echte wereld om gaan of gaan ze maar elders forummen", maar dat is mij te gemakkelijk. Als ik zélf op dat onderwerp alles al niet even geschikt vind, wie ben ik dan eigenlijk om te roepen dat niemand mijn avatar maar "mwah" mag vinden omdat ik het zelf wel ok vind?

Een tweede is natuurlijk weer wat je daar mee doet en laat. Mijn huidige avatar is een tijdelijke en welke er voor in de plaats komt weet ik eigenlijk nog niet. Alhoewel mijn oude avatar een stukje van mijn persoonlijkheid liet zien en ook door diverse forummers juist als leuk werd bestempeld heb ik niet per se dat plaatje nodig om mezelf te kunnen profileren als ik wil. Ik ben meer dan dat alleen en heb dus keuzes genoeg. Moet ik me daarom verplicht of gedwongen voelen om een avatar te nemen waarvan ik zeker weet dat niemand -binnen het billijke- zich er iets van aantrekt? Nee, zolang als ik binnen de regels blijf zou ik zelf die keuze van vrijheid moeten hebben. Op dit moment zie ik alleen het belang niet van coute-que-coute vast te houden aan mijn oude avatar als ik weet dat het voor een groep niet alleen "mwah" kan zijn maar zelfs "auw".

Ik zie het een beetje als het dagelijks leven. Daar passen we ons gedrag en uiterlijk ook aan, gebaseerd op wat we passend achten. Je past gedrag, kleding, make up etc. aan naar de situatie. Niet omdat je het opgedrongen voelt, maar omdat je dat gepast acht. Zo ook voor mij met de avatar.

Grappig trouwens voor mezelf om te merken dat juist de "nee, ik vind een avatar niet ongepast"-reacties zoals die van bijv. Yasmijn mij het meeste aan het denken hebben gezet over mijn eigen visie hierin en mijn eigen avatar. Het maakt me overtuigder van het feit dat ik voor mijn oude avatar kan en mag kiezen en het verstevigd tegelijkertijd grappig genoeg een "laat maar waaien". Zo belangrijk blijk ik mijn oude avatar niet te vinden kennelijk.

Nu alleen nog even beslissen welke avatar deze uiteindelijk gaat opvolgen.

Denk hetzelfde als jij het hier beschrijft.

Bij het topic van mims zie ik toch veel forumsters die hun avatar (tijdelijk?) hebben aangepast, velen hebben mooie bloemen avatars. Dus dit speelt wel degelijk onder ons.

Bij viva heb ik nog niets over het beleid tav avatars gelezen. Ik neem aan dat dezelfde regels gelden als wat er geldt voor foto's algemeen en wellicht in de toekomst een aanvulling als sommige forummers de behoefte krijgen het randje van het toelaatbare gaan zoeken.

Ik denk wel dat ik viva wil attenderen op de "wens" of gepastheid dat de avatars blijven staan bij postings en later niet mee veranderen. Maar iemand anders zei al dat het waarschijnlijk niet te realiseren is. Maar ik kan het op zijn minst vragen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wila ik zou wel willen maar mijn armen en benen zijn er afgevallen en door de wijkzuster ben ik vanmiddag voor mijn pc gezet met een chinees stokkie om mee te typen..........ik zou pas vanavond door de avondzuster buiten gezet kunnen worden maar dan lig ik pas morgenochtend weer in bed door de ochtendzuster..........mijn God, laat ons lekker forummen als we inderdaad niet hoeven te werken , mijn huis schoon is en mijn kinderen lekker buiten iets aan het doen zijn.................... wat doe jij trouwens binnen , of zit jij met een decadent rosé'tje , een schaaltje petit fours buiten onder de parasol met je laptoppie op schoot ?
Wila, kom jij ook even van dat hoge paard af svp?

De enige oordelenden in dit topic zijn de 2 mensen die alle andere forummers op de fikjes tikken omdat zij zo Wanstaltig Veroordelend zijn.

BGB, is dit niet wat voor je?

Ik denk dat een troon , een tiara , een paar opgepimpte tietjes of een goddelijke vent meer "mijn ding " is....... heb je dat plaatje van die schommel ( ik ben een swinger , staat er bij ) gezien ; die vond ik wel heel gaaf ! En zo'n strijdbaar sexy typetje .... daar twijfel ik nog tussen. Moet er zowat mijn hele forumleven mee doen , natuurlijk.
Je moet natuurlijk helemaal niets. Je kunt per maand wisselen, per seizoen, net wat jij wilt. Die swinger vind ik overigens wel bij jou passen.
quote:roosvrouw schreef op 24 augustus 2007 @ 15:30:

Die swinger vind ik overigens wel bij jou passen.

Hahhaha .....strijdbaar en sexy ( dus ) niet ?

Oké.ik weet genoeg.........

Nee, ik zeg altijd ; ik ben geen swinger......ik ben puntjepuntjepuntje en ik swing weleens..... dan zou mijn avatar dus tegen alles indruisen waar ik voor sta ( o, wat ben ik onzinnig aan het lullen , moet noooooooooooodig naar de winkel nu )
Onzinnig misschien, maar wel leuk. Strijdbaar vind ik zeker bij jouw forum-zijn passen, sexy hmm. Ik kan het niet helemaal duiden, maar sexy dekt voor mij niet helemaal mijn beeld van jou. Sexy kun je in mijn boek jezelf máken, en jij bént op een bepaalde manier. Klinkt lekker vaag duf wauwelend he?

Die swinger vind ik meer bij je passen omdat het jouw typische humor combineert met die sexualiteit i.p.v. alleen een van beide. Maaruhm, die tekst kun je natuurlijk wijzigen he, op de avatar! Dan maak je er van "IBPEISW". Of heel klein ergens zo'n disclaimer-tekst plaatsen. Dat zou ik ook wel behoorlijk bij jouw vinden passen, zo'n "streek" uithalen. Groots een bepaald beeld oproepen en dan met kleine lettertjes ontkrachten.

Maar goed, we lullen nu heerlijk over iets wat op het andere topic hoort en waar ik nu naar toe ga verhuizen.

Tsjonge jonge... ik weet (nog) niet zo goed wat ik zeggen moet!

Ik hoorde dat ik (of eigenlijk mijn avatar) nogal over de tong ging.

Dus kwam ik even buurten en ik stond echt versteld!! Ikke, die hier maar 2 topics volgt (normaal) en zich verder niet snel bemoeit met andere discussies... sta ik ineens in de "spotlights"!

Ik heb eigenlijk weinig zin om me te verdedigen, of vind het niet nodig, maar schijnbaar heb ik er mensen mee geraakt, daarom kom ik me toch even "openbaar" maken!

De avatar was cynisch bedoelt. Ik schrijf mee bij 'kinderen', en ben op het moment zwanger. Heeft dus wel wàt met sex te maken , maar is niet als sexplaatje bedoeld. Ik wilde er mee aangeven dat ik me nu nog al opgeblazen voel. Dan had ik een ballon kunnen kiezen, een zeekoe of een zwangere dikke buik, maar ik ben Casey, vol zelfspot, dus wilde het "aandikken".

Degenen van mijn vaste topics kennen me, weten dat het mijn manier van geinen is. Wat ik niet wist, is dat het dus algemeen te zien is, en dat er mensen zijn die het zich (erg) aantrekken.

Daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden.

Ik ben het er mee eens dat op sommige topics een bepaald plaatje niet gepast is, maar het lijkt me inderdaad dat iemand een plaatje uitzoekt wat bij hem/haar persoonlijk past en dat het meer om de inhoud van de text gaat. Op een gegeven moment word je "herkend" door het plaatje. (als hij vast gezet werd tenminste)

Pfoeh, het blijft indrukwekkend hoor, dat mijn naam zo vaak genoemd is op een ander topic/ peiler. Misschien haal ik het 20uur nieuws ook nog wel... alleen jammer dat het meer afkeurend was dan vol lof... volgende keer beter?

En thnx waakhond, toch een eer om zo verdedigd te worden! Al heeft een nijlpaard de bek ook groot zat!
Casey, mijn inziens ben je ons helemaal geen verontschuldiging schuldig. Het was op dat moment jouw keuze. En je deed niets verkeerds of wat ..........

Mijn persoonlijke mening was dat je avatar ongepast was. Ik vind deze veel leuker. Maar laat je niets aanpraten, dit topic is er niet om voor andere te bepalen wat wel en niet kan. Als jij je prettig voelt met de naakte dame dan moet je dat doen. Laat ik dat voorop stellen.

Ik vrees dat je het 8 uur journaal niet gaat halen hoor. Tenzij je nog een story over de naakte dame hebt achtergehouden
Hey, Casey, leuk dat je ook hier post! Ik hoop overigens dat je door had dat we de kortzichtigheid en agressiviteit van de je 'waakhond' veel erger vonden dan jouw avatar. Die avatar vonden sommigen onsmakelijk, maar niet noodzakelijk onpassend, net zoals die van Antonio. Die is onsmakelijk maar dat is hij ook en daarom past hij bij hem, zoals BGB al zo treffend aangaf.

Maar veroordelend, inconsequent, negatief en agressief posten wordt niet gewaardeerd en daarom kreeg chica nogal wat reacties.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Eens met Int, door de agressieve benadering "van de waakhond" werd alles uit zijn verband getrokken. Want laten we voorop stellen, alleen de foto werd bekritiseerd, niet de persoon/nickname erachter. Dat wilde ik nog even zeggen.
Nou die van Toon is puur om reacties los te maken. Dus daar begin ik niet eens over. Ik erger me groen en geel aan Toon dus ook aan zijn avatar.

En Casey niets persoonlijks tegen jou hoor. Ging enkel over je avatar. Moet eerlijk zeggen dat ik je Hippo geweldig vind. Zelf ook nog even getwijfeld over een avatar met Hippo erin. Hahaha. Gewoon omdat ik ze grappig vind met die hele grote kop en die kleine wiebeloortjes. Maar als jij je lekkerder voelt bij die blote dame, moet je dat vooral doen. Nogmaals het is niet mijn smaak maar wat is smaak.

Ooh en die "waakhond" ik heb nog een kluifje voor dr. Kan ze even afreageren. Want man, man, man je kunt natuurlijk ook alles in het belachelijke trekken en dan vooral flink aggressief. Daar heb ik nog meer moeite mee dan je avatar Casey.
Waar ik het ongepast vond is dat op dit soort foto's dames toch een beetje te kakken worden gezet. Zoek maar eens op avatar. Deze dame is altijd wel te vinden bij de funny of 18+. En ik vind niet dat wie dan ook belachelijk gemaakt moet worden. Welk formaat je dan ook hebt. Daarom vond ik het ongepast niet omdat casey de poster er achter zat.
Idd Dush,

anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 24-08-2007 17:41
Reden: zelfs in 6 letters een fout weten te maken, grrr
% gewijzigd
Die is ook leuk MV. En weet je Casey wat ik als avatar zou nemen als ik zwanger was? Een mooie van Anne Geddes, of een foto van een mannenhand met een klein kinderhandje in de zijne. Beiden handen open wacht zal even kijken of ik hem kan vinden.

Dit vind ik een mooie bv. Maar ach ook dat is persoonlijk
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 24-08-2007 18:00
Reden: aanvulling posting met plaatje
% gewijzigd
Of een mooie buik vind ik ook wat als avatar mits ik zwanger zou zijn. Maar ja dat ben ik niet.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven