Bah, wat warm!
maandag 29 juni 2009 om 10:21
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.
Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?
=
Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?
=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
donderdag 2 juli 2009 om 18:00
Hpl heeft ook gelijk,je moet gewoon niet veel willen doen.
Helaas kan niet iedereen dat (werken,kinderen etc).
Maar ik verplaats mijn huishouden en klussen ook naar na 9.00.
Voel mij ellendig als ik van alles loop te doen.
Maar nu ik het laatste deel van de middag heb gehangen en af en toe een frisse plons nemen......heerlijk!!!.
Helaas kan niet iedereen dat (werken,kinderen etc).
Maar ik verplaats mijn huishouden en klussen ook naar na 9.00.
Voel mij ellendig als ik van alles loop te doen.
Maar nu ik het laatste deel van de middag heb gehangen en af en toe een frisse plons nemen......heerlijk!!!.
donderdag 2 juli 2009 om 18:06
Ik werk ook Iry. In een gebouw zonder airco en met dezelfde stress en met dezelfde workload en dagelijkse crises (kleine en grote) als normaal.
Zit 2 maal daags een uur in een stinkende warme trein en moet naast werk sporten, Mr Nilsson helpen met z'n plannen.
Kwestie van je tempo aanpassen, voldoende eten (geen wonder dat iemand zich slap voelt as je niet goed eet met dit weer) voldoende drinken en vooral niet gaan stressen.
De tip die ik ooit kreeg was 'als je haast hebt, sta dan ff stil' werkt met dat warme weer nog beter
Zit 2 maal daags een uur in een stinkende warme trein en moet naast werk sporten, Mr Nilsson helpen met z'n plannen.
Kwestie van je tempo aanpassen, voldoende eten (geen wonder dat iemand zich slap voelt as je niet goed eet met dit weer) voldoende drinken en vooral niet gaan stressen.
De tip die ik ooit kreeg was 'als je haast hebt, sta dan ff stil' werkt met dat warme weer nog beter
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 2 juli 2009 om 18:09
quote:Lizzl schreef op 30 juni 2009 @ 18:52:
Ja, serieus 28 graden
Het zal je niet verbazen dat ik reeds een topic heb geopend onder de pijler Gezondheid (Ik geloof dat ik moe ben). Daarin heb ik de warmte niet eens genoemd, omdat ik het eigenlijk sowieso altijd warm heb en daardoor min of meer heb geaccepteerd dat mijn slaapkamer gewoon altijd te warm is - behalve in de winter.
Inmiddels is er een ventilator In het nieuwe huis (mijn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen) komt er een airco
Dat topic moet ik nog gaan lezen.Maar dat je moe bent heeft toch niet met de airco te maken of...?Wat ik tenminste weet is dat mensen er ook wel eens verkouden door worden.Maar dat zal dan waarschijnlijk alleen het geval zijn als de airco zo hoog staat dat je het koud krijgt.
Ik herinner me eraan toen ik nog mijn exbaas werkte toen mocht opeens de airco niet meer aan omdat anders het pand uit elkaar zou pleuren Nou lekker dan...zaten we daar dan bij de hitte met lucht die gewoon stond,grote hitte en pittige telefoongesprekken...vind dat niet kunnen.Gezondheid van werknemers gaat voor.En dan soms van de winter de verwarming niet aanzetten...oh hell it was like in jail...
Hier bij ons is het nog niet zo benauwd,wel warm maar nog uit te houden.Ben benieuwd hoe het weer in Duitsland is.Daar gaan we namelijk heen (diploma uitreiking van zus...yes,I'm in for a party ).
Ja, serieus 28 graden
Het zal je niet verbazen dat ik reeds een topic heb geopend onder de pijler Gezondheid (Ik geloof dat ik moe ben). Daarin heb ik de warmte niet eens genoemd, omdat ik het eigenlijk sowieso altijd warm heb en daardoor min of meer heb geaccepteerd dat mijn slaapkamer gewoon altijd te warm is - behalve in de winter.
Inmiddels is er een ventilator In het nieuwe huis (mijn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen) komt er een airco
Dat topic moet ik nog gaan lezen.Maar dat je moe bent heeft toch niet met de airco te maken of...?Wat ik tenminste weet is dat mensen er ook wel eens verkouden door worden.Maar dat zal dan waarschijnlijk alleen het geval zijn als de airco zo hoog staat dat je het koud krijgt.
Ik herinner me eraan toen ik nog mijn exbaas werkte toen mocht opeens de airco niet meer aan omdat anders het pand uit elkaar zou pleuren Nou lekker dan...zaten we daar dan bij de hitte met lucht die gewoon stond,grote hitte en pittige telefoongesprekken...vind dat niet kunnen.Gezondheid van werknemers gaat voor.En dan soms van de winter de verwarming niet aanzetten...oh hell it was like in jail...
Hier bij ons is het nog niet zo benauwd,wel warm maar nog uit te houden.Ben benieuwd hoe het weer in Duitsland is.Daar gaan we namelijk heen (diploma uitreiking van zus...yes,I'm in for a party ).
donderdag 2 juli 2009 om 18:11
Nou ik benijd je niet Hpl met dit weer in een trein te moeten zitten.
Enne..mijn tempo wordt vanzelf laag met dit weer .
Maar goed,mijn gezondheid speelt ook wel een rol.
Dus lichaam is gewoon wat minder blij.
En toch....voor mijn gemoedstoestand doet het weer wonderen!
Dus ik klaag niet,maar ik puf af en toe.
Enne..mijn tempo wordt vanzelf laag met dit weer .
Maar goed,mijn gezondheid speelt ook wel een rol.
Dus lichaam is gewoon wat minder blij.
En toch....voor mijn gemoedstoestand doet het weer wonderen!
Dus ik klaag niet,maar ik puf af en toe.
donderdag 2 juli 2009 om 18:14
donderdag 2 juli 2009 om 18:20
Goeie tip HPL,. waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht!?! Ik ga het meteen uitvoeren!
Nijn, ik gebruik mijn vriends roldeo, werkt véél beter (sanex met donkerblauwe dop).
Verkouden worden van de airco komt vooral door de bacteriën die de airco lekker rondstrooit, uit het hele gebouw verzamelt als je pech hebt. Airco's moeten eens per maand schoongemaakt worden. Kennen jullie iemand (privépersoon of bedrijf) die dat doet?
Nou, daarom word je er dus ziek van
Nijn, ik gebruik mijn vriends roldeo, werkt véél beter (sanex met donkerblauwe dop).
Verkouden worden van de airco komt vooral door de bacteriën die de airco lekker rondstrooit, uit het hele gebouw verzamelt als je pech hebt. Airco's moeten eens per maand schoongemaakt worden. Kennen jullie iemand (privépersoon of bedrijf) die dat doet?
Nou, daarom word je er dus ziek van
donderdag 2 juli 2009 om 18:29
donderdag 2 juli 2009 om 18:48
Laat ik een lijst maken van temperaturen en hoe ik dat vindt:
Minder dan -10 graden: bitter koud!
Tussen -10 en 0: aangenaam vriesweer
0 en 10: guur weer, wel aangenaam
10 en 15: vervelend weer. Ik noem vlees-noch-vis-weer. Ik zit te hannesen met mijn dikke winterjas en mijn zomerjas. Welke jas moet ik nou verdorie aandoen...?
15 en 20: aangenaam lenteweer
20 en 25: bijzonder gezellig weer. Dat brengt me eigenlijk helemaal in mijn sas
25 en 27: warm weer:
28 en 35: vervelend heet weer.
Minder dan -10 graden: bitter koud!
Tussen -10 en 0: aangenaam vriesweer
0 en 10: guur weer, wel aangenaam
10 en 15: vervelend weer. Ik noem vlees-noch-vis-weer. Ik zit te hannesen met mijn dikke winterjas en mijn zomerjas. Welke jas moet ik nou verdorie aandoen...?
15 en 20: aangenaam lenteweer
20 en 25: bijzonder gezellig weer. Dat brengt me eigenlijk helemaal in mijn sas
25 en 27: warm weer:
28 en 35: vervelend heet weer.
World of Warcraft: Legion