Bezemtopic deel 4
dinsdag 6 oktober 2009 om 11:02
Revalidatiearts moet ik heenvanwege syndroom van Quervain in m'n rechterpols. Begint nu ook in m'n linker. Heb het ws al heeeel lang, maar is pas heftiger geworden na de geboorte van m'n jongste afgelopen februari. Het is een chronische ontsteking van de pezen in m'n duim..die hebben te weinig ruimte om soepel heen en weer te glijden. Heb er een x aantal weken een injectie in gehad, dat heeft ongeveer 4/5 weken verlichting (lees pijnvrij) gegeven, maar het is nadien langzaam maar zeker weer terug gekomen. Heb ook nog een paar maanden met een spalk omgelopen, maar met 2 kleintjes is dat niet handig. Had hem vaker niet dan wel om. Vandaag een controle afspraak en over 2 weken weer naar de ergotherapeut. Moet alles met m'n rechter hand/arm op een andere manier aanleren en dat is verrekte lastig....
-treintijden op zoeken
- meisjes en mezelf wassen en aankleden
-lunch
-oudste bij de Buuf brengen.....
is iig al 1 taak afgestreept.
-treintijden op zoeken
- meisjes en mezelf wassen en aankleden
-lunch
-oudste bij de Buuf brengen.....
is iig al 1 taak afgestreept.

dinsdag 6 oktober 2009 om 11:05
dinsdag 6 oktober 2009 om 11:11
HPL, ik moet ook nog even in de juiste 'mood' komen voor ik dat boek echt ga lezen. Moet wel een beetje in de stemming zijn voor zweverigheid want anders gaan die inzichten niet aankomen (weet ik inmiddels van mezelf). Maar als ik nou binnenkort eens een avondje of middag helemaal voor mezelf heb gepland, en dan met een potje thee op de bank, wierookje aan en lekker lezen.. Hmm, klinkt opeens heeeeel goed
Zoebie, wat gaaf die rupsen!! Is het niet heel moeilijk om ze in leven te houden? Het lijkt me wel geweldig om dat proces van zo dichtbij te kunnen volgen.
Ok, het is wel duidelijk.. ik hou me nog niet echt aan mijn lijstje. Ik zou namelijk vandaag hard gaan werken en niet stiekem steeds bij jullie komen buurten. Maar, maar, maar.. het is zo gezellig!!
Zucht... daaaaaaaag!!
Zoebie, wat gaaf die rupsen!! Is het niet heel moeilijk om ze in leven te houden? Het lijkt me wel geweldig om dat proces van zo dichtbij te kunnen volgen.
Ok, het is wel duidelijk.. ik hou me nog niet echt aan mijn lijstje. Ik zou namelijk vandaag hard gaan werken en niet stiekem steeds bij jullie komen buurten. Maar, maar, maar.. het is zo gezellig!!
Zucht... daaaaaaaag!!
dinsdag 6 oktober 2009 om 11:11
Ringelding is het een Triggerduim erbij? Of komt het echt uit je pols?
Ik heb ook al een paar keer een triggerduim gehad. 1 x aan geopereerd en nu regelmatig aan mijn andere duim. Maar bij mij werken de corticosteroïden spuiten wel goed.
Tot nu toe 2 x zo'n gemene prik erin en nu heb ik er al vanaf juni geen last meer van.
Ik weet nog dat ik na de eerste operatie met een klein verbandje om mijn duim naar huis ging en zelf gereden heb. Nu zie ik mensen die aan een triggerduim zijn geholpen in een dik verband zitten met een mitella. Lijkt me erg overdreven want na twee dagen was ik alweer aan het werk. Duim een beetje ontlast en het is gewoon goed gegaan. 't Is ook maar een klein sneetje wat ze maken en onder plaatselijke verdoving.
Ik heb ook al een paar keer een triggerduim gehad. 1 x aan geopereerd en nu regelmatig aan mijn andere duim. Maar bij mij werken de corticosteroïden spuiten wel goed.
Tot nu toe 2 x zo'n gemene prik erin en nu heb ik er al vanaf juni geen last meer van.
Ik weet nog dat ik na de eerste operatie met een klein verbandje om mijn duim naar huis ging en zelf gereden heb. Nu zie ik mensen die aan een triggerduim zijn geholpen in een dik verband zitten met een mitella. Lijkt me erg overdreven want na twee dagen was ik alweer aan het werk. Duim een beetje ontlast en het is gewoon goed gegaan. 't Is ook maar een klein sneetje wat ze maken en onder plaatselijke verdoving.
dinsdag 6 oktober 2009 om 11:16
geen idee of het een triggerduim is........hij doet het gewoon soms niet. Hebn sowieso erg rare handen en armen hoor....begin vorig jaar deed m'n linkerarm het opeens niet meer. En dan gewoon helemaal niks, was even tijdelijk verlamd ofzo. en als ik m'n handen op een bepaalde manier op tafel neerleg al steunend met m'n polsen op de tafelrand, dan beginnen ze te shaken al had ik plaatselijke parkinson.
Wellicht dat er nu maar eens goed naar gekeken moet worden want dit lijkt me niet helemaal normaal.
nog een afstreep op lijstje:
-treintijden opzoeken
Wellicht dat er nu maar eens goed naar gekeken moet worden want dit lijkt me niet helemaal normaal.
nog een afstreep op lijstje:
-treintijden opzoeken
dinsdag 6 oktober 2009 om 11:23
dinsdag 6 oktober 2009 om 12:02
Sterkte voor Couberg! We kennen elkaar nog niet echt, maar met zo'n operatie kun je maar beter te veel dan te weinig mensen aan je kant hebben denk ik dan maar.
Ben je begonnen met hardlopen mamzelle? Ik heb er wel eens een poging toe gedaan, maar dat leek meer op hardhobbelen.
Ik zit nu in sportoutfit op de bank, klaar om zo te vertrekken. Is gister niet meer gelukt, dus vandaag prioriteit.
Lijstje totaal:
Sporten
sollibrief 2 schrijven en de deur uit doen
was opruimen
slaapkamer opruimen
kastje verven
Uitdagend lijstje dus ik kom regelmatig even suppport en schopjes collecteren. Nu hop hop, gymschoenen aan, tas pakken en gaan met die banaan.
Ben je begonnen met hardlopen mamzelle? Ik heb er wel eens een poging toe gedaan, maar dat leek meer op hardhobbelen.
Ik zit nu in sportoutfit op de bank, klaar om zo te vertrekken. Is gister niet meer gelukt, dus vandaag prioriteit.
Lijstje totaal:
Sporten
sollibrief 2 schrijven en de deur uit doen
was opruimen
slaapkamer opruimen
kastje verven
Uitdagend lijstje dus ik kom regelmatig even suppport en schopjes collecteren. Nu hop hop, gymschoenen aan, tas pakken en gaan met die banaan.
dinsdag 6 oktober 2009 om 12:04
dinsdag 6 oktober 2009 om 13:56
Is Fus aan het klussen voor een beeb? 
(Weet niet goed wat ik met de nichtjes-discussie aanmoet. Want uiteraard is die van mij het allerallerliefste, maar als ik dat hier neerzet geloven jullie me natuurlijk nooit... Die van mij krabbelt alleen nog niet, dat is jammer! Maar brabbelen daarentegen kan ze als ze beste! (Wat zeg ik, brabbelen? Hele volzinnen maakt ze tegenwoordig!!!! Bij onweer: "Wat is dat nou? De wolken botsen!"))

(Weet niet goed wat ik met de nichtjes-discussie aanmoet. Want uiteraard is die van mij het allerallerliefste, maar als ik dat hier neerzet geloven jullie me natuurlijk nooit... Die van mij krabbelt alleen nog niet, dat is jammer! Maar brabbelen daarentegen kan ze als ze beste! (Wat zeg ik, brabbelen? Hele volzinnen maakt ze tegenwoordig!!!! Bij onweer: "Wat is dat nou? De wolken botsen!"))
dinsdag 6 oktober 2009 om 15:29
Ghe, ál mijn nichtjes zijn de liefste, zowel die ukkies van 8 als die van bijna 30
Mamz, had het inderdaad over het ooit mee bezemende nichtje
Mijn lijstje is af, mss nog zwemmen vanavond maar dan moet ik wel eerst mijn benen ontharen
Beetje teveel hooi op m'n vork genomen heb nu toch wel een beetje last.
Mamz, had het inderdaad over het ooit mee bezemende nichtje
Mijn lijstje is af, mss nog zwemmen vanavond maar dan moet ik wel eerst mijn benen ontharen
Beetje teveel hooi op m'n vork genomen heb nu toch wel een beetje last.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 6 oktober 2009 om 15:35
Je benen ontharen om te zwemmen?
Alles goed met Lau?
Vandaag to do (nog steeds niet veel ivm armpje):
Boodschappen. Zometeen
Plees
Pasfoto's laten maken
Nieuw rijbewijs aanvragen.
Afspraak maken om wenkbrauwen te laten zetten.
Zwembad gedeeltelijk winterklaar maken.
en last but not least: Stofzuigen... Dat mag de oudste doen
Wij eten vanavond lekker draadjesvlees en stoofpeertjes.
Dus ruikt het nu al heerlijk in huis.
Alles goed met Lau?
Vandaag to do (nog steeds niet veel ivm armpje):
Boodschappen. Zometeen
Plees
Pasfoto's laten maken
Nieuw rijbewijs aanvragen.
Afspraak maken om wenkbrauwen te laten zetten.
Zwembad gedeeltelijk winterklaar maken.
en last but not least: Stofzuigen... Dat mag de oudste doen
Wij eten vanavond lekker draadjesvlees en stoofpeertjes.
Dus ruikt het nu al heerlijk in huis.
dinsdag 6 oktober 2009 om 16:09
goedemiddag,
ik was er weer
geweldig zoeb, een vlinderkast. Bij mij op het werk worden ze tegenwoordig verkocht ook handgemaakt. Als ik later als ik groot ben een echt huis heb wil ik er ook eentje
HPL nog steeds in de zevende hemel zo te lezen. Doe mij ook maar wat van de pillen zou ik zeggen
astarte, wat een vervelende ziekte is dat. Lijkt me helemaal niet leuk
Mocht ik nog wat vergeten zijn sorry
ik ga zo tomatensoep maken, als niet-kok ben ik benieuwd of het gaat lukken. Zo niet halen we maar patat.
ik was er weer
geweldig zoeb, een vlinderkast. Bij mij op het werk worden ze tegenwoordig verkocht ook handgemaakt. Als ik later als ik groot ben een echt huis heb wil ik er ook eentje
HPL nog steeds in de zevende hemel zo te lezen. Doe mij ook maar wat van de pillen zou ik zeggen
astarte, wat een vervelende ziekte is dat. Lijkt me helemaal niet leuk
Mocht ik nog wat vergeten zijn sorry
ik ga zo tomatensoep maken, als niet-kok ben ik benieuwd of het gaat lukken. Zo niet halen we maar patat.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
dinsdag 6 oktober 2009 om 17:33
Boodschappen
Pfff...alles is weer in huis....
Straks nog even taxi spelen voor dansles voor kleine Troela. Oudste schilt de stoofpeertjes en de piepers.
Heb ik al verteld dat ik komend weekend een weekendje weg ben?
Manlief en ik gaan een heel lief (Forum)vriendinnetje bezoeken in Londen! Zaterdagochtend heel vroeg vertrekken, zondagavond laat weer thuis.
We laten grote dochter dus weer alleen met haar zusje. We gaan er van uit dat ze haar lesje de laatste keer geleerd heeft en dat het nu wel goed gaat. Het gaat nu ook maar om 1 nachtje. En ik WIL haar ook gewoon weer vertrouwen.
Ben benieuwd hoe het met Coe(bergh) gegaan is....
Pfff...alles is weer in huis....
Straks nog even taxi spelen voor dansles voor kleine Troela. Oudste schilt de stoofpeertjes en de piepers.
Heb ik al verteld dat ik komend weekend een weekendje weg ben?
Manlief en ik gaan een heel lief (Forum)vriendinnetje bezoeken in Londen! Zaterdagochtend heel vroeg vertrekken, zondagavond laat weer thuis.
We laten grote dochter dus weer alleen met haar zusje. We gaan er van uit dat ze haar lesje de laatste keer geleerd heeft en dat het nu wel goed gaat. Het gaat nu ook maar om 1 nachtje. En ik WIL haar ook gewoon weer vertrouwen.
Ben benieuwd hoe het met Coe(bergh) gegaan is....
dinsdag 6 oktober 2009 om 18:19
Goldie, het voelt fijn om je dochter weer te gaan vertrouwen, en het zal haar ook goed doen. Denk dat ze daar meer van leert dan van niet vertrouwen.
Vandaag een pittige dag achter de rug. Moesten fietsen naar creatieve therapie, en hard ook. Had een denkfoutje gemaakt over de tijd waarop Oudste thuis zou komen van een NAC dag.
Omdat we morgen met zijn allen vrij zijn het huiswerk maar verschoven naar morgenochtend.
Straks:
Friet
Kermis (hoop dat het droog wordt)
Vandaag een pittige dag achter de rug. Moesten fietsen naar creatieve therapie, en hard ook. Had een denkfoutje gemaakt over de tijd waarop Oudste thuis zou komen van een NAC dag.
Omdat we morgen met zijn allen vrij zijn het huiswerk maar verschoven naar morgenochtend.
Straks:
Friet
Kermis (hoop dat het droog wordt)
dinsdag 6 oktober 2009 om 20:16