Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Revalidatiearts moet ik heenvanwege syndroom van Quervain in m'n rechterpols. Begint nu ook in m'n linker. Heb het ws al heeeel lang, maar is pas heftiger geworden na de geboorte van m'n jongste afgelopen februari. Het is een chronische ontsteking van de pezen in m'n duim..die hebben te weinig ruimte om soepel heen en weer te glijden. Heb er een x aantal weken een injectie in gehad, dat heeft ongeveer 4/5 weken verlichting (lees pijnvrij) gegeven, maar het is nadien langzaam maar zeker weer terug gekomen. Heb ook nog een paar maanden met een spalk omgelopen, maar met 2 kleintjes is dat niet handig. Had hem vaker niet dan wel om. Vandaag een controle afspraak en over 2 weken weer naar de ergotherapeut. Moet alles met m'n rechter hand/arm op een andere manier aanleren en dat is verrekte lastig....

-treintijden op zoeken

- meisjes en mezelf wassen en aankleden

-lunch

-oudste bij de Buuf brengen.....

is iig al 1 taak afgestreept.
Neem nog een pil Pip, dan ga je echt de lucht in van verlichting
Fuss, ik heb volgens mij geen voorspellende dromen, maar zal voor je duimen
Z&Z Ben nu met nichtje aan het krabbelen ben ze is gewoon een lieffie Heb dat boek maar ff weggelegd, daar wil ik wel nuchter voor zijn ja

Ring, wat is dat voor syndroom?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
HPL, ik moet ook nog even in de juiste 'mood' komen voor ik dat boek echt ga lezen. Moet wel een beetje in de stemming zijn voor zweverigheid want anders gaan die inzichten niet aankomen (weet ik inmiddels van mezelf). Maar als ik nou binnenkort eens een avondje of middag helemaal voor mezelf heb gepland, en dan met een potje thee op de bank, wierookje aan en lekker lezen.. Hmm, klinkt opeens heeeeel goed

Zoebie, wat gaaf die rupsen!! Is het niet heel moeilijk om ze in leven te houden? Het lijkt me wel geweldig om dat proces van zo dichtbij te kunnen volgen.

Ok, het is wel duidelijk.. ik hou me nog niet echt aan mijn lijstje. Ik zou namelijk vandaag hard gaan werken en niet stiekem steeds bij jullie komen buurten. Maar, maar, maar.. het is zo gezellig!!

Zucht... daaaaaaaag!!
Ringelding is het een Triggerduim erbij? Of komt het echt uit je pols?

Ik heb ook al een paar keer een triggerduim gehad. 1 x aan geopereerd en nu regelmatig aan mijn andere duim. Maar bij mij werken de corticosteroïden spuiten wel goed.

Tot nu toe 2 x zo'n gemene prik erin en nu heb ik er al vanaf juni geen last meer van.

Ik weet nog dat ik na de eerste operatie met een klein verbandje om mijn duim naar huis ging en zelf gereden heb. Nu zie ik mensen die aan een triggerduim zijn geholpen in een dik verband zitten met een mitella. Lijkt me erg overdreven want na twee dagen was ik alweer aan het werk. Duim een beetje ontlast en het is gewoon goed gegaan. 't Is ook maar een klein sneetje wat ze maken en onder plaatselijke verdoving.
geen idee of het een triggerduim is........hij doet het gewoon soms niet. Hebn sowieso erg rare handen en armen hoor....begin vorig jaar deed m'n linkerarm het opeens niet meer. En dan gewoon helemaal niks, was even tijdelijk verlamd ofzo. en als ik m'n handen op een bepaalde manier op tafel neerleg al steunend met m'n polsen op de tafelrand, dan beginnen ze te shaken al had ik plaatselijke parkinson.

Wellicht dat er nu maar eens goed naar gekeken moet worden want dit lijkt me niet helemaal normaal.

nog een afstreep op lijstje:

-treintijden opzoeken
Mmm het klinkt wel als een triggerduim. De pees die niet meer door de doorgang kan. En dan krijg je hem niet meer recht of met moeite en dan "knakt" die.

Gelfling we hebben geen idee of het moeilijk is om ze in leven te houden. We gaan het gewoon proberen.
Is het lieve nichtje dezelfde die nu niet meer meebezemt, Pips?

*met vliegvaart door het huis om het optisch schoon te maken, straks keurende ogen*
Sterkte voor Couberg! We kennen elkaar nog niet echt, maar met zo'n operatie kun je maar beter te veel dan te weinig mensen aan je kant hebben denk ik dan maar.

Ben je begonnen met hardlopen mamzelle? Ik heb er wel eens een poging toe gedaan, maar dat leek meer op hardhobbelen.

Ik zit nu in sportoutfit op de bank, klaar om zo te vertrekken. Is gister niet meer gelukt, dus vandaag prioriteit.

Lijstje totaal:

Sporten

sollibrief 2 schrijven en de deur uit doen

was opruimen

slaapkamer opruimen

kastje verven

Uitdagend lijstje dus ik kom regelmatig even suppport en schopjes collecteren. Nu hop hop, gymschoenen aan, tas pakken en gaan met die banaan.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 oktober 2009 @ 11:01:

Heb ik al gezegd dat ik het liefste nichtje van de wereld heb? Nee? Nou ik heb het liefste nichtje van de wereld

Nee hoor, dat heb ik al.

Pasfoto'sEn ze zijn zoals altijd weer goed af-schuw-we-lijk
Coebergh!

Fuss, begrijp ik nou goed dat jullie niet alleen aan het huis aan het 'klussen' zijn?
Is Fus aan het klussen voor een beeb? :D

(Weet niet goed wat ik met de nichtjes-discussie aanmoet. Want uiteraard is die van mij het allerallerliefste, maar als ik dat hier neerzet geloven jullie me natuurlijk nooit... Die van mij krabbelt alleen nog niet, dat is jammer! Maar brabbelen daarentegen kan ze als ze beste! (Wat zeg ik, brabbelen? Hele volzinnen maakt ze tegenwoordig!!!! Bij onweer: "Wat is dat nou? De wolken botsen!"))
Sporten

Bedenk me net dat ik voor het eten van vanavond nog even langs de turkse winkel moet dus dat ga ik zo even doen. Mag ik daarna een kopje koffie, even forummen en dan

brief schrijven!
Ghe, ál mijn nichtjes zijn de liefste, zowel die ukkies van 8 als die van bijna 30

Mamz, had het inderdaad over het ooit mee bezemende nichtje

Mijn lijstje is af, mss nog zwemmen vanavond maar dan moet ik wel eerst mijn benen ontharen

Beetje teveel hooi op m'n vork genomen heb nu toch wel een beetje last.
Je benen ontharen om te zwemmen?

Alles goed met Lau?

Vandaag to do (nog steeds niet veel ivm armpje):

Boodschappen. Zometeen

Plees

Pasfoto's laten maken

Nieuw rijbewijs aanvragen.

Afspraak maken om wenkbrauwen te laten zetten.

Zwembad gedeeltelijk winterklaar maken.

en last but not least: Stofzuigen... Dat mag de oudste doen

Wij eten vanavond lekker draadjesvlees en stoofpeertjes.

Dus ruikt het nu al heerlijk in huis.
Ja ik ga niet met ongeschoren benen naar het zwembad GL, ik heb geen Burkini

Ja met Lautje gaat alles goed. Pas verhuisd, helemaal gelukkig
Oke ik snap ut, bij mij is dat nooit meteen zo'n ramp. Ik ben gezegend met licht blond haar, dus valt bijna niet op als ik eens een keer oversla

Fijn dat alles goed gaat met Lau. En ook met Ietje en Eetje neem ik aan?
goedemiddag,

ik was er weer

geweldig zoeb, een vlinderkast. Bij mij op het werk worden ze tegenwoordig verkocht ook handgemaakt. Als ik later als ik groot ben een echt huis heb wil ik er ook eentje

HPL nog steeds in de zevende hemel zo te lezen. Doe mij ook maar wat van de pillen zou ik zeggen

astarte, wat een vervelende ziekte is dat. Lijkt me helemaal niet leuk

Mocht ik nog wat vergeten zijn sorry

ik ga zo tomatensoep maken, als niet-kok ben ik benieuwd of het gaat lukken. Zo niet halen we maar patat.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Boodschappen

Pfff...alles is weer in huis....

Straks nog even taxi spelen voor dansles voor kleine Troela. Oudste schilt de stoofpeertjes en de piepers.

Heb ik al verteld dat ik komend weekend een weekendje weg ben?

Manlief en ik gaan een heel lief (Forum)vriendinnetje bezoeken in Londen! Zaterdagochtend heel vroeg vertrekken, zondagavond laat weer thuis.

We laten grote dochter dus weer alleen met haar zusje. We gaan er van uit dat ze haar lesje de laatste keer geleerd heeft en dat het nu wel goed gaat. Het gaat nu ook maar om 1 nachtje. En ik WIL haar ook gewoon weer vertrouwen.

Ben benieuwd hoe het met Coe(bergh) gegaan is....
Ik ben een powerpoint aan het knutselen voor school, voor de kinderboekenweek. Zo leuk om te doen
Tukkie gedaan, ben een beetje lodderig
Goldie, het voelt fijn om je dochter weer te gaan vertrouwen, en het zal haar ook goed doen. Denk dat ze daar meer van leert dan van niet vertrouwen.

Vandaag een pittige dag achter de rug. Moesten fietsen naar creatieve therapie, en hard ook. Had een denkfoutje gemaakt over de tijd waarop Oudste thuis zou komen van een NAC dag.

Omdat we morgen met zijn allen vrij zijn het huiswerk maar verschoven naar morgenochtend.

Straks:

Friet

Kermis (hoop dat het droog wordt)
Hier is het droog dus bij jou vast ook
Lijstje totaal:

Sporten

sollibrief 2 schrijven en de deur uit doen

was opruimen Nou ja, grotendeels. Aangezien ik niet had gezegd hoeveel tel ik em

slaapkamer opruimen gedeeltelijk, morgen afmaken.

kastje verven nope

Conclusie: topic helpt, maar morgen nog effe een graadje fanatieker doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven