Bekeerde moslima's?

03-04-2010 19:00 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over de Islam en zit er over te denken om me binnenkort te bekeren. Ben een gewone nederlandse meid van 20 jaar.

Vroeg was ik helemaal tegen geloven en vond ik het maar onzin, maar sinds een tijdje ben ik er steeds meer in geintresseerd.

Ook doordat ik nogal een moeilijke jeugd heb gehad voelt dit als een warme deken waar ik rust krijg.

Graag zou ik willen praten met meiden die ook geintresseerd zijn in de Islam.

Ik heb het nog niemand uit mijn omgeving vertelt omdat ik bang ben voor de reacties.
Wordt toch Rooms Katholiek. Dat is een veel blijer geloof dan die zure en starre islam.
Dat vrouwonvriendelijke heeft meer met cultuur te maken dan met geloof.. Daar zit nu eenmaal een groot verschil tussen.

Somalische moslims zijn nu eenmaal anders dan moslims uit Turkije..
@kuzu, dat heb ik ook al meerdere malen gezegd maarja, sommige mensen willen nu eenmaal dat het zo is zoals zij zeggen dat het is.
quote:willem1959 schreef op 07 april 2010 @ 15:03:

Wordt toch Rooms Katholiek. Dat is een veel blijer geloof dan die zure en starre islam.Ja dat vinden al die kleine jongetjes, na hun 'gezellig' samenzijn met die blije priesters, nou ook.
Yasmin, je moet lekker doen waar jij je het beste bij voelt en je niet gek laten maken door zuurpruimen, doemdenkers en zwartkijkers.

Doe vantevoren genoeg onderzoek, zowel in boeken etc. maar ook innerlijk.

Zie het geloof, welk dat ook is, niet als een vlucht voor vervelende ervaringen want dat zou niet de juiste basis zijn.

Veel suuces met je (innerlijke) zoektocht.
Vrouw,knup die kekke hoofddoek om en gaaaaaaaan met die banaan..........
quote:Donna schreef op 07 april 2010 @ 22:36:

Yasmin, je moet lekker doen waar jij je het beste bij voelt en je niet gek laten maken door zuurpruimen, doemdenkers en zwartkijkers.

Doe vantevoren genoeg onderzoek, zowel in boeken etc. maar ook innerlijk.

Zie het geloof, welk dat ook is, niet als een vlucht voor vervelende ervaringen want dat zou niet de juiste basis zijn.

Veel suuces met je (innerlijke) zoektocht.

staat dat ook in de Koran??

En bedankt he , over vooroordelen gesproken.

ik heb het over een geloof, jij hebt het nu over mensen met een mening, lekker respectloos ben jij.

maar dat zijn we wel gewend van moslims, alles wat niet moslim is , is bagger in jouw ogen dat zie ik nu maar weer.
quote:Yasmin21 schreef op 07 april 2010 @ 11:51:

[...]

Hahhahah sorry hoor maar vergelijk je een geloof nou met een hobby?

Ik ga niet eens op die opmerking in.

staat dat er dan, dat ik het vergelijk met een hobby!!??

jij kunt natuurlijk niet op die opmerking ingaan, maar als je hem zou begrijpen dan zou je erover na gaan denken, ik gaf je een opsomming zoals ik tegen mijn eigen dochter zou aanbieden, ik was met je begaan , om je andere opties te geven waarmee je gelukkig kunt worden, wat denk jij aggressief zeg

En als je goed mijn posts had gelezen had je ook al antwoord op je laatste vraag.

Ik heb ze gekezen hoor, maar we delen niet dezelfde ideeen, that's all.

en een beetje gas terug mag wel, ik voel een hoop woede in jou.

Misschien eens mediteren? yoga??

Ik heb 2 weken geleden mijn vader verloren en eergisteren mijn schoonvader en gisteren is er kanker, zeer kwaadaardig bij mijn moeder ontdekt, dit alles in 3 weken tijd, geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om een koran erbij te nemen, er zijn genoeg andere dingen waarin je je verdriet kunt verwerken, liefde bv.

Ik vind jouw reacties en die van Dana ook maar liefdeloos en heel opstandig.
quote:sarah2ndlife schreef op 08 april 2010 @ 01:39:

[...]

Ik heb ze gekezen hoor, maar we delen niet dezelfde ideeen, that's all.

en een beetje gas terug mag wel, ik voel een hoop woede in jou.

Misschien eens mediteren? yoga??

Ik heb 2 weken geleden mijn vader verloren en eergisteren mijn schoonvader en gisteren is er kanker, zeer kwaadaardig bij mijn moeder ontdekt, dit alles in 3 weken tijd, geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om een koran erbij te nemen, er zijn genoeg andere dingen waarin je je verdriet kunt verwerken, liefde bv.

Ik vind jouw reacties en die van Dana ook maar liefdeloos en heel opstandig.

Heel vervelend van je familie, gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.

Maar had je deze reacties niet een beetje kunnen verwachten, als je ongevraagd kritiek geeft over de Islam in een topic voor bekeerde moslimas?
quote:Yasmin21 schreef op 08 april 2010 @ 07:14:

[...]

Heel vervelend van je familie, gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.

Maar had je deze reacties niet een beetje kunnen verwachten, als je ongevraagd kritiek geeft over de Islam in een topic voor bekeerde moslimas?Als je alleen maar meepraters wil, heb je op dit forum niets te zoeken. Dat geen kritiek willen, maakt je trouwens wel erg geschikt om moslima te worden, dat heb je al onder de knie.
quote:malu3 schreef op 08 april 2010 @ 07:21:

[...]

Als je alleen maar meepraters wil, heb je op dit forum niets te zoeken.Wie bepaalt dat? Ze schrijft toch duidelijk in haar openingspost wat ze zoekt/verwacht. Dan ga je toch niet al je energie erin gooien om te melden dat je het er niet mee eens bent? Of je mening geven wat jij er allemaal niet van vindt. Lekker belangrijk wat jij ervan vindt, net zoals het jou je reet kan roesten dat zij moslima wilt worden toch?
Gatverdamme waarom moet zo'n topic nou helemaal ondergesneeuwd worden met anti-geloof-posts en discussies daarover? Open dan een eigen topic daarvoor, dan kan Yasmin op dit topic van gedachten wisselen over haar zoektocht. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen kritisch noot mogelijk is, maar doe dat dan wel met een respectvolle houding zeg...
Eensch
Ach zo gaat het altijd, elk topic over de Islam en moslims wordt uiteindelijk dezelfde oude 100x herkauwde discussie. Er is niks mis met kritiek, maar ondebouw die dan wel met correcte argumenten.
Wat ik niet begrijp is dat er oorlogen en haat ontstaan om woorden in een boek!!!!

For crying out loud.

Echt te belachelijk voor woorden dat mensen stomme achterlijke regeltjes naleven omdat een 'opperwezen', die zogenaamd liefde heeft voor ieder mens, ze bedacht heeft.

Ik begrijp er niets van.
quote:Donna schreef op 07 april 2010 @ 22:34:

[...]

Ja dat vinden al die kleine jongetjes, na hun 'gezellig' samenzijn met die blije priesters, nou ook.Ik wil niet weten wat er allemaal achter de gesloten deuren van moskeen gebeurt.................en nu niet zeggen dat daar niets gebeurt: als we er niets over horen betekent het niet dat er niets gebeurt he.
@schilderspalet, hoeveel oorlogen ontstaan er nou echt om religie tegenwoordig? Dat religie de voornaamste reden is voor oorlog? En wat betreft het gebeuren of niet gebeuren in moskeeen en katholieke kerken. Tuurlijk is het verschrikkelijk, maar je kunt het niet koppelen aan de religie(heb iig nog nooit vernomen dat het een katholiek voorschrift is om aan kleine jongetjes te zitten)
Nazife: Ik zal je z.s.m een email sturen! Ik heb het nogal druk, sorry!
@Yasmin, ik ook(tentamens enzo) en in die chaos heb ik dus per ongeluk je mail adres verwijderd
Ik ben wel van mening dat niet alle 'negatieve' reacties ook gelijk negatief bedoeld zijn.

Ik vind het juist goed om op een kritische manier naar het geloof te kijken.

Zoektocht binnen het geloof is zo persoonlijk.

Je zal van bekeerlingen vrijwel alleen positieve verhalen horen en van buitenstaanders vaak negatieve.

Je bent dan zo geneigd om één bepaalde kant op te gaan qua mening, dat je niet meer objectief naar je eigen gedachtes kan kijken.

Ik ben blij dat ik mijn 'zoektocht' helemaal alleen heb gedaan.

Heb er geen jubelverhalen of horrorstories voor nodig gehad.

Ik begrijp je wel hoor, daar niet van.
Ik ook. Ben ook blij dat mijn familie nooit echt aan religieus onderwijzen heeft gedaan. Ik heb alles helemaal op eigen houtje uitgezocht(wel met behulp van tafsier, geleerden en een aantal boeken anders kun je het niet) en kwam er toen achter dat mijn familieleden sommige dingen toch wat "verkeerd" doen. Maar ik vind het wel nuttig om te praten over Islam met andere moslims, ook als we een meningsverschil hebben. een andere invalshoek kan soms leiden tot nieuwe inzichten. Overigens heeft de negatieve kritiek die de Islam vaak krijgt tot nu toe mijn geloof alleen maar sterker gemaakt. Het spoort me aan dingen te bestuderen en de waarheden, onwaarheden, cultuuraspecten en religie van elkaar te scheiden.
Maar volgens mij heeft Yasmin gewoon behoefte om er open en eerlijk met iemand over te kunnen praten(verbeter me als ik het mis heb hoor) en is ze niet per se op zoek naar verhalen over euforische ervaringen. En er zijn gelukkig ook nog veel bekeerlingen die heel genuanceerd kunnen vertellen over hun bekering en ook de mindere kanten ervan vertellen.
Hallo Yasmin21,

Mooi dat je tot de Islam hebt bekeerd. Ben zelf van Marokaanse komaf en heb de Islam dus met de paplepel meegekregen en het is een mooi geloof. Ik heb respect voor alle geloven en heb diverse vrienden/vriendinnen met verschillende achtergronden en die respecteren mij ook om mij en om mijn geloof en dat vind ik relevant in een vriendschap. Mijn dochter is trouwens momenteel actief met een project genaamd> Alle geloven op een kussen! Als alles goed is komt er na de zomervakantie van 2010 een bijeenkomst van meisjes/vrouwen met verschillende geloven of juist helemaal geen geloof. Het is de bedoeling dat er die middag met elkaar een leuke en leerzame middag van te maken. Verdraagzaamheid en tolerantie zijn de sleutelwoorden op die dag.

Je zult van harte welkom zijn op die dag als je dat wenst. Er komen veel bekeerde Nederlandse meisjes die mijn dochter kent. Mocht je interesse hebben geef dit dan aan.

Wellicht tot horens en succes met alles.

Vriendelijke groeten van Zina1967
@Zina, ze is nog niet bekeerd! Mooie post trouwens. Kun je nog iets meer vertellen over die bijeenkomst?(klinkt interessant)
quote:sarah2ndlife schreef op 08 april 2010 @ 01:31:

[...]

staat dat ook in de Koran??

En bedankt he , over vooroordelen gesproken.

ik heb het over een geloof, jij hebt het nu over mensen met een mening, lekker respectloos ben jij.

maar dat zijn we wel gewend van moslims, alles wat niet moslim is , is bagger in jouw ogen dat zie ik nu maar weer.

Beste Sarah, heb ik ergens gerelateerd aan de Koran?

Je voelt je persoonlijk aangesproken, schaar je jezelf onder zuurpruimen, doemdenkers en zwartkijkers?

En tot slot, had Yasmin aangegeven dat ze twijfelt en atheist, boedhist, joods or what ever wil worden, dan was mijn reactie exact hetzelfde geweest.

En weet je waarom beste Sarah?

Omdat ik mij onthoud om iemands keuze te bekritiseren, beschimpen en belachelijk maken.

Leef en laat leven en Yasmin moet zelf ondervinden of de Islam iets voor haar is of niet.

Reageer niet zo geprikkeld en probeer eens naar mensen te kijken zonder ze in moslims/ niet-moslims in te delen.

Want dat is hetgeen wat je met dit berichtje van je doet en niet ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven