Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Lapjesdeken kan ook zijn dat je een video maakt van heel verschillende mensen (oud/ jong/blank/ donker/ hindoe/ christen enz.) die over hun 'verhalencultuur' vertellen.
Wauw, jullie zijn inderdaad erg crea!! Ik kom bij legendes niet verder dan de Griekse mythologie.... (Op zich, dan heb je maar één laken nodig. Sla het om je heen en je bent klaar!)

Mijn gewone trainingen zijn volleybal Pippi. Eén keer in de week training, en af en toe wedstrijden. Erg leuk! (En ik had me gisteravond toch een killer-shot joh!! Wauw, precies op die ene lege plek in het veld van de tegenstander, alsof ik het zo bedoeld had! ;))
Denk de spin Anansie bij Surinamers, maar ook die ene legendarische opa die de gekste dingen mee had gemaakt. Gezegdes als ' zo kijken als de klok slaat dan blijft je hoofd zo staan'

/ ondertussen zoek ik vacatures, echt waar
John Legend kan ook......

En waarom, waarom, kom ik er toch altijd halverwege het draaien van een was achter dat ik nog iets vergeten ben? Die spijkerbroek die eigenlijk ook wel mocht, of dat shirtje dat nog over mijn stoel hing..? Baal... Nouja, gelukkig moest ik nog een donkere was, kannie daarbij mee.
Ja, MdK, en ik doe ondertussen de afwas...!!!! ;)

Zal John even aanzetten, dat wast altijd wel lekker...
En ik ben aan het werk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
@HPL, ik snap ook niet hoe ze er bijkomen hoor! (lappendeken van legendes ) Hadden wij (ik en mijn "groepje") bedacht dat we een jurk gingen gingen maken met verschillende tijden erin (middeleeuwe kap, jaren 50 petticout rok etc) en dan met allemaal lapjes en dan ook stukken stof met teksten/verhalen erop ("de legendes" )

Stelden we het voor aan de leraar vond hij het "overdreven en té creatief" (hoe kun je nou té creatief zijn ) Moeten we iets anders verzinnen van hem, dacht het dus even niet! We hebben immers creatieve vrijheid toch?!
Ooooo wat erg die docenten soms!
OOh Mdk, dat vind ik eigelijk ook wel een vet idee!
Hpl, wat is broodje aap/Urban legend oid?
oja en MdK, die dingen zijn allemaal heel leuk om te lezen (filosofie etc) maar als je het MOET lezen en MOET leren is het oppeens iets anders.. (al vind ik het stiekem toch wel leuk hoor, ik hoor me er volgens mijn leeftijd alleen gewoon tegen af te zetten )
Broodje Aap verhalen en urban legends zijn twee woorden voor hetzelfde. Denk aan van die verhalen die je vaak hoort, maar nooit aan de waarheid te staven zijn. Bijvoorbeeld een man die een lifster oppikt, liftster vergeet trui, man komt trui brengen, moeder doet open en meistje is al jaren dood. Maar droeg exact die trui de avond dat ze vermoord werd. Dat soort verhalen.
Vertel mij wat Druif, ik ben gesjeesd Filosofiestudent
Dat had me een pracht idee geleken GD

Ik heb gekregen

2 cavia's ( die had ik mezelf gegeven heul slim van mij )

1 doe het zelf haak pakket van een forumster ( Itsme ) , een appel hoes mag ik gaan haken. Een tasje in de vorm van een appel, zodat je je appel mee kan nemen super ! Ga er zo geljk aan beginnen.

Van Tut voor het eerst een zelfgekocht kado een decoratieve bol. Zwart gebroken glas. ( Ik kan het niet zo goed uit leggen. Een grote kerstbal zonder haakje zeg maar, en dan van gemozaiekt zwart glas ) Helemaal boro dus. Ik vond het zo knap dat ze dat gedaan had.

Ze kwam verkleed als zwarte piet om half zeven van morgen Happy Birthday zingen. Moest aardig wat traantjes weg slikken. - en weer - .

En nog een kaart met geld van mijn broer. Waar ik net dan nog 1 haaknaald van heb gekocht, ik heb er 1 aan mijn vriendin geleend. Mijn lievelings ( Stom natuurlijk) dus ik heb dezelfde gekocht , mag zij mijn oude houden

Morgen vier ik het met familie
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Oja, laatste keer, dan ga ik weer verder:

Mevr. de K, volgens mij moet je een creatief beroep gaan zoeken! je hebt echt hele leuke originele ideeën!
( Nog geld overgehouden van broer trouwens, haaknaalden kosten geen flikker )
Tja hoe leg ik nou uit wat couponnetjes zijn?

Effe denken GD. En even checken hoe duur opsturen wordt. (het zijn nogal wat kilo's)

Net in het park die haarbal van een hond geborsteld...Toen zaten alle haren op mij

En nu ligt hij er mooi glanzend bij: tong uit z'n bekkie en een tevreden smile op z'n smoeltje.

Op deze manier is hij opeens wel weer erg cute.

Stofzuigen

Was draaien

Hond uitlaten en borstelen

Kan koffie zetten

Koffie drinken

Was ophangen

Gebruiksaanwijzing zoeken (al dan niet op i-net) van voice-recorder. (omdat het me een goede manier lijkt om mijn tekst in te spreken en zo uit mijn hoofd te leren)
Ik wou al zeggen Boor, geld voor 1 hele haaknaald
Als communicatiemiep kan ik mijn creative ei wel kwijt hoor

Boro, klinkt goed hoor! En wat knap van Tut!

Zo ik ga eens even naar de sportschool.
Couponnetjes zijn allemaal kleinere lapjes stof die over zijn. Vaak net te weinig voor 1 echt kledingstuk, maar je kan er prima mee patchworken, quilten en repen van knippen om te ver-haken.
wil dat appeltasje eigelijk wel eens zien, boro Veel plezier morgen!
Je kan er prima mee watte, watte en watte Boor?
Ik wil ook een appeltasje!!

Bij deze bestel ik er een Boro!

Oke, was is klaar en koffie is doorgelopen.

Dilemma, wat doe ik eerst?
knutselkluppen HPL, voor mensen die dat kunnen (iets wat ik weer met graagte aan me voorbij laat gaan, creativiteit moet z'n grenzen kennen)
http://www.100procentretro.nl/patronen.php

Link van de site.

Dat appeltasje. Maar dan net een andere sluiting ( een dekseltje, en een lang koord zodat je hem als tasje kan dragen Briljant )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven