Ben je introvert of extrovert?

20-02-2012 23:23 52 berichten
Ik ben benieuwd!

Op een forum maakt het niet zo uit. Of komen de introverts juist meer tot hun recht in de online maatschappij? Ik weet het niet, vandaar de vraag?

Ik? Als ik heel eerlijk ben: intro!
Ik ben jarenlang een stille meid geweest. Een beetje verlegen eigenlijk in groepen met onbekenden.

Introvert eigenlijk dus.

Sinds ik op salsadansles ben gegaan(zonder parter) en een jaar later de secretareseopleiding deed waarin je modules agenderen en plannen had, ben ik extrovert geworden.Er was ook een module netwerken namelijk en dat heb ik persoonlijk toegepast om vrienden te maken en te vinden.

Nu ben ik extrovert maar heb nog steeds moeite om mijn vriendencontact wederzijds en op peil te houden. Daarom zit ik dus vaak op het forum. Het forum is toch iets voor, sorry, wat contactarme mensen met weinig echte vrienden.
Introvert. Maar extrovert in bekend gezelschap.

En dat een forum is voor contactarme mensen vind ik volslagen flauwekul. Ik herken me daar althans niet in.
Alle reacties Link kopieren
Beide mag dat ook

Ik ben nogal een kat uit de boomkijk type in nieuwe en grote gezelschappen.

Maar vrienden en bekenden zullen me denk ik eerder als extravert omschrijven denk ik.

En ookal zou je het soms niet zeggen, maar ik heb ook een IRL. En daar zeg ik meestal ook wat ik denk. Ik kom graag voor m'n mening uit.
Ik werd laatst op school als voorbeeld genomen voor 'de extroverte mens'

Dus dat zal wel dan haha
Internagelaktisch
Ik ben heel extrovert en heb geen idee of je dan extra tot je recht komt in de online-maatschappij.

Ik denk het eigenlijk niet, want andere zaken spelen dan toch ook wel een rol. Of een forum kom je goed tot je recht als je goed kunt schrijven, heel grappig bent of juist heel analytisch, etc.

Ik denk dat het meer daaraan ligt en dat het online juist veel minder uitmaakt of je introvert of extrovert bent dan in real life.
Introverten hebben online wel het voordeel dat er niemand op ze let, ze rustig na kunnen denken wat ze willen zeggen en ze worden niet zo snel omvergewalst door extraverte dominante types denk ik.
Ik ben heel extravert, maar mijn ervaring op fora is dat ik daar juist altijd vrij op de achtergrond blijf. Op een forum kan ik natuurlijk niet iedereen verbluffen met mijn stralende glimlach
Extravert. Hartstikke extravert.

Edit: waarom krijg ik hier bij fout woord extrovert geen rood slangetje onder het woord? Blijkbaar is het hier al aardig ingeburgerd of zo? Dat het in het "woordenboek" achter het forum staat?

Edit 2: Laat maar.... Lees net pas verder.
Als eerste: het is extrAvert.

Ik ben in het dagelijks leven heel open, recht voor zijn raap, heel eerlijk, druk, een kletser, ik praat tegen iedereen, heb altijd mijn woordje klaar.... en ik val blijkbaar toch onder het introverte type.

De definities van introvert en extravert zijn namelijk niet precies zoals men denkt dat ze zijn. Er zijn testjes online waarbij vragen staan die je een heel ander beeld ervan geven.
extrAvert ja
Volgens taaladvies.net kunnen 'extravert' en 'extrovert' beide, maar is 'extravert' de meer oorspronkelijke vorm.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/281/
Toch wel extravert dus. Ik twijfelde aan mezelf, maar dacht dat ik het mis had.

Edit; of allebei, wat maakt 't uit.
Extravert: zeer aanwezig en altijd in voor een lolletje, praatje of borrel.

Ik ben het er ook niet mee eens dat fora enkel iets zijn voor introverte mensen. Zo kan ik nog steeds ouwehoeren terwijl ik in bed lig, bijvoorbeeld
Ik vond mezelf altijd introvert, heb er enorme problemen mee gehad als kind en op de middelbare school. Enorm stil en verlegen. En ik dacht dat ik dat nog steeds wel een beetje was, maar dat ik nu wel aardig mee kom in het sociale leven (waar ik vroeger dus steevast in verdwaalde of niet wist wat ik moest zeggen). Hoorde ik op mijn nieuwe werk dat ze mij een enorm zelfverzekerd recht voor zijn raap type vinden!! En ik sprak laatst een oude middelbare school docent, ik dacht hij kent me vast niet meer zo stil als ik was.. Blijkt dat hij me een hele sterke persoonlijkheid vond, lekker nuchter en veel volwassener dan al die gemene huppelgrietjes (zei hij niet zo natuurlijk)

Blijkt wel weer wat voor verkeerd beeld je van jezelf kan hebben! Ik vind het nog steeds erg moeilijk om voor groepen te praten (zal toch echt moeten in mijn vakgebied), en het verschilt echt met elke persoon die ik voor me heb
Haha Ster, vandaar die pleister op je mond?

Oh, excuses, het kon dus beiden.

Als vraag op de OP: als jij met introvert bedoelt 'verlegen', dan denk ik dat wanneer iemand extreem verlegen is, hij/zij ook op een forum niet goed tot zijn recht komt. (zeker niet op Viva vermoed ik)
Molly, had net mijn ava veranderd (nog niet te zien??)

Ik lul gewoon veel te veel.........
Ah, even ge-F5-t.

Maar het resultaat is hetzelfde: je zwijgt.
Elmo, mooi verhaal!
Haha da's waar
Zeer extravert, in rl altijd nadrukkelijk aanwezig, op het forum hou ik mij soms toch wat meer op de achtergrond.
Introvert, maar niet bang om mijzelf te zijn.

Kat uit de boom kijker.
Ik kreeg vandaag te horen dat ik een aanwezig, maar open en vriendelijk persoon ben(dus eigenlijk vrij vertaald dat heb je dan in je voordeel weer mee anders was je irritant geweest )

Dus ik ben extra.
quote:gemini2011 schreef op 20 februari 2012 @ 23:31:

Beide mag dat ook

Ik ben nogal een kat uit de boomkijk type in nieuwe en grote gezelschappen.

Maar vrienden en bekenden zullen me denk ik eerder als extrovert omschrijven denk ik.

En ookal zou je het soms niet zeggen, maar ik heb ook een IRL. En daar zeg ik meestal ook wat ik denk. Ik kom graag voor m'n mening uit.Zo, dat scheelt typen...
Introvert voor de buitenwereld. En dat heb ik met de jaren best goed aanvaard. Ik zie dat nu als een goede eigenschap van mezelf.

In bekend gezelfschap ben ik wel volledig m'n gekke zelf, dan kan je me misschien wel extravert noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven