ballon

11-10-2009 10:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben gek op lucht ballonnen en vliegen en alles wat te maken heeft met zweven in de lucht. Dus kwam ik op het idee om regelmatig een ballon op te laten. ik doe er een klein kaartje aan met een gedichtje en vraag uiteraard de vinder om een berichtje naar me te sturen waar de ballon gevonden is.

Nou vroeg ik me af;

zouden jullie een berichtje sturen als je zoiets vond? Zou je eerder een berichtje op een website achter laten of zou je ook gewoon een kaartje willen sturen? Zou je het leuk vinden zo'n gedichtje te vinden en zou dat nog uitmaken om ook iets terug te laten horen?

Bedankt!
Da's best een leuk idee

Ik denk dat het het beste werkt als de drempel het laagst is, en ik denk dat een website daarom het meeste zal opleveren
Peas on earth!
Jahoor, zou ik ook wel doen. Kleine moeite als iemand de moeite heeft gedaan om een ballon op te laten met een kaartje met gedichtje er aan.

Wel via de website, een echt kaartje zou al snel vergeten worden denk ik zo: kaartje kopen, postzegels halen, naar de brievenbus..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Best een leuk idee!

Maar ballonnen kunnen een gevaar voor heli's enz zijn.
Ik zou ook wel een berichtje sturen, ja. Via een website is natuurlijk nog makkelijk, maar is dat ook net zo leuk?
Zou het denk ik ook wel doen. Maar dan wel via een website. Een kaartje zou ik sowieso niet sturen, teveel gedoe.
oke thanx,

was er al bang voor dat anno 2009 de digitale post het wint van de normale

kan zo'n ballon echt een gevaar zijn suikervrij?

vraag me ook af hoe hoog ze eigenlijk komen.

de laatste is terug gevonden in duitsland, 345 km verderop. Dan met ie toch best hoog gegaan zijn...
Wauw, 345 kilometer ver! Heb je daar een kaartje van gehad dan, van degene die 'm gevonden had? Dá's wel heel leuk!
Peas on earth!
ja PodE, afzender had een briefje gestuurd met daarin precies beschreven waar ze de ballon had gevonden. ook had ze het gedichtje mee gestuurd, maar ja, die was ook in het nederlands...
Er worden zoveel ballonnen opgelaten (huwelijken, begrafenissen, openingen, schoolwedstrijden) dat ik me afvraag of die allemaal in overtreding zijn vanwege gevaar voor helicopters etc.

Ik denk dat dat meer geldt voor die Thaise lampionnen, met zo'n brander. Volgens mij gaan die veel hoger.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een leuk idee!! Zou idd een website van moeten zijn.. hmm elke week een ballon oplaten en kijken waar die komt.. gaaf!
Klinkt heel leuk!

Ik zou zeker een kaartje terugsturen.

Als kind heb ik regelmatig (via school ofzo) ballonnen opgelaten, maar helaas nooit een kaartje teruggekregen...

Maar even praktisch: Heb jij zelf dan zo'n helium vul ding?

Anders komt je ballon niet erg ver.
Ik zou zeker wat van me laten horen.

En liever per post dan op een website. Een gedichtje eraan maakt het wel zo persoonlijk!

Leuk idee!
Ja ik heb zon helium tankje, kan je gewoon via internet bestellen, voor 30 of 50 ballonnen.

ik probeer trouwens ook de ballonnen op de meest verschillende plekken op te laten. vandaag gaan we bijv naar de schoonouders in gouda, dus onderweg bij utrecht even stoppen en in gouda zelf oplaten
Dat ligt er dus hélemaal aan wat voor gedichtje eraan hangt. Is het een 'ik ben een ballon, die vliegt naar de zon' prul.. dan zou ik er niks mee doen..

Ik heb trouwens wel eens een fles in de zee gegooid met een briefje, en toen kreeg ik een ansichtkaart uit Engeland!! Tof he.
Wat een leuk idee!

Ik zou zeker een kaartje terug sturen!

Hopen dat die ballon vanmiddag op mijn balkon waait!
Ik vind het ook wel tof. Bij mij zou het schelen als ik het kaartje zelf zou kunnen terugsturen, dat er al een adres en een postzegel opzit. Niet om het geld, maar om het gedoe inderdaad, denk dat ik het zou vergeten als ik een kaartje moest gaan kopen, en een postzegel, en adrs erop schrivjen.. Klinkt wel lui, trouwens

En eens met Zatla, het zou er ook erg vanaf hangen wat er op het kaartje stond.
Ik heb wel eens een trouwkaart gestuurd naar een pasgehuwd stel, best wel een eindje van me vandaan. Muis had de ballon gevonden.

Leuk dus.

Antwoord terug krijgen zou dan ook wel weer aardig zijn maar dat is helaas niet bij de prijs inbegrepen bij dit soort akties.
zatla wat leuk dat je bericht uit engeland had!

mm. weet niet wat anderen van m'n dichtkunst vinden, tis niet hoogstaand ofzo. probeer ook wel verschillende gedichtjes eraan te hangen. Momenteel heb ik deze in gebruik:

Wolken-berichtje

Vandaag leek een dag

Zoals zovele andere

Geen verschil die ik zag

En kon dit niet veranderen

Vandaag leek een dag

Met hetzelfde ritme en doel

Geen verandering die ik zag

Bekende gedachten, bekend gevoel

Maar vandaag werd plots een dag

Met een onverwachte boodschap van boven

Een verwondering, een glimlach

Want nu moest ik wel geloven

Dat vandaag uniek is en speciaal

Zoals zovele momenten in mijn leven

Bewustwording door dit hele kleine verhaal

Zomaar door de wolken gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven