Bezemtopic deel 4
maandag 5 oktober 2009 om 22:17
Hizzel. Nu zijn het nog rupsen.
Deze hebben we dus vanmiddag gevangen gered:
We hebben dus nu een pot vol rupsen. De pot staat nu ook vol met wortelenloof en ze doen er zich behoorlijk tegoed aan. Die rupsen verpoppen zich in de herfst zo gauw ze zich voldoende volgevreten hebben. (En dan is het echt vreten)
En uit die pop komt dus in het voorjaar deze vlinder.
Alleen de foto van de pop heb ik even van Internet gehaald. De andere foto's zijn zelf gemaakt.
Deze hebben we dus vanmiddag gevangen gered:
We hebben dus nu een pot vol rupsen. De pot staat nu ook vol met wortelenloof en ze doen er zich behoorlijk tegoed aan. Die rupsen verpoppen zich in de herfst zo gauw ze zich voldoende volgevreten hebben. (En dan is het echt vreten)
En uit die pop komt dus in het voorjaar deze vlinder.
Alleen de foto van de pop heb ik even van Internet gehaald. De andere foto's zijn zelf gemaakt.
maandag 5 oktober 2009 om 22:21
maandag 5 oktober 2009 om 22:30
maandag 5 oktober 2009 om 22:48

dinsdag 6 oktober 2009 om 08:19
Mogu dames,
Als ik niet meer stoned ben neemt vriend laptop mee dus ik hoef jullie niet te missen!
Damn!wat mis ik mijn bakkie troost,leut,koffie dus!
Ik spring nog even de douche in en dan richting ziekenhuis.
Pips,lekker geslapen?normaal ben je hier al langs geweest..
Zoeb,mooie rupsen!al zou ik er de kriebels van krijgen als ik ze thuis had..
Als ik niet meer stoned ben neemt vriend laptop mee dus ik hoef jullie niet te missen!
Damn!wat mis ik mijn bakkie troost,leut,koffie dus!
Ik spring nog even de douche in en dan richting ziekenhuis.
Pips,lekker geslapen?normaal ben je hier al langs geweest..
Zoeb,mooie rupsen!al zou ik er de kriebels van krijgen als ik ze thuis had..
dinsdag 6 oktober 2009 om 08:55
Mogguh maisjes!
Coebergh! Ik zal aan je denken!
Mooi die rupsen Zoeb..
Wat een kick zou het zijn als je ze volgend voorjaar uit ziet komen!
Vandaag to do (nog steeds niet veel ivm armpje):
Boodschappen.
Plees
Pasfoto's laten maken (maar denk dat fotograaf dicht is)
Nieuw rijbewijs aanvragen.
Afspraak maken om wenkbrauwen te laten zetten.
Zwembad gedeeltelijk winterklaar maken.
en last but not least: Stofzuigen...
Coebergh! Ik zal aan je denken!
Mooi die rupsen Zoeb..
Wat een kick zou het zijn als je ze volgend voorjaar uit ziet komen!
Vandaag to do (nog steeds niet veel ivm armpje):
Boodschappen.
Plees
Pasfoto's laten maken (maar denk dat fotograaf dicht is)
Nieuw rijbewijs aanvragen.
Afspraak maken om wenkbrauwen te laten zetten.
Zwembad gedeeltelijk winterklaar maken.
en last but not least: Stofzuigen...
dinsdag 6 oktober 2009 om 09:17
goedemorgen deze morgen.....
evensnel gescand wat er gisteravond nog is getikt...kwam een opmerking tegen over Diclofenac tegen spanningshoofdpijn. Klopt. Ik heb een aantal jaar zetpillen gehad tegen hoofdpijn/migraine aanvallen. Was wel een paardenmiddel (volgens de ha) maar het werkte als eentiet! Lag dan wel half in coma op bed maar lekker dat het was! Heb nu geen hoofdpijn meer (iig niet zo erg) dus heb ook geen pillen meer nodig.
to do lijste voor vandaag.
- mezelf ne meisjes wassen/douchen en aankleden
- oudste naar de buurvrouw brengen MET lunch achter de kiezen.
-met jongste de trein naar de Stad halen
-14.00 afspraak bij revalidatiearts.......
-hopelijk rond 15.30 terug en dan oudste ophalen bij de psz vandaan.
o ja nog ff opzoekjen hoelaat m'n trein gaat!!!!!
@coebergh...ik begrijp dat je, baarmoeder wordt verwijderd......sterkte, je zal je nog wel een aantal weken knap kaaaaaa uuuuuuu teeeeeee voelen.
evensnel gescand wat er gisteravond nog is getikt...kwam een opmerking tegen over Diclofenac tegen spanningshoofdpijn. Klopt. Ik heb een aantal jaar zetpillen gehad tegen hoofdpijn/migraine aanvallen. Was wel een paardenmiddel (volgens de ha) maar het werkte als eentiet! Lag dan wel half in coma op bed maar lekker dat het was! Heb nu geen hoofdpijn meer (iig niet zo erg) dus heb ook geen pillen meer nodig.
to do lijste voor vandaag.
- mezelf ne meisjes wassen/douchen en aankleden
- oudste naar de buurvrouw brengen MET lunch achter de kiezen.
-met jongste de trein naar de Stad halen
-14.00 afspraak bij revalidatiearts.......
-hopelijk rond 15.30 terug en dan oudste ophalen bij de psz vandaan.
o ja nog ff opzoekjen hoelaat m'n trein gaat!!!!!
@coebergh...ik begrijp dat je, baarmoeder wordt verwijderd......sterkte, je zal je nog wel een aantal weken knap kaaaaaa uuuuuuu teeeeeee voelen.
dinsdag 6 oktober 2009 om 09:31
Goedemorgen!
Wat waren jullie nog laat bezig hier! Ik lag toch echt om 21.15 in mijn bed Ik ben jarenlang nóóit ziek geweest en ik heb de laatste paar maanden alle virussen die langskwamen opgepikt, zelfs met een antibioticakuur tot gevolg (en dat was echt 15 jaar geleden ofzo), dus ik kan stellen dat mijn weerstand niet denderend is.
Kan het zijn dat dat te maken heeft met gewichtsverlies? Ik ben wat kilo's afgevallen ( ) de laatste maanden en sindsdien is mijn weerstand pet. Dus op tijd naar bed en gezond doen, in de hoop dat dat helpt.
Hoipippilangkous: nooit Diclofenac gehad, maar dan moet je eens morfine proberen Heb ooit zo'n pompje gehad in het ziekenhuis en bijna ruzie gemaakt met de verpleegster toen hij eruit moest
Wat waren jullie nog laat bezig hier! Ik lag toch echt om 21.15 in mijn bed Ik ben jarenlang nóóit ziek geweest en ik heb de laatste paar maanden alle virussen die langskwamen opgepikt, zelfs met een antibioticakuur tot gevolg (en dat was echt 15 jaar geleden ofzo), dus ik kan stellen dat mijn weerstand niet denderend is.
Kan het zijn dat dat te maken heeft met gewichtsverlies? Ik ben wat kilo's afgevallen ( ) de laatste maanden en sindsdien is mijn weerstand pet. Dus op tijd naar bed en gezond doen, in de hoop dat dat helpt.
Hoipippilangkous: nooit Diclofenac gehad, maar dan moet je eens morfine proberen Heb ooit zo'n pompje gehad in het ziekenhuis en bijna ruzie gemaakt met de verpleegster toen hij eruit moest
dinsdag 6 oktober 2009 om 09:33
Ben ik heel onbeleefd als ik vraag waarom Coeberghmetijs naar het ziekenhuis moet?
In ieder geval sterkte! Want ziekenhuizen zijn nooit leuk.
Mijn lijstje van vandaag:
Huis netjes achterlaten
Kinderen wegbrengen
Werken
Eten koken
Notulen uitwerken thuis
was opvouwen/in de droger doen
1 hoofdstuk studie
In ieder geval sterkte! Want ziekenhuizen zijn nooit leuk.
Mijn lijstje van vandaag:
Huis netjes achterlaten
Kinderen wegbrengen
Werken
Eten koken
Notulen uitwerken thuis
was opvouwen/in de droger doen
1 hoofdstuk studie
dinsdag 6 oktober 2009 om 09:40
Mogguh.
Ben zot afgepeigerd van het rennen/snellopen/sjokken.
Weet nog niet hoe ik dit geintje ga combineren met een werkdag..
De knijnsels zijn lekker buiten aan het spelen, ik heb vanmiddag een afspraak bij Jeugdzorg en Oudste gaat aan zijn eerste sessie creatieve therapie beginnen. En huiswerk en er moet nog een ritje op de kermis worden ingepland en en en de middag is weer veel te kort.
Nu even koffie.
Coeberhg
Ringelding, ik zal het eens aan huisarts vragen. Als ik durf. Heb van de week tegen hem gezegd dat ik geen Sandomigran ga slikken, terwijl hij glashard beweert dat ik daar niet dikker van ga worden.
Ben zot afgepeigerd van het rennen/snellopen/sjokken.
Weet nog niet hoe ik dit geintje ga combineren met een werkdag..
De knijnsels zijn lekker buiten aan het spelen, ik heb vanmiddag een afspraak bij Jeugdzorg en Oudste gaat aan zijn eerste sessie creatieve therapie beginnen. En huiswerk en er moet nog een ritje op de kermis worden ingepland en en en de middag is weer veel te kort.
Nu even koffie.
Coeberhg
Ringelding, ik zal het eens aan huisarts vragen. Als ik durf. Heb van de week tegen hem gezegd dat ik geen Sandomigran ga slikken, terwijl hij glashard beweert dat ik daar niet dikker van ga worden.
dinsdag 6 oktober 2009 om 09:42
Mogguh! Ik heb geslapen als een blok, niet normaal. Van van 21:30 tot Mr N me om 09:00 vanochtend wakker maakte. En nu zo suf als een konijn
Coebergh, sterkte vandaag!!!
Wat een prachtige vlinders zijn dat toch Zoeb, succes met kramen
Ringelding, vanwaar de revalidatiearts? Of heb ik daar overheen gelezen?
Astarte, ik hb voor 's nachts ook iets morfine achtigs, ff kijken hoe het heet.
Tramadol. Is dt niet wat Michael J uiteindelijk de das heeft omgedaan> Ff google-en. Nee dus
Vandaag
Mr N helpen met solli-brief, altijd leuk om te doen!
Wierook en geurolie kopen
Werk bellen om andere werktijden te regelen ivm eventuele staking OV morgen
Fijne dag allemaal, ik neem nog een diazepammetje! Proost!
Coebergh, sterkte vandaag!!!
Wat een prachtige vlinders zijn dat toch Zoeb, succes met kramen
Ringelding, vanwaar de revalidatiearts? Of heb ik daar overheen gelezen?
Astarte, ik hb voor 's nachts ook iets morfine achtigs, ff kijken hoe het heet.
Tramadol. Is dt niet wat Michael J uiteindelijk de das heeft omgedaan> Ff google-en. Nee dus
Vandaag
Mr N helpen met solli-brief, altijd leuk om te doen!
Wierook en geurolie kopen
Werk bellen om andere werktijden te regelen ivm eventuele staking OV morgen
Fijne dag allemaal, ik neem nog een diazepammetje! Proost!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 6 oktober 2009 om 09:53
HPL, kijk maar uit met Tramadol. Dat heb ik ook gehad na mijn auto-ongeluk, maar daarmee ging ik zo ontzettend van de wereld! Ik kreeg alles mee wat om me heen gebeurde, maar ik kon er niet op reageren. Nog geen gedag zeggen, niet zwaaien, zat er alleen maar apathish door op de bank.
Er wordt niet voor niets over gezegd: Tramadol is tramalant. Echt, kijk daar maar heel goed mee uit.
Coebergh, sterkte vandaag.
Lijstje voor vandaag:
-KDV bellen of verandering van dagen evt mogelijk is
-stofzuigen
-dweilen
-koffie drinken bij mijn moeder
Er wordt niet voor niets over gezegd: Tramadol is tramalant. Echt, kijk daar maar heel goed mee uit.
Coebergh, sterkte vandaag.
Lijstje voor vandaag:
-KDV bellen of verandering van dagen evt mogelijk is
-stofzuigen
-dweilen
-koffie drinken bij mijn moeder
dinsdag 6 oktober 2009 om 10:26
50mg is genoeg hoor Pip, kan je goedvan de wereld van zijn.
Hier zijn we luizen vrij, alleen die was, die is nog niet klaar, zoooooveeeelllll.
Bijna klaar, nou moet het nog drogen, hangt overal in huis, fijn.
Kan ik zo goed tegen.
Vandaag werken, heb 4 opvangkindjes en het is dus gezellig druk.
Nu slaapt alles en straks weer naar buiten, hopelijk zonder regen.
Coebergh, er wordt aan je gedacht!
Veel sterkte.
Hier zijn we luizen vrij, alleen die was, die is nog niet klaar, zoooooveeeelllll.
Bijna klaar, nou moet het nog drogen, hangt overal in huis, fijn.
Kan ik zo goed tegen.
Vandaag werken, heb 4 opvangkindjes en het is dus gezellig druk.
Nu slaapt alles en straks weer naar buiten, hopelijk zonder regen.
Coebergh, er wordt aan je gedacht!
Veel sterkte.
dinsdag 6 oktober 2009 om 10:32
So he, wat zijn jullie actief geweest terwijl ik me gisteren in het zweet aan het sporten was (en ok.. ook toen ik na afloop uitgeblust op de bank zat ).
Gezellig hoor zoveel geklets, maar echt bijhouden kan ik het geloof ik niet meer Nou ja, ik weet dat jullie me dat vast gaan vergeven.
Mijn ene oor zit ondertussen echt helemaal potdicht, daar hoor ik dus niets mee. Er zit ook behoorlijke druk op, niet echt lekker..
Ik zal blij zijn als het donderdag is en mn oor wordt uitgespoten, hoewel het me nog steeds een hele gore toestand lijkt. Voorlopig maar braaf verder oordruppelen.
HPL, klinkt als een leuke combi die medicijnen van jou! Lekker beetje stoned zijn.. hoewel je waarschijnlijk liever geen weer ok bent en van die spit af. Ben trouwens ook pas begonnen in 'spoedcursus verlichting', ben benieuwd, kreeg het van een vriendin die er erg enthousiast over was..
Coebergh, ik ga vandaag heeeeeeeel hard aan je denken, voor je duimen etc. Het komt allemaal goed en straks ben je lekker van dat baarmonster (goed woord in jouw geval) af!!
Vandaag:
- werken (en dan ook echt eens ff een hoop doen!! )
- paar mensen terugmailen
- opruimen (toch stiekem weer overal bergjes en bergen rommel)
- was vouwen
- als ik nog tijd over heb.. eens even goed jullie lezen en reageren!
Fijne dag allemaal!
Gezellig hoor zoveel geklets, maar echt bijhouden kan ik het geloof ik niet meer Nou ja, ik weet dat jullie me dat vast gaan vergeven.
Mijn ene oor zit ondertussen echt helemaal potdicht, daar hoor ik dus niets mee. Er zit ook behoorlijke druk op, niet echt lekker..
Ik zal blij zijn als het donderdag is en mn oor wordt uitgespoten, hoewel het me nog steeds een hele gore toestand lijkt. Voorlopig maar braaf verder oordruppelen.
HPL, klinkt als een leuke combi die medicijnen van jou! Lekker beetje stoned zijn.. hoewel je waarschijnlijk liever geen weer ok bent en van die spit af. Ben trouwens ook pas begonnen in 'spoedcursus verlichting', ben benieuwd, kreeg het van een vriendin die er erg enthousiast over was..
Coebergh, ik ga vandaag heeeeeeeel hard aan je denken, voor je duimen etc. Het komt allemaal goed en straks ben je lekker van dat baarmonster (goed woord in jouw geval) af!!
Vandaag:
- werken (en dan ook echt eens ff een hoop doen!! )
- paar mensen terugmailen
- opruimen (toch stiekem weer overal bergjes en bergen rommel)
- was vouwen
- als ik nog tijd over heb.. eens even goed jullie lezen en reageren!
Fijne dag allemaal!